Obsah: 5. XYZ startup
- Update o prodeji kol a plan do budoucna
- Zacina jarni sezona na prodej kol
- Nova kola jsou jiz temer vyrobena
- Jarni prazdniny – dalsi dobra sezona na prodej kol
- Google nabidl kola zamestnancum v Evrope
- Nova zasilka kol by mela dorazit za par dnu
- Jak se pozna komu predat importovane zbozi
- Developer slibil objednat 300 kol
- Zitra v 10 rano budu mit kola ve skladu
- Kola jsou tady!
- Dnes jsem fotil “modelky” na plazi
- Vyzkouset prilezitosti, zjednodusit system, maximalizovat zisk
- Rysuje se finalni podoba jak bude fungovat podnikani s koly
- Kamenne podnikani s vyuzitim Internetu
- V Cine slavi prvni maj a maji tyden volno
- Zaverecne zhodnoceni meho startupu na prodej kol
- Je pasivni prijem na Internetu fikce?
- Zakaznici radeji pouzivaji Paypal nez Google Checkout
- Jaka rozhodnuti maji skutecny vliv na uspech podnikani
- Asi to budu muset posunout do dalsi urovne
- Reseni reklamaci
- Velkoryse reseni reklamaci II.
- Cinani zdrazuji kola
- Komunikace s cinskou tovarnou a par fotek
Pred mesicem (presne 12 dubna) mi prijel dalsi a vetsi kontejner s koly. Dva dny trvalo nez se kola vylozily, aby se mohly prodavat. Pak jsem je nafotil pekne na plazi a odjel do CR. Hned od zacatku nebylo dne, aby mi neprisly nejake objednavky. V posledni dobe jeste k tomu vidim rostouci tendenci poctu objednavek denne.
Vcera vecer jsem se rozhodl vse spocitat kolik kol se prodalo, abych vedel jaky udelat plan do budoucna. Treba jaka kola a barvy objednavat podle toho jak rychle se prodavaji.
Takze zhruba za ten mesic mam prodano 200 kol. To predstavuje obrat $28,000. Napr. chopperu jsem mel jen 30 a jsou kompletne vyprodany.
Zkousel jsem ruzne veci, hral jsem si s PPC, ale zadny vyrazny pocet objednavek jsem tim nevygeneroval. Zadnou jinou reklamu nedelam, takze za ty vysledky vdecim SEO. Diky Google!
Zda se mi neuveritelne, ze se proste da najit temer libovolny obor a tim, ze se dostanete na prvni mista na Google tak mate zajistene prodeje v desitkach tisic dolaru mesicne. Stejne tak to mam v realitach nebo u zakladani firem. Chce to jen vyladit ten business okolo, nedelat pouze affiliaty, ale skutecny realny business. Udelat nabidku co se bude zakaznikum libit a postavit business na nizkych nakladech, efektivite a vysokem zisku.
Kolik prace me to zabere? Denne obdrzim telefonaty zhruba od 5-10 zakazniku. Vetsinou jsou to dotazy ohledne kol, ceny postovneho nekam do USA, apod. To zabere zhruba hodinu casu denne. Pak kazde rano musim vyridit objednavky. V Oscommerce mam nainstalovany plugin na hromadny export objednavek do Excel tabulky. To udelam a poslu ji firme, ktera pro me kola skladuje a rozesila. To me zabere asi 5 minut.
Problemy? Ano cas od casu se stane, ze Fedex kolo nejak poskodi pri transportu. Nestava se to moc casto a da se to reklamovat. Take se mi stalo, ze ta moje rozesilaci firma poslala spatny model kola zakaznikovi. Stalo se to ve trech pripadech, ale nebyla to zas tak uplne jejich vina. Moje tovarna docela nejasne oznacila krabice kody a dalo se to prehlidnout. Kdyz jsem se na to ptal jak to budeme resit tak rekli, ze to byla jejich vina a ze zaplati poslani kola zpet a poslani spravneho kola zakaznikovi.
Objednal jsem uz dalsi dva kontejnery (700 kol) a za chvili budu objednavat dalsi. Lidi maji zajem o ruzne modely, ktere zatim nenabizim, takze je jeste spousta prostoru na rust.
Mam pocit, ze uz se nic radikalniho v tomto businessu v nejblizsi dobe nestane. Ty prvni start up rozhodnuti byly zrealizovany. Ted uz je faze budovani na zaklade, ktery jsem vytvoril. Jakmile budu mit vice kol tak zacnu prodavat jeste vice velkoobchodne. Budu se snazit vybudovat sit reselleru po celem svete (uz se mi ozyvaji lide, kteri maji zajem importovat do ruznych zemi Evropy, takze je to jen otazka casu). Mozna jednou az budu prodavat opravdu hodne kol tak koupim tovarnu v primo v Cine:-)
V tomto blogu jsem zdokumentoval kroky jak jsem zacinal a premyslel jak postupovat. Kdyz jsem se rozhodl tento business zacit tak jsem nemel tuseni, ze budu kola dovazet z Ciny, nevedel jsem, ze pouziji open source Oscommerce jako nakupni kosik, nevedel jsem, ze existuji fulfillment firmy (sklady a rozesilani)… na vse jsem postupne prisel. Proste jsem zvazoval co bude nejlepsi pro mou situaci. Sel jsem do oboru ve kterem jsem nemel zadnou zkusenost. Nikdy jsem neprodaval klasicke zbozi. Vzdycky jsem delaval sluzby. Ale zjistuji, ze vse se da zjistit a naucit.
Tohle je asi taky trosku zaverecny prispevek o startupu XYZ Bikes. Mozna sem tam jeste neco napisu, ale uz mi to pripada nudne psat, ze jsem misto jednoho kontejneru objednal tri. Nebo ze misto 5 kol denne prodavam 20 kol denne:-) To nejdulezitejsi se uz stalo. Byla to pro me vyzva zkusit jestli dokazu vybudovat nejaky jiny business uplne od zacatku.
Taky to byla vyzva jestli ten business bude profitabilni. Moje predstava byla, ze bych chtel dokazat udelat business, ktery zabere jen par hodin casu denne a vydela treba $50,000 dolaru rocne zisku. Podle soucasnych vysledku staci skutecne hodina denne a zisk vypada na $100,000 a vice. Tohle predcilo me ocekavani. Dlouho jsem vahal jestli to tady psat. Ale mam pocit, ze je dulezite ukazat cely obrazek. Ze se da fakt udelat z minima vydela slusne penize. Chtel jsem teto pripadove studii dat tu informacni hodnotu vcetne financi.
Takze ted cekam kolik lidi zacne delat to stejne:-) Coz se doufam nestane, protoze to je hodne stupidni. Takovych oboru jako prodej beach cruiseru jsou tisice. Konkurence v SEO je velmi mala (nesrovnatelne v porovnani s mymi obory na reality nebo zakladani firem). Takze dostat se na prvni mista neni vubec tezke. Pisu to tady proto takto otevrene protoze chci ukazat, ze to jde! Chci inspirovat, ale ne k tomu, aby vsichni zacali prodavat beach cruisery. Dejte si praci a najdete si neco co vas bavi. Pak premyslejte jak z toho udelat profitabilni business. Ono to jde, staci premyslet podobne jak jsem premyslel ja u realizace XYZ bikes. Nejde o stesti, ze jsem nasel nejaky obor, ktery je profitabilni.. to je blbost. Prodejny kol tady v USA krachuji, protoze nevydelavaji penize. Jde o zpusob podnikani. Maximalni efektivitu. Vyuziti internetu, open source, setreni nakladu, najiti zpusobu jak mit 50% marzi misto 5%. To je presne co jsem delal.
Taky mi pomohla tato knizka, kterou doporucuji. Je tam velmi dobre know-how pro lidi co chteji dovazet z Ciny a prodavat pres Internet.
Popularity: 22% [?]


