Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Je pasivni prijem na Internetu fikce?

May 17th, 2007 · 19 Comments

Hodne casto od nekoho slysim jak je to super mit pasivni prijem. Vetsinou to je od lidi co vydelavaji treba na AdSense nebo affiliatech. Dost casto stejni lide dokazi pracovat obrovske mnozstvi hodin na tom, aby tyto sve weby zdokonalovali. Ale pak maji pocit, ze tim, ze denne nemusi vyrizovat nejake objednavky a neco treba nekam posilat, tak je jejich prijem vlastne pasivni (a skoro bez prace).:-)

Proc to tady vlastne pisu? Sleduji na bloglines a Google news ruzne zminky a zpravy o beach cruiserech. Proste me zajima co je noveho, protoze ten business delam. Dnes vecer jsem narazil na dva zaznamy o beach cruiserech na bloglines. Nevim jak dlouho ty linky vydrzi ale tady jsou: link 1, link 2.

Pro ilustraci davam obrazky stranek z linku:
ad

ad2

Jedno je nabidka mych kol XYZ bikes na eBay a druhe na webu teamsugar (cilovka jsou mlade a vzdelane zeny jako Nancy).

Ale ani jedno jsem nezadal ja. Na eBay jsem se docela vykaslal. Jsem totiz strasne liny manualne prepisovat adresu (kdyz nekdo neco koupi) z eBay systemu do oscommerce (CSV export tabulky), kterou posilam firme, ktere rozesila kola. Ano, je to asi hrozne se takto priznat, ale tech 5-8 minut na prepsani adresy komu poslat kolo se mi nejak nechce absolvovat (objednavek z ebay chodi malo tak mi to nestoji ani za to delegovat). Na ten druhy web – teamsugar by me nikdy nenapadlo nejaky inzerat dat.

Takze oba inzeraty zadal muj prvni affiliate (Amy). Nedavno se zaregistrovala sama pres muj web. Nejak si me nasla a je docela sikovna, protoze uz prodala aspon 5 kol.

Ale ted mi vrta hlavou jedna vec. Amy (muj affilate) si mozna taky mysli, ze to je pro ni pasivni prijem, protoze je affiliate a nemusi se otravovat s vecmi jako je rezesilani zbozi, apod. Na druhou stranu ja jsem nic nedelal a nahodne jsem zjistil, ze Amy propaguje moje kola. Takze mam pocit, ze mam taky pasivni prijem, protoze jsem nic nedelal. Mezitim co se divam na televizi muj affiliate zadava inzeraty na eBay a jinych webech.

Ano, vim, ze rano musim kliknout v oscommerce na EXPORT ORDERS TO CSV a poslat ten soubor emailem (Amy tam zada a zaplati sve transakce sama pres oscommerce kosik). Ale to kliknuti mysi a poslani emailu mi nepripada tak strasna prace (v podstate je to dost pasivni). :-)

Takze kdo ma teda pasivnejsi prijem? Affiliate nebo ja majitel obchodu? Jak to teda s tim pasivnim prijmem vubec je? Existuje nebo je to nesmysl?

Popularity: 29% [?]

Tags: Podnikani & zivot v USA · XYZ Bikes Start Up

Libi se ti tento blog?
Precti si moji knihu: Podnikani­ v USA
Kdyz uz nic tak mi to udela radost:-)
Je to tom jak muze cech proniknout v USA.


19 responses so far ↓

  • 1 Deda Lebeda // May 17, 2007 at 10:29 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ja bych to videl tak, ze pasivni prijem z Internetu je realny, ale ni dlouhodoby. Jak pises, ze Affiliate mají spoustu práce s weby, ktere jim vydelavaji – s tim zase tolik nesouhlasim. Pokud se udela dobra architektura webu a dobra automatizace procesu, jedna se opravdu o pasivni prijem.

    Myslim ze však každý kdo takto vydelava by mel takto ziskany cas okamzite premenit na tvorbu pasivniho prijmu i z jinych zdroju nez Internetu (nemovitosti, akcie). Jinak by se mohl brzy divit tomu, ze o pasivni prijmy prijde.

  • 2 Tomas Bibrlik // May 17, 2007 at 11:08 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Já za pasivní příjem beru například tohle:

    když nÄ›co tvořím, tak si poÄ?ítám, kolik jsem nad tím strávil (napÅ™. 25hodin) práce. Pak si Å™eknu, že prostÄ› chci jako by 125,-kÄ? na hodinu.. Takže jak mi ta urÄ?itá vÄ›c vydÄ›lá 3125,-KÄ? , tak se mi splatí ten můj Ä?as a pak když se tomu už nevÄ›nuji dále, ale ono to vydÄ›lává, tak to beru jako pasivní příjem..

