Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Kolik penez je potreba, abyste v zivote nemuseli pracovat

August 8th, 2007 · 23 Comments

Kolik penez si myslite, ze potrebujete, abyste nikdy nemuseli pracovat? Sem tam o tomto tematu vedu diskuze, protoze me to samotneho dost zajima;-). U me to neni tak, ze bych asi chtel uplne prestat pracovat. Sice to casto rikam jako duvod proc podnikam, ze chci vydelat dostatek co nejrychleji, abych nemusel delat vubec nic. Ale nejak tak tusim, ze to neni pravda. Co povazuji za k nezaplaceni je mit pocit financni nezavislosti. Proste mit ten pocit, ze nemusite nic delat a ze delate kazdodenni rozhodnuti pouze na zaklade toho co skutecne chcete.

Setreni penez

Financni nezavislost znamena, ze vydelate vice nez stihnete utratit. Takze hodne zalezi na tom jak jste zvykli utracet. Cim dokazete zit skromneji tim mene penez je potreba k tomu, abyste byli financne nezavisli. Potrebujete treba jezdit v luxusnim aute nebo vam staci nejaka ojetina. Treba ten rozdil kolik jste ochotni utratit za auto vam muze koupit naklady na cely rok zivota (nebo i dele). Co ma vetsi hodnotu? Lepsi auto nebo to, ze nebudu muset pracovat?

Setrit se da temer na vsem. Chce to neutracet za jine zbytecnosti pro osobni potrebu nebo ve vasi firme. Znam hodne Americanu co utraci neuveritelne penize za uplne blbosti. I kdyz vydelavaji mene nez ja tak si dovoli to co bych si nikdy uz z principu nekoupil. Americani jsou hodne lehkovazni a kdyz neco stoji par desitek dolaru tak jim to nestoji ani za namahu to nejak resit.

Vydelavani penez

Kdyz nic nevydelate, tak vam setreni zas tak nepomuze. Takze prvnim krokem je najit zpusob jak penize vydelat. O mych zkusenosti s vydelavanim penez a podnikanim se snazim dost otevrene psat na tomto blogu. Skutecne popisuji co delam a co mi funguje a co ne (i kdyz mi nektere zverejnene informace mohou uskodit, kdyz si je precte konkurence). Nic se nikomu nesnazim prodavat. Neni to jako kdyz si koupite knizku o tom jak zbohatnout ve ktere je 50% balastu, ktery se tam musi dat, aby se kniha lepe prodavala masam. Ja nemusim psat to co lide chteji slyset. Jde ciste o mou nezistnou motivaci delit se o zkusenosti a diskutovat je s podobne smyslejicimi webovymi podnikateli (coz zase prinasi prospech mne samotnemu). Jsem totiz docela velkym odpurcem bullshitu na kterem jsou zalozene ruzne knihy, navody a skoleni o tom jak zbohatnout. Vetsinou stoji totiz na tom dat lidem co chteji slyset a nejlepe jim neco nasledne prodat, ale otazkou je jestli to vubec dava smysl.

Vytvoreni systemu

Hodne veci co ja sam delam asi nezni nejak super “sexy”. Snazim se maximalizovat zisk na kazdem podnikani a neutracet za zbytecnosti. A resim dulezite (nezazivne) detaily tak aby kazde podnikani slapalo i s minimem casu, ktery do toho chci investovat. To mi umozni delat vice cinnosti najednou. A pak uz to je jen trpelivost a postupne budovani. Jsem presvedcen, ze to je nejrychlejsi cesta k financni nezavislosti.

Nespoleham se na nejake zazraky, investory nebo nerealne cile. Buduji firmy a snazim se zvysovat jejich hodnotu. Cim ziskovejsi firma, tim je jeji vetsi hodnota. Ziskova firma vam nejenom vydela penize, ale jde jednoduseji prodat. A treba z takoveho prodeje muzete okamzite ziskat dostatek financi na to, abyste byly navzdy financne nezavisli.

Kolik penez je potreba pro financni nezavislost?
Podle meho nazoru bohate staci 2 miliony dolaru pro velmi kvalitni zivotni styl.

Proc dva miliony dolaru? Kdyz ty penize dam pouze na sporici ucet tak muzu ziskat okolo 5% urok. Nektere banky ted v USA nabizi dokonce i vice. Ale dejme tomu vezmu pouze 5% urok, tak to bude delat $100,000 prijmu rocne. To je velice slusny prijem za ktery si muzete dovolit bydlet v krasnem baraku, mit pekne auto, jezdit po dovolenych… Samozrejme zalezi na tom jak chcete utracet, ale temer si nedovedu predstavit, ze by nekdo potreboval vice penez.

Mam size jednoho znameho se kterym se vzdycky dohaduji, protoze mi tvrdi, ze za $100,000 dolaru rocne se neda vyzit. Co si o tom myslite vy? Ja jsem presvedcen, ze to skutecne staci a ze muzete mit za ty penize nadherny zivot (asi kdekoliv na svete).

Jak toho dosahnout

Kdyz ted vezmeme, ze je cil 2 milionu dolaru, tak uz se da udelat docela presny plan jak toho docilit. Prvni zpusob je penize vydelat (v zamestnani nebo podnikanim). To je asi nejtezsi, protoze to zabere nejvice casu a jde to pomalu (obzvlast kdyz zacinate od nuly). Chce to velkou sebedisciplinu a jit za svym cilem. Myslim si, ze je jednodussi vydelat tim, ze budete samostatne podnikat nez byt zamestnany. Kdyz jste nejaky vysoce hodnoceny odbornik nebo mate jine skvele schopnosti tak v nejake velke firme mozna vydelate mnohem vice nez nejaky podnikatel (viz. treba technologicke firmy v USA, kde zamestnanci dostanou akcie a casem je prodaji). Ale pro ostatni normalni lidi bez nejakeho extremniho talentu povazuji podnikani za nejrychlejsi zpusob jak vydelat penize. Podnikatel totiz nemusi neco nejak velmi dobre umet. Nejlepsi je umet od vseho trochu, mit prehled a dokazat neco rozjet. Kdyz se podivam na sebe tak vim, ze dovedu pracovat, nebojim se neco rozjet, ale rad si delam veci po svem coz v zamestnani malokdy jde. Na podnikani mam rad, ze neni strop kolik mam sanci vydelat. Zalezi skutecne jen na me jak moc se mi chce delat a snazit se budovat moje firmy. V zamestnani to tak jednoznacne neni.

Budovanim firmy budujete vyznamnou financni hodnotu

Podnikani ma dalsi vyhodu. Nejenom, ze vydelavate zisk, ale zaroven budujete hodnotu firmy. Tu pak muzete jednou prodat a najednou vydelat velke mnozstvi penez. Takze za stejnou praci jste ohodnoceni dvakrat. Ziskem co vydelate a hodnotou firmy, kterou budujete. Nad timto je potreba premyslet, protoze firma vam muze vydelavat relativne malo, ale pak ji najednou prodate za par milionu, protoze bude mit vyraznou hodnotu pro nejakeho investora. Vybudovat slusnou firmu by melo jit behem 3-5 let. Treba firma, ktera vydela $400,000 zisk muze byt prodana za $2,000,000. Nekdy i mnohem vice. Nebo vybudujete mensi firmy, prodate a vybudujete dalsi.

Investujte

Kdyz se zamyslim nad postupnem budovani financni nezavislosti tak vidim, ze dulezite je umet hodne usetrit a take dobre investovat. Kdyz nainvestujete do neceho a budete mit hodne stesti tak se cely proces velmi urychli. Investoval jsem treba do nemovitosti a ceny v poslednych letech vzrostly na dvojnasobek. Kdyz mate podobne stesti tak to jde velmi rychle.

Zaver

Maximalizujte co vydelate za hodinu prace (v zamestnani nebo zisk z podnikani), budujte hodnotu firmy (da se pozdeji prodat), setrte a investujte maximum do dalsich investic. Pri trose stesti se investice za par let znasobi. Kdyz se to vsechno nakombinuje tak dosahnout cile financni nezavislosti neni zas tak tezke.

Popularity: 57%

Tags: Podnikani & zivot v USA

23 responses so far ↓

  • 1 jakub // Aug 8, 2007 at 9:44 pm  Add karma Subtract karma  +0

    opět pěkný postřeh, jako vždy:)
    jen drobnost: “…proces velmi urychly” => “urychlí”

  • 2 Jakub // Aug 8, 2007 at 10:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ja myslim, ze je to uplne jedno. NIkdy nevydelam tolik, abych nemusel uz nikdy pracovat a to z jedineho duvodu - kdyz uz nebudu muset nikdy pracovat, tak umru nudou…

  • 3 Martin Keller // Aug 9, 2007 at 12:14 am  Add karma Subtract karma  +0

    RE: Jakub - ono jde o to, že většina lidí MUSÍ pracovat, kdežto ti, co již jsou za vodou pracovat MUZOU.