29 responses so far ↓
1 Mirek Novotný // May 16, 2007 at 8:54 am
+0
Gratuluji
O vetsi mnozstvi kopirovacu se bat nemusis. Preci jen ten skladek v usa co mas nemuze mit kazdy. Sice mozna jde obednat jeho sluzby na dalku, ale pokud si dobre pamatuji ( pripadne se omlouvam a oprav me
parkat si tam byl osobne jak na prvni prevzeti tak i neco domlouvat. A aplikaci na Evropu? Mozna by to slo,ale v ramci ruznych EU zemi je celkem palka postovne a v Cechach si nejsem jist zda to neni prilis malej pisecek. Prodejcu pres net je tu hodne. Jinak co se tyce konceptu ten neni spatny a skutecne sem si overil , ze v Cine lze vyrobit a kamkoliv , cokoliv dodat. Casem az bude o cem mluvit tak jiste do tveho okenka StarUpu neco dodam
2 Acci // May 16, 2007 at 9:35 am
+0
A co by jsi udělal, pokud by ses se svým webem náhodou na Googlu propadl třeba na druhou stránku výsledků?
3 John Vanhara // May 16, 2007 at 9:59 am
+0
Kdyz jsem zacal podnikat s firmami a realitami v USA na konci roku 2001 tak jsem si tuhle otazku casto kladl. Co se stane kdyz se totalne propadnu v Google.
Stat se muze cokoliv (i kdyz poslednich 6 let se mi moje weby porad drzi nahore) takze to je docela stabilni. Ale i kdyby se to stalo tak se nic zavazneho nestane. Treba si vemte ty kola. Nemam zadne dlouhodobe zavazky. Nemam podepsanou najemni smlouvu na 5 let na sklad. Muzu to kdykoliv zrusit.
V tom je obrovska sila. Mit podnikani naprosto flexibilni. Nemit velke zavazky, ktere by bylo tezke rusit.
Podobne to mam i u ostatnich podnikani. Proste to riziko beru v uvahu. Ono se fakt muze stat, ze to takto nebude trvat vecne.
4 Jiřà Pištěk // May 16, 2007 at 10:14 am
+0
Já myslÃm, že nÄ›kdo v tÄ›ch výsledcÃch musà být prvnÃ. Jak by Google mohl tohle odstranit? Když zmÄ›nà nÄ›jaká kritéria, tak se SEO dá pÅ™izpůsobit nové situaci. Jediná vÄ›c která by to odstranila by byl náhodný výbÄ›r tÅ™eba z prvnÃch 50 výsledků, ale to by bylo Ä?asto na úkor kvality vyhledaných stránek…
5 dušan // May 16, 2007 at 10:24 am
+0
Zaverecne zhodnoceni – John je super, ze pÃÅ¡eÅ¡ tento blog – vÄ?aka !
6 vk // May 16, 2007 at 11:54 am
+0
Můj názor k celému StartUpu: znà to celé krásnÄ› jednoduÅ¡e, ale nejvÄ›tšà problém proÄ? to nedÄ›lá vÃc lidà je podle mÄ› Ä?as. Takový StartUp chce na zaÄ?átku moc Ä?asu – Ä?lovÄ›k musà hodnÄ› Ä?Ãst a hodnÄ› se dÃvat okolo sebe a hodnÄ› se uÄ?it. Když se nÄ›kdo (jako tÅ™eba já a se mnou 99% populace) uváže do pracovnÃho pomÄ›ru, tak pak na to Ä?as prostÄ› nenÃ. Když vypadnu odpoledne z práce, chci aspoň obÄ?as sportovat, aspoň obÄ?as se vidÄ›t s kamarády, aspoň obÄ?as jÃt za nÄ›jakou kulturou, chci trávit Ä?as s pÅ™ÃtelkynÃ… zkrátka na pÅ™emýšlenà o podnikánà zbývá tÅ™eba půl hodiny dennÄ›. Když už má nÄ›kdo nÄ›jaký business, který ho živà a pÅ™itom vyžaduje minimum Ä?asu, tak to se to potom dÄ›lá takový StartUp…
ŘeÅ¡enÃm pro mÄ› a davy dalÅ¡Ãch by bylo odejÃt ze zamÄ›stnánà a pustit se do podnikanà se všà energiÃ, ale i když bych moc chtÄ›l dokázat nÄ›co takového jako John s XYZ Bikes, nemyslÃm že se nÄ›kdy odhodlám opustit zamÄ›stnánà a riskovat, že za pár mÄ›sÃců pÅ™ivedu svoji právÄ› vznikajÃcà rodinu na mizinu a nakonec se budu muset vrátit do zamÄ›stnánÃ.
