Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Otresna uroven americkych stranek vs napr. cesky internet

May 25th, 2007 · 33 Comments

Tohle mi prislo emailem od Ondreje Macy. Mate na to stejny nazor? Jsou ceske stranky opravdu o tolik lepsi? Me osobne to ani nepripada dulezite nad tim premyslet. Proste u noveho projektu udelam to nejnutnejsi co povazuji za dulezite a vice se tim ani nezabyvam. Nemam totiz pocit, ze zmenou designu se najednou zvedne pocet objednavek o 50%.  Co vy na to?
Dobry den,

se zajem ctu Vas blog a vazne diky za nej :) je velmi inspirativni a
doufam, ze k nejakemu projektu casem opravdu dojdu, zatim se venuji
pouze pri skole webdesignu (pro ukazku www.marden.cz,
www.zsms-turkmenska.cz). Coz ale beru jako velkou vyhodu pro webove
podnikani :)

Mel bych na Vas dotaz ci namet k zamysleni. Nabyl jsem totiz posledni
dobou dojmu, ze vetsina americkych stranek je v katastrofalnim stavu co
se tyka prehlednosti, pristupnosti, designu, intuitivniho ovladani atp.
At hledam cokoliv, tak mi to vzdycky na americkem webu trva delsi dobu
nez na ceskem (myslim ekvivalent). Taky se mi paradoxne zda, ze google
pro anglicky psane stranky podava mene relevantni vysledky. Je mi jasne,
ze stranek pro dana klicova hesla existuje vic, ale i tak jsou vysledky
dost tristni.

Co si o tom myslite? Opravdu americane nedavaji prehlednosti a peknemu
prvnimu dojmu zadny vyznam? Nebo to je tim, ze ty stranky vznikly uz
driv a drzi jakysi konzervativni styl (prestoze je uplne k nicemu)?

Ostatne Vase stranky XYZ bikes me taky dost prekvapily, designem
pocinaje, nekonzistentnim vzhledem e-shopu a homepage konce. Akorat logo
se mi celkem libi.

Jako priklad bych mohl uvest internetove obchody, dneska treba na
spacaky. U nas je krasne prehledny www.bartsport.cz a na americkem webu
jsem nasel treba www.altrec.com nebo jeste mnohem horsi priklad
www.all*sleeping**bag*s.com/ a pritom s takovym dobrym url.

Rikam si, jak je mozne, ze neprijde nikdo s lepsim webem a konkurencne
je neprevalcuje? Vzdyt prehlednejsi web ma vetsinou i mnohem lepsi SEO a
uzivatele ho tak snadneji najdou.

S pozdravem
Ondrej Maca

Popularity: 31% [?]

Tags: Ruzne & Drby

Libi se ti tento blog?
Precti si moji knihu: Podnikani­ v USA
Kdyz uz nic tak mi to udela radost:-)
Je to tom jak muze cech proniknout v USA.


33 responses so far ↓

  • 1 Janko // May 25, 2007 at 1:40 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasím s panem OndÅ™ejem. Spousta stránek je otÅ™esných a nepÅ™ehledných. Webová prezentace dodává na důvěřivosti spoleÄ?nosti.

    Díval jsem se na Vaše webové stránky a také nic moc. Toť můj názor evropana.

    Mimochodem Váš blog se mi líbí:)

  • 2 Ladis // May 25, 2007 at 2:15 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Taky jsem měl podobný názor. Ale o designu to až tak úplně není.

    Stránky nemusí být “pÄ›kné” z hlediska grafických prvků, ale o to více jsou tÅ™eba kvalitní z hlediska použitelnosti. Není problém udÄ›lat krásný web podle grafického návrhu.

    Kvalitní web by mÄ›l být “Å¡vihovka”, nÄ›kolika zkuÅ¡enými tahy udÄ›lat maximální efekt. Stránku, s minimem grafických prvků která má výraz tÅ™eba díky jedné Ä?ervené lince, vydrží zmÄ›ny bez nutnosti “to celé pÅ™ekopat”, ale kde návÅ¡tÄ›vník ví kam má kliknout, tu dokážou udÄ›lat jenom profíci.

