Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Zacinam ustupovat od AdSense

December 29th, 2006 · 17 Comments

Verim, ze v CR je nadseni z Google AdSense asi v plnem proudu, ale ja se po par dnech vanocniho odpocinku zacinam od Adsense projektu odklanovat. Nic nerusim a projekty co mam rozdelane dodelam do konce, ale uz z toho nejsem tak nadseny jak jsem byval.
Pamatuji si presne, kdyz jsem zacinal delat weby predevsim proto, ze jsem to videl jako nejsnadnejsi cestu k vydelani penez. Neni potreba mit zadne zamestnance. Pracujete is kdy se vam chce. A pak treba nepracujete vubec a web vam prinasi kazdy den penize v podstate za nic. Staci se divat na Adsense notifier na Firefoxu na krasne naskakujici cisla kolik se kazdy den vydelalo penez.

Pred dvema roky mi stacilo udelat uplne jednoduchy web, pridat par reciprocnich linku a web najednou vydelaval pet dolaru denne. Pak jsem tech webu udelal deset a kazdy zacal vydelavat 3-5 denne. Takze pak jsem se do toho pustil a zacal jsem jich delat jeste vice.

Jenze co se nestalo.. prijmy uz tak nerostou a dokonce klesaji. Investoval jsem vice casu do SEO, pridal vice linku, ale nepomohlo to. Najmul jsem bloggery at pisou clanky. Pridaval jsem obsah temer denne. Navstevnost sla nahoru, ale vydelky ne. Dokonce je to tak, ze zhruba pred rokem jsem vydelaval asi 2-3 vice na Adsense nez dnes. Takze dnes se tak divam na adsense jako prijemny zdroj prijmu, ktery pokryje nektere naklady, ale to je vse.

Nechci navodit depresi a urcite to nemusi byt v CR stejne, ale muj odhad je, ze ted to bude dva roky rust a pak to zacne klesat stejne jako v USA. Lidi si navyknou na AdSense reklamy, prestanou klikat. Takze radeji nez nejake velke projekty zamerene na AdSense se vracim do normalu a radeji investuji cas do realnych podnikanitelskych napadu. Mam pocit, ze to je neco co dokaze vydrzet mnohem dele, protoze mate cely proces vice pod kontrolou.

Popularity: 29%

Tags: SEO & Marketing

17 responses so far ↓

  • 1 Tomas Bibrlik // Dec 30, 2006 at 7:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Také si myslím, že to pomalu a stále půjde dolů. Hlavně na tom budou mít svou zásluhu AdSense spamy - mám namysli MFA (made for adsense). Z druhé stany, ti co to udělají, tak si během krátké doby vydělají asi slušné peníze. Ale není to nic dlouhodobého.

    Určitě je lepší buduovat firmu u které člověk počítá, že bude mít delší “životnost”. Každopádně, pár měsíců to bude teď webmastrům peníze nosit..u nás v Čechách a na Moravě :)

  • 2 Jarek Jesenský // Dec 30, 2006 at 12:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Mátre pravdu s tím, že dříve nebyl obsah na Internetu až tak dokonalý a obsáhlý jako dnes, vemte si je kolik bylo českých blogů před 3 lety (desítky?) a kolik tisíců (desetitisíců?) je jich dnes.

    Ono však AdSense není ani v Čechách nic převratného, systémy pro textovou reklamu zde existovaly již dříve.
    Google pouze přinesl velmi jednoduchou správu (reklamu mám na webu za pár minur a hned vydělává) a demokracii (u českých systémů aby se člověk málem doprošoval jim poskytnout plochy a někteří dokonce vyžadovali ve smlouvě exklusivitu!), rozhodně však nepřinese téměř žádným českým webmasterům zajímavé výdělky ve smyslu podnikání (kdo si myslel že ano a proč?). To, že se nějakému blogerovi díky AdSense zaplatí náklady na webhosting totiž nepovažuji za podnikaní, jen příjemnou odměnu pro ty schopné, kteří kvalitou svých příspěvků často předčí zavedená tištěná periodika.

    Jsou samozřejmě i čeští kontroverzní (a tedy hojně navštěvovaní) blogeři, kteří deklarují příjem přes 600$ za prvních 14 dnů od nasazení AdSense, ale to je dle mého názoru opravdu jen vyjímka z pravidla. On si take klidne umístil reklamu Google Adsense na reklamne nejlepsi misto nahoru doleva, kde vsak např. internetove magaziny nabizí vyhledavani a menu, tedy to, co uživatel na magazínech hledá, a ne díky čemu z nich uteče jinam.