    Jinak Johnuv web je fakt super, precetl jsem dost knih (vetsinou z Amazonu) o Internetovem byznisu, dve tretiny obsahu knizek vetsinou byla spis takova vsude se opakujici omacka.

  • 4 Rammi // Aug 9, 2007 at 12:24 am  Add karma Subtract karma  +0

    Uz pred lety jsem to pocital a dosel jsem k tomu, ze k hodne slusnemu zivotu v CR by melo stacit nejakych 15mil. kc na 5% urok to je 750000 rocne coz je cca 60 tis mesicne. Pokud se to investuje sikovneji, tak se da samozrejme dostat treba az na 10% na pomerne bezpečných financnich produktech. A samozrejme nemovitosti, nebo jine investice jsou schopny se dostat az ke 20-30%
    Jinak mám pocit Johne, ze jsi cetl knizku “Bohaty tata, chudy tata” a “Cashflow kvadrant” oboji od R. Kyosaki. Pro ty co to jeste necetli - kupte a prectete stoji to za to, a mimo jine to popisuje spoustu pravidel, podle kterych se John ridi at uz to cetl, nebo ne… ;)
    Nejvic lituju ze jsem se k temto knizkam nedostal v 18ti - 20 letech.

  • 5 Mário Roženský // Aug 9, 2007 at 12:44 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, prima článek, také vedu podobné debaty dost často. Myslím, že tvůj postup o budování firmy a prodeji za 2M$ je ideální a se 100k$ ročně se dá vyžít bez problémů. Cokoliv navíc je otázka vkusu, potřeb, nebo zábavy.

    Ještě bych doplnil jednu věc:
    Pokud člověk pracovat MUSÍ tak to dělá pod tlakem a nikdy se mu to nebude dařit tak jak když člověk dělá něco pro zábavu. Takže ta finanční nezávislost dá člověku ještě další plus a to že nové věci dělá s velkou lehkostí.

    A jinak Bohaty tata, chudy tata doporucuji, tu druhou jsem necetl, ale asi se po ni podívám. Jinak jsem si teď koupil Google Story a je to příběh googlu od založení až do dnes, je to velmi pěkné a poučné, hltám to teď před spaním:)

  • 6 Jakub // Aug 9, 2007 at 1:03 am  Add karma Subtract karma  +0

    Martin Keller: tak to samozrejme…

  • 7 pepe // Aug 9, 2007 at 2:39 am  Add karma Subtract karma  +0

    Super clanok, ale myslim si, ze dolezitu rolu zohrava aj inflacia. Priemerna rocna inflacia v USA bola za poslednych 10 rokov cca 2,4% (v roku 1981 az 10,4%). V sk+cz sa daju do buducnosti predpokladat snad podobne cisla…

    Ak das vsetok zisk do spotreby, tak za 10 rokov mozu uspory stratit povedzme stvrtinu svojej realnej hodnoty. Pri rocnom uroku 5% by som preto 2-3% dal na navysenie uspor a zvysok do spotreby.

    Ja som prave vypocital, ze na slusny zivot staci na Slovensku cca 100 tis. Sk/mes. Pri uroceni 5% a prejedeni 2,5% tak treba zarobit asi 48 mil. Sk (40 mil. Kc, 2 mil. USD).

  • 8 Snoopy // Aug 9, 2007 at 3:31 am  Add karma Subtract karma  +0

    Neni tech 60tis. mesicne trochu hodne? Ono asi zalezi na tom, na co je clovek zvykly a co dela, ale napr. me by bohate stacilo napr. 40tis.
    Je to i o tom, jestli clovek jeste neco splaci (napr. hypoteku), nebo uz ma vsechno vyreseno a jen utraci za “spotrebu”.

  • 9 fandor // Aug 9, 2007 at 4:09 am  Add karma Subtract karma  +0

    Hezke zamysleni, Johne.

    Dodal bych k tomu jeste jednu vec - idealni je zaridit si v ramci moznosti “vybalancovany zivot” - tj. mit prima rodinu, partnerku, byt finacne nezavisly, travit cas s rodinou, venovat se detem, mit cas na sebe (sport, hobby, …), zit zdrave (jist, sportovat, nestresovat se, hodne spat).

    Znam velmi malo lidi, kteri to dokazali. Neni to vubec jednoduche, sam toho zatim nejsem schopen. Jednim z duvodu, proc to rada lidi nedokaze, jsou prilis vysoko nastavene cile, vetsinou profesionalni, ale i dalsi. Je logicke, pokud chce byt clovek v necem nejlepsi, zpravidla tomu prichazi ruzne obeti a obvykle za cenu nevyvazeneho zivota.

    Takze vezte, ze to neni jen o bouchani penez a 2m USD bohate staci :-)

    Snoopy, ja si zase nedokazu predstavit zit za 40tis mesicne, pokud bych zivil rodinu, tech 60tis. me prijde jako rozumne minimum, zvlast pokud se bavime o hrubych castkach.

  • 10 Tomas // Aug 9, 2007 at 6:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasim s Fandorem. Jako student s autem a vytizenym mobilem se pohybuju okolo 25-30k mesicne vydaju. Bohuzel. Ani nevim kam to pada :)

  • 11 markonius // Aug 9, 2007 at 8:14 am  Add karma Subtract karma  +0

    Názor Fandora je velmi výstižný, nejhorší je poměr mládí vs peníze. Ono to chce být mladý a bohatý. Taky zábavnost práce se počítá atd… Samozřejmě jsou extrémy, trávit 12 hodin denně na pokladně znamená nemít prachy, s nikým si v práci nepokecat a ještě nemít volný čas.

    Na druhou stranu sedět doma před kompem 8 hodin denně sám a vymýšlet geniální nápady je taky o ničem a vydělávat hafo a kdykoli odejdeš z práce to řešit.

    Já se to snažím dělat tak, že má dny kdy fakt pracuji a dny kdy nedělám nic a popravdě řečeno dělám tak 2 dni v týdnu, problém je ,že mě práce nebaví a zbylé dni stejně studuji školy, protože to mě baví :)

  • 12 markonius // Aug 9, 2007 at 8:37 am  Add karma Subtract karma  +0

    John: A k těm penězům, až budeš mít 2.000.000 USD budeš nasranej, protože nebudeš mít pro co žít :)

  • 13 PJ // Aug 9, 2007 at 9:04 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já jsem se ke Kiyosakiho knížkám dostal tuším v 17 letech (= před 3 lety). Přečetl jsem skoro všechny a myslím, že ta první úplně stačí, ten zbytek je prakticky jen repríza, i když opakování je matka moudrosti a dobré myšlenky se tam najdou. Někdo u Kiyosakiho nenajde nic nového, ono tam ani nic tak převratného není, ale i po vystřízlivění musím říct, že mi ty knížky finančně naprosto změnily život.

    Do té doby jsem se pořád poflakoval tak nějak na nule, občas jsem byl třeba 2.000 Kč v plusu a to už jsem cítil nutkání utíkat do nejbližšího supermarketu. Po přečtení “Bohatý táta, chudý táta” jsem si na zkoušku zavedl na těch svých pár korun jednoduchý finanční deník a měsíc nato s údivem zjistil, že mi protéká rukama zcela nečekané množství peněz, které se ode mě kutálejí na všechny strany jako kdybych stál na kopečku. Výrazně jsem zredukoval výdaje a i se “studentskými” příjmy se po roce dostal lehce pod hranici 100.000,- Kč v “kasičce”. Nejlepší na tom bylo, že jsem to omezení výdajů skoro nepoznal, protože jsem předtím utrácel za absolutní zbytečnosti. Prostě dokonalý “rat race”.

    Peníze jsem investoval (a stále investuji) částečně do vysoce bezpečné investice (pamětní mince ČNB) a částečně do vysoce rizikové investice (futures). K dnešnímu dni můžu říct, že zatím vychází obojí nad má očekávání. Nebýt Kiyosakiho, možná bych právě v Providentu podepisoval úvěr na nádrž benzínu (no, to zas ne:)).

    Pokud ještě nemáte finanční deník, otevřete Excel a začněte, stojí to za to:)

  • 14 Tonda // Aug 9, 2007 at 9:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    Mário Roženský: Taky teď čtu Google story. :o)

    Jinak moc dobrej článek.

