Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Ma vas projekt sanci na uspech v USA?

March 1st, 2007 · 14 Comments

Cim dal casteji mi prichazi emaily, kde se me ctenari ptaji co si myslim o nejakem jejich  konkretnim napadu na podnikani, webu nebo projektu. Dost casto dotazy smeruji k tomu, jestli takovy projekt muze proniknout na trhu v USA.

Rad bych kazdemu pomohl a po precteni vaseho napadu pres nejakou kristalovou kouli urcil, jestli vas napad bude hodne uspesny nebo rekl at neztracite cas, protoze to uspesne nebude. Ja to ale neumim a nedokazu rici. Moje presvedceni je, ze nejde tak moc o napad, ale o jeho provedeni.

Kdyz se podivate v pravem sloupci tohoto blogu na nejvice popularni clanky tak uvidite na prvnim miste (Ne) Dulezitost napadu pro podnikani, ktery je kupodivu nejpopularnejsi clankem.

Docela presne to vyjadruje muj pristup. I na mych vlastnich projektech nemam ze zacatku nejake specialni napady. Kdyz by se nekdo zpetne podival jak jsem zacinal  a zhodnotil kvalitu napadu tak bych asi nejak uspesne neprosel. I z tohoto duvodu bych nikdy po nikom nechtel podepsat smlouvu o mlcenlivosti nez bych mu prozradil nejaky novy napad co chci delat. Klidne si se mnou muzete povykladat o jakemkoliv novem projektu nebo napadu. Nemam co skryvat a nebojim se, ze by mi nekdo neco ukradl. Tech napadu je totiz vzdy mnohonasobne vice nez jsem schopen realizovat. Vice nez o napadech je to u me o realizaci. Ta je velmi dulezita pro budouci uspech nebo neuspech.

Tohle jsou me postupy, ktere uplatnuji pri rozjezdu novych podnikani:

1. Nemam nejake dobre a unikatni napady. Ze zacatku kopiruji ostatni, pak se je snazim vylepsovat.

2. Vetsinou zacinam v oborech, kterym zas tak moc nerozumim. Takze se ucim za behu a napady prijdou jakmile zjistim dostatek informaci. Takze nemuzu ani rict, ze delam jen to kde mam nejake predchozi zkusenosti. Ale maximalne studuji co delam, koupim knizky, ctu, hledam v Google a snazim se zpracovat co nejvice informaci.

3.  Nebojim se pracovat a rychle reagovat kdyz mam pocit, ze to nejde jak by melo. Neupnu se na business plan, ale snazim se reagovat podle situace. Pruzkum trhu delam na aktivnich zakaznicich. Weby testuji na aktivnich klientech:-) Pouziji hrubou silu a snazim se delat takove zmeny, ktere maji nejvetsi ucinek. Nejde o dokonalost. Jde o to najit formuli, ktera funguje a je profitabilni.

4. Extremne setrim penize na nakladech. Tim padem minimalne riskuji. Mohu si dovolit delat chyby, protoze me to zas tak moc nestoji.   Cim mene necemu rozumim, tim jsem opatrnejsi.  Cim vice necemu rozumim tim vice penez investuji (ale jen na jistotu).

Verim, ze je mozne delat temer cokoliv a dosahnout uspechu. Staci dodrzovat zasady, ktere popisuji a neco musi vyjit. Treba ne hned prvni napad bude uspesny, ale ten druhy uz bude.  

 

Popularity: 10% [?]

Tags: Napady & Startups · Podnikani & zivot v USA

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


14 responses so far ↓

  • 1 Mirek Novotny // Mar 1, 2007 at 7:05 pm  Add karma Subtract karma  +0

    S tim souhlasim. Co se tyce projektu lze mit k nim nekolik pristupu.Jsou lidi co radsi peclive planuji a pripravuji projekt, ja jsem naopak zastance rozject toho vice a za pochodu to doladovat. Vzdy aspon neco z toho vyjde.Kazdopadne, vzdy cloveka neco pouci, jak uspesny projekt tak i nezdar.

  • 2 Ivan // Mar 1, 2007 at 10:38 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ten clanok je popularny preto, lebo jeho namet umoznuje ludom popustit uzdu fantazii a aspon takto virtualne chvilu snivat. Normalne sa s tym nemas s kym podelit. Rodina na teba pozera, ako na blbca a pred ostatnymi musis byt ticho :) Pridavam sa k Mirkovi Novotnemu. Co te nezabije to te posilni :)

  • 3 meca // Mar 2, 2007 at 5:59 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jo jo.. Ta realizace; osobnÄ› jsem po 4 letech pohybování se na internetu zaÄ?al pÅ™ed rokem tvoÅ™it nÄ›co smysluplnÄ›jšího – a rázem mi za poslední mÄ›síc dva utkvÄ›li v poÄ?ítaÄ?i už tÅ™i rozdÄ›lané nápady. ;)

  • 4 Cappy // Mar 2, 2007 at 8:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nemyslím si, že by “unikátní způsob realizace” bylo možné vytrhnout z kontextu “unikátních nápadů”. ProÄ? si to myslím?