    Jak jsem Vám psal již v mailu (a rád dám ten názor k diskusi všem zde přítomným), zamyslim se nad tim, jestli je úspěch onoho blogera dán tim, ze jeho ctenari nemaji na blogu po precteni jeho clanecku dal co delat a proto je pro Google reklama vysvobozenim, nebo zda ma zatim vyssi primy jen proto, ze jde o nove a tedy neokoukane reklamy (cca pár désítek pořád dokola), na ktere uz vsak po pár týdnech samozrejme nikdo podruhe klikat nebude.

    Nechápu to proč, ale reklamy Google Adsense jsou při stejných tématech článku porad ty same, jen od par ceskych zadavatelu a nekdy dokonce ani to ne, objevi se reklama zahranicni a pro Cecha nesmyslna (napr. nabidka PDAcek z Holandska, tedy bez CZ lokalizace).
    Myslel jsem, že české marketingové firmy již Google dávno a hojně používají, alespoň ve vyhledávači vidím reklamy od mnohem více českých firem. Google Adsense asi zatím není příliš propagován?

  • 3 fandor // Dec 30, 2006 at 1:15 pm  Add karma Subtract karma  +0

    No, znam tve weby a nelze od toho ocekavat zazraky. Penize vydelas na vysoke navstevnosti; faktem je, ze mas sice unikatni content, ale porad takovej “artificial”, nejsou kolem tech webu komunity, skoro zadne organicke backlinky. Nehlede na fakt, ze vetsinu adsense zisku vyziraj velci publisheri, jednak online verze mainstreamovych medii (nytimes, wp, …) a jednak specializovani publisheri (treba world66.com musi vydelavat penez jak slupek).

  • 4 John Vanhara // Dec 30, 2006 at 1:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To jo ale udelat na kolene web jako treba pises (world66.com) je temer nerealne. Bylo by to extremne hodne prace, usili a penez (a jeste kolik takovych webu muze byt fakt uspesnych, kdyz nebudes ten prvni a nejvetsi).

    Vymyslet nejaky business (na kolene a nemusi to byt nic originalniho viz. xyzbikes.com) je podle me o hodne jednodussi, rychlejsi a vydelas rychleji nez budovanim webu pro Adsense.

  • 5 fandor // Dec 31, 2006 at 6:07 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasim s tebou, world66 stal kupu penez, pac to byl zpocatku regulerni start-up s investicemi, nakonec to preklopili na open source. Nicmene treba wikitravel.org, kterej nedavno koupila jedna US firma je ukazka toho byt prvni, vetsinu contentu vygenerovali uzivatele.

    Myslim, ze se da na adsense postavit dobry a dlouhodoby business, mozna ti to jeste letos ukazu :)

  • 6 fandor // Dec 31, 2006 at 6:07 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasim s tebou, world66 stal kupu penez, pac to byl zpocatku regulerni start-up s investicemi, nakonec to preklopili na open source. Nicmene treba wikitravel.org, kterej nedavno koupila jedna US firma je ukazka toho byt prvni, vetsinu contentu vygenerovali uzivatele.

    Myslim, ze se da na adsense postavit dobry a dlouhodoby business, mozna ti to v roce 2007 ukazu :)

  • 7 Milan Kryl // Dec 31, 2006 at 7:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jarek Jesenský: exklusivitu vyzaduje i Google AdSense…

  • 8 MzK // Dec 31, 2006 at 9:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    Tak to je pech, zrovna jsem začal :-/

  • 9 Michal // Jan 1, 2007 at 5:25 am  Add karma Subtract karma  +0

    Je to logické, inzerentům AdSense tolik nevydělává, čiže platí méněza klik a tím pádem dostane méně i AdSense webmaster.

  • 10 Jarek Jesenský // Jan 1, 2007 at 9:46 am  Add karma Subtract karma  +0

    Pokud ano, tak mi to uniklo, děkuji Vám za upozornění.

    Každopádně však z výše uvedených důvodů nemám jediný důvod přidávat na gsm4U.cz jakýkoliv jiný (a po zkušenostech už vůbec ne český) provizní program, máme li AdSense a když vím, že atraktivní reklamní plocha je stejně omezená místem.

