Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Mardi Gras – Made in China

January 19th, 2007 · 24 Comments

Pred par dny jsem se dival na televizi na film Mardi Gras: Made in China. Je to takovy nezavisly dokumentarni film o tom jak tovarna v Cine vyrabi koralky, ktere se pak rozdavaji v pruvodu/karnevalu Mardi Gras v New Orleans. Divky nebo zeny ukazou sve poprsi kolem jdoucim a za to dostanou ty koralky. Tady je oficialni web toho filmu.

Jestli mate nekde sanci tak se na ten firm urcite podivejte. Tovarna v Cine na me pusobila jako vezeni. Zamestnanci tam pracuji 14 hodin denne. V tovarne i spi v malickych pokojich po peti lidech a ven za hranice tovarny muzou jit pouze v nedeli. V zivote jsem nevidel nekoho tak rychle pracovat. Brutalni tempo kdy zamestnanci nemuzou promluvit ani jedno slovo a pomalu jit ani na zachod. Kdyz nesplni limity tak dostanou tresty a strhne se jim 10% nebo vice procent mzdy. Zeny a muzi spi oddelene na ubytovnach. Kdyz se nekdo snazi navazat kontakt s druhym pohlavim tak dostane treba trest v tom, ze se mu za cely mesic strhne vyplata, treba za to, ze se pokusil jit do druhe casti ubytoven.

Na druhou stranu byli radi, ze praci maji, protoze to je jeden z mala zpusobu jak nejake penize vydelat. Tento film byl pro me sok a predstavuji si jak se asi vyrabi ty kola, ktera dovazim. Dalsi vec je, ze resenim neni prestat z Ciny dovazet. Tohle byla reakce americanu, kteri po shlednuti tech strasnych podminek rekli ze koralky kupovat nebudou. Toho se cinsti zamestnanci uplne lekli a prosili at to americani urcite nedelaji. Ze ty podminky jsou strasne, ale ze tu praci potrebuji.

Duvod proc jsem se tak rozepsal je jinaci. Z podnikatelskeho hlediska me zaujalo, ze ve filmu byli hodne otevreni jak to cele funguje. Tovarna v Cine vydela za prodej vsech koralku za rok 1.5 milionu dolaru. Pro toho majitele cinske tovarny to jsou dobre penize a nebyl na tom vubec spatne. Zamestnanci byli sice jak ve vezeni, ale taky si zas tak strasne nestezovali.

Ale for je v tom, ze v New Orleans sedi clovek co vlastni americkou firmu, ktera vsechny koralky kupuje a dovazi do USA. Ty pak prodava do site Walmart a K-Mart. A ta americka firma v podani asi jednoho cloveka a mozna jeho sekretarky ma rozni prodeje $13 milionu dolaru. Tzn. $11.5 milionu dolaru profit!!! Na tomto businessu neni co vymyslet a vse vcetne baleni pro obchod je pripraveno primo v Cine.

Kdyz se na to podivate tak je to takova malickost a jeden clovek na ni prijde a vydelava skoro bez prace takove mnozstvi penez. Neuveritelne. Az na nejaky takovy napad prijdete tak mi urcite reknete!!!

Popularity: 3% [?]

Tags: Napady & Startups

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


24 responses so far ↓

  • 1 Milan Kryl // Jan 19, 2007 at 11:55 am  Add karma Subtract karma  +0

    Pokud vím, tak podobnÄ› funguje i prodej balených oÅ™echů a podobných potvůrek – tÅ™eba i tu v ÄŒR. StaÄ?í jen dovážet po 100kg pytlech a balit do 10dkg…

  • 2 Jarek Jesenský // Jan 19, 2007 at 12:02 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Pár poznámek vzhledem k tomu, že se své praxe vím co to znamená dovážet z Číny TRVALE KVALITNÃ? zboží za milióny KÄ? a že vím, jak se za milióny KÄ? dodává do Å™etÄ›zců:

    Nevím, jak jste zjistil Ä?íslo $11.5 milionu dolaru zisku a zda je tím myÅ¡len Ä?istý oficiální zisk této firmy jen z tohoto byznysu?

    Trošku jste zapomněl na to, co v daňovém přiznání jistě nemají:
    - úplatky, abyste to vÅ¡echno v ČínÄ› vyrobil a hlavnÄ› odpovídající kvalitÄ› (když nemáte v ČínÄ› svého Ä?lovÄ›ka, kvalitu ani termíny dodání neuhlídáte a platíte pak Å™etÄ›zcům obrovská penále)
    - úplatky, abyste se dostal se svou nabídkou do Å™etÄ›zců (úplatky zásadnÄ› nedávám, mou firmu tam naÅ¡tÄ›stí protlaÄ?il výrobce – jedna z nejvÄ›tších firem na svÄ›tÄ›)

    Dále:
    - Å™etÄ›zce si Ä?asto říkají o nÄ›kolikamÄ›síÄ?ní splatnost, na což musíte mít vlastní kapitál, nebo si ho za úroky půjÄ?it
    - Å™etÄ›zcům se platí tzv. “regálovné” za to, že zboží a a jak dobÅ™e (ve které zónÄ› marketu) vystaví
    - je potřeba platit lidi, kteří dělají promo v řetězcích, starají se o doplňování zásob a pod., řetězec samotný na to kašle

    Možná, že ta US firma má jen dva zamÄ›stnance, ale v takovém případÄ› má na 100% jeÅ¡tÄ› mnoho spolupracujících firem (outsourcing), které jí za stotisíce dolarů roÄ?nÄ› zajišťují vÅ¡e potÅ™ebné.

    Kdyby vÅ¡e bylo tak jednoduché jak píšete, co by bránilo miliónům lidí si říct “mnÄ› bude staÄ?it roÄ?ní zisk jen 9,5 milionu dolarů” a jít s konkurenÄ?ní nabídkou do Å™etÄ›zců?

    Já když vidím jakoukoliv úžasnou nabídku/příležitost, vždy se na ni snažím podívat ze vÅ¡ech stran, peÄ?ení holuby nerostou na stromech nikde na svÄ›tÄ› …

  • 3 Jarek Jesenský // Jan 19, 2007 at 12:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Milan Kryl:
    Jak ten Váš příklad souvisí s Ä?lánkem?

    Ten AmeriÄ?an to totiž dÄ›lá pÅ™esnÄ› naopak – nenechává si nic balit za drahé americké mzdy, ale komplet mu to zpracovávají v ČínÄ›, až do posledního spotÅ™ebitelského balení.

    Tady v ÄŒesku už také nebude moc Ä?inností, které by se tady vyplatilo kompletovat – viz napÅ™. tradiÄ?ní podnik ETA, který pÅ™esunuje svou výrobu do Číny a pod.

    Možná, že u rychlekazících se výrobků (potraviny) tu nÄ›jaký prostor pro Ä?eské ruce je (loÄ? z Číny jede nÄ›kolik mÄ›síců, letadlo je drahé), ale jinak už myslím moc ne.

    Dalším důvodem pro lokální montáž asi mohou být už jen cla, omezující dovoz do ÄŒeska ze zemí mimo EU …

  • 4 Cappy // Jan 19, 2007 at 12:13 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Nemyslím, že by to bylo těžké vymyslet. Dejte se k Mafii nebo prodávejte drogy – a máte to (spoÄ?ítaný), hehe.

    Existuje spousta nápadů. Nakoupíte dětské plenky, a když nepůjdou na odbyt, prodáte je jako sanitární rohožky na boty.

    Ale konec srandy :o ))

    Takže když chcete dělat korálky, máte dvě možnosti:
    1) Nechat si okopírovat ty souÄ?asné a prodávat je pod cenou. Kopie vám snadno udÄ›lají. Čína je Čína.
    2) Nebo vymyslet lepší korálky, než má ten maník. PÅ™ijít s úplnÄ› nÄ›jakým jiným konceptem, druhem, produktem a hlavnÄ›, nabídnout ho jinak. Byl jsem tÅ™eba v jednom hotelu a tam mÄ›li toaleťák “na ukázku” potiÅ¡tÄ›ný logem konkurence…. nevěřím, že byl jenom na ukázku….

    Jde o to, že lidem je v podstatě jedno, co koupí za korále, hlavně že holka ukáže prsa, že jo, to je ten smysl.

    Ale holka zase chce korále v tom je ten její smysl.

    A holky taky tÅ™eba letí na básniÄ?ky. Lidi jsou povÄ›rÄ?ivý. Lidi rádi dávají dárky. ÄŒili může být dost jiných případů, jak využít toho, že nÄ›kdo nÄ›co chce.