  • 3 Mart // May 25, 2007 at 2:54 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Podobný názor je možné slyÅ¡et Ä?asto, nÄ›co na nÄ›m je. My v ÄŒechách jsme pomÄ›rnÄ› puntiÄ?kářští a dáme hodnÄ› na dojem. Obávám se ale, že zatímco my se kocháme, AmeriÄ?ané umí prodávat. Ty nejúspěšnÄ›jší prodejní stránky jsou americké a obvykle na nich najdete jen 2 barvy, velký text, svÄ›tlé nehezké pozadí. Jsou pÅ™ehledné a snadno použitelné, neodvádí pozornost kam nemají, dokáží návÅ¡tÄ›vníka vést k akci a i kód je obvykle jednodušší, což právÄ› SEO napomáhá.

  • 4 Ladis // May 25, 2007 at 3:30 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ono je tam víc faktorů. ÄŒesko je z hlediska webu takový miniaturní inkubátorek. VÄ›tší trh znamná víc návÅ¡tÄ›vníků, tudíž i Å¡ance výraznÄ›ji uspÄ›t. Taky ale je tÅ™eba už poÄ?ítat pÅ™enos dat a zatížení serveru, což u nás pÅ™i návÅ¡tÄ›vnosti tak 600 lidí dennÄ› max. Å™eÅ¡it netÅ™eba. I hostingové firmy si tady bezostyÅ¡nÄ› mohou dovolit nabídnout jinde nemyslitelné -”neomezený” pÅ™enos dat. Asi bych to vůbec nesrovnával, globální trh je úplnÄ› jiná planeta.

  • 5 OndÅ™ej Máca // May 25, 2007 at 4:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jenom bych jeste doplnil, ze neslo mi ani tak o dokonaly graficky vzhled, jako spis funkcni usporadani. Spousta americkych e-shopu v tom podle me pokulhava. A nevim jak americani, ale ja e-shop, na kterem nejsem schopny se do 10-20s doklikat kategorie, kterou potrebuji, tak opoustim. Tudiz firma prijde o potencialniho zakaznika jen proto, ze neivestovala do prehlednosti a pouzitelnosti. Take uprednostnuju podvedome stranky, na kterych se citim prijemne. A to jsou ty, ktere pekne vypadaji a intuitivne se ovladaji. Navic podle toho rozlisuju serioznost firmy (aspon na prvni dojem).

    Amazon.com je celkem vyjimka, ale i ten prestoze prosel velkym vyvojem, porad ma nektere casti strasne nelogicke a zarazi me, ze si toho nikdo nevsiml. Urcite investuje nemale penize do testovani pouzitelnosti.

  • 6 duÅ¡an // May 25, 2007 at 5:14 pm  Add karma Subtract karma  +0

    je to aj vec vkusu, ale mňa tiež johnove stránky najskôr trošku šokli.

    Pointa je v tom, že plno ľudí Å¡pekuluje o designe, image a prkotinách. To je zaÄ?iatok a zároveň aj koniec množstva stránok.

    John rieÅ¡i ale nieÄ?o oveľa podstatnejÅ¡ie, reálny obchod a zisk – to je podstatné. 90% zákazníkov kaÅ¡le na design, ak od Johna dostanú to Ä?o chcú a za dobrú cenu.

    VäÄ?Å¡ina nemá Å¡ajnu o designe, pravidlách, trendoch a vôbec ich to nezaujíma – to Ä?o chcú je funkÄ?nosÅ¥.

  • 7 John Vanhara // May 25, 2007 at 5:46 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ano, presne tak jak to Dusan pise. Ja bych chtel byt taky idealista, ktery si hraje s detaily a dela si nejkrasnejsi stranky:-) Ale zasadne urcite veci nemenim, protoze se nechci rozptylovat prilis mnoha detaily. Je toho proste moc a je dulezite zamerit se na nejdulezitejsi veci, ktere skutecne ovlivni uspech.

