Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Fitlife.cz

May 4th, 2007 · 12 Comments

Diky Houdasovi za odvahu a prvni prispevek. Radeji to davam do samostatneho prispevku pro lepsi prehled. Takze jeste jednou:

Tak já začnu… momentálně provozuji internetový server o zdraví (Fitlife.cz), kde mimo článků, databází apod. také prodávám jeden produkt (nechci si dělat reklamu, tak tady nebudu psát o co jde - ostatně na titulní straně je banner pokud se chcete podívat). Prozatím je tento server bez jakékoliv placené propagace, ale chtěl bych začít PPC kampaně, ovšem sám se toho trochu bojím, přece jen o tom zas tak moc nevím. Také plánuji spuštění dalších obsahových serverů, ovšem v angličtině (širší záběr potenciálních návštěvníků, větší konkurence, ale mě to láká :) . Tyto servery bych chtěl monetizovat (neznám český ekvivalent) za pomocí affiliate nabídek, prodeje textových odkazů (až/pokud získají vyšší PR) a také textové reklamy, YPN a AdSense. Protože nemám moc volného času, napíšu pouze “startovací” unikátní obsah - pár článků, seženu zpětné odkazy, zaregistruji do katalogů apod., aby server získával návštěvníky i z “organic search”, ovšem cíleně bych chtěl návštěvníky získavat z PPC kampaně (pro kterou budou vytvořeny speciální landing pages). Je to celé jen pokus, ale myslím že je lepší to zkusit než sedět na zadku a jen o tom číst a přemýšlet.

Gratuluji k vasemu projektu. A ted par komentaru (doufam, ze ctenari taky neco pridaji). Co se tyka propagace tak velmi doporucuji maximalne vyuzit prirozene SEO. Beru to podle mych zkusenosti. A sam povazuji SEO jako nejvice efektivni a nejlevnejsi zpusob propagace. Urcite levnejsi nez PPC. To taky znamena vytvareni vice vlastniho obsahu nez linkovani na jine zdroje.

Co se tyka webu v anglictine, tak to urcite povazuji za velmi dobry krok. Trh anglicky mluvicich zakazniku je mnohonasobne vetsi. I prumerny web ma potencial mnohonasobne vetsiho vydelku nez weby v CR. Navic treba v USA je obrovske mnozstvi moznosti jak monetizovat. Je tady spousta ruznych affiliate programu i jinych moznosti. Daji se prodavat leads. Daji se jednoduseji udelat ruzne dohody. Ale muj osobni nazor je, ze zamerovat se jen na affiliate nebo adsense weby nestoji za to. Myslim si, ze je lepsi mit nejaky skutecny zamer a cil za kazdym projektem. Affilate nebo Adsense je dobry prostredek jak neco rozjet, ale nedelal bych to jako cil. Cil by melo byt vytvoreni unikatniho podnikani. Nabizet neco trosku jinak nez vsichni ostani. Mit nejakou unikatni nabidku. V tom je podle meho nazoru nejvetsi hodnota.

 

Popularity: 39%

Tags: Napady & Startups

12 responses so far ↓

  • 1 Radomír Hejl // May 5, 2007 at 12:25 am  Add karma Subtract karma  +0

    Určitě bych zkusil rozjet na webu nějakou diskusi a komentáře k článkům (doufám, že jsem je jen nepřehlídl). Získáte tím časem nějaké tvrdé jádro komunity, která bude ráda odpovídat nováčkům a bude se na web stále vracet.

  • 2 Ivo Toman // May 5, 2007 at 1:14 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nevím jak to působí na ostatní, ale já po prvním přečtení “Analýza stopových prvků z vlasů” měl pocit, že se jedná o nějaké vyšetření u policie. Nepřemýšlel si o jiném názvu?

  • 3 Houdas // May 5, 2007 at 1:33 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ivo: :-) vidíte, já o tom nikdy takhle nepřemýšlel, ten název je oficiální název toho produktu tak jak se používá… Ale děkuji za názor, v určitém směru máte pravdu :-)

    John: Děkuji moc za Váš názor, ani jsem nečekal že se mému skromnému komentáři dostane takové pozornosti. Co se týče anglických webů, naprosto s Vámi souhlasím a jsem rád, že jste v podstatě potvrdil mé domněnky. Máte pravdu také v tom, že peníze, které případně vydělám pomocí affiliate systému, prodejte textové reklamy, linků apod., chci použít na rozjezd něčeho většího a (doufám) také unikátnějšího - bohužel tento projekt bude vyžadovat nemalé investice a tak musím investovat energii do tohoto “mezikroku”, který mi na ně snad vydělá. Ale nedělám to “jen” pro peníze - chci to prostě zkusit, na internetu jsem většinu dne, anglicky umím obstojně, programovat snad taky, tak proč ne… Jak řekl jednou Wayne Gretzky - “You miss 100% of the shots you don’t take”. Ještě jednou díky za Váš komentář, vážím si toho.

  • 4 Houdas // May 5, 2007 at 1:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ještě jsem opomněl Vaši první poznámku o přirozeném SEO - v podstatě veškerá návštěvnost která teď na serveru je, je právě z vyhledávačů. Defakto na 3-5 klíčových slov chodí cca 75-80% návštěvníků, zbytek je dalších cca 10-15 slov. Přemýšlel jsem o využití SKliku/AdWords na propagaci té analýzy vlasů, ale ještě nejsem rozhodnut - v PPC kampaních se moc nevyznám.