    Samo, sem tam na každém webu udělám nějaké drobné změny, něco přidám, nějaké informace apod. Ale to zabere většinou jen hodinu práce za 14dní / 1 web.

    Víc se o nic nestarám. Všechno mi taky běží jen díky SEO a jsem spokojený. Ale jak už jsem říkal, přemýšlím také o nějakém bussinesu, protože ty afiliate mě nějak nenaplňují :) .

  • 3 JersyWoo // May 18, 2007 at 12:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Pasivní příjem považuji za dosti osvobozující. Mám kolekci MFA webů na kterých pracuji obÄ?as neskuteÄ?nÄ› hodnÄ› a nÄ›kdy vůbec a perfektnÄ› to stabilizuje portfolio příjmů. Například v souÄ?asné dobÄ› rekonstruuji byt a vůbec jsem na weby už dva a půl mÄ›síce nešáhl (jiná priorita využití Ä?asu) a příjem je furt skoro stejný (poslední mÄ›síc pokles o ménÄ› než 10%).

    Dalo by se říci, že: “Pasivní webový příjem stabilizuje zisk v Ä?ase pÅ™i nerovnomÄ›rném rozložení pracovního úsilí v Ä?ase.”

  • 4 jan // May 18, 2007 at 12:12 am  Add karma Subtract karma  +0

    Mozna jsem naivni, ale myslim si, ze dlouhodobe udrzitelny pasivni prijem se musi celkem dlouho (par let?) budovat.

  • 5 Deda Lebeda // May 18, 2007 at 9:36 am  Add karma Subtract karma  +0

    to tomas bibrlik: podle me je nesmysl prepocitavat jednotku casu na peníze. To je zakladni pravidlo financne svobodnych lidi – cas je dobrovolna velicina, kterou nÄ›kdo muze investovat nebo nemusi (bude se tÅ™eba divat na televizi). Timpadem jakykoliv cas ztraveny na budovani pasivniho prijmu (cim vice pracuji, tim vice mi pribyva na rente), bychom mÄ›li chapat trochu jinak nez jako peníze.

    Cas=život. Pokud obetuji kus svého zivota tomu, abych si sobe a sve rodine zajistil bezstarosne ziti, pak je mi jedno jestli je to 125 nebo 150 na hodinu. Třeba nevyhodnym projektem ziskam zkusennosti k projektu, ktery bude 100x vynosnejsi.

  • 6 Deda Lebeda // May 18, 2007 at 9:40 am  Add karma Subtract karma  +0

    omlouvam se za to filosofovani, ale sedim zrovna na Pryglu (na zahradce) a kazda minuta ztravena psanim a ctenim nazoru podobne smyslejicich lidi mi pripada lepsi investici do zivota nez práce za par supek na hodinu

  • 7 duÅ¡an // May 18, 2007 at 11:18 am  Add karma Subtract karma  +0

    @Deda Lebeda

    tak takto som o tom nepremýšlal, zaujímavé. Máš pravdu je to tak.

  • 8 fandor // May 18, 2007 at 3:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Pasivnim prijmem v pravem slovy smyslu je nejspis pouze urok z penez ulozenych v bance. To se pak clovek nemusi skutecne o nic starat a rocne dostane 2-5 procent uroku (pred zdanenim).

    V pripade investice do nemovitosti jde seriozni starost (lze to mozna vyresit nejakou managujici firmou, ale v CR je to nefunkcni), obchodovani s akciemi je taktez starost. Stejne tak jsou na tom internetove projekty, clovek se o ne musi do urcite miry starat, to je jasna vec. Jenze to starani mi prijde porad mensi nez je to nezbytne u nemovitosti, akcii nebo u nejakeho aktivniho zpusobu investovani.

    Vim, ze kdyz se prestanu o sve projekty aktivne starat resp. budu vyvijet minimalni usili (par hodin prace mesicne), uzivi jeste hodne dlouho, byt se prijmy budou snizovat (je otazka jak hodne). Byl jsem letos mesic na dovolene, ted pojedu na dalsi mesicni dovolenou – tedy 1/3 za prvnich 6 mesicu mimo a nic se nemeni, prijmy zustavaji (a zatimco se rekreuju, penize naskakujou). Dulezite je, ze muzu v podstate vypnout telefon resp. mi nebude temer nikdo volat a nic po mne chtit.

