Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Jak zacit podnikat v USA, co je potreba zaridit a podobne dotazy

August 30th, 2007 · 15 Comments

Dobrý den,

dneska jsem brouzdala po internetu a hledala jsem nějaké informace o podnikání v USA. Narazila jsem na vaše stránky a velice mě potěšili. Měla bych několik dotazů, možná moje dotazy nebudou úplně normální.

Podnikám v celé východní EvropÄ› vÄ?etnÄ› ÄŒR, ráda bych zaÄ?ala podnikat také v USA, lépe Å™eÄ?eno v San Francisku. Jelikož naÅ¡e firma se zabývá kamionama a teÄ? bychom chtÄ›li rozjed lodní dopravu – pÅ™epravu kontejnerů, pravdÄ›podobnÄ› z velké Ä?ásti z Číny. Zajímalo by mÄ› co a jak se musí v Americe zařídit na to abych mohla nÄ›co rozjed:

1) chci otevřít firmu – poboÄ?ku v San Francisku ( kvůli přístavu) a chtÄ›la bych tam dva zamÄ›stnance z mojí poboÄ?ky v Praze, co se musí zařídit
2) jaké úřady se musí oběhat abych mohla oficiálně otevřít firmu.
3) jak dlouho mohou Ä?eÅ¡tí zamÄ›stnanci pracovat v USA a jak je to s jejich vízem (samozÅ™ejmÄ› tím míním legální pobyt zamÄ›stnanců a povolení k pobytu, pokud je nutné)

Moc děkuji za vaše odpovědi, pokud budete tak hodný a odepíše na můj mail bylo by to super, pokud to chcete rozebírat na vašich stránkách nebudu se tomu bránit.

Petra Fialová

—————–

Jak uz asi vite, tak radeji odpovidam do blogu nez na soukrome emaily. Ze stejneho dotazu se muze poucit vice lidi a nemusim na stejnou vec opakovane odpovidat emailem.

Otevreni firmy v USA je relativne jednoducha zalezitost. Podle toho kde budete podnikat (mit hlavni sidlo, kancelare a zamestnance) se musite v tom urcitem state zaregistrovat. Muze vam to udelat pravnik, vyuzijete firmu jako mam treba ja (document filing service) nebo si to udelate sami.

Zakladani firem zarizuje tzv. Secretary of State. Napr. pro Kalifornii najdete Secretary of State stranky zde. Nase firma zaklada firmy v Kalifornii za poplatek $89+ $100 statni poplatek. Vyjde to celkem na $189.

Jakmile je firma zalozena tak se musite rozhodnout kde budete mit sidlo (kancelare). Podle toho musite zaridit mistni business license. Kdyz budete prodavat fyzicke zbozi tak se jeste musite zaregistrovat pro tzv. Sales tax permit.

Vse se da zaridit postou nebo pres Internet. Jde o to vyplnit formulare a zaplatit poplatky.

Co se tyka zