Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Procenta ze zisku za napad na podnikani – virtualni prohlidky domu

August 11th, 2007 · 17 Comments

Rozhodl jsem se zverejnit tento email, ktery mi prisel od jednoho ze ctenaru blogu.  

Ahoj John,

vyhoda pri podnikani je, ze robis veci inak a lepsie ako konkurencia, Mam pre teba jeden napad, ktory by ti prave toto priniesol a dal ti vyhodu pred konkurenciou pri tvojom realitnom podnikani,

Zaroven by priniesol potencionalnym zakaznikom dovod preco spolupracovat prave s tebou.

Napad je v podstate uplne jednoduchy a cudujem sa, ze to nikto tak nerobi – mozno mi to vyvratis alebo to zmeties argumentami preco by to nebolo realne.

Uvazoval som o tom ze to zrealizujem na CZ/SK trhu, ale odradza ma pustat sa znova do niecoho ineho. Preto ma napadlo ponuknut to tebe, mas zabehnutu firmu, trh a skusenosti.

Bol by si ochotny za napad zaplatit, pripadne vyplacat nejake percento z predaja? Samozrejme po tvojom zhodnoteni a po tvojich realnych skusenostiach po jeho realizacii.

NAPAD

podstata napadu pochadza z oblubenosti pozerania videa na internete, ako napr. sluzba YouTube. Ludia maju coraz rychlejsie pripojenia na internet a radi stahuju a pozeraju videa.

Preco to nevyuzit pri realitnych weboch a k popisu ponuky a fotkam pridat kratke video
- jednoducha video prezentacia ponukaneho bytu, kancelarie, nehnutelnosti.

VYHODA

- usetri cas zakaznikovy
zakaznik nemusi robyt prehliadku napr. 15 bytov, ale pozrie si 5 bytov, ktore sa mu na videu najviac pacili

- usetri cas predajcovy
nemusi byt predvadzat zakaznikom, ktory vacsinou o byt nebudu mat zaujem (na fotke pekne, ale pri obhliadke ine)

- iny pohlad
video prinesie pohlady a informacie akoby ocami zakaznika (ziadne zlozite natacanie, jednoducho prejst po byte s kamerov). Zakaznikovy to da chybajuce info – medzi klasickov prezentaciou (text, foto) a osobnou navstevou.

- minimalne naklady
staci na to jednoduchy digitalny fotoaparat s videom

- jednoducha realizacia
ulozit video do pc, nahrat na youtube a do ponuky na stranke ulozit kod, ktory generuje youtube na vkladanie videa do stranok

- vyhoda pred konkurenciou
zda sa, ze tuto moznost nik neponuka, das moznost zakaznikom vidiet byt inak ako len z fotiek. Pridana hodnota informacii, ktore ponukas zakaznikovy.

- je mozne to robit plosne pri kazdej ponuke, alebo pri drahsich ponukach s problematickym predajom.

NEVYHODA

- v podsate iba strata casu pri realizacii – cca 5minut natacania a 15minut pri integracii do stranky

Urcite ta este napadne mnozstvo + a – .

Napis mi tvoj nazor.

 

——————————

 

Takze dekuji za pekny email a napad. Rozhodl jsem se to zrealizovat, takze ocekavej 20% ze zisku po nejblizsich 10 let. Jestli nekdo mate podobne napady, tak mi napiste, ja to zrealzuji, vy nemusite nic delat a ja vam budu posilat podil na zisku:-).

Tak a ted vazne. Tohle neni prvni takovy email co mi prisel. Dost casto me nekdo posila nejake napady a nabizi mi, ze je muzu zrealizovat. Mam z toho pocit, ze vymyslet napad dokaze kazdy, ale do te realizace se malokomu chce. Jenze u me je to naprosto podobne. Ja mam desitky ruznych napadu na kterych si myslim, ze se da neco vydelat, ale nikdy se do nich nepustim. Taky nemam cas na vse a ono se treba muze ukazat, ze ty napady zas tak super nejsou a moc se na nich vydelat neda.

Bez prakticke zkusenosti v nejakem oboru je velmi tezke vymyslet neco co by s velkou jistotou a hned vydelavalo. Kdyz clovek ty zkusenosti nema tak musi o to vice a tvrdeji pracovat, aby je co nejdrive nasbiral. Vydelat par stovek dolaru je strasne jednoduche. Vydelat par tisic je uz slozitejsi a vydelat statisice dolaru je uz hodne slozite. Takze u kazdeho napadu je potreba realne premyslet kolik se da vydelat. Ale realne myslim, ze to musi byt jasny a srozumitelny plan, ktery vim, ze jsem schopen dosahnout vlastnimi silami (bez nejakych vymluv, ze nemam treba miliony dolaru na utraceni za reklamu v televizi).

Dela uz nekdo neco podobneho? S pomoci internetu lze dneska najit v podstate cokoliv. Jen to zabere treba nekolik hodin hledani. Da se jednoduse zjistit, jestli podobny napad nema dalsich sto lidi, kteri neco podobneho delaji. Je filmovani domu na prodej tak unikatni, ze na to skutecne jeste nikdo neprisel? Neni nahodou spousta ruznych technologii a postupu, ktere toto jiz resi? Jak moc se dari firmam, ktere neco podobneho nabizeji? Kolik si uctuji za sluzby a kolik zakazek maji? Tohle vsechno se da na Internetu najit. Ne vzdy jednoduse, ale da se to.

Nejdrive jsem premyslel, ze rozepisu duvody proc to nechci delat. Delal jsem totiz nekolik let tzv. virtual tours nemovitosti v Las Vegas, ktere maji velmi blizko k popisovanemu napadu. Z tech businessu co delam to bylo nejhorsi podnikani. Sice jsem okamzite vydelal nejake penize, ale bylo to velmi malo. Moji zakaznici byli realitni agenti, kteri jsou “cheap”. Nechteji utratit ani par dolaru navic. Dum se proda pokazde a jestli u neho bude video nebude hrat moc roli. Jakmile agent podepise smlouvu tak ma jistou provizi a je celkem jedno jestli se snazi nebo ne.  V podstate agenti nemaji sebemensi motivaci utracet vlastni penize k tomu, aby se dum lepe prodal. Tohle by klidne mohlo byt na delsi diskuzi, ale nechci byt uz moc negativni a psat proc to nechci delat… :-)

Jsem presvedcen ze 99.9% takovych prvotnich napadu (vcetne tech mych) jsou blbosti. Dobry napad se musi vypracovat. Clovek musi mit nebo nasbirat zkusenosti. Vyladit to a presne prijit na to co nabidnout a jak to prodat, aby to melo uspech. Napad muze byt, ze chci investovat do nemovitosti (a nemam s tim zadnou zkusenost) jen si myslim, ze se na tom da slusne vydelat. Nebo napad muze byt tip na pozemek, ktery dnes koupite a muzete druhy den prodat za dvojnasobnou cenu (protoze presne vim co delam a stalo me to desitky hodin prace nez jsem na takovouto prilezitost prisel).

Popularity: 38% [?]

Tags: Napady & Startups

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


17 responses so far ↓

  • 1 Petr // Aug 11, 2007 at 10:01 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Tak zrovna tenhle nápad se mi líbí. A pÅ™edevším proto, že mám (nejen) osobnÄ› příšerné zkuÅ¡enosti s Ä?eskými realitkami, které v popisech nemovitostí nabízejí nÄ›co úplnÄ› jiného, než je skuteÄ?nost. Viz tÅ™eba tento Ä?lánek mého kamaráda – http://prazakuv.blog.cz/0607/jak-se-v-praze-kupuje-byt

    V US je situace asi jiná, pokud tuším, tak tam je realitní agent licencovaný a pokud by si v nabídkách vymýšlel, tak by asi o tu licenci pÅ™iÅ¡el, ne? Takže % podvádÄ›jících je tam oproti Ä?eské realitní džungli mizivé.