    Příklad: Když budu mít malá písmenka, nÄ›co jako byla Ä?eský céÄ?ka, spojím ta céÄ?ka do Å™etÄ›zce v urÄ?itém poÅ™adí, může z toho být ve výsledku slovo, potom vÄ›ta, nakonec celá dlouhá básniÄ?ka. Může vzniknout vÄ›nování, může to být talisman na krk nebo do auta, může tím být omotané kolo, může to být slovo boží nebo citát z Bible, suvenýr z národního parku, může to být hraÄ?ka pro dÄ›ti (a jídlo pro ty nejmenší)…… dohromady straÅ¡nÄ› možností – pÅ™itom je to pořád stejný produkt, ve skuteÄ?nosti kus tÅ™pitivého nebo svÄ›télkujícího plastu. Kus plastu ve formÄ› písmenka, které nestojí ani pár centů a záleží jen na tom, jak se prodá a pÅ™i jaké příležitosti…

  • 5 Cappy // Jan 19, 2007 at 12:23 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jinak souhlasím s Jarkem Jesenským.

  • 6 John Vanhara // Jan 19, 2007 at 12:43 pm  Add karma Subtract karma  +1

    Pozor na to v USA uplatky temer neexistuji. Urcite nejsou tak rozsirene jak v CR. Ja osobne jsem se nesetkal s nikym kdo by je daval nebo prijimal. Take staci aby nekdo prijal par tisic dolaru uplatek a jde okamzite na par let do vezeni.

    Dovazet neco z Ciny neni problem. Nepotrebujete zadne mnoho firem na ousorcing. Prijede kontejner a ten poslete kam chcete. Neni nic jednodussiho. To stejne delam s koly. Rozdil je v tom, ze misto jednoho kontejneru s koly dovezu 10 kontejneru s koralky.

    Jinak tu cinskou tovarnu oslovilo hodne lidi at jim koralky prodaji, ale pracuji exkluzivne s tou jednou americkou firmou a to uz hodne let a jsou verni. Hodne to tam ten cinsky majitel vysvetloval jak premysli a ja tomu verim. Vysvetloval termin LOYALTY (vernost) a bylo krasne videt, ze to lidi v USA moc nechapou, ale pro cinany to dava velky smysl.

    Ty koralky je takovy niche (okrajovy) trh, ze nikomu nestoji za to udelat v Cine druhou tovarnu. Nekomu velkemu to nestoji za to, ale pritom je to super business. Fakt ten film doporucuji shlednout!

  • 7 Jarek Jesenský // Jan 19, 2007 at 1:43 pm  Add karma Subtract karma  +0

    John Vanhara:
    OK, já znám situaci kdy jsou v Číně na všechno 3 a více fabriky a nejen že každá nedělá kvalitně, ale ani v každé směně té nejlepší fabriky nedělají kvalitně.
    NÄ›kolik mých obchodních partnerů dováží mnoho kontejnerů z Číny a proto dobÅ™e vím, že mohou první dvÄ› menší zásilky pÅ™ijít v super kvalitÄ› a až se Ä?lovÄ›k nadchne a objedná 5x více, dojde pÅ™edem zaplacená zásilka s 50% zmetků a co pak? Budete sedÄ›t ve skladÄ› a snažit se z tÄ›ch zmetků poskládat aspoň pár výrobků bez chyby …
    Vsadím se, že jestli nÄ›kdy budete dovážet 10.000 kol mÄ›síÄ?nÄ›, budete mít buÄ? spoustu problémů s reklamacemi, nebo budete mít svého Ä?lovÄ›ka v ČínÄ› …

    Otázkou je, nakolik je ten film reálný dokument a nakolik umÄ›lecká fikce, nÄ›jak si z dosavadních zkuÅ¡eností nedokážu pÅ™edstavit loajální Ä?ínskou továrnu :-( .
    StaÄ?í si vzpomenout na Ä?eský patent, který v ČínÄ› okopírovali vÄ?etnÄ› úchytu, který nemÄ›l žádný praktický smysl pro zákazníka, jen pro zastaralý výrobní stroj onoho ÄŒecha. Číňani to dÄ›lali na lepších strojích, ale i s oním úchytem ;-) .
    Aby toho nebylo málo, další Ä?eský patent co Číňani ukradli dokonce dovezli na brnÄ›nský veletrh Invex, kde ho chudák Ä?eský majitel (vystavující ve vedlejší hale) naÅ¡el :-) .
    FaleÅ¡né minimotorky ala ÄŒech Blata jsou jistÄ› vÅ¡eobecnÄ› známá vÄ›c a tenisky, které Číňani pÅ™es den dÄ›lali pro Adidas (Ä?i koho) a v noci pro sebe také …
    Nechci pauÅ¡alizovat, ale zase nelze stavÄ›t podnikatelský zámÄ›r na natolik málo reálných skuteÄ?nostech, jako je loajální Ä?ínský továrník, okrajový produkt, neexistující konkurence a pod.

  • 8 Jarek Jesenský // Jan 19, 2007 at 1:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    John Vanhara:
    JeÅ¡tÄ› k úplatkům: věřím že obecnÄ› máte pravdu, statistiky nezávislých organizací dávají ÄŒesko na zcela jiné místo v žebříÄ?ku úplatků než USA, ale aby nÄ›kdo s obrovskými zisky dodával mnoho let jeden produkt do Å™etÄ›zců a nepokusil se ho obrat o Ä?ást zisku ani Å™etÄ›zec, ani konkurenti, to mi moc nejde do hlavy.
    Zejména když tady vidíme, jak jsou Å™etÄ›zce v zisku a jejich dodavatelé (mlékárny, masokombináty a pod., následnÄ› pak zemÄ›dÄ›lci) nemají ani na výplaty, jak mají od Å™etÄ›zců stlaÄ?ené ceny :-( .
    Pak když se masokombináty Å¡prajcnou a spoÄ?ítají Å™etÄ›zcům cenu, kterou potÅ™ebují aspoň pro pÅ™ežití, jeÅ¡tÄ› jim napálí mnohamiliónovou pokutu Ä?eský antimonopolní úřad (asi aby zkrachovali dřív) :-( .

  • 9 Cappy // Jan 19, 2007 at 2:07 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Re John: Díky. Každý den se Ä?lovÄ›k dozvídá nÄ›co nového.

    V Čínské rituální tradici existuje skupina příkazů, která zakazuje provést Ä?lenu komunity cokoliv, co by bylo proti komunitÄ›. Jinými slovy, Číňan Číňana nepodrazí – nebo to udÄ›lá výjimeÄ?nÄ›. Proto tomu, co říkáte, docela věřím.

    To by se Ä?eÅ¡i mÄ›li nauÄ?it…

    No nic. Docela mi to pÅ™ipomnÄ›lo bižuterii z Jablonce. Kdysi zásobovali celý svÄ›t, vÄ?etnÄ› Afriky. Od té doby, co to dÄ›lají Číňané, tak jsou v troubÄ›. StejnÄ› tak tvůrci vánoÄ?ních ozdob, skláři a tak dále.

    NÄ›kdy si tak říkám, jestli nejsme na Å¡patné stranÄ› barikády. Jsme souÄ?ástí civilizace, která už za chvíli nebude sama nic vyrábÄ›t, ani to nebude umÄ›t vyrobit. VÅ¡echny továrny na Å¡piÄ?kvou elektroniku jsou dneska v Asii. V EvropÄ› se dÄ›lají jenom vÄ›ci, které jsou výhradnÄ› na EU trh a je drahé je dovážet.

    Jediná Å¡ance pro nás je, nauÄ?it se vymýšlet dostateÄ?ný poÄ?et vzájemnÄ› nezávislých business modelů nebo dÄ›lat vývoj a výzkum…..Asi…. Ale v tomhle případÄ› si nejsem tak docela jist tím co říkám, protože když jsem byl mladší, dÄ›lal jsem inženýrské návrhy, do spalovacích motorů a pÅ™evodovek a tak podobnÄ›. DodneÅ¡ka vím, že mÄ› nikdo nepÅ™ekonal, ale když jsem chtÄ›l nÄ›co patentovat na vlastní triko, tak si právník Å™ekl nehoráznou sumu jenom za to, že se se mnou zaÄ?ne bavit. To mÄ› úplnÄ› znechutilo a odrovnalo, takže jsem se na to vykaÅ¡lal. PÅ™i dneÅ¡ní nejistotÄ› a nevymahatelnosti copyrightu a dalších vÄ›cí, jsem asi udÄ›lal dobÅ™e.

