Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Software pro predpoved prodeju kol

August 28th, 2007 · 21 Comments

Popisu tady software mych snu, ktery bych chtel pro muj business xyzbikes.com. Mozna ani nemusi jit o nejaky slozity software a nejaka takova pomucka by sla udelat treba v Excelove tabulce. Ale sam nevim jak a rad si necham poradit. Jde mi o pomucku, ktera mi pomuze lepe predpokladat kdy objednat a jake modely kol objednat. Manualne bych treba kazdych 14 dnu zadal pocty prodanych kol a software by mi ukazal trendy kdy budou kola vyprodana, kdy mam objednat dalsi a kolik jich mam objednat.

Kazdy model kola a kazda barva se prodava ruzne rychle. A to jak se rychle kolo proda je pro me velmi dulezite. Mym cilem je objednavat takove mnozstvi kol, aby nelezely na sklade prilis dlouho. Dejme tomu, ze modrych kol se proda 50 za mesic, ale cernych se proda pouze 25. Kdyz objednam 100 cernych a 100 modrych kol z tovarny tak cerna budu mit vyprodana za ctyri mesice, ale modra za dva mesice. Proc to je dulezite? Ty dva mesice navic znamenaji naklady navic. Za kazdy mesic skladovani platim pausalni castku. Takze kdyz se nejake kolo bude prodavat o nekolik mesicu dele tak to vyrazne muze snizit profit. Potrebuji identifikovat uspesne modely kol a jak rychle se prodavaji.

Zaroven potrebuji vedet, kdy objednat dalsi kola. Vyrobit a dodat kola trva tri mesice. Takze potrebuji predpokladat tri mesice predem kdy budou kola vyprodana. Kola muzu objednavat klidne kazdy mesic, ale min. mnozstvi je 50 na jednu barvu a druh kola. Nemuzu treba objednat pouze dvacet kol. Takze mym cilem je drzet minimalni zasoby, ale mit porad kola k dispozici.

Posledni vec co bych chtel sledovat jsou prodejni trendy. Treba snizim cenu kol a chci videt jak to ovlivnilo prodeje. Ted to delam tak, ze si poznamenam manualne kdy treba ceny snizim a pak si spocitam kolik se prodalo kol od snizeni. Ale bylo by pekne kdyby to slo nejak lepe zprumerovat a zautomatizovat. Proste videt jak rychle se prodavala kola v ruznych obdobi a za ruznych podminek (slevy, specialni akce). Chci vyhodnotit, ktere akce dobre fungovali. 

 Ted si davam informace o prodejich do tabulek v Excelu, ale jsou treba obdobi kdy je nejaky model kola vyprodan, takze tam musim davat manualni poznamku, abych se v tom vyznal.  Take existuji obdobi kdy jsou vetsi prodeje. Treba vanoce, jarni sezona, apod. Chtel bych to nejak dlouhodobe sledovat, abych vedel jak objednavat ve stejnem obdobi v pristim roce.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti? Nejaka rada? Jestli nekdo umite neco podobneho naprogramovat tak se mi take ozvete.

Popularity: 44% [?]

Tags: XYZ Bikes Start Up

Libi se ti tento blog?
Precti si moji knihu: Podnikani­ v USA
Kdyz uz nic tak mi to udela radost:-)
Je to tom jak muze cech proniknout v USA.


21 responses so far ↓

  • 1 Radim Moták // Aug 28, 2007 at 9:49 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jo, tak takový software by chtÄ›l snad každý manažer nákupu, ale i malý obchodníÄ?ek. Bohužel žádný software neexistuje, je na to potÅ™eba Ä?lovÄ›k, který to tak nÄ›jak trefuje od oka. PÅ™esnost se zvyÅ¡uje s dlouholetými zkuÅ¡enostmi. Na prodeje totiž působí tolik faktorů, že roÄ?ní periodicita je straÅ¡nÄ› dlouhá na nÄ›jaké pÅ™esné odhady. Modely výrobků se mÄ›ní mnohem rychleji. Alespoň taková je moje zkuÅ¡enost z pozorování manažera jednoho nejmenovaného hypermarketu.
    DoporuÄ?uji se zaměřit víc na způsoby, jakými prodat nadbyteÄ?né výrobky. Marketingové akce, slevy klidnÄ› pod náklady atd. Tj. stanovit si meze a pokud nÄ›co pÅ™ebývá, nemilosrdnÄ› se toho zbavit a příštÄ› zkusit nÄ›co jiného.