    Pokud napíšete: “1. Nemam nejake dobre a unikatni napady. Ze zacatku kopiruji ostatni, pak se je snazim vylepsovat.” – tak tím vlastnÄ› říkáte, že máte unikátní nápady.

    Protože pokud se “snažíte vylepÅ¡ovat”, tak musíte aplikovat nová Å™eÅ¡ení, nová zlepÅ¡ení, evoluci, experimenty. To jsou výhradnÄ› jedineÄ?né, unikátní vÄ›ci – a vy musíte napÅ™ed dostat nápad, jak vÄ›ci zlepÅ¡it.

    StejnÄ› tak princip práce s extrémnÄ› nízkým rizikem a extrémnÄ› nízkými náklady je unikátní nápad. Aplikuje ho minimum lidí. VÄ›tÅ¡ina si bere půjÄ?ku, například.

    Není důležité co kdo dÄ›lá – ale jak to dÄ›lá. Když dva dÄ›lají totéž – není to vždy totéž.

  • 5 Frodik // Mar 2, 2007 at 8:59 am  Add karma Subtract karma  +0

    Me se libi ta myslenka poustet se do oboru, kterym zas tolik nerozumim. Zjistuju ze lidi kteri v nejakem oboru podnikaji “klasicky”, tak to delaji vsichni stejne a napadu jak ten business delat jinak moc nemaji. Vsichni se snazi tu snizit trosku naklady, tam trochu pridat na reklame, tamhle zlevnit nabizene sluzby/zbozi.
    Ale v zasade se vsichni drzi zajetych koleji a jakoby maji klapky na ocich, prave proto, ze tomu svemu oboru rozumi a ridi se myslenkou: TO PRECE NEJDE DELAT JINAK.
    Nemaji tak vuci sobe zadnou zasadni konkurencni vyhodu, jen ztrati strasnou spoustu casu a energie na tom, jak se snazi o trosicku usetrit na nakladech, byt o trosicku levnejsi nez konkurence, atd….
    Souhlasim ze to neni az tolik o genialnim napadu, jako spis o selskem rozumu prevedenem do podnikani ;-) (Ale o bici z hovna jsme uz tady slyseli castokrat :-)

  • 6 Cappy // Mar 3, 2007 at 9:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    To John:

    Když jsem tak pÅ™emýšlel nad tím Ä?lánkem, napadla mÄ› jeÅ¡tÄ› jedna vÄ›c. NÄ›co, co je hroznÄ› podstatné, ale co je vynecháno.

    Myslím, že tím chybÄ›jícím elementem je “kredit”.

    ProÄ? to: Nedávno jsem se probíral nÄ›kolika blogy, stránkami, které byly zaměřeny na různé obory lidské Ä?innosti. Od cestování až po nÄ›jaká auta.

    Bohužel jsem se nemohl ubránit dojmu, pÅ™esvÄ›dÄ?ení, že aÄ?koliv jsou na tÄ›ch stránkách pomÄ›rnÄ› kvalitní informace, relevantní, užiteÄ?né – žádná z tÄ›chto stránek mÄ› nepÅ™esvÄ›dÄ?ila o tom, že bych jí mÄ›l využívat. Že bych mÄ›l používat její služby, že bych se mÄ›l stát jejím stálým návÅ¡tÄ›vníkem, že bych jí mÄ›l pravidelnÄ› navÅ¡tÄ›vovat.

    Dokonce jsem si ani nezapamatoval jejich adresu. Prostě nebyl důvod, nebylo to nutkání vést tu adresu v patrnosti.

    Bez ohledu na to, že to byly blogy zaměřené globálnÄ› (tedy ani jeden nebyl Ä?esky), nemÄ›ly to, co jsem si sám pro sebe pojmenoval jako “kredit”.

    Kredit ve slovnících znamená: Důvěra, vážnost, vliv, postavení.

    Žádnou z těchto vlastností nelze vynutit silou.

    A jsou služby, které nemají tak kvalitní informace, nemají kvalitní zboží ani službu – pÅ™esto mají z nÄ›jakého záhadného důvodu “kredit”, monstrózní návÅ¡tÄ›vnost nebo dÄ›lají business ve velkém.

    Jak je to možné?

    Jak je možné získat “kredit” na první pokus?

    Jak je možné udÄ›lat službu, která bude mít “kredit”?

    Sám nevím.