7 vk // May 16, 2007 at 11:59 am
+0
Co jsem tÃm vlastnÄ› chtÄ›l Å™Ãct:
Váženà studenti, važte si toho že jste pány svého Ä?asu a až dostudujete, neuvazujte se k zamÄ›stnaneckému pomÄ›ru. Zůstaňte na volné noze. Sice budete mÃt nejspÃÅ¡ nÄ›jakou dobu mÃň penÄ›z než ti co se stali zamÄ›stnanci, ale máte velkou Å¡anci že jednoho dne skonÄ?Ãte jako John.
Jakmile se jednou dobrovolně dáte do otroctvà zaměstnavatele, máte velkou šanci že v tom otroctvà zůstanete nadosmrti.
8 Nosi // May 16, 2007 at 12:07 pm
+0
Sleduju to od zacatku a na zacatku bych asi netipoval, ze se to takhle vyvine. Jednim slovem super!
9 Tomáš Holub // May 16, 2007 at 12:14 pm
+0
PÅ™esnÄ› tak, Johne, dÄ›kuji za otevÅ™enost, se kterou jsi tohle vÅ¡echno napsal. InspirujÃcà Ä?tenÃ.
10 Lukas // May 16, 2007 at 1:24 pm
+0
to vlk: totalni souhlas! Hlavne ten vzkaz studakum
11 Jiřà Pištěk // May 16, 2007 at 2:18 pm
+0
vk: Jsem sice student bez zkuÅ¡enostà se zamÄ›stnánÃm a bez odpovÄ›dnosti za rodinu, ale myslÃm, že kdybys opravdu chtÄ›l, tak to jde. Jak se Å™Ãká – Kdo nechce, hledá výmluvy, kdo chce, ten to dÄ›lá. John myslÃm Ä?ásteÄ?nÄ› ukázal, že toho Ä?asu zase tolik potÅ™eba nenÃ…
BTW nestojà zato odepÅ™Ãt si tÅ™eba na rok ty kamarády a sport, abys jim pak mohl vÄ›novat po zbytek života nÄ›kolikanásobek Ä?asu?
Neber to prosÃm jako nÄ›jaký útok, jen si myslÃm, že jde vÅ¡echno, i když nÄ›kdy ne snadno. SpÃÅ¡ mi pÅ™ijde, že hluboko uvnitÅ™ odmÃtáš zmÄ›nu…
12 Mário ROženský // May 16, 2007 at 10:43 pm
+0
Taky bych chtěl poděkovat Johnovi za otevřenost a skvělé popsánà jak rozjet dost dobrý bussiness.
Vzkaz studentům má nÄ›co do sebe, ale je to o každém Ä?lovÄ›ku. Já kdysi založil firmu a stále pÅ™emýšlÃm o tom, co rozjedu, co jak udÄ›lám z jednoho prostého důvodu. Nechci pracovat. Nechci pro nÄ›koho dÄ›lat. Chci se bavit. Toto mi to umožňuje. Ale právěže spousta studentů spolužáků to vidà jinak, chtÄ›j dodÄ›lat Å¡kolu a nÄ›kam nastoupit a tam jako že si zÃskajà praxi atd., ale nedokážou pochopit to co napsal vk, pak pÅ™ijde rodina závazky a těžko se jim bude zbavovat jistot, když byli pohodlnà hned po vejÅ¡ce, kdy mÄ›li mraky možnostÃ.
13 Steve // May 16, 2007 at 10:51 pm
+0
Stale je tu fakt (a Johnuv blog to jasne ukazal), ze v americe se vsechno dela trochu lip (fedex, fulfillment firmy (sklady a rozesilani), dane, reklamace), coz tady neni, nebo neni v takovem rozsahu, nebo pochopitelne (k velikosti trhu) neni tak levny.