  • 2 Oleg // Aug 28, 2007 at 10:48 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Johne? Chces se spolehat na PC a jeho predpovedi? Myslim, ze zas tak velky byznys nemas abys potreboval slozite vypocty v PC.

    Co tak predpovidat “selskym rozumem”?

    Napriklad:

    za mesic jsou vanoce…. hmmm…. objednam vice kol – tech co se nejvice prodavaji… ale abych to zas neprehnal… kolik ze jsem to prodal minuly rok na vanoce? Jo jo, mel jsem nedostatek tehdy… mohl jsem prodat o 20 kol vice…. Tak tento rok si objednam o 25 kol vice

  • 3 Mário Roženský // Aug 28, 2007 at 11:00 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ahoj, kdysi jsem si stáhl AdSenseLog softwarek, co dělá pěkné grafy a vypisuje info o adsense. Mimo jiné má statisky výdělky dnes, tento týden/měsíc, předpokládané výdělky tento týden/měsíc.

    Myslím, že s kolama by Å¡lo udÄ›lat nÄ›co podobného. Dojde ti kontejner, nabušíš do software, jaké ti pÅ™yÅ¡ly kola a poÄ?ty, po týdnu si zadáš, kolik se jich prodalo. Software spoÄ?te průmÄ›rnou prodejnost a nastaví aktuální stavy, a vypíše ti pÅ™edpovÄ›Ä?, kdy s takovouto prodejností dojdeÅ¡ k 0. Když zadáš další prodeje, tak ti to znovu pÅ™epoÄ?ítá.

    Myslím, že je to celkem jednoduché a výstižné. A jeÅ¡tÄ› jedna vÄ›c. UrÄ?itÄ› by se to dalo udÄ›lat jako plugin k osCommerce, kde si to vytáhne data z DTB a vypíše ti to aktuální údaje, i grafy se dají kreslit.

    Jinak pokud by si o to opravdu stál, tak není problém to naprogramovat, jak stand-alone app, tak plugin do osCommerce

  • 4 Petr // Aug 28, 2007 at 11:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Zkus tohle http://e-learning.tul.cz/cgi-bin/elearning/elearning.fcgi?ID_tema=76&stranka=publ_tema

    Je to o teorii logistiky a myslím, že to celkem pasuje na to, co jsi popisoval výše.

  • 5 DC // Aug 29, 2007 at 2:09 am  Add karma Subtract karma  +0

    Viz. Mario – ano, urcite neni problem spocitat jak rychle se jednotliva kola prodavaji, vypocitat nejaky koeficient popularity kola, a podle toho vybirat kola do kontejneru, aby vsechna dosla najednou. Na tohle s prehledem staci xcel, a nebyl by to vubec problem udelat (xcel umi vubec spoustu veci, o kterych vetsina lidi nema potuchy, pritom se to hodne casto hodi)

    Dalsi vec je predpokladana doba vyprodani tech kol. To je trosku slozitejsi, urcite by tam nebylo mozne pouzit jen nejaky linearni model (typu: mel jsem 400 kol, za dva mesice jsem prodal 200 kol, takze za dalsi dva mesice dojdou), ale bylo by potreba brat v uvahu nejaky trend (cim vic prubeznych udaju, tim presnejsi). Trosku slozitejsi funkce, ale jasne ze by to taky slo v tom excelu udelat (zjistuju, ze ta skola se muze i k necemu hodit :-) )

    Napadaji me dve zjednoduseni takoveho modelu: 1) v zacatku by nebral v uvahu sezonni vykyvy (to by se ale dalo zohlednit pokud mate presne udaje prodeje kol z minuleho roku, samozrejme cim vic let, tim by to bylo presnejsi, a upravil by se na to model)
    a 2) nasyceni trhu. Ale to nebere v uvahu snad zadny model, a vlastne to ani zas tak nevadi. Kdyz by se totiz sledoval trend (rostouci i klesajici), tak by se to dalo vcas odchytit … jinak by to mohlo byt pomerne presne

    Samozrejme jak pise Petr, da se pouzit nejaky logisticky model zasob. Problem je, ze tyhle modely jsou hodne zjednodusene, predpokladaji linearni spotrebu, vubec neberou v uvahu sezonni vykyvy, a velka cast by se stejne musela hlidat rucne…. takze to nepovazuju za nejvyhodnejsi

  • 6 Tomas Formanek // Aug 29, 2007 at 2:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    To co popisuje Oleg vetsinou posleze napravujeme ve firmach. Vede to k nesystemovemu rizeni zasob a prilis velkemu stavu vazaneho kapitalu.