    Takto si predstavuju pasivni prijmy. Jinak nejlepe jsou na tom vlastnici velkych domenovych portfolii s type-in trafficem, to bych chtel delat, az budu velky :-)

  • 9 Roman // May 18, 2007 at 11:30 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jiný úhel pohledu může být zase takový, že vÅ¡echny takové pasivní výdÄ›lky můžou být tvrdÄ› vydÄ›lané peníze. Protože je to zúroÄ?ení know-how vloženého do vÅ¡ech projektů v minulosti, které vedly k tomu, že dnes nÄ›co vydÄ›lává. Já tÅ™eba strávím na internetu mnoho Ä?asu jen tím že Ä?tu různé informace. Zde na tomto blogu, na mnoha dalších webech. V zajímavém Ä?lánku vidím odkaz na jiný Ä?lánek, kliknu, Ä?tu, kliknu, Ä?tu… Tím Ä?tením – (aspoň si to myslím) – pÅ™emýšlím o tÄ›ch vÄ›cech z toho pÅ™emýšlení pak vznikají nápady a vÄ›ci. Takže když se na to podívám takto, tak každý výdÄ›lek jsou vlastnÄ› tvrdÄ› vydÄ›lané peníze, protože než se vydÄ›laly, bylo tÅ™eba investovat hodnÄ› Ä?asu. Je to taková renta z velkých Ä?asových investic :-)

  • 10 Roman // May 19, 2007 at 5:04 am  Add karma Subtract karma  +0

    JeÅ¡tÄ› bych doplnil k mému komentáři – že tím Ä?tením Ä?lánků si taky utvářím názory na různé vÄ›ci, co jak může fungovat a co si o Ä?em lidi myslí a ty názory pak mají vliv na to, co dÄ›lám. Takže on ten Ä?as strávený Ä?tením na internetu může být celkem důležitá investice, která pak může mít velký vliv na zmiňované pasivní příjmy.

  • 11 Petr Vaclavek // May 22, 2007 at 5:59 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ja myslím, že pasivní příjmy neexistují. Tak leda když najdu na cestÄ› pÄ›tikaÄ?ku a zohnu se pro ni :) Každému pasivnímu příjmu, který popisujete pÅ™edchází aktivní příprava, která dá docela zabrat. Business s prodejem kol vám asi jen tak do klína nespadnul, investice do nemovitostí také potÅ™ebuje přípravu, hledání vhodné nemovitosti atd. Vložení penÄ›z do banky na úrok 2-5 procent to není pasivní příjem, ale spíše výdej :) ))

    Ok, také se pochlubím svým pasivním příjmem – je to prodej fotek – http://petr.vaclavek.com/article/425/fotobanky-prodej-vlastnich-fotek-a-grafiky – na zaÄ?átku se nÄ›co nafotí, vloží do fotobanky, po pár stovkách snímků se to rozjede a pasivní příjem, který splácí hypotéku na byt/dům je na svÄ›tÄ›. SetrvaÄ?nost bych odhadoval na nÄ›kolik let…

    Na zmínÄ›ných příjmech se mi líbí spíše to, že ten příjem je vlastnÄ› navíc. že by dotyÄ?ní stejnÄ› vytvářely weby o tom, co je zajímá, případnÄ› fotili zajímavé fotky – prostÄ› je to baví a jako bonus dostanou za to prachy.

  • 12 marek // May 22, 2007 at 7:34 am  Add karma Subtract karma  +0

    jj vydÄ›lávat Ä?tením, to je dobrej kÅ¡eft :)

  • 13 Pavel // May 22, 2007 at 7:41 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Marek: tak tak moji Ä?tenáři mi také vydÄ›lávají :) Ale asi na tom pryglu více pijí než Ä?tou :)

  • 14 Zed // May 23, 2007 at 1:01 am  Add karma Subtract karma  +0

    Myslim, ze nejde o rozdeleni, co je a co neni pasivni prijem, ale o to, co vydela vice penez za mene prace. Takze ma John v podstate pravdu, pokud prace ktera vynalozena je nizka a vydelek vysoky, je prijem pasivnejsi:)

  • 15 Pavel // May 23, 2007 at 10:48 am  Add karma Subtract karma  +0

    Kontrolní dotaz, když mi platí za to, že studují co mě zajíma. jaký je to příjem?

  • 16 John Vanhara // May 23, 2007 at 11:45 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ano souhlasim s tim, ze jde o to co vydela vice penez za mene prace. To je dulezite. A jestli je potreba prekonat nejaky problem a je to vyvazene penezmi tak v tom nevidim problem.

  • 17 Pachollini // May 28, 2007 at 12:48 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, moc hezký Ä?lánek, skvÄ›le vypointovaný, díky.
    Ale jako nejlepší pasivní příjem mi pÅ™ipadá to, Ä?em píše Fandor: jede to, i když nedÄ›lá vůbec nic. (To, že se do toho musí investovat na zaÄ?átku IMHO nijak nesnižuje tu pasivnost.)
    DoporuÄ?uji zautomatizovat EXPORT ORDERS TO CSV ;-)

  • 18 Janka // Oct 21, 2009 at 6:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    Zaujimavy clanok:)

  • 19 wewerka007 // Mar 2, 2010 at 9:33 am  Add karma Subtract karma  +0

    jj zajimave poctenicko

Napis komentar