    Mám za to, že ten nápad vychází z Ä?eských a slovenských reálií a asi ne vÅ¡e, co si v tÄ›hle dvou zemích vymyslíme, lze aplikovat i na jiné trhy.

  • 2 Cayman // Aug 11, 2007 at 10:08 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Moc hezký komentář, Johne. PÅ™esnÄ› jsi vystihl problém vÄ›tÅ¡iny lidi, kteří se do niÄ?eho nepustí, ale srší vÅ¡emi možnými nápady, dle nich jedineÄ?nými. Jelikož podobné nápady dostávám i já, tak vím, kolik takových lidí je kolem a Å™ekl bych, že jim asi chybí odvaha nÄ›co rozbÄ›hnout.

    Realizace nÄ›jakého nápadu, aÅ¥ sebelepšího, dÄ›lá totiž 99% veÅ¡keré práce. Naopak staÄ?í v podstatÄ› “hloupý” nápad, který se dobÅ™e realizuje a může z toho být skvÄ›lý business.

    Autorovi mailu bych doporuÄ?il, aÅ¥ lépe pohledá na webu. I v ÄŒR je nÄ›kolik realitech, které kromÄ› photo galleries mají k vybraným domům i video prohlídky. A jelikož jsem nedávno vybíral velký byt, tak vím, že nÄ›jaké video mé rozhodování vůbec neovlivnilo, takže případné náklady na vytváření jsou dle mého jen zbyteÄ?ným nákladem.

    Takže než bych vypustil z úst “cudujem sa, ze to nikto tak nerobi”, tak bych se opravdu velmi zamyslel. A základní pravidlo, co platí na webu:

    “KDYŽ tÄ› nÄ›co napadne, tak vÄ›z, že to samé napadlo tÅ™eba 100 lidí nÄ›kde ve svÄ›tÄ›, popÅ™. to už nÄ›kdo zrealizoval.”

  • 3 Cayman // Aug 11, 2007 at 10:16 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jinak, Johne, co říkáš na následující extrémní ceny bytů v Praze www. happyhouserentals. com/output.php?lim=0&ht=19&hs=2&adv=1&dtd=1

    Je to opravdu neskuteÄ?né, jak si nÄ›kdo myslí, že prodá byt tÅ™eba 1+1 za 12 300 000 CZK nebo 4+1 za 35 750 000 CZK :-)

  • 4 Frodik // Aug 11, 2007 at 10:37 pm  Add karma Subtract karma  +0

    souhlasim s Johnem a Caymanem, napadu milion, s realizaci je to uz o dost horsi…. spis nez ze by lidem chybela odvaha si myslim ze jim chybi disciplina, zapaleni pro vec a schopnost dotahnout vec do konce…. a hlavne ten krok mezi snenim o tom jak genialni napad jsem vymyslel k jenom zacatku realizace je ten nejtezsi a nejdulezitejsi… znam to z vlastni zkusenosti, nekdy bych taky sam sobe dal facku…. :-)

  • 5 PJ // Aug 12, 2007 at 12:35 am  Add karma Subtract karma  +0

    Cayman: U toho bytu v Pařížské se to dá jeÅ¡tÄ› Ä?ásteÄ?nÄ› pochopit, nÄ›jaký cizinec se může najít, ale ten byt na Vinohradech/ŽižkovÄ› za 35 mega, tam jsem buÄ? nÄ›co pÅ™ehlíd (záchodová mísa z ryzího zlata?), nebo je ta realitka fakt ujetá. Without VAT pÅ™edpokládám znamená bez DPH?