Proto chce start up v CR rozhodne vic casu nez v USA. Kazdopadne to rozhodne jde, jenom je tady trochu vice omezeni. A kdyz nastoupi jeste rodina, tak pak je to jiz hodne tezky.
Ale Johne gratuluji! Rozhodne si inspiroval hodne lidi.
14 Oleg // May 17, 2007 at 12:24 am
+0
heh
pry export do EU
)) nemate obavy ze casem prijde nekdo kdo ty kola bude mit primo v EU za levnejsi ceny ? napr ja, ktery nema kam dat penize a jevi se mi tento napad lakavy
)
15 markon // May 17, 2007 at 2:53 am
+0
Párkrát tu padlo slovo o Ä?echách, k tomu bych dodal, že podle mÄ› je rozvÃjet start-up v Ä?echách ztráta Ä?asu. PÅ™edevÅ¡Ãm v ÄŒR je nÃzká kupnà sÃla spojená s komplikovaným a drahým úvÄ›rovánÃm (kreditnà karty nejsou pÅ™ÃliÅ¡ rozÅ¡ÃÅ™ené a úvÄ›ry od Cetelem apod. jsou zase Ä?asovÄ› nároÄ?né) a to vÅ¡echno doplnÄ›no velmi komplikovanou dostupnostà kapitálů, Å¡patnou platebnà bilancà Ä?eských odbÄ›ratelů atd…
Nechci být kritický, ale nevÃm proÄ? bych dÄ›lal start-up v Ä?echách, když do hodiny letu je tu západnà evropa, kde můžu mÃt zisky 3x vyššà a rozjÞdÄ›nà byznysu mnohem jednoduššÃ. MyslÃm, že nemusÃme podnikat jenom v USA, ale tÅ™eba i v UK, NÄ›mecku apod…
Podle mÄ› v ÄŒR je výhodná a levná pracovnà sÃla, ale odbyt je tÅ™eba hledat jinde.
16 agile // May 17, 2007 at 2:59 am
+0
Jiřà PiÅ¡tÄ›k > myslim, ze jako ty uvazuje spousta “mladych podnikatelu”, nicmene bych se ti dovolil oponovat. Pokud se vzdas pratel s tim, ze za nejakou dobu se jim budes moc venovat, je to lez, ktere veris jen sam ty. Pratele odejdou, zanevrou na tebe, holka te opusti atp., rikej si co chces, proste to tak je. A musel bys mi sakra stesti, aby to tak nebylo (= hodne zajimavy byznys, aby ses tomu nemusel tak moc venovat). To ti myslim potvrdi kazdy, kdo neco dela opravdu naplno.
steve > je jen otazkou casu, kdy podobne sluzby budou i tady v CR. Klasicky fulfillment tu snad jeste neni, nicmene sklady si pronajmout muzes (viz treba skladuj.cz).
17 Martin Hinner // May 17, 2007 at 4:42 am
+0
Opravdu by me zajimalo, jaka bude zkusenost pri prodeji v Evrope. Podle meho nazoru to nebude stat za to … mozna jeste tak zeme EU-15ky, ale uz i ty jsou moc “socializovane”. Nedokazu si predstavit, ze by nekdo zaplatil dopravu tam-zpet jen za prohozeni krabic, zpusobene navic nekym druhym! Natoz ty problemy se zarukou 24M, s nespokojenymi zakazniky (prodej mimo kamenne obchody je opravdu bajecne ochranen), ruznymi kontrolami ze strany statniho aparatu, s nutnosti se registrovat k DPH skoro ve vsech zemich (pri prekroceni urcite hranice exportu pro neplatce v dane zemi je nutno se v prislusne zemi registrovat jako platce DPH, vsude je ta hranice trosku jina), atd, atd, atd. Navic problemy s placenim z ne-EMU zemi, pojistenim, …
Tady to funguje vsechno trosku “jinak”. Pod ochrannou ruckou socialisticke spolecnosti. I kdyz je pravda, ze vyjimky se najdou, ale je jich malo … moc malo.