  • 10 jr // Jan 22, 2007 at 4:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    No, mám trochu off topic otázku, nepochopil jsem proÄ? ameriÄ?anky ukazuji prsa za korálky, to mi teda nejde do hlavy…

  • 11 John Vanhara // Jan 22, 2007 at 8:59 am  Add karma Subtract karma  +0

    To fakt nevim… ale je to asi nejaka tradice, ze uplne normalni lidi prijedou na Mardi Gras a pak tam delaji takove divociny:-)

  • 12 Jarek Jesenský // Jan 22, 2007 at 9:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    jr:
    To já bych to chápal ve smyslu tradice (jako třeba my hážeme holky do vody na Velikonoce, také to nemá moc logiku ;-) , ale není mi jasné, jak může PRUDERN� Amerika snést pohled na na nahá ňadra, ještě k tomu na veřejnosti?

    VždyÅ¥ v USA už je cenzura ve filmech horší, než byla v ÄŒesku za hluboké totality! Když jakési zpÄ›vaÄ?ce omylem (?) vypadne ňadro v přímém pÅ™enosu, AmeriÄ?ani hned zařídí pro vÅ¡echny další přímé pÅ™enosy nÄ›kolikasekundové zpoždÄ›ní, aby stíhali takové “události” a sprostá slova vystříhávat (Ä?ti CENZUROVAT)! O tom se Velkému bratrovi od Orwella ani nesnilo!

    Také nemusím slyÅ¡et sprostá slova v televizi v dobÄ›, kdy se jeÅ¡tÄ› dívají malé dÄ›ti (já zásadnÄ› nemluvím sprostÄ›), ale vždyÅ¥ celá Amerika (od raperů, pÅ™es herce tÄ›ch nejcharakternÄ›jších rolí až po moderátory) je sprostá jak nejhorší dlaždiÄ? a pak si v přímém pÅ™enosu hrají na svatouÅ¡ky?

    Také nemusím vidět přímo soulož v odpoledních pořadech televize, ale dělat takové scény z jednoho takřka nepostřehnutelného ňadra?

    Můžete mi Johne prosím trošku osvětlit, co to tam v té bývalé kolébce demokracie dělají? :-(
    VidÄ›l jsem nÄ›jaké dokumenty, že v USA mají Ä?ím dál tím vÄ›tší moc různé církevní spolky a lobby, které si za tím úÄ?elem poÅ™izují i politické strany, ale kam tohle dojde, to radÄ›ji ani nepÅ™emýšlím :-( .

    Nejhorší je, že i když u nás v ÄŒesku naÅ¡tÄ›stí lidí věřících v jakéhosi Boha ubývá (tÄ›ch bylo hodnÄ› jen když nám komunisté zakazovali věřit sami v sebe), takové nesmysly jako “sexuální haraÅ¡ení” od Ameriky postupnÄ› stejnÄ› pÅ™ebíráme :-( .
    Ne že bych schvaloval obtěžování podřízených na pracoviÅ¡ti (aÅ¥ již mužů Ä?i žen), ale nesmÄ›t ženÄ› podržet dvěře? Nebo muset dokázat, že jsem na ni nesahal (jak to mám dokázat?), když ona mne zažaluje, že jsem na ni sahal (presumpce viny!)?
    Hrůza, jeÅ¡těže posledních 5 let vÅ¡echny spolupracovníky řídím jen na dálku …

  • 13 John Vanhara // Jan 22, 2007 at 1:56 pm  Add karma Subtract karma  +0

    OK. Jednu vec musim rict. Je potreba veci co jsou v mediich brat trochu s rezervou.

    Souloze ve filmech probihaji taky, ale asi ne tak casto jako v CR:-) Ale je rozdil jestli je to televizni kanal, ktery nebezi jen na kabelu, ale da se chytnout i na antene. To pak je fakt extrem, nahe nadro neuvidite a misto slova FUCK tam bude FRAK nebo pipnuti. Ale na kabelu je to uz uvolnenejsi. Proc? To nevim.

    Sexual harassment – kvuli otevirani dveri to asi neni. To mozna byl zase nejaky pripad, kdy to media vzala jako priklad, ale je to samozrejme nesmysl.

    Amerika je v urcitych vecech hodne zvlastni, ale na druhou stranu tak to je asi u kazdeho naroda.

  • 14 John Vanhara // Jan 22, 2007 at 2:05 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Pred par tydny jsem mel na navsteve zname co prijeli surfovat na vikend. Jsou puvodem z Utahu – mormoni co nepijou alkohol, strasne zalozeni na rodinu, verici, apod.