  • 5 Petr // May 5, 2007 at 5:04 am  Add karma Subtract karma  +0

    Mě by zajímala návštěvnost, tedy jestli to není tajemství. Před měsícem jsem spustil stránky www.pracevzahranici.com, no a včera jsem se dostal na frázi “práce v zahraničí” na první stránku na Seznamu. Ve čtrvrtek byla návštěvnost 22 a v pátek už 102. SEO jsem nikdy nedělal a stránky taky dělat neumím, vše běží na Wordpressu. Včera jsem byl na danou frázi na druhé pozici v Seznamu, Morfeu, Google EN 8 pozice, Google EN České stránky 15, ale v Google.cz nic!

    Za každou radu i kritiku budu vděčný, jen podotýkám, že stránky nejsou ani zdaleka dodělané.

  • 6 John Vanhara // May 5, 2007 at 8:14 am  Add karma Subtract karma  +0

    Podnikat v malem ceskem rybnicku nebo v globalnim anglicky mluvicim svete je obrovsky rozdil. V CR muzete mit treba 3. nenastevovanejsi web o nejakem oboru a nic moc z toho nebudete mit. V USA budete mit na americke pomery nevyznamny web zamereny na nejakou malo vyznamnou cast trhu (niche), ve ktere budete mit treba dobrou pozici a vydelate vice nez se vam bude zdat.

  • 7 John Vanhara // May 5, 2007 at 8:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    To Houdas: U toho SEO mate stranky na prvnich mistech pro nejdulezitejsi klicova slova? Jestli ne, tak pridavejte linky a pracujte na tom. Ja mam na SEO postaveno 95% veskerych prodeju takze tomu hodne verim.

  • 8 Houdas // May 5, 2007 at 8:51 am  Add karma Subtract karma  +0

    John: V poslední době jsem SEO moc času a energie nevěnoval, server nyní spíše žije vlastním životem (energii věnuji přípravě jiných projektů). O přidávání linků se samozřejmě snažím průběžně po celou dobu, ale mám v plánu své aktivity na tomto serveru v průběhu času spíše utlumít, a to právě z důvodů, které jste popsal ve svém předchozím komentáři. Český rybník je skutečně moc malý, serverů s tematikou zdraví je zde již mnoho a udělat z toho opravdu profitabilní business by bylo velmi obtížné. Takže mířím za internetové hranice :-)

  • 9 KHata // May 6, 2007 at 7:02 am  Add karma Subtract karma  +0

    2Petr: To, ze na frazi (ktera se zada do vyhledavace) vyjedou ve vysledcich nejdrive odkazy, ktere tu frazi maji v domene je docela jasna vec. Proto je vzdy dobre mit v nazvu domeny to, co lide nejvice vyhledavaji. Na seznamu jsi druhy proto, ze seznam uprednostnuje .cz domeny a pak az .com a dalsi… Jinak je to ale dost slozitejsi, protoze napr. google bere v potaz pro urceni poradi ve vyhledavaci quality score a dalsich x desitek veci, ktere vyhodnocuje. A myslim, ze proti webum o kterem zrovna pises docela dost broji - penalizuje a posouva vysledky na zadni mista - tj. webum, ktere nemaji v podstate zadny vlastni obsah, ale pouze placene linky. Doporucuji, abys aspon na zacatek stranky vzdycky dal aspon nejake povidani.

  • 10 JersyWoo // May 7, 2007 at 2:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    Citace John:”V USA budete mit na americke pomery nevyznamny web zamereny na nejakou malo vyznamnou cast trhu (niche), ve ktere budete mit treba dobrou pozici a vydelate vice nez se vam bude zdat.”

    Mohl by jsi uvést nějaký příklad expanze? V současné době “papírově” kvůli investicím připravuji web, který je zaměřen na evropské země s tím, že přesto český produkt bude cca 50:50. A se zahraniční expanzí má z mé zkušesnosti z českých tvůrců nikdo moc velkou zkušenost. Možná z toho plyne “hrabání na českém písečku”.

  • 11 John Vanhara // May 7, 2007 at 7:50 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Treba v realitach souperim s firmami, ktere maji statitisice agentu a stovky/tisice pobocek v ruznych mestech (Re/Max, Century 21).. Jejich velikost, kapital a moznosti se s moji firmickou nedaji vubec porovnat. Dokonce i na lokalni urovni je treba firma co ma 2,000 agentu. Ale presto vydelavam velmi slusne. Jsme zamereni jen na Internet. Mame jen par agentu. V podstate bezvyznamna firma, ktera ale dobre vydelava.

  • 12 Tom Podlesny // May 8, 2007 at 7:01 am  Add karma Subtract karma  +0

    John: Re/Max ma pobocku i v CR. Myslim si, ze az spustis ten projekt, co jsi o nem mluvil tady a tady tak muzete teoreticky byt uspesnejsi nez vyse zminovane firmy. Tady se teprve minimalizuji naklady.

Napis komentar