    Presne tyto problemy, Johne, resi nase platforma pro podporu predpovedi poptavky a rizeni zasob Planning Wizard viz nasledujici odkazy (prezentace je sice trochu starsiho data, ale snad bude patrna zakladni funkcnost.)

    http://www.logio.cz/software/planning-wizard/
    http://www.logio.cz/software/forecast-wizard/

    Nase systemy vyuziva cela firem v CR, ktere obchoduji prave s Cinou. Prumerne setrime 15-25% nakladu na vazany kapital v zasobach.

    To o cem premysli Jonh je vyborna vec. Do urcite doby ti bude stacit jednoduchy system v Excelu.

    Neberte toto jako reklamu, ale jako moznost jak ridit to co popisuje John efektivne.

  • 7 speedy // Aug 29, 2007 at 3:46 am  Add karma Subtract karma  +0

    ked uz mas eshop tak by som fakt uvazoval nad pluginom do neho. vyriesis si problem a hlavne budes vyuzivat realne stavy zasob bez nutnosti mat duplicitne data nad nejakym standalone app.

  • 8 RAY // Aug 29, 2007 at 6:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, zdá se mi že hledáš něco jako nano edici SAPu :)

  • 9 Lukáš // Aug 29, 2007 at 7:24 am  Add karma Subtract karma  +0

    zdravím jak už tady nÄ›kdo psal tohle je “klasiká” logistika… jde spíš o umÄ›ní než jednoduchý program … na ekonomce jsme se tohle uÄ?ili ale nebyl to můj hlavní obor … Tady jsou k tomu scripta http://www.google.com/url?sa=t&ct=res&cd=3&url=http%3A%2F%2Fskripta.ft.tul.cz%2Fdata%2F2005-12-09%2F12-12-45.pdf&ei=bY_VRrPQHY3cnQPNnfG9DQ&usg=AFQjCNFz0S-Djhl1e-pm_9Fsuvyxnm40cA&sig2=PFEFvlnDwCjO4BDE-br-HQ … hlavní vÄ›c co si logistiky pamatuju jsou vzorce a poÄ?ítání a poÄ?ítání urÄ?itÄ› na to program bude ale já se řídím svým vlastním pomocníkem v exelu

    Klasicky si zadám momentální aktiva a pasiva, vÅ¡e rozdÄ›lené na Ä?ásti napÅ™: aktiva – zásoby, cash, akcie atd vÅ¡e si Ä?lovÄ›k zobrazí podle sebe tedy ty například zásoby atd …a ejhle vidím že 15 chodí vejplaty a nakupujou víc …. ty dlohodobÄ›jší tendence se ale dají pouze porovnávat s minulým rokem (vánoce, prázdniny … )

    Uf to je comment sorry nějak sem se rozepsal a stejně toho moc nevysvětluju :)

  • 10 Lukáš // Aug 29, 2007 at 7:37 am  Add karma Subtract karma  +0

    Na tý tabulce v exelu je hlavní mít se pořád k tomu aby tam Ä?lovÄ›k zadával data pravidelnÄ› min 1x týdnÄ› jinak je informaÄ?ní hodnota dost Å¡patná, Taky hodnÄ› lidí dÄ›lá problémy rozeznat aktiva od pasiv (tedy zjednoduÅ¡enÄ› A – vydÄ›lávají peníze, zásoby, investice … P – peníze žerou, auto, byt… )

    KaždopádnÄ› jsem chtÄ›l říct že když si Ä?lovÄ›k kupuje nÄ›jakej software na log plánování mÄ›l by si hlavnÄ› ujasnit jestli ho baví stále vÅ¡e pÅ™epoÄ?ítávat a zadávat do PC a jestli by místo toho nevydÄ›lal víc kdyby se vÄ›noval nÄ›Ä?emu jinému…. vyhodit kupu penÄ›z za nÄ›co co je pro malou firmu až zbateÄ?nÄ› složité takže to nikdo nepoužíva je zbyteÄ?nost když to jde nahradit nÄ›kolika hodinama u exelu a jen zapojit mozek a ujasnit si tak co vÅ¡e dÄ›lám a jak to spolu je propjené plus si tendence buÄ? domyslet nebo se jen uÄ?it z pÅ™echozích omylů… tady najít místa kdy byly zásoby skoro na nule nebo jich bylo moc na dlouho a získat Å™eÅ¡ení selským rozumem … pokud jde o peníze tak lidi jednají vÄ›tÅ¡inou v mÄ›síÄ?ních a roÄ?ních cyklech