18 Tomas Bibrlik // May 17, 2007 at 5:10 am
+0
Johne – GRATULUJI
– hned po pár Ä?láncÃch jsem věřil, že to nÄ›jak tak dopadne. Ty máš prostÄ› drsnou povahu si za nÄ›Ä?Ãm jÃt
. S tÃm souvisà to tvoje – uplést z hovna biÄ? (poslednà dobou to taky nÄ›jak zaÄ?Ãnám použÃvat).
Jinak souhlasÃm, že studenti majà o dost vÃce možnostÃ, než když Ä?lovÄ›k už pracuje. Ale jak už tady bylo psáno, málo který si to uvÄ›domuje.. Mám kolem sebe desÃtky kamarádů Ä?i studentů a pÅ™esnÄ› jak psal Mário, oni majà prostÄ› jiné priority..
A když jim Å™eknu svůj “malý” a skromný pÅ™ÃbÄ›h, tak na mÄ› hledà jako kde jsem co zkorumpoval.. a nevysvÄ›tlÃm jim, že jsem se to prostÄ› vÅ¡echno nauÄ?il sám a že když Ä?lovÄ›k chce (a Ä?te), tak to jde.
19 Tom Podlesny // May 17, 2007 at 9:25 am
+0
vlk: Souhlasim s tebou. Taky jsem se uvazal zamestanvateli a jeste k tomu hodinu a pul cesty od mista kde bydlim. Takze rano v 5 odjizdim do prace abych tam na pul 7me byl a kdyz mi v 15:45 konci pracovni doba a dojedu domu je skoro pul 6te. Takze mi na byznys zbyva akorat vecer az syn usne a to jeste kdyz pritelkyne zrovna nenadava, ze cely den jsem v praci a vecer si ji ani nevsimnu. Tim se ale nechci vymlouvat ze by to neslo nejak zacit. Vse jde, jen musi clovek efektivne vyuzit celych 24 hodin co ma za den k dispozici. John mel i trochu lepsi podminky pro start, protoze uz mel zavedenou firmu z drivejsi doby, takze se vice ci mene nemusel obavat, ze by treba privedl svoji rodinu do dluhu. (Promin Johne, ale je to fakt…) Ono taky povaha ceskeho cloveka uz je i takova, ze porad nekde hleda nejake prekazky i kdyz zrovna zadne nejsou…
to all: Nebojte se zacit. Ono je hlavne treba donutit se NEJAK ZACIT. Mame kazdy urcite znalosti internetu a tenhle blog (Diky Johne) mi taky hodne pomaha.
Jeste jedna vec: Pisete o nejakem startupu v CR…podivejte se na nazev tohoto blogu a pak se zamyslete, pro ktery trh je tohle vsechno nejlepe realizovatelne.
20 Cayman // May 20, 2007 at 2:02 am
+0
Takové podnikánà se dá dÄ›lat opravdu jen v USA. Tam funguje vÄ›tÅ¡ina normálnÃch vÄ›cà (distribuce, objednávky, platby,…) profesionálnÄ› a vÅ¡em v ÄŒechách se o tom může jen zdát.
Jak je to dlouho, co PayPal zaÄ?al umožňovat platby v ÄŒR? Kdo v ÄŒR je schopen mÃt web obchod a pÅ™ijÃmat platby pÅ™es kreditky z celého svÄ›ta?
Nebo kdo v tom malém Ä?eském rybnÃÄ?ku s malými Ä?eskými mozeÄ?ky by byl schopen prodat kola pÅ™es internet jako Honza, kdy tupé stádo amÃků kupuje v pohodÄ› cokoliv – nejen kola, ale i tÅ™eba “pÅ™Ãstroje” na výrobu snÄ›hových koulÃ? V ÄŒechách každý pÅ™emýšlÃ, kde co a jak koupit levnÄ›ji, tÅ™ikrát porovnat cenu a pak si jeÅ¡tÄ› stěžovat, popÅ™. koupit jinde.
Takže mé doporuÄ?enà vÅ¡em tady: PODNIKEJTE NA WEBU s Ä?Ãmkoliv chcete, ale JEN pro zákaznÃky v USA, nikde jinde nemáte Å¡anci!
21 Ošklivý sup // May 21, 2007 at 8:37 am
+0
Měl bych jeden dotaz na Johna:
Jakým způsobem jsi zadal výrobu tÄ›ch kol? Poslal jsi jim nÄ›jaký plán, nebo jsi prostÄ› Å™ekl aÅ¥ vyrobà beach cruiser a oni nÄ›co takového dali dohromady. Nebo si nÄ›jaký koupil a nechal je ho okopÃrovat?
abych se vyhnul výrobÄ› kopià jiných znaÄ?ek. NevÃm tÅ™eba zda je trestné to už jen okopÃrovat, nebo je trestné až to když se nato dá faleÅ¡ná znaÄ?ka.)
(Vůbec mě nenapadá jak bych tohle udělal
22 John Vanhara // May 21, 2007 at 9:06 am
+0
Podival jsem se kdo jaka kola vyrabi a ty jsem objednal. U beach cruiseru je treba stejny typ ramu prodavany pod nekolika ruznymi znackami. Takze tam neni problem jestlize me kola maji taky stejny ram jako jine znacky.
Existuje par unikatnich ramu, ktere jsou patentovane a tem se musim vyhybat (nejaky ram chci vymyslet a taky patentovat a pak ho vyrabet – coz ted zkousim).
23 Deda Lebeda // May 21, 2007 at 2:29 pm
+0
Tak co Johne rozjedes odedneska? Premyslel si nad necim dalsim, co by si tady od zacatku popsal? Co treba rozjet nejaky projekt, do ktereho by se mohli zapojit vsichni ctenari tohoto blogu? Treba by si vzdycky dal na vyber z nekolika moznosti, co dal delat, a nechal nas hlasovat
.
Byla by to dobra gamesa v realnem case
24 John Vanhara // May 22, 2007 at 8:01 am
+0
Prozatim mi teda staci co uz delam:-) To ted spise ceka na ctenare tohoto blogu, aby neco rozjeli:-)
25 Mirek Novotny // May 22, 2007 at 11:24 pm
+0
Johne da se nekde ta knizka sehnat? Na eBay sem nasel jen jedineho prodejce a slusne jsem se ho zeptal, zda posila i do Evropy, zel bez odpovedi. diky
26 John Vanhara // May 23, 2007 at 10:09 am
+0
Amazon.com
http://www.amazon.com/Maui-CEO-China-Sell-Wherever/dp/0595340326/ref=pd_bbs_sr_1/002-6211818-4235235?ie=UTF8&s=books&qid=1179943737&sr=8-1
27 Denniel // May 25, 2007 at 4:57 am
+0
Johne, skvele a diky za zajimave info vcetne financi. Me na celem konceptu dovozu z ciny desi jen jedna vec – a to kdyby se vyskytla nejaka vada nebo skryta vada vyrobku. Na kole se toho sice neda az tak moc zkazit, ale co kdyz se za rok ozve 600 lidi ze se jim kolo rozpadlo a cinani samozrejme budou delat mrtve brouky… Co si o tom myslis? Tohle by ale bylo aktualnejsi u dovozu elektroniky ap., ale i tak je to riziko, ktere na tomhle businessu vidim jako nezanedbatelne
28 John Vanhara // May 25, 2007 at 10:47 am
+0
Denniel, To je presne co me taky desi! Proto jsem tak opatrny a neobjednavam hned tisice kol, protoze si to chci vice ohmatat a otestovat nez se do toho pustim ve velkem. Takovato chyba by muj business mohla zkrachovat. Ale kdyz se zacina v malem tak to riziko moc velke neni.
Mohl bych prodavat vice. Mohl bych delal velkoobchod. V podstate odmitam zakazniky, kteri chteji koupit 50,100 kol… Davam prednost to budovat pomalu (protoze ty zkusenosti teprve sbiram).
29 Honza // Jun 10, 2008 at 10:16 am
+0
Zdravim.Chtěl bych se tě zeptat Johne.
Než si mÄ›l svůj sklad, tak si svýmu distributoru posÃlal svý objednávky a oni to za tebe poslali zákaznÃkovi.Takže rovnou z ÄŒÃny to posÃlali tvým zákaznÃkům nebo to pro tebe dÄ›lali až v Americe?
Napis komentar