    Když se tu hodnÄ› mluvilo o SEO, tak jsem to vůbec nepochopil. Ale tÅ™eba chápu, že dlouhodobý zájem o nÄ›jakou službu lze docílit reklamou. Tomu bych rozumÄ›l. Tak jsem se na to podíval trochu blíže a zjistil, jak jsou na tom ti, co jsou v urÄ?itém oboru nejlepší. Zjistil jsem tÅ™eba, že to pÅ™es reklamu vůbec nemusí fungovat!

    Podívejte se například na to, kolik vydal za reklamu řetězec Starbucks v roce 2005 a kolik vydal řetězec na místě před ním a za ním. Přesto má Starbucks velice dobré postavení.

    http://brandautopsy.typepad.com/photos/uncategorized/sbux_adage_chain.jpg

    Jak je to možné?

    ProÄ? má jejich projekt vÄ›tší Å¡anci na úspÄ›ch a navíc v takovém měřítku?

    Zkus prosím napsat svůj názor na téma “kredit” byznysu, služby, podnikání, blogu, webu, Ä?ehokoliv. A jestli myslíš, že na tom záleží a když, tak proÄ?. Díky.

  • 7 Ivan // Mar 3, 2007 at 1:27 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To je karma Cappy

  • 8 Cappy // Mar 3, 2007 at 1:46 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To Ivan:

    “Karma”? Hmm….
    …. to zní vÄ›decky.

  • 9 Ivan // Mar 4, 2007 at 12:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    Hlavne to neznie ironicky, ze ano. Ja sam sa potesim kazdemu vedeckemu vysvetleniu tvojich otazok Cappy, som zvedavy ci sa to neobmedzi na slova ako “stastie”, “nahoda”, “v spravny cas na spravnom mieste” a podobne.

  • 10 Cappy // Mar 4, 2007 at 6:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    To Ivan: PrávÄ› proto se ptám odborníka se zkuÅ¡enostmi – když Å™ekne, že je to Å¡tÄ›stí, náhoda, cokoliv jiného, tak to beru. Ale tÅ™eba ví jeÅ¡tÄ› nÄ›co, co my ne, protože se mu už nÄ›co podaÅ™ilo…

  • 11 Martin Pilnik // Mar 4, 2007 at 8:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    [Cappy] Kredit (karma, vážnosÅ¥ v odbore) je otázka marketingu s dôrazom na kontrolu spätnej väzby. Klasický marketing, niÄ? viac niÄ? menej. Zapojenie psychológie a podobných chuÅ¥oviek ako preferovaného nástroja.

    Problém je, že karma nemá dno, zaÄ?iatok. KeÄ? robíš marketing na nejaký produkt, tak ak nerobíš kontrolu odozvy tvojho snaženia v teréne, tak môžeÅ¡ ostaÅ¥ s predajom na nule kusov. Nižšie to už nejde. Ak makáš na budovaní povedomia a ak nerobíš kontrolu odozvy tvojej Ä?innosti, môže hodnota tvojho “kreditu” klesaÅ¥ aj do záporných hodnôt. Preto ten zásadný dôraz na kontrolu spätnej väzby.

    A komplikuje sa to tým, že na karmu má krížový dopad aj Ä?innosÅ¥ s ňou priamo nesúvisiaca. (napríklad zmena stratégie v nákupe kancelárskych potrieb pre kanceláriu) ÄŒokoľvek ako firma urobíš, musíš kontrolovaÅ¥, aký to má dopad na tvoju karmu.

  • 12 John Vanhara // Mar 7, 2007 at 3:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Starbuck prisel na to, ze nejlepsi reklama je otevrit co nejvice kavaren (obchodu) na co nejvice mistech. Treba i tak, ze to ani nedava logiku… jeden od druheho jsou vzdaleni treba 300 metru..a navzajem si berou zakazniky, ale pak vidite Starbucks na kazdem rohu a je to super reklama… Proto vidite tak male vydaje na reklamu. Dale podle te tabulky neni mozne porovnavat FAST FOOD jako PIZZA HUT, Mc Donalds a kavarnu Starbucks. Je to kazde jiny tip businessu.

    Jinak kdyz je vase stranka na prvnim miste na Google… to je urcite nejaky kredit, ne?:-)

  • 13 jakuh // Mar 13, 2008 at 9:43 am  Add karma Subtract karma  +0

    ahoj.
    mám nápad, který se jeÅ¡tÄ› nikde neobjevil. neznate webku, kde si můzu koupit ochrannou známku na tenhle projekt? nechci aby byl okopírovaný:( …ale jak říkáš, nápadů je spousta..

  • 14 Tomek // Mar 13, 2008 at 11:33 am  Add karma Subtract karma  +0

    Úřad průmyslového vlastnictví:
    Žádost o registraci http://isdvapl.upv.cz/servlet/page?_pageid=400,402&_dad=portal30&_schema=PORTAL30

    Databáze registrovaných známek v ČR
    http://isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozfrm

Napis komentar