  • 6 Ondra Pokorný // Aug 12, 2007 at 12:46 am  Add karma Subtract karma  +0

    Možnost vložit videoprohlídku chceme dát makléřům na naÅ¡em realitním serveru. Problém vidím v tom, že pokud makléř bude videoprohlídku chtít, udÄ›lá si jí sám. Jak autor mailu sám píše – “staci na to jednoduchy digitalny fotoaparat s videom”. Profesionály si na to najímat nebude, stejnÄ› jako si je nenajímá na fotografování, staÄ?í se podívat na 80% fotek realit na serverech. :-)

  • 7 rarasek // Aug 12, 2007 at 12:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Zdravim,
    tak napad urcite dobry, nevim jestli konkretne videou ala you tube, ale prohlidka ala 3D nektere nase realitky nabizeji. Je to neco na zpusob videa, ale interaktivniho, stojite jako by uprostred mistnosti a sami otacite “kamerou” kolem dokola a tak si muzete vse detailne prohlidnout. Myslim, ze to je pres technologii quick time. Je to prijemnejsi nez video, ktere vam jen probehne pred ocima. Videl jsem takto prezentovat uz i hotely a je to parad, kouknete se jak vypada vstupni hala, vas pokoj, sauna s vital svetem apod.

  • 8 rammi // Aug 12, 2007 at 1:06 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ano, napadu ma kazdy spoustu, a vzhledem k tomu, ze jsem se asi pred rokem dokopal k tomu zacit je realizovat, tak zjistuju, ze jich mam ted cimdal vic…. ale casu cimdal min, uz musim nektere sve napady zahazovat :(

  • 9 RAY // Aug 12, 2007 at 4:09 am  Add karma Subtract karma  +0

    NatáÄ?et byty není pro realitky v CZ/SK příliÅ¡ zajímavé. Ukázalo by to totiž nemovitost hned i s jejími nÄ›kterými negativy (a nebo by se ty negativa hůře zakrývaly), což realitky neradi.
    Ony potÅ™ebují dobré (zmanipulované) foto, pÅ™itáhnout zákazníka ke kontaktu a když už je u nich nejlépe osobnÄ›, snaží se ho zpracovat – když ti neprodáme tenhle byt tak tÅ™eba jiný. O tom jak moc to funguje a k jak moc arogantnímu jednání jsou ochotni snížit se agenti v ÄŒesku je na dlouhé povídání.
    Tento nápad možná je funkÄ?ní, ale rozhodnÄ› ne ve vychcaném CZ/SK realitním trhu.

  • 10 Rammi // Aug 12, 2007 at 5:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    Taky mam ten pocit, ale je to tim, ze to dela kazdy a pokud chcete byt “uprimni” a ukazovat opravdu vsechno, tak se vam ozve mene lidi, protoze budou v presvedceni ze u jinych realitek maji opravdu lepsi nabidky.
    Ze to tak neni, zjisti az na miste, ale to je stejne nedonuti se ozvat na nabidku, ktera od zacatku prezentuje mozne problemy / nedostatky.

  • 11 Cappy // Aug 12, 2007 at 8:22 am  Add karma Subtract karma  +0

    Asi to bude trochu hlubší problém, ne? ProÄ? lidé, kterým to myslí, nejsou schopni na svých nápadech vydÄ›lat?

    Kladu si zejména tyto otázky:

    Kolik vlastně stojí dobrý nápad?
    Je dobrý nápad zpeněžitelný?
    Jaký je rozdíl mezi nápadem a myšlenkou a mezi myšlenkou a receptem a mezi receptem a inspirací?
    Je i “návod” nápadem, stejnÄ› jako je “recept” nápadem?
    Když je recept (třeba na kuře nebo bábovku) zpeněžitelný, je i dobrá myšlenka zpeněžitelná stejným způsobem?
    Máme nějakou burzu nápadů? Když ne, byla by přínosná?
    Dal by se vyměnit nápad za jiný nápad?

    Je možné jednou veřejný nápad dále vlastnit a dále na něm vydělávat?
    Je k nápadu potřeba praktická ukázka, aby ostatní nápad dobře pochopili?
    Je nutné ověření v praxi (a když, tak kdo to ověření zaplatí)?

    ….a tak dále a tak dále.

    JednoduÅ¡e Å™eÄ?eno: Umíme nakládat se svými myÅ¡lenkami, nápady, návody, inspiracemi a recepty tak, abychom na nich dokázali vydÄ›lat?