    Vemte treba tento blog. Skodi mu, ze bezi na defaultni sablone Wordpresu? Ztracim kvuli tomu ctenare? Urcite nekdo muze rict, ze to je otresne, ze nemam nejakou lepsi sablonu nebo lepsi design. Ja s tim i souhlasim, ale stejne to v nejblizsi dobe menit nebudu.:-)

  • 8 Ivo Toman // May 25, 2007 at 9:27 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ted s tebou Johne nesouhlasím:

    1. Blog je nÄ›co jiného než komerÄ?ní stránky. Tady i kdybys mÄ›l růžovou na bledÄ›-modrém pozadí, tak kvůli zajímavému obsahu sem lidé budou chodit. U komerÄ?ních stránek to ovÅ¡em neplatí, tam bys musel dokázat nabídnou nÄ›jakou extra úžasnou cenu nebo službu, aby to pÅ™ekonalo nechuÅ¥ lidí být pÅ™ilepení na monitoru aby nÄ›co pÅ™eÄ?etli.

    2. Výchozí šablona wordpressu není škaredá, je to prostě šablona pro široké masy a lidé si na ní již zvykly.

    3. Nemám zkušenosti s USA, ale v ČR hraje design obchodu velkou roli. Lidé jsou nedůvěřivý a pokud mají nakoupit na stránkách, které nevypadají profesionálně (prodávajícímu ani nestálo za to, aby si nechal udělat eshop od profíků) tak v něm lidé většinou ze strachu nenakoupí. A to mám ověřené na vlastní kůži.

  • 9 Martin Keller // May 25, 2007 at 11:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Podobný pocit jako OndÅ™ej jsem mÄ›l kdysi i já, teÄ? už jsem jej trochu korigoval. Je tÅ™eba vidÄ›t nÄ›kolik vÄ›cí:

    1.) V USA k internetu přistupuje mnohem více lidí (relativně) a samozřejmě že tito lidé si zkusí něco spatlat, třeba pro svoji firmu.

    2.) V USA je mnohem vÄ›tší koncentrace – u nás tÅ™eba u webshopu jsou desítky kvalitních shopů, nikdo neví který je nejvÄ›tší – v USA tÅ™eba u knížek jasnÄ› vede Amazon a vÅ¡ichni ostatní jsou sto let za ním, takto je to Ä?asto i u ostatních oborů.

    3.) Otázka jestli design webu výraznÄ› ovlivňuje prodejní výsledky – jak kdy. TÅ™eba Johnův obchod svoji kvalitou odpovídá prodávanému sortimentu. Kdybych si ale tÅ™eba vybíral webhosting, asi těžko bych si vybral firmu s hnusným webem. TÅ™eba i na naÅ¡em webu – prodáváme (a vyvíjíme) jazykové kurzy na DVD-ROM a kdyby náš web byl oÅ¡klivý, myslím že by se to projevilo na výsledcích prodeje.

    4.) Výsledky vyhledávání Google v USA jsou mnohem divoÄ?ejší než v ÄŒR – hledá se v mnohem vÄ›tším množství stránek, zároveň se celkovÄ› používají drsnÄ›jší SEO metody.

  • 10 Martin Pilnik // May 26, 2007 at 1:25 am  Add karma Subtract karma  +0

    [Ivo], [Martin] Zaujímalo by ma na základe Ä?oho tak usudzujete. Máte nejaké tvrdé dáta o tom, že krajší, estetickejší dizajn lepÅ¡ie predáva? Videli ste nejakú dvojito-slepú Å¡túdiu na túto tému? KomparaÄ?nú analýzu dizajnu dvoch webou, ktorých súÄ?asÅ¥ou bola aj Ä?asÅ¥ o hospodárskych výsledkoch? Alebo sú to len pocity, že by to malo byÅ¥?

    Osobne mám veľké skúsenosti v tom, ako si ľudia “podľa citu” myslia, že veci fungujú, že sa predávajú niektoré položky zo sortimentu…, ale keÄ? sa pozriem do reálnych dát, kolegovia sú zľahka prekvapený, že ich sklamala ich viera a pocity.

    Nechcem napádaÅ¥ reálne skúsenosti. A samozrejme nepredpokladám, aj keÄ? by som sa nechal rád prekvapiÅ¥, že sem niekto hodí nejaký link. No vždy som veľmi obozretný, keÄ? sa v názore objaví slovné spojenie “myslím si, že podľa mňa…” a “To mám ověřeno na vlastní kůži” pretože tvorcovia webu nie sú cieľovou skupinou a rovnako nie sú Å¡tatisticky relevantná skupina testerov.

  • 11 Roman // May 26, 2007 at 1:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ono hodnÄ› záleží na segmentu trhu ve kterém tak která spoleÄ?nost působí. Weby s hodnÄ› grafikou jsou hlavnÄ› pro propagaci, ne pro obchod. Čím ménÄ› serepetiÄ?ek okolo, tím lépe. Zlepší se tím pÅ™ehlednost, použitelnost a sníží se datový tok. Čím více grafiky, tím více rozdílných názorů na to, jak to vypadá.

  • 12 duÅ¡an // May 26, 2007 at 2:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    Roman: dobrá stránka :D

  • 13 Martin Keller // May 26, 2007 at 2:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    RE: Martin Pilník – má zkuÅ¡enost z newebového marketingu – asi v roce 1998 jsem byl v USA a sledoval jsem, jak tam funguje náš segment trhu – multimedíální CD – konkrétnÄ› u nás multimediální CD angliÄ?tiny. PÅ™ekvapilo mÄ›, v jak velkých a nádherných krabicích to vÅ¡ichni prodávají. Tak jsme u nové verze udÄ›lali zmÄ›nu a ty výsledky byly ohromující. Dlouhou dobu tÅ™eba na Slovensku jsme vedli žebříÄ?ky prodeje v Careffuru (s naší AngliÄ?tinou), pÅ™edstihly jsme veÅ¡keré hry na tamnÄ›jším trhu. Po té jsme se pravidelnÄ› dostávali do akcí v Tescu, Makru, HypernovÄ› zkrátka téměř vÅ¡ude. Konkurence prodávala Ä?asto v CD boxech, v DVD boxech a myslím, že tim vlastní produkty handicapovala.

    A to samé u nás fungovalo i na webu – redesign naÅ¡eho webu – tím myslím to, že jsme jej udÄ›lali barevnÄ›jší, chytlavÄ›jší, s více fotkami – pÅ™inesl opravdu měřitelné výsledky o cca 20 až 30 procent.

    Takže moje zkuÅ¡enost – na líbivosti webu Ä?asto hodnÄ› záleží, může velice pozitivnÄ› ovlivnit prodeje. Nechci to ale generalizovat – když potÅ™ebuji instalatéra, je mi úplnÄ› jedno jaký má web, když tÅ™eba kupuji nÄ›jaký software, Ä?asto mÄ› odradí amatérská stránka – tak nÄ›jak podvÄ›domÄ› si Ä?lovÄ›k říká, že to dÄ›lal nÄ›jaký Å¡mudla a že asi ani SW nebude profi.

  • 14 fra // May 26, 2007 at 3:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    podla mna je to nieco podobne ako v klasickom obchode…
    ked ide o bezne veci napriklad potraviny… tak nakupite kde maju otvorene pripadne co je najblizsie… naopak ked si idete sadnut do kaviarne vyberiete si taku kde to dobre vypada pripadne ja sa rozhodujem aj podla toho ako sa tam sedi :) takze strasne zalezi na tom co sa predava a tiez kto je kupujuci…

    myslim ze pri webe casto zalezi aky je to segment… napriklad som sa snazil kupit jeden model hodiniek ako dar… tak som preliezol vsetky obchody a na dizajne mi vobec nezalezalo, hlavne islo o to aby ich mali…. tam by som ich kupil…(zial nemali….)
    samozrejme ked nieco zhanam co sa tyka webu, alebo grafiky, hostingu a tak… tak sa rozhodujem aj na zaklade grafiky…

  • 15 Nill // May 26, 2007 at 4:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jsem presvedcenej ze lepsi design (a hlavne pouzitelnost) funguje, jednak diky vlastni zkusenosti a pak jsou ruzny studie, ktery to potvrzuji – http://www.usabilitynews.com/news/article3330.asp .

    Muze se stat, ze to bude jeden z nejdulezitejsich faktoru. Pokud je trh dostatecne konkurencni, vyhraje ten, kdo dokaze bezny zbozi za bezny ceny nabidnout v co nejprijemnejsim prostredi.

    Rekl bych ze revolucni design treba dost pomohl googlu, to on prva prisel s maximalne jednoduchym rozhranim a ted ho maj snad vsechny vyhledavace. Altavista v roce 2001 – http://web.archive.org/web/20010503153544/http://www.altavista.com/ , v soucasne dobe ma rozhrani ala google.

  • 16 Vitas // May 26, 2007 at 5:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    Å™ekl bych že jde v podstatÄ› o to aby jste uspÄ›ly se svým produktem, takže jestli ÄŒechům vyhovuje támhleto a AmeriÄ?anům tuhleto je asi fuk kdo se bude umÄ›t prosadit na poli SEO a nabídnou relevantní službu Ä?i zboží za pÅ™ijatelný peníz tak má 1/2 úspÄ›chu pÅ™ed sebou. Jestli bude růžový nebo modrý asi nebude mít moc velký vliv. ÄŒeÅ¡i vÅ¡eobecnÄ› mají zatím oproti západu zbyteÄ?nÄ› moc Ä?asu ale ono to Ä?asem pÅ™ijde že už ho tolik nebude a potom pomalu zaÄ?nou platit “Ä?ásteÄ?nÄ›” pravidla “jsi na top tak prodávej nejsi-li snaž se abys byl”.
    Aspoň tak to vidím já.
    Samo sebou že je nutné daný produkt vůbec na stránce najít.To bych ovšem neviděl jako ryze Americký problém protože spousta pře flashovaných a nepřehledných webů je na celém internetu až až.

    S pozdravem Vitas

    PS: váš blog i web jsou ok, nevím Ä?ím byli nÄ›kteří pÅ™ispívající Å¡okováni veÅ¡keré potÅ™ebné info o kolech jsem naÅ¡el hned a jestli to vypadá trochu jak z frontpage no a hlavnÄ› že je úspÄ›ch, který jste od toho projektu oÄ?ekával.

  • 17 OndÅ™ej Máca // May 26, 2007 at 9:29 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Vitas: ad neprehledne weby na netu – Ja mam prave pocit, ze u americkych webu je ta neprehlednost castejsi nez u nas. Ze proste nemuzu lehce najit to, co hledam. A myslim si, ze dobry design je nutna soucast prehlednosti. Ted nemyslim zadne uzasne graficke dilo, klidne to muze byt jedna, dve barvy a par delicich car. Ale musi to byt pouzite s rozmyslem. Psal jste o tom, ze Cesi maji moc casu, proto si muzou hledat co se jim libi. Jenze ja prave cas nemam, a proto ho neztracim na strankach, ktere na prvni pohled vypadaji neprehledne. Coz jsou podle mojich zkusenosti ty, ktere maji hnusny, pripadne staromodni design (vypadaji, ze v te dobe taky vznikly). Jak nekdo psal vyse, kdyz mate moznost volby, tak taky jdete radsi do obchodu, kde se vam libi.

  • 18 Pavel // May 26, 2007 at 12:11 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Prehledne to musi byt pro cilovou skupinu.

    Dost jsem se divil, ze lidé nepracujici profesionalne s pocitaci, vnimaji web a internet daleko odlisne. A co se nam “IT-kum” jevi jako prehledne jim se jevi neprehledne a naopak.

    Hol nechce to jen mluvit o prehlednosti, grafice, SEO, ale tak brat ohled na lidi, na ktere se nas web zameruje.

  • 19 Petr // May 26, 2007 at 10:36 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Já souhlasím s Johnem. DůležitÄ›jší je prodávat a ne Å™eÅ¡it, jestli má být tahle linka o jeden pixel víc vlevo – když to pÅ™eženu ;) Když jsem jeÅ¡tÄ› pomáhal kamarádce s obchodem s Avonem, tak jsme tenkrát mÄ›li jako nejvÄ›tšího konkurenta nÄ›jaký obchod na běžící na systému vltava2000.cz – takový freeweb pro e-shopy (pokud to tady nÄ›kdo nezná). A myslím, že ze zákaznic nikdo neÅ™eÅ¡il, jestli to běží na nÄ›jakém super vychytaném obchodu nebo ne obyÄ?. systému a Å¡ablonÄ› “pro vÅ¡echny”.

    Když to dobÅ™e zmarketujete, tak prodáte i pÅ™es podprůmÄ›rnÄ› vypadající stránky. A o tom to je – staÄ?í se podívat na muziku – tam taky o tom, co se bude hrát, rozhoduje marketing a ne kvalita ;)

  • 20 markonius // May 27, 2007 at 2:38 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ta muzika je dobrý příklad za všechny, to co se prodává a hraje v televizi není ani průměrně dobré!

  • 21 Vitas // May 27, 2007 at 5:19 am  Add karma Subtract karma  +0

    pro Pavel: mnohdy se setkávám s názorem že ty a ty weby by mněly dělat profíci a seo guru atd. a že nejsou dost validní a že nejsou dost XHTML atd.
    Pak se podíváte na tzv. web profíka, který je super moderní a vychytaný a chodí na nÄ›j 5 lidí za den proÄ?? Protože lidi mimo IT to je vÄ›tÅ¡ina uživatelů internetu to vůbec neÅ™eší jestli to je Ä?i není xhtml nebo podle nejnovÄ›jších trendů atd. Co se týÄ?e onoho magického SEO mám na to svůj názor, odzkouÅ¡ený v praxi a výsledky nÄ›kterých tzv. SEO guru jsou tak směšné že by to líp naoptimalizovala moje tříletá dcera. Chce to se na daný produkt a web sním spojený dívat spíš jako lidi z venÄ?í než to brát jako jakousi pseudo webmasterskou prestiž.

    pro Petr: Naprosto s tvým názorem souhlasím ! Jedna dobrá zpráva je ta že málo webmasteru je zároveň dobrým obchodníkem. Takže i sebehorší webmaster pokud je dobrý obchodník je na tom z pohledu businesu 100x líp než ten nejlepší webmaster. ;)

  • 22 Oleg // May 29, 2007 at 2:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    co nejvice me stve na scene tvorby webu a grafiky pro web je “venovani se designu pri skole” – toto je ceska otresna uroven ceskeho podnikani v tvorbe webu atd.

    miliarda ceskych studentu se venuje designu a prise “jsme kreativni studio” … ceny klesaji za eshop na 5000,- design stranek jiz od 1000,- jak se da podnikat proboha… v tomto USAÄ?ani jsou nejlepsi. nelezou tam co je nezajima

  • 23 Oleg // May 29, 2007 at 2:34 am  Add karma Subtract karma  +0

    jeste jednou sjem precetl clanek a podival sjem se na eshop… pro me je prehlednejsi US eshop… pac je to takove kompaktni a ne full screen provedeni… jinak maji stejne baervne provedeni (no skoro stejne)

  • 24 David // May 29, 2007 at 12:33 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To, že jsou anglicky psané weby ménÄ› pÅ™ehledné, nebo horší je relativní. Když budes trochu hledat, urÄ?itÄ› najdeÅ¡ anglicky psaný web zaměřený na danné téma daleko v lepším stavuj než Ä?eský. Je to pochopitelné, anglicky psaných webů je na internetu v jiných řádech, než Ä?eských. Navíc v dneÅ¡ní dobÄ› se od XHTML a CSS opouÅ¡tí…je pÅ™eci jednodušší psát si nÄ›jaký blog typu wordpress(Johne..), nebo si udÄ›lat jednoduchou Å¡ablonu Joomly, než se dva týdny plácat s originálním designem webu, zpracováním SEO, php k webu a dalším faktorům, které dnes, tolik “zatížené lidi”, stojí zybteÄ?nÄ› moc Ä?asu.

  • 25 Ondrej Maca // May 30, 2007 at 6:06 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Oleg: “venovani se designu pri skoleâ€? – nikdo Vas nenuti se studenty spolupracovat nebo jim zadavat zakazky. A ze Vas to stve? Myslim, ze vazani podnikani clenstvim v cechu (ci necem podobnem, pouze pro “profesionaly”) uz tady kdysi bylo a neosvedcilo se. Proto muze kazdy podnikat v nevazanych cinnostech. A kdyz nejste schopen nizke cene studentu konkurovat jinak, tak to holt neni muj problem. Ja taky nikomu nerikam, ze jsem profesional. Delani webu se venuji proto, ze me to bavi a je to dobry zpusob, jak si neco vydelat. Je mi lito, ze se Vam to nelibi.

    US shopy se mi nelibily hlavne organizaci kategorii, coz muze byt ale subjektivni. Kazdopadne na ceskem shopu jsem se v tom vyznal rychleji, kdyz jsem hledal konkretni produkt.

    to David: “Kdyz budes trosku hledat..” mne se prave zdalo, ze musim hledat moc :) ted nemyslim odborne veci treba o pocitacich

  • 26 Balik // May 30, 2007 at 9:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já si hlavnÄ› myslím, že je to tí, že Ä?esi musí být hodnÄ› dobří, aby se prosadili. Proto se snažíme naÅ¡e weby tolik zdokonalovat. Navíc zde není internet tak dlouho jako v USA a lidé nejsou nauÄ?ení na webu nÄ›co hledat. V USA je net dýl, takže tam jsou zkuÅ¡enÄ›jší uživatelé. Tady musíš vÅ¡echno naservírovat pod nos, jinak opravdu odejde jinam – opÄ›t, jak tu kdosi psal, je to ale jenom můj názor.

    Za druhé je to tím, že Ä?eÅ¡i jsou kutilové :-)

  • 27 MV // May 31, 2007 at 2:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    Kolikrát se mi jeÅ¡tÄ› zobrazí odkaz na tento Ä?lánek v RSS Ä?teÄ?ce? JeÅ¡tÄ› ke vÅ¡emu s linkem na stránku, která neexistuje!

  • 28 MV // May 31, 2007 at 6:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    Sorry, ze jsem tak sprostej, ale uz me to fakt sere…
    dalsich deset odkazu na http://www.podnikanivusa.com/2007/05/25/otresna-uroven-americkyc2000h-stranek-vs-napr-cesky-internet/ v RSS

  • 29 MV // May 31, 2007 at 9:58 am  Add karma Subtract karma  +0

    Byl bych rad, kdyby jste velmi brzo zjednal napravu… dost me to otravuje :(

  • 30 Petr // Jun 3, 2007 at 9:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    NV: Obávám se, že to je tvojí Ä?teÄ?kou. V té mé je Ä?lánek jen jednou…

  • 31 MV // Jun 4, 2007 at 3:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    No nevim… pouzivam Thunderbird a uz to tam zase 15x

  • 32 Karel // Jun 5, 2007 at 2:44 am  Add karma Subtract karma  +0

    Bohuzel musim souhlasit s Onrejem.POdle me je design jednou z mnoha soucasti uspesneho projektu.Dnes uz lide koukaji na design.Drive to nebylo tak dulezite,ale v soucasne dobe je uz stranek tolik ze se musi delat rozdily.A jednim z kriterii uspechu dnes je i design.Kvalitni design ukazuje urcitym zpusobem to co si danna firma muze dovolit a jaky ma zajem vystupovat na verejnosti – stranky (prezentace vyrobku/firmy…).Podle me je tedy design stranek velice dulezity.

  • 33 Jarry Stembera // Jul 26, 2007 at 8:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    OsobnÄ› si myslím, že to není jen o stránkách, ale celé Corporate Identity. Znám hodnÄ› firem, které nabízejí vynikající produkty nebo služby a neprosperují dostateÄ?nÄ› díky Å¡patné nebo podcenÄ›né prezentaci. Naopak vím i o nÄ›kolika firmách, které nabízejí velmi nekvalitní výrobky, ale protože mají prefekte vypracovanou Corporate ID., tak působí důvÄ›ryhodným dojmem a budí dojem velké fungující spoleÄ?nosti. Opak je ale pravdou. RozhodnÄ› souhlasím, že zmÄ›na designu neznamená 50% nárůst objemu klientů, ale rozhodnÄ› je to podstatná Ä?ást businessu. Není obor ve kterém by nebyla konkurence a dnes si spousta lidí nebo firem vybírá dodavatele na internetu. PÅ™ece jen je web prvním kontaktem s potencionálním zákazníkem a mÄ›lo by se k jeho pÅ™ehlednosti, funkÄ?nosti a vzhledu pÅ™istupovat rozhodnÄ› zodpovÄ›dnÄ›! Je spousta podctivých e-shopů, kde bych se bál koupity si tÅ™eba jen housku, když vidím úrověň jejich prezentace. Neopak spousta podvodných triků na internetu má z pravidla velmi profesionální úroveň prezentace. JedinÄ› tak budí důvÄ›ryhodný dojem a více lidí na to pak naletí!

Napis komentar