Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

(Ne) Dulezitost napadu pro podnikani

April 20th, 2006 · 31 Comments

Ja si myslim, ze mit nejaky dobry napad pro podnikani v podstate vubec neni potreba. Alespon v mem pripade to tak bylo. Obe firmy, ktere jsem zalozil v USA nezacaly nejakym skvelym napadem, v podstate jsem nemel zadne znalosti v oborech ve kterych jsem zacinal (zakladani firem + nemovitosti). Jen jsem premyslel co bych tak mohl delat. Byl jsem v Nevade a vedel jsem, ze Nevada je jeden z nejpopularnejsich statu na zakladani firem. Podival jsem se na stranky firem co firmy zakladaji a podival se co nabizeji. Vybral jsem si jednu jedinou sluzbu (zalozeni korporaci) a snazil jsem se prijit na to kolik to asi stoji zalozit, jestli to muzu vsechno udelat sam, jestli potrebuji pravnika, kolik jsou poplatky statu, kolik casu mi to zabere, jake formulare jsou potreba, apod.

Pak jsem udelal jednoduche WWW stranky v Netscape Composeru (uprimne receno nejsem zadny programator ani grafik). Zaklady HTML znam, ale konci na tom, ze umim udelat tabulkovou stranku nebo HTML formular, ktery odesle vysledek na email. Takze presne takto jsem udelal prvni stranky. Ostatne ty jsou videt zde v Internet Archivu:
incparad

Takze jsem vse udelal co nejjednoduseji jak to slo. Vidite v tom nejaky super napad? V podstate to jsou amatersky na kolene udelane stranky. Jen to nejnutnejsi k tomu, aby slo vzit objednavku.

A z tohoto se rozjel business kdy dnes vyrizujeme nekolik stovek objednavek kazdy mesic (zhruba 500) a IncParadise je jednim z nejvetsich zakladatelu firem v Nevade (v top 5) s obratem k 2 mil. USD za 2005. Dnes uz v tom podnikani je spousta napadu a rozdilnosti oproti konkurenci, ale prislo to postupne a zakaznici nam sami poradili co a jak mame delat. Stacilo poslouchat.

Takze kdyz mi nekdo rekne, ze by chtel podnikat a jen mu chybi ten napad, tak na to muzu odpovedet, ze to je blbost. Zadny napad neni potreba. Staci neco rozjet a vymyslet to za behu. Dokonce si myslim, ze to ma mnohem lepsi vysledky nez vymysleni napadu v teorii, psani business planu, delani predpovedi, apod. K psani business planu a podobnym vecem, ale az nekdy jindy.

Popularity: 93%

Tags: Moje vlastni zkusenosti

Libi se ti tento blog? Kup si knihu: Podnikani­ v USA
V kazde knize je kupon $20 na zalozeni firmy v USA
a $5 na sluzby Shipito.cz (zasilaci sluzby z USA).
Umisti svuj web na zebricek affiliatu. Registruj se zde.


31 responses so far ↓

  • 1 Tom Podlesny // Apr 21, 2006 at 4:24 am  Add karma Subtract karma  +2

    Opet Vas zdravim. Mel bych taky par napadu pro podnikani v USA, ale mozna narazim na problem, ze nemam tzv. Greencard. Takze ciste hypoteticky: Muze to byt prekazkou k podnikani v USA? Urcite tahle otazka bude zajimat vice lidi.

  • 2 Tom Podlesny // Apr 21, 2006 at 4:26 am  Add karma Subtract karma  +1

    Jeste jsem zapomel uvest, ze nedosponuji dostatecnou vysi financi pro investorske vizum…

  • 3 John Vanhara // Apr 21, 2006 at 4:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Samozrejme pro dlouhodoby pobyt v USA potrebujete bud podnikatelska viza nebo green card. Ale zacit se da i z CR. Obzvlast kdyz podnikate pres Internet. A jakmile se business trosku rozjdete tak muzete zazadat o podnikatelska viza. Ja jsem to tak udelal uplne stejne. Zalozil jsem firmu v Nevade, zacal podnikat v USA pres email a Internet a pozdeji zazadal o podnikatelska viza a pak se prestehoval.

  • 4 Tom Podlesny // Apr 29, 2006 at 5:02 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jeste by me zajimalo, zda-li je mozne zaregistrovat si obchodni jmeno, ktere uz je zaregistrovano, ale je expired?

  • 5 John Vanhara // May 2, 2006 at 7:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ano, je to mozne. Expired nebo revoked jmena lze znovu pouzit.

  • 6 Jaroslav H. // Jun 8, 2006 at 10:16 am  Add karma Subtract karma  +1

    Nemel by jste nejaky dobry typ na odkaz, kde mohu najit seznam pro pruzkum trhu? Stejne jako vy i ja bych se rad podival na firmy, ktere nabizi sluzby v te oblasti, ve ktere bych chtel podnikat, ale nejak se mi nedari nalezt na internetu nejaky komplexni katalog firem.

    Dekuji

  • 7 John Vanhara // Jul 6, 2006 at 10:28 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Nejlepsi je asi vyuzit Google a hledat. Tak nejlepe zjistite kdo a v cem podnika.

  • 8 Podnikani v USA » Blog Archive » Proc zrovna podnikani s koly? // Dec 6, 2006 at 1:23 pm  Add karma Subtract karma  +0

    […] Tech duvodu muze byt klidne vice. Jen chci rici, ze neslo o nejaky promysleny tah. Nebyl jsem si jisty jak to budu delat. Dokonce jsem nevedel, ze kola budu kupovat z Ciny. Vsechno to nejak vyplynulo, protoze se snazim z toho udelat uspesne/profitabilni podnikani a jdu cestou, ktera me tam nejrychleji dovede. Podobne jsem zacal i jine podnikani, viz. clanek zde. Z tohoto je viditelna jedna myslenka. Jestlize vas neco bavi nebo mate chut delat tak to proste zacnete delat! Staci dodrzovat urcite principy jako utratit co nejmene penez, premyslet nad marketingem, delat SEO a muzete vybudovat za par mesicu nebo let velice profitabilni a dobry business. Klidne zacit jednoduse a nemusi to byt vubec dokonale. Je to jedno. Zacnete v malem a pak vylepsujete a rostete. A kdyz vam jedno podnikani nebude dost, tak jich muzete mit treba nekolik. […]

  • 9 radim // Feb 3, 2007 at 7:31 am  Add karma Subtract karma  +0

    zdravim,
    take bych se rad podelil o napad,
    mozna mi poradite nebo me odradite, nicmene,
    pred casem jsme s kamaradem uvazovali o dovozu USB 2/4/8GB a MP3/MP4 prehravacu z Ciny do CR (a prodej pres eshop do CR/SK), cena je celkem zajimava, vcetne dopravy, nicmene je tady problem s nasledujicicim:
    1. jak to prodat - udelal by se eschop, SEO, troska reklamy, melo by to jit,
    2. bohuzel cena USB pameti jde docela rychle dolu a obavam se tvrdit ze i vice nezli 5% mesicne, a to je pomerne velky problem, ktery jsme nedokazali nejak jednoduse vyresit.
    Mozna by byla i spoluprace s nejakymi vetsimi shopy co jsou na netu,
    ale kazdopadne obavam se, ze vse strasne rychle ztraci hodnotu v tomto odvetvi elektroniky.
    Co si o tom myslite ?
    Dekuji za kazdy podnet napad rad.
    Radim

  • 10 John Vanhara // Feb 5, 2007 at 2:49 pm  Add karma Subtract karma  +0

    TO: Radim. Chce to udelat pruzkum tak jak jste ho uz zacal delat.. vse se zjistit neda, ale pomuze to odhadnout riziko. A pak to dojde do bodu, kdy clovek NEVI jestli to bude fungovat, ale podle vyse rizika si rekne jestli to za ten risk stoji…