    TIVO me nahrava ruzne filmy a dost casto se divam na ruzne nezavisle filmy napr. (IFC, Sundance). Na IFC tam byl nejaky francouzsky film, ktery jsem pustil a netusil jsem co v nem je.

    Byl na ameriku hodne drsny film. Velice zajimavy dej, ale prospikovany spoustou nahoty, soulozi, dvojice, trojice, apod. Byl jsem sokovany i ja, ale americti znami nerekli ani slovo, tak jsem to nevypnul.

    Az druhy den z nich tak opatrne vylezlo, ze byli docela v soku… a ja jsem se docela bavil:-))) Jen jsem si rikal, ze takovy drsny film vysel zrovna na tu navstevu:-)

  • 15 John Vanhara // Jan 22, 2007 at 2:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jinak na Mardi Gras treba uvidite lidi kterym je 60,70, 80 let a budou chodit nahati nebo polonahati po ulici…a ohromne se bavit. To byl docela sok pro me. A myslim, ze pro vetsinu lidi v CR.

  • 16 Jarek Jesenský // Jan 22, 2007 at 2:57 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To je jasné, že je potÅ™eba brát informace s rezervou a Ä?erpat pokud možno z více zdrojů pro utváření si vlastního názoru, ale v tom co jsem psal mám myslím pomÄ›rnÄ› jasno.
    Druhá vÄ›c je, že pokud se o dÄ›ní kolem sebe Ä?lovÄ›k příliÅ¡ nezajímá, nemusí si toho ani vÅ¡imnout.

    Bohužel si pamatuji, jak jsme se smáli, že v jednom americkém státě zakázali na ulici pít a v barech kouřit, takže lidi museli stát mezi dveřmi baru, v ruce do ulice mít cigaretu a v ruce směrem do baru mít panáka, aby mohli dělat, co my v Evropě denně děláme téměř většinově (osobně jsem abstinent a nekuřák).
    A po pár letech ejhle – v Irsku (= pro mne pro “pub”, kde se poÄ?ítám pije minimálnÄ› jako v ÄŒesku) zavedli zákaz kouÅ™ení ve vÅ¡ech hospodách!
    Také chodím na obÄ›dy Ä?i pracovní schůzky pokud možno zásadnÄ› do restaurací kde se nekouří, ale že bych na to potÅ™eboval zákon, to ne.
    Po nÄ›kdejším smíchu ÄŒechů o bláznivých AmeriÄ?anech už tu je zákon o sexuálním haraÅ¡ení také, co pÅ™ijde příštÄ›?
    Takhle nám hrozí, že sem plíživě dojdou všechna podobná omezení :-( .

  • 17 Podnikani v USA » Blog Archive » Napad na podnikani - prodej caje // Feb 1, 2007 at 1:32 pm  Add karma Subtract karma  +0

    [...] Ale vrta mi hlavnou co jineho by mohlo byt zajimave dovazet z Ciny. Napr. jak jsem jiz zminoval ty koralky pouzivane na Mardi Gras ($13 mil. sales, $1.5 mil naklady), ale to uz bohuzel vymyslel nekdy jiny:-) [...]

  • 18 Dominik Formánek // Feb 12, 2007 at 1:17 am  Add karma Subtract karma  +0

    Číňani to mají jinak se sociálním systémem. Neplatí nic do systému sociálního zabezpeÄ?ení, pak mají levnÄ›jší pracovní sílu. Sociální systém z nás dÄ›lá nekonkurenceschopné.

  • 19 Libor // Feb 28, 2007 at 6:31 am  Add karma Subtract karma  +0

    V ramci festivalu Jeden svet o lidskych pravech je film Made in China on-line, zdarma na webu Ceske televize.