  • 15 John Vanhara // Aug 9, 2007 at 12:03 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Faktem je, ze psychologicky se uplne meni kvalita zivota, kdyz vite, ze neco delate proto, ze chcete a ne proto, ze musite za kazdou cenu (vydelat penize pro preziti).

    Jinak si myslim, ze penez na zivot take staci mene, ale je potreba pocitat s ruznymi rezervami. Co se stane, kdyby clovek nejak onemocnel. Nebo se stalo neco vazneho

  • 16 Honza // Aug 9, 2007 at 1:34 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, nejdrive gratuluji, protoze dle obratu si myslim, ze Tvuj byznys v zakladani firem uz tu cenu celkem jiste ma. Take dle nakupu nemovitosti v cene uvadene v blogu bez uveru. Takze congratulations k vysledkum. Jinak tech uvadenych 100k USD je myslim celkem postacujici. I kdyz ono to je spise o spotrebe, nez o prijmech. Jak krasne popisuje uvadena kniha Bohaty tata, chudy tata. A jinak naprosto nesouhlasim s tvym tvrzenim o schopnostech. Podle vysledku a prokazatelne cinnosti mas podle me extremni manazerske schopnosti. A to je talent sveho druhu soumeritelny s jinymi talenty. Napr. nekdo holt umi davat dohromady skvele napady a nekdo uplne jiny to umi realizovat. Prvni je vizionar, druhy manazer. Vizionar bez manazera to uplne nove odvetvi ponikani ci uplne novou technickou myslenku v zivot neuvede.

    A jinak k te debate. Prijde mi to ponekud teoreticke. Jak si predstavujete 10% p.a. vynosu konzervativni investice? To nesou jen najmy (bez zahrnuti vlivu pripadneho zhodnoceni nemovitosti) a to rozhodne neni bez prace. Je to jen jine starani se, mozna ne tak intezivni, ale prace. A vse ostatni je bud rizikove, nebo mene vynosne. Ja bych tedy uvazoval o mensim vynosu.

    Vsem drzim palce, at se k te financni svobode dostanou, neb delat veci ze zajmu a z povinnosti je obrovsky rozdil. A dava to kridla.

  • 17 Aes // Aug 9, 2007 at 2:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Opravdu pěkný a konkrétní článek :)
    Sám musím říci, že toho “balastu” o zbohatnutí mám načteno opravdu hodně a když se podívám zpátky tak jedna z mála knížek co mi přišla opravdu užitečna je “Nejbohatší muž v Babyloně”. Je velice krátká a já sám jsem ji četl několikrát protože ty finanční pravidla o kterých se zmiňuje jsou skvěla :) a hodně staví právě na spoření a na absenci zbytečného vyhazování.

    pepe: to je obecně známá věc, že peníze v bance ztrácejí díky inflaci hodnotu, ale pro určitou skupinu lidí to je nejlehčí řešení. Vždy je ale spíše o rozvržení částek, zda mít většinu uzavřenou v akcíích, komoditních kontraktech, apod. nebo v bance. Protože asi ne každý by takovýto vysoký obnos nechal jen tak ležet na účtě ;)

    Ono asi přestat úplně pracovat nemusí být zas tak super, ale spíš jde o ten pocit mít prostředky pro hurá akci kdy se člověk sebere a na měsíc odlétne do Karibiku a když se vrátí zjistí, že se nic hrozného neděje ;) be free

  • 18 Snoopy // Aug 10, 2007 at 5:34 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Tomas: S tim autem a vydaji: I kdyz auto moc nejezdi, tak stoji mesicne tak 5tis. (POV a HAV + dalsi — servis, benzin). Ta castka se zvysuje tim vic, cim vic se jezdi.
    Ja treba mam spotrebu cca 25tis., ale polovina z toho je hypoteka a pridruzene uvery.
    Cele je to o tom, co clovek kupuje (pr. nemusim mit telefon za 15tis., kdyz mi staci za 5tis.).

    Viz priklad PJ a jeho spotreby (akorat by me zajimalo, co predtim kupoval, kdyz byl schopny usetrit 100tis. za rok :-) ).