  • 11 Podnikani v USA » Blog Archive » Preji hodne uspechu v roce 2007! // Jan 1, 2007 at 12:42 pm  Add karma Subtract karma  +0

    […] Ja jsem prolezel Silvestra v posteli, protoze me nakazila navsteva z CR nejakou chripkou. Ted se ale divam na navstevnost a vidim, ze muj pesimisticky clanek o Adsense upoutal pozornost. Chci k tomu jen rict, ze souhlasim s Fandorem, ktery v jednom komentari pise, ze Adsense je porad asi nejlepsi zpusob jak na webu vydelat penize (v porovnani s affiliaty, bannery, textovymi linky, apod.). Alespon na mych webech pro trh USA je to naprosto nejefektivnejsi zpusob jak ziskat z webu penize. Jen jde o to, ze jsem mel ocekavani vetsi nez je soucasna realita. A taky je to trosku depresivni videt, ze po pocatecnim rustovem obdobi zacaly denni zisky klesat i kdyz navstevnost sla nahoru. Ale zase na druhou stranu zpusob jak to fungovalo taky nebyl asi dlouhodobe udrzitelny. Jen chci vysvetlit jak SNADNO to pred zhruba dvema roky fungovalo. Stacilo udelat web s naklady $200 (hosting, domena, text a jednoduchy design), pridat par linku a pak mit zisky z Adsense kolem $90 mesicne. Takto to skutecne fungovalo a nebylo potreba nejak vyrazne investovat dalsi energii a cas. Zhruba po 2.5 mesicich se mi vratila veskera investice a pak jsem jen bral zisk. Tak takto jednoduse uz to moc nefunguje. […]

  • 12 John Vanhara // Jan 1, 2007 at 4:11 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Fandor napsal:….Myslim, ze se da na adsense postavit dobry a dlouhodoby business, mozna ti to v roce 2007 ukazu…

    Tak uz se tesim… Ale nesmi to byt nejaky server s online novinami. U tech verim, ze Adsense bude dlouhodobe dobre fungovat. Ale u vseho ostatniho si myslim, ze je lepsi radeji budovat realny business a vyuzit adsense jen jako pridavny prijem.

  • 13 Proofreading.cz » AdSense v Češtině a v Zápisníku // Jan 9, 2007 at 7:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    […] Ano, je mi jasné, že mi radost z téhle hračky dlouho nevydrží a že v budoucnu možná i já začnu od AdSense ustupovat […]

  • 14 JersyWoo >/dev/null » Málem jsem dostal infarkt, Adsense spadlo // Jan 9, 2007 at 12:32 pm  Add karma Subtract karma  +0

    […] No fakt, představte si, že vyděláváte něco málo přes 20 dolarů, někdy i 30 dolarů denně a najednou to spadne na 7-9 dolarů. Hned jsem z toho byl na pokraji duševního zhroucení. Už jsem si krásně představoval, jak za vydělané peníze najmu další brigádníky na doplňování obsahu a budu se věnovat programování aplikace pro nově koupenou doménu www.inzerce-zdarma.cz a najednou mám po ptákách a musím vymyslet nový strategický plán. Na netu jsem sice četl spoustu varování o mystickém dvouměsíčním efektu, ale nakonec mi Adsense dlouho radost nedělalo. Nechce se mi ani dívat kolik je to přesně dnů, ale radost jsem měl jenom měsíc. Hned jsem přepočítal všechny svoje reklamní statistiky pro jednotlivé pozice a vykouzlil se mi na tváři alespoň malý úsměv, pořád je to dvojnásobek toho co jsem vydělával s českými reklamními systémy. Takže od Adsense zatím ustupovat nebudu, ale budu pokračovat. […]

  • 15 fra // Jan 9, 2007 at 2:46 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to: JersyWoo
    zase tak pesimisticky by som nebol, januar je vo vseobecnosti jeden z najslabsich mesiacov, takze aj inzerenti davaju menej do reklamy, obzvlast v nasom priestore a pri adsense, kde este tolko inzerentov nie je, to je dost citit, dalsi prepad pride v july a bude trvat tak do polovice septembra…

  • 16 Super Weby » Blog Archive » Letem Českým Adsense světem // Feb 23, 2007 at 4:24 am  Add karma Subtract karma  +0

    […] (podnikanivusa.com)Verim, ze v CR je nadseni z Google AdSense asi v plnem proudu, ale ja se po par dnech vanocniho odpocinku zacinam od Adsense projektu odklanovat. Nic nerusim a projekty co mam rozdelane dodelam do konce, ale uz z toho nejsem tak nadseny jak jsem byval.pokračování […]

  • 17 Tony // Jan 8, 2008 at 3:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Tak mě zablokovali účet když se jim zdálo, že začínám něco vydělávat.Myslím si, že to od nich není seriózní a proto nikomu nedoporučuji se do Adsense zapojovat.Jsou asi jiné aktivity kde se dají vydělat peníze na IT.

Napis komentar