    http://www.ceskatelevize.cz/specialy/jedensvet2007/filmy-4

    Made in China
    USA / 2004 / 66 min.
    V ulicích amerického New Orleans probíhá každý rok o masopustu velkolepý karneval. Hlavní roli v nÄ›m hrají náhrdelníky z korálků. Tisíce jich vzduchem létají k tÄ›m, kteří se odvážili ve vÅ™eÅ¡tícím davu… více o filmu »
    V ulicích amerického New Orleans probíhá každý rok o masopustu velkolepý karneval.
    Hlavní roli v něm hrají náhrdelníky z korálků. Tisíce jich vzduchem létají k těm, kteří se
    odvážili ve vřeštícím davu obnažit své intimní partie. Odkud tyto korálky pocházejí, je
    přítomným lhostejné. Ne tak dokumentaristovi Davidu Redmontovi, který se ve svém
    vynikajícím debutu vydává do Ä?ínské továrny ve speciální ekonomické zónÄ› Fujian.
    PÅ™es Ä?tyÅ™i sta mladých dívek zde Å¡est dní v týdnu od rána do veÄ?era navléká korálky
    Ä?i zdobí miniatury karnevalových masek. BÄ›hem ubíjející práce nesmÄ›jí pod hrozbou
    pokuty ani Å¡pitnout. PrůmÄ›rný výdÄ›lek za dvanáctihodinovou pracovní smÄ›nu Ä?iní
    necelé dva dolary. Režiséru Davidu Redmontovi se podařilo osobitým způsobem
    propojit svÄ›t amerických konzumentů a Ä?ínských dÄ›lnic. Korálky se v jeho důmyslnÄ›
    poskládaném snímku stávají metaforou poukazující na struktury globalizace, jež
    vytvářejí sociální nerovnost. Pozornost upoutá také skvěle namixovaná hudba
    Davida Doghertyho, který mrazivý humor a ironický nadhled snímku podkreslil
    industriálními rytmy těžícími ze skuteÄ?ných zvuků továrny.

  • 20 » Made in China - jak funguje business v Cine » Archiv Podnikani v USA // Feb 28, 2007 at 8:11 am  Add karma Subtract karma  +0

    [...] V lednu jsem tady na blogu psal o filmu Made in China jak se vyrabi koralky v Cine a dnes mi prisel od Libora Novacka tip, kde se na tento film da zadarmo podivat dokonce s ceskymi titulky. Bohuzel jestli jste mimo CR tak ten film neuvidite (je tam nejake omezeni na IP adresy pouze z CR). Diky Libore!!! [...]

  • 21 tekky // Mar 6, 2007 at 1:24 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Zdravím,

    nevím na koho se obrátit, a tak to zkusím zde.

    Mám zvláštní dotaz.

    Jak se postupuje pÅ™i doruÄ?ení kontejneru do CZ přístavu?
    Kontejner se z lodi vyloží jeřábem (kam? do nÄ›jakého pÅ™echodného skladu? nebo ….?)a ten Ä?lovÄ›k co si objednal zboží v nÄ›m obsáhlé si musí kontejner vyzvednout celý nebo staÄ?í si pouze z kontejneru zboží “vyložit” a o kontejner se dále nestará….popÅ™. jak celá tato vÄ›c dále probíhá…?

    Zboží z kontejneru(kontejner) je tÅ™eba si vyzvednout ve stanovený Ä?as nebo ve stanoveném rozmezí.

    Dále by mÄ› zajímalo jak je to se CLEM. CLO se platí v den doruÄ?ení v přístave?? Nebo po doruÄ?ení se zaplacenou fakturou na celním úřadÄ›?

    Moc Vás prosím o zaslání Vašich zkušeností o tomto způsobu kupování/dopravy zboží z Číny.

    Předem moc děkuji za jakoukoliv radu.

    tekky

  • 22 John Vanhara // Mar 7, 2007 at 3:02 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ja bych vam poradil, ale znam to jen z USA…

  • 23 Rammi // Jul 23, 2007 at 11:20 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Tekky: ja si tim budu prochazet zhruba za mesic, tak uvidime

  • 24 rarasek // Oct 23, 2007 at 5:15 am  Add karma Subtract karma  +0

    Bylo tu zmíněno, že korálky jsou okrajové zboží a prot se nikomu nevyplati v Číně zakládat další továrnu a ta jedna co tam je, že vyrábí exkluzivne jen pro toho jednoho amika.

    Trochu do toho vidim a vím, že v ČínÄ› je velký trh z korálky, hodnÄ› firem od tama dováží i pár Ä?eských. Takže buÄ? onen majitel firmy ve filmu lhal, ze delají pouze pro jednu firmu, nebo je v ČínÄ› více fabrik. OsobnÄ› si myslím, že to druhé je pravdÄ›podobnÄ›jší.

    A trh s koralky momentalně aspoň v ČR zaznamenává boom.

Napis komentar