  • 19 frank // Aug 10, 2007 at 9:45 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Stoji mexican na brehu a chyta ryby. Prijde k nemu american a povida:
    kolik tech ryb denne chytis?
    m: kolik chci, ale dve me staci…
    a: a co delas potom?
    m: jdu domu, hralu si s detima, pomiluji manzelku, pozvu kamarady …
    a: proc nechytis 5?
    m: a co bych s nima delal?
    a: dve si nechas a tri prodas…
    m: a co budu delat s tema penezama?
    a: najmes si druheho rybare a spolecne chytite 10 ryb, 2 si nechas, dve das rybarovi, a 6 jich prodas…
    m: a co bude dal?
    a: po par letech koupis lod, najmes mnoho rybaru a buses prodavat mnoho ryb a vyselas si hodne penez…
    m: a co budu delat s tema vsema penezama?
    a: koupis mnoho lodi a za vydelane penize si koupis krasny dum a vsechno co chces a potrebujes… a kdyz budes tvrde a hodne dlouho pracovat tak nasetris dostatek penez, abys uz nemusel pracovat!
    m: a co potom budu delat???
    a: muzes jit na ryby, hrat si s detma, pomilovat manzelku…

  • 20 PJ // Aug 11, 2007 at 4:05 am  Add karma Subtract karma  +0

    Snoopy: S tím telefonem jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Každý rok nové PDA, telefon, notebook, upgrade PC, pár blbostí k tomu a těch 100.000 je v tom hned. To ani nemluvím o tom, že po roce má většina takových věcí sotva poloviční cenu. Já nemám nutné náklady “na život” prakticky žádné, pořád mě živí rodiče (i když už to tak nechci nechat moc dlouho). Ty “nenutné” se sice poslední dobou o5 rozrůstají, ale hlídám, aby ve stejném měsíci nepřerostly víc jak 20% příjmů. Zbytek investuju (takže těch 20% je pořád víc a víc peněz).

    Miliardář ze mě sice tímhle tempem jen tak nebude, ale oproti tomu jak jsem zacházel s penězma dřív je to doslova osvobozující:)

  • 21 Pepperos // Aug 12, 2007 at 1:30 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Rammi- Ano, doporučuji tyto knížky Bohaty tata, chudy tata. Velice mě zaujaly a poposunuly kupředu. Jinak já na nenarazil ještě dříve než v 18 letech.
    PJ- pamětní mince ČNB? Mohl bys mi o tom dát více informací? Nevím přesně co tím myslíš a určitě by mě to zajímalo. Jinak jak ses dostal k investování do futures? U nich je třeba pěkná dávka znalostí, ne? Zajímavé také je, když vlastníš PocketPC a v něm nějaký freeware účetní program. Mám účetní deník vždy po ruse a můžu si tam tak zapisovat úplně všechno.

    Jinak k debatě. Mě by osobně stačilo tak 30 tisíc ke kvalitnímu životu. Ale pokud jde o můj sen, o takovéto částce se nedá mluvit. Abych byl spokojen a mohl všechno hodit za hlavu, z finanční stránky bych si představoval tak 200 tisíc za měsíc. Ale věřím, že každý má hranice jinde.

  • 22 vojta // Aug 13, 2007 at 9:45 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nazdar - dneska jsem objevil tyhle stránky a ihned mě zaujaly, protože se tu řeší velmi zajímavá témata.

    Jsem student, je mi 19 a přemýšlím o budoucnosti. Začínám být konečně v plusu. Začínám si totiž při škole vydělávat a peníze na účtě se pomalinku množí.

    Hodně by mě zajímal osud kolegy PJ :) - mám totiž pocit, že jsme na tom tak, jako byl on kdysi. Taky utrácím za zbytečnosti :). Velmi rád bych se něco přiučil.

    Mým cílem není žít v nějakém přepychu, jde mi v podstatě jen o to, abych bez problému a s rezervami uživil budoucí rodinu (tak 5 lidí včetně mě :) a abych si mohl dopřát i nějakou tu “srandu” navíc (tv, autíčko, pěkný RD…)

    Jestli by byl někdo tak hodný a věnoval mi chvilku svého času, můžete mi napsat maila na vojtech.hordejcuk(@)gmail(tečka)com. Hodně by mě potěšila jakákoliv rada.

    Děkuju, všem tady přeju hezký den a spoustu úspěchů :)

  • 23 crew // Apr 24, 2008 at 9:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    ja jsem delal v roce 2005 v mcdonaldu za 8000/mes. a taky jsem prezil, ale samozrejme to znamenalo nejezdit MHD, ale pesky atd.

Napis komentar