    Mějte se

  • 11 Petr Ozogán // Aug 29, 2007 at 12:35 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jak tak koukám, jsem tady zatím asi jediný, kdo už nÄ›co takového prakticky programoval. Je to souÄ?ástí nÄ›jakého ekonomického balíku (ne, SAP to urÄ?itÄ› není). Z jednotlivých pohybů ve skladu je potom možné udÄ›lat pro zadané období pÅ™edpoklad na to co se bude prodávat. A to nejen podle bezprostÅ™ednÄ› pÅ™edchozího období (což se může liÅ¡it), ale mám takový dojem že i taky podle stejného období pÅ™ed rokem.

    PÅ™edpokladem takových výpoÄ?tů je ale samozÅ™ejmÄ› mít k dispozici pÅ™esná data o tom, co se kdy prodalo. Takže i proto je nejlepší mít to jako souÄ?ást nÄ›jakého vÄ›tšího celku, ze kterého se to vÅ¡echno bere. A jen tak mimochodem, pokud se nepletu, tak ten program používá i jedna firma, která obchoduje s kolama. Nechci zde ale dÄ›lat žádnou reklamu.

  • 12 John Vanhara // Aug 29, 2007 at 4:31 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Diky za tipy. Kdyz nad tim premyslim tak mi hlavne jde o to, aby kdyz neco budu analyzovat tak aby to bylo co nejpresnejsi (i kdyz to je tezke dosahnout).

    Treba s temi trendy. Nejakeho modelu kol se neprodalo v prosinci lonskeho roku dostatek, protoze jsem jich ani nemel dostatek na sklade. To je potreba take brat v uvahu.

    Jinak manualne se to uz ted snazim ruzne pocitat, ale uz ted citim, ze to nejde. Zatim mam par modelu a bude jich mnohem vice. K tomu se musi pocitat, ze uz treba mam dalsi 3 kontejnery na ceste, ktere prijdou v ruznou dobu. Sem tam do toho skoci nejaka vetsi (neobvykla objednavka) a zase to trosku rozhodi vysledky. Na jare treba pujcovny objednavaly zluta kola. Tak sem jich koupil nejvice, ale najednou pres leto je nikdo neobjednava.

    Jinak kola mam uz znovu temer vyprodana. A je to skoda. Jsou to kola, ktera se hodne prodavaji a budu cekat par mesicu nez je znovu budu mit. Takze se to chystam nejak resit.

  • 13 Rammi // Aug 29, 2007 at 11:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Pokud se rozhodnes poizit excel, tak ten ma samozrejme na tyto veci takove udelatka.. ;)
    MS tady nabizi online kurz, tak jestli mas cas a zajima te to…
    http://www.microsoft.com/learning/syllabi/en-us/4002Afinal.mspx#EXG

  • 14 RAY // Aug 30, 2007 at 3:22 am  Add karma Subtract karma  +0

    > Je to souÄ?ástí nÄ›jakého ekonomického balíku (ne, SAP to urÄ?itÄ› není).

    Používal jste vůbec někdy SAP?

  • 15 Pavel // Aug 30, 2007 at 10:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    To John: Excel umožňuje pÅ™idat spojnici trendu (mocninou, logaritmickou, exponencialni, klouzavou…) záleží jak “pÅ™esná máš data, zda zaznamenavaÅ¡ týdnÄ› (a poznámkou nestandartu, tÅ™eba půjÄ?ovny). NÄ›co podobného jsme dÄ›lal sice to nebylo pro kola a zásoby, ale také to mÄ›lo za úkol extrapolovat a interpolovat…., když tak se ozvi. Můžu to nÄ›jak upravit, tÅ™eba Ti to pomůže

    To RAY: já SAP používal, ale firma pro kterou jsem pracoval. Ale neumÄ›la využít jeho možností, kdyby to klepala do Wordu tak to vyjde nastejno….

  • 16 Petr Ozogán // Aug 30, 2007 at 1:20 pm  Add karma Subtract karma  +0

    >> Je to souÄ?ástí nÄ›jakého ekonomického balíku
    > Používal jste vůbec někdy SAP?

    Ne, já jej nepoužíval. Uvedl jsem to jen proto, že tu bylo uvedeno, že by požadavky mohl SAP splňovat.

  • 17 Jiri Knesl // Sep 1, 2007 at 11:07 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Tak jsem se na to dival, rikal sem si – to bude jednoduche, zopakuju si derivace a tayloruv polynom a za odpoledne to budu pro Johna mit hotovy. No a jak jsem nad tim premyslel dal a dal, zamotaval se do temat, jako je regresni analyza, geneticke programovani, data-mining a teorie her.

    Fuuu, mozna bude do vanoc prvni bezici verze. :) )

  • 18 Jiri Knesl // Sep 1, 2007 at 11:45 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Hned vysvetlim. Prubeh prodeje kol se da popsat nejakou funkci, ktera ale neni znama. Zname jen jeji prubeh (presneji diskretni hodnoty zadavane v urcitem intervalu). S pomoci regresni analyzy jsme schopni vypocitat dalsi prubeh funkce, at uz “se krouti” jakkoliv. Postavit algoritmus, ktery bude dobre fungovat znamena pocitat treba i devatou (a vyssi) derivaci prubehu prodeju.
    Po dokonceni tohoto budeme znat prubeh dalsich prodeju. Cim delsi dobu budeme sledovat, tim delsi dobu budeme schopni predvidat.

    Zaroven je do toho nutne zahrnout i odecteni libovolne jine funkce (napr. by me zajimal vyvoj trendu bez toho, ze bych dal reklamu do TV no a protoze znam prubeh zvyseni/snizeni objednavek z predchozich reklamnich kampani, muzu to promitnout i do aktualniho stavu), kterou musi byt mozne natahnout v case, nebo v nasobku prodeju.

    Dalsi vec je odhad skladu. Zakladni vypocty jsou strasne jednoduche, ale pokud chci reagovat na trend, mel by algoritmus vypoctu objednavek zvladat i urcite zmeny trendu. Pak se musi sestavit nekolik modelu (tedy datumu a mnozstvi pro jednotlive objednavky) a najit nejvyhodnejsi pro nejvyssi mnozstvi moznych vykyvu trendu. Hledani nejvyhodnejsiho probiha pomoci teorie her a zpusob jak toto naprogramovat se nazyva geneticke programovani. Spociva to v tom, ze vytvorim X ruznych variant (jedincu) a spocitam pro kazdy model vznikle naklady (tedy se vzajemne utkaji). Pak vytvorim dalsi generaci, kdy urcite pocty a datumy u modelu nahodne zmenim, nebo prokombinuju s temi nejuspesnejsimi a testuju v dalsi generaci. Cim vice generaci, tim bliz se clovek priblizi k nejbezpecnejsimu modelu objednavek.

    Ze na to nestaci Excel, je to narocne na navrzeni algoritmu, naprogramovani i strojovy cas serveru netreba pripominat. ;)

    Dalsi tematikou je data-mining. Pokud John prida do databaze zaroven pripominky (prisel osobne, problematicky zakaznik, vanoce, odkud pochazi) atd. jde pomoci metod data-miningu zjistit (pripominam, ze nejlepe nad ohromnou databazi, aby byla nezavisla na nahodnych vykyvech – toto se kompenzuje ruznyma metodama, napr. Monte Carlo), jak se vyhnout reklamacim, problematickym zakaznikum, jak donutit se lidi vratit a koupit dalsi kola, kdy zacit s reklamou na vanoce apod.
    Ale jak se tohle dela, to teda netusim. :) )

  • 19 Cayman // Sep 2, 2007 at 9:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    TEDA Jiri, ty jsi dábel, vůbec netuším, o Ä?em mluvíš, ale zní to vÄ›decky a docela zajímavÄ› :-)

    Já bych se asi zamyslel JEN nad základním: kolo si moc lidí nekoupí opakovanÄ›, že? Takže jak sehnat nové zákazníky, neboÅ¥ staří zákazníci si už nic dalšího nekoupí, když tak výjimeÄ?nÄ›. TAKŽE, kde najít nové trhy a nové zákazníky?

    Žádný software na BI mi v takovém případě nepomůže, neboť stále je nutno hledat nové trhy a nové zákazníky. Nebo se pletu a někdo si opakovaně, každý měsíc kupuje nové kolo?

    Myslím, že nemá cenu analyzovat nÄ›jak prodeje, ale HLEDAT nové trhy levných kol z Číny, tj. tÅ™eba kromÄ› zákazníků z CA najít další z FL, NM, LA,… které nezajímá kvalita, ale jen cena, a nemá cenu Å™eÅ¡it takové maliÄ?kosti, jako že je nÄ›jaký svátek nebo jaro, léto, podzim, zima, imperialismus, neboÅ¥ v Californii je stále léto.

    Vo Ä?em tady teda diskutujeme?

    Johne, kolik mi dáš provizi, když ti prodám naráz 100 nebo 500 kol nějaké firmě??? (Samozřejmě s atestem kvality a zárukou 2 roky, s dodávkou přímo k zákazníkovi, se smontováním a výměnou v případě poruch.)

  • 20 Jiri Knesl // Sep 2, 2007 at 10:39 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Caymanovi: Predpokladam, ze mluvis o tom Data Miningu. Rekneme, ze by John prodaval zavodni kola. Je logicke, ze zavodnik sve kolo vylepsuje, kupuje stale nove komponenty, jednou za cas vymeni ram (napr. z titanoveho na hlinikovy), zaroven ale bude chtit vybavit i svou rodinu kvalitnimi koly (situace z vlastniho zivota – muj tata je byvaly zavodnik).

    V Johnove pripade jde nejen o to, ze ten vracejici se zakaznik muze byt clovek, ktery nakoupi pro svou rodinu, ale treba reditel, ktery nakoupi pro skolu kola, aby mohla decka kazdorocne na vylet na kolech. A prave jak najit v tisicich zakazniku ty, ktere by mel clovek oslovit? Jake maji rysy lide, kteri prinaseji vic penez, nez ostatni? A netyka se to jen prodeju, jako i cileneho marketingu, nebo v horsim pripade vyber lidi pro zasilani spamu?

    Na toto nachazi odpoved prave data mining – metodika hledani vztahu v ohromnem mnozstvi zdanlive neusporadanych dat.

  • 21 Jarek Jesenský // Sep 12, 2007 at 4:28 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ahoj Johne, tvá zdejší komunita ti pÅ™ece nemůže odpovÄ›dÄ›t na vÅ¡e, obÄ?as se zkus obrátit i na odborníky v daném oboru (napÅ™. na dodavatele programu pro tvou evidenci skladu).

    Chápu že ten nástroj chceÅ¡ nejlépe zadarmo, ale když tady Ä?tu nesmyslné názory typu “Bohužel žádný takový software neexistuje”, je mi smutno, jak si nÄ›kdo může dovolit tvrdit nÄ›co, o Ä?em evidentnÄ› nic neví.

    OsobnÄ› jsem si pÅ™esnÄ› tyto funkce nechal podle mého zadání zdarma doprogramovat (autoÅ™i pak toto rozšíření nabídli jako souÄ?ást svého programu vÅ¡em uživatelům) i do mnou tehdy používaného úÄ?etnÄ›-obchodního software již v letech 1993 až 1998, který běžel jeÅ¡tÄ› pod DOSem a stál jako krabicový SW zanedbatelných pár tisíc KÄ?.
    Nebylo to pochopitelnÄ› dokonalé, pořád se u toho muselo pÅ™emýšlet, ale už jen ta základní funkÄ?nost mi po zavedení koneÄ?nÄ› dovolila pÅ™enechat nároÄ?né objednávání rychloobrátkového zboží za desítky milionů korun mÄ›síÄ?nÄ› na mé podřízené.
    Nebralo to napÅ™. v potaz vyjímky typu jednorázových velkých prodejů, ale o tom zase ty mé nákupÄ?í vÄ›dÄ›ly, když si nÄ›kdo pÅ™ijel najednou pro dvÄ› palety nÄ›Ä?eho, Ä?eho se dennÄ› prodala desetina.

    Předpokládám, že v dnešní době už musí existovat mnohem dokonalejší nástroje než jsem si dokázal nechat udělat před více než deseti lety v postkomunistické zemi, možná i v podobě open source webové aplikace.

    Jakmile ti jednou nÄ›kam nacvakají příjem zboží na sklad a pak z nÄ›j prodáváš, pak už staÄ?í jen přísluÅ¡ná nástavba co si ta data naÄ?te a zpracuje je, a ne se s tím ruÄ?nÄ›, pracnÄ› a nedokonale dÄ›lat v Excelu.

    Molochy typu SAP toho sice umí hodnÄ›, ale vyjde to vÄ?etnÄ› implementace na milióny a stejnÄ› to pak jen málokdo umí využívat naplno.

Napis komentar