    Ja jsem vetsinou skeptik. Spocitam si kolik maximalne muzu prodelat kdyz se to vubec nepodari a kdyz mam pocit, ze me to zas tak mrzet nebude tak vetsinou nejaky napad zkousim:-)

  • 11 Podnikani v USA » Blog Archive » Mate krasne nebo skarede weby? // Feb 21, 2007 at 11:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    […] Zkuste se taky podivat na nejake me prvni varianty webu v Internet archivu. Tady jsem treba psal o me strance na zakladani firem. S timto designem jsem to dotahl az na $50,000 obratu/mesicne! Myslim ze jsem ho mel skoro jeden az dva roky nez jsem ho zmenil. […]

  • 12 » Ma vas projekt sanci na uspech v USA? » Archiv Podnikani v USA // Mar 1, 2007 at 5:02 pm  Add karma Subtract karma  +0

    […] Kdyz se podivate v pravem sloupci tohoto blogu na nejvice popularni clanky tak uvidite na prvnim miste (Ne) Dulezitost napadu pro podnikani, ktery je kupodivu nejpopularnejsi clankem. […]

  • 13 David // May 14, 2007 at 1:37 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Něco rozjet a vymejšlet za běhu neni vono…Chce to mít promyšlený…

  • 14 » Diverzifikace » Archiv Podnikani v USA // Jun 13, 2007 at 4:23 pm  Add karma Subtract karma  +0

    […] Internet byl v depresi (po padu akcii na Nasdaq). Takze jsem premyslel co delat, aby to nebylo jen ciste internetovy business. Zacal jsem si delat licenci na realitniho agenta (v Nevade to je skola na tri mesice a pak statni zkousky). Zakladani firem je v Nevade hodne popularni takze jsem na to udelal jednoduchy web. A pak jsem premyslel co dal. Penize jsem zadne nevydelaval. O SEO jsem nemel ani tuseni. Myslel jsem, ze udelam weby a lidi tam zacnou chodit automaticky. Aspon tak to bylo v roce 1996 kdyz jsem delal prvni web a chodili na nej lidi z Altavisty temer okamzite a zadne SEO se delat nemuselo. […]

  • 15 Arpád Deméther // Jan 2, 2008 at 4:16 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Plně souhlasím s tím, že není nutné přijít na trh s unikátním novým nápadem. Z vlastních zkušeností vím, že je možné vydělat spoustu peněz i na velmi obsazeném trhu. Je důležité se odlišit, být jiný. Sta?í postavit svou konkuren?ní výhodu na drobnostech, jako rychlá reakce na objednávky, kladné a rychlé vyřizování reklamací, nebo jen přidat nějaký nadstandard. Kdyby se každý místo dlouhého vymýšlení nového nápadu pustil do práce v již existujících oborech, nemuselo by tolik lidí naříkat a hledat výmluvy pro? raději sedět nic nedělat :o)

  • 16 Jirka // Mar 22, 2008 at 1:25 am  Add karma Subtract karma  +1

    To Arpád:
    souhlas, dneska se těžko vymyslí něco úplně nového, co ještě nikdo nevymyslel. A i když to vymyslš, tak přijde stovka dalších, co to oprásknou a za?nou to dělat také.

    Jeden příklad: v roce 2003 jsem zabalil obchodování se sklem, který jsem vyvážel z Česka, důvod byl, že dolar šel dolů a výrobní ceny skla nahoru, tím pádem i ceny a moje zisky hubnuly. Vrátil jsem se k elektronice a měřící technice. No a v půlce roku 2004 se u mne objevil ?lověk, co chtěl osciloskop, prý na měření v autě. Já do aut nedělám, pro mne jsou to plechovky na kole?kách. Tak jsem se s ním trochu bavil a zjistil, že pán se sice vyzná v autech, ale neví co to je osciloskop. Vlastně chtěl měřák, co se napojí na řídící jednotku v autě a pře?te chyby. Já zas tehdy ani netušil, že auta nějaký řídící jednotky mají :) Nicméně jsem poslouchal co pán povídá a slíbil mu, že to ur?itě máme, ať se staví. Když odešlel, nahledal jsem na Netu co to je OBDII a během 2 měsíců vyvinul vlastní ?te?ku OBDII. V Česku to nikdo neprodával.

    V Jaroměři jsem najal ženský, co sou?ástky pájely na desti?ky a strkaly do plastových krabi?ek. Udělalo se toho mraky, prodávalo se po celé Evropě. Zájem byl i z USA, jenže přepravní náklady do US vysoký a v US si obchodnící představovali marži min. 100% (to vím že když jsme vozili v roce 2000 sklo do US, tak oni měli marži 200-300%).

    A v Česku se hned objevilo spousty těch, co se snažili to napodobit, dostat se do tohodle byznysu. Jenže přišli pozdě a hlavně elektronika v Česku je zaostalá, takže mne to tak netrápilo. Byznys ale skon?il nikoliv konkurencí, zásahem státu - prostě mne ?eský obchodní rejstřík vymazal coby jednatele firmy a obchodníci se mnou odmítali podepisovat smlouvy. Trvalo 2 roky než ?eský obchodní rejstřík napravil co pokazil, ale to už bylo jaro 2006 a byznys okolo ?te?ek OBDII odezněl.

  • 17 Jack // Apr 20, 2008 at 11:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Je fakt, že dnes se každý snaží vymyslet super originální nápad na výrobu ?ehokoli, nebo v poslední době na mega web projekt. Dost ?asto se v duchu směju nad tím co my spousta lidí vypráví. Většinou to zní stylem “Je to úplná novinka, nikde nic podobnýho není. Vydělá to spoustu peněz.” Jenže to po?áte?ní nadšení dost rychle opadne, když ?lověk zjistí, že je to úplná hloupost, nebo že už to někde existuje (zajeté, kvalitní, prostě lepší). Mě se nejvíce osvěd?ilo nápady nerealizovat hned (ať se mi zdáli sebelepší) a nechat si je v klidu poležet v hlavě pár týdnů a potom se rozhodnout zda do toho jít. Největší plus je pokud ?lověk dělá to co ho baví, překousnout pak všechny nezdary je mhohem snazší ;)

  • 18 John // Apr 21, 2008 at 3:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    S timto souhlasim… kdyz cloveka neco bavi tak prekonava problemy a nepripada mu to tak narocne. Kdyz ho to nebavi tak se zarazi u prvni obtiznosti.

  • 19 Bokuto // Apr 23, 2008 at 7:38 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já zastávám teorii, že by ?lověk měl přijít s nějakým dobrým, originálním nápadem a ten pak za běhu rozvést, ale pouštět se do podnikání bez nějakého nápadu mi příjde jako blbost.

  • 20 Vembl // May 3, 2008 at 2:13 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Já bych si Johne dovolil s tebou nesouhlasit. Podle mě je vhodná volba podnikatelského důležitá. Pokud totiž budeš chtít podnikat v nějakém vysoce konkuren?ním prostředí, budeš obvykle muset investovat nemalé ?ástky do reklamy a do zviditelnění firmy vůbec, a to si jako za?ínající firma obvykle nemůžeš dovolit. A nepomůže ti ani když budeš vymýšlet věci za pochodu, ani když se budeš snažit sebevíc. Podle mě je ur?itě mnohem lepší snažit se najít nějakou díru na trhu a tu potom vyplnit nebo přijít s ně?ím novým, neotřepaným. Ale rozhodně to není tak, že si řeknu, že si vyberu cokoli a v tom se dokážu prosadit.

  • 21 Arpád Deméther // May 14, 2008 at 3:47 am  Add karma Subtract karma  +0

    Vembl: myslim ze i kdyz najdes diru v trhu, v momente kdy neco vystrcis na trh, mas o konkurenci postarano driv nez se otocis :o)

    Je fakt uplne jedno v cem podnikat,… je potreba se pouze odlisit a to neni jen o masivnejsi reklame za spousty penez!

  • 22 kodl // Jul 18, 2008 at 2:42 am  Add karma Subtract karma  +1

    Take si myslim, ze je nutne mit napad. Ja osobne uz dlouho uvazuji, ze zacnu podnikat, ale zatim jsem nesebral dostatek odvahy. To co umim je truhlarina - vyroba nabytku. Jenze truhlaru v okoli je mnoho a navic maji caste problemy se zakazniky, kteri nechteji zaplatit za zakazku nebo licituji o predem domluvene cene.
    A strojni vybaveni take neni nejlevnejsi.
    Z toho mi vychazi, ze bych mohl take privest rodinu do neresitelne situace. Proto jsem nadale zamestnan.

  • 23 Anna // Aug 28, 2008 at 3:39 am  Add karma Subtract karma  --3

    Jsem umelkyne malirka obrazu.Jak to vypada s vyvozem mych obrazu do USA?Poradi mi nekdo?

  • 24 JAROM?R // Dec 22, 2008 at 11:42 am  Add karma Subtract karma  --2

    Zdravím taky bych chtěl za?ít podnikat ale nevím ,nemám žádný dobrý nápad,neporadí někdo–mám ne hezkém místě prázdnou nemovitost,chtěl bych ji využít ale jak díky

  • 25 milan smetana // Jan 14, 2009 at 12:43 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Poděkování tomuto webu za inspiraci mnoho tipů, které jsem již zčásti uplatnil. Myslím, že je třeba zaměřit se na cíl a pak být jako buldog při jeho dosahování. Samotná činnost pak přinese mnoho nápadů, jak na to.

  • 26 John // Jan 19, 2009 at 1:59 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ano tak to presne je

  • 27 Frantisek Vesely // Feb 11, 2009 at 1:40 pm  Add karma Subtract karma  +0

    K skutocne profitabilnemu podnikaniu naozaj napad nie je dolezity.Je treba len tri veci.

    1. Kontakty
    2.Kontakty
    3.Kontakty

    Ibaze by si mal naozaj nejaky prevratny napad (vid Google,Ebay a pod.) :)

  • 28 dali // Feb 11, 2009 at 3:54 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to Frantisek Vesely: To souhlasím, cím víc na východ tím to platí víc, obávám se, že to ale bude platit čím dál méně.
    Tady jde o to zda lze 1.2.3. Kontakty zaměnit spíše za 1.2.3. Korupce, nebo 1.2.3. Informace.

  • 29 Hadrburg // Mar 25, 2009 at 5:31 am  Add karma Subtract karma  +0

    Možná není potřeba žádný zvláštní nápad, ale je potřeba hodně energie a dostatek vytrvalosti.

  • 30 Martin Halaš // Jun 3, 2009 at 12:05 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Podnikám v oboru zajišťování prodeje a koupě ziskových firem.
    Napadalo mě napsat, zdali bychom si mohli být nějakým způsobem přínosem.
    Například pokud by chtěl v ČR někdo investovat a poptává ziskovou firmu nebo něco jiného?

    Druhá otázka dvou let bych rád prodal svojí firmu a poté začal podnikat v USA.
    Je možné z ČR rozjet podnikání do USA , přes internet(neboli si to dopředu,trochu rozjet)?
    Zvažuji vyrábět a prodávat přes internet výrobek pro cílovou skupinu 15 –26 let imidžový doplněk.

    Martin H.

    Dík za názor

  • 31 John // Jun 3, 2009 at 12:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Rozjet firmu v USA na dalku bych urcite doporucoval jako idealni zpusob (kvuli minimalizaci rizika). Presne tento zpusob popisuji v me knizce: http://www.podnikanivusa.com/moje-kniha/

Napis komentar