    Z tohoto mám pocit, že zjevnÄ› ne…

  • 12 JersyWoo // Aug 12, 2007 at 8:57 am  Add karma Subtract karma  +0

    Cappy – cena nápadu:

    nápad má nižší hodnotu než jaký má přínos, jinak je to neefektivní nápad

  • 13 mersi // Aug 13, 2007 at 3:15 am  Add karma Subtract karma  +0

    diky za napad johne a tomu panovi ze slovenska taky dekuji :) ohledne toho videa :) )))

  • 14 markonius // Aug 13, 2007 at 3:52 am  Add karma Subtract karma  +0

    Podle mÄ› je potÅ™eba u každého podnikatelského nápadu vzít kalkulaÄ?ku a zaÄ?ít poÄ?ítat, jestli se to vůbec vyplatí obÄ›ma stranám. Na konci výpoÄ?tu z vÄ›tÅ¡iny stojí to, že se to nevyplatí mÄ› nebo zákazníkovi. V tu chvíli je takový nápad Å¡patný. Je tÅ™eba poÄ?ítat cash-flow, rizika v každou chvíli atd… Je to relativnÄ› jednoduchá matematika, ale je to zdlouhavé a vÄ›tÅ¡inÄ› lidem se prostÄ› nechce udÄ›lat si průzkum, vzít kalkulaÄ?ku a poÄ?ítat.

    Pak když mi výpoÄ?et vyjde, je tÅ™eba udÄ›lat pilotní projekt s co nejmenšími náklady, být střídmý. Pokud chci tÅ™eba prodávat kola a dovážet je s Ä?íny, tak je koupím od nÄ›koho v US za 120 USD kus a prodám jich deset za 90 USD a prodÄ›lám Å™eknÄ›me 500 USD. Když se mi to podaří, tak teprve objednám kontainer s Ä?íny, tím minimalizuji riziko a logicky maximalizuji zisky. VÅ¡echno jsou to jednoduché ekonomické výpoÄ?ty jak z uÄ?ebnice, ale tolik lidí je líných to dÄ›lat. HlavnÄ› když to vypoÄ?tu, otestuji, tak je to podnikatelský nápad, za který je snad i nÄ›kdo ochoten zaplatit. Není to jen myÅ¡lenka na papíře, je to vytvoÅ™ený byznys model s návodem “jak na to” a urÄ?eným rizikem.

  • 15 John Vanhara // Aug 13, 2007 at 3:13 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Kdyz se divam na ceny domu a bytu v CR tak si pomalu rikam jak je v USA krasne levne…

    V USA je podobna mentalita mezi agenty jako v CR. Kazdemu jde o to ziskat co nejvice lidi aby mu zavolalo na telefon. Takze casto reklamuji domy a nedaji tam treba ani cenu, jen aby ziskali dalsiho potencialniho klienta, kterym jim takto musi zavolat. Kdyz daji video na stranku tak polovina z techto lidi nikdy nezavola, protoze treba uvidi, ze dum se jim nelibi.

    Jinak jakou cenu ma napad? V dnesni dobe kdy je nadbytek informaci asi nulovou.. neni to vubec o napadech, ale o tom jak je zrealizovat a pritom vydelat penize s nejmensim rizikem a nejvetsim ziskem.

  • 16 Cayman // Aug 20, 2007 at 1:17 pm  Add karma Subtract karma  +0

    O tom, že virtuální prohlídky domů a bytů na thu s realitami už dávno existují jsem už psal výše – zde je jen konkrétní example z US –
    http://caymanislander.blogspot.com/2007/08/podnikani-v-usa-virtual-tours.html

    :-)

  • 17 Jarek Jesenský // Sep 12, 2007 at 6:11 pm  Add karma Subtract karma  +0

    rarasek:
    Ano, podobné virtuální 3D prohlídky můžete vidět třeba zde: http://www.in4u.cz/galerie-3D-prohlidky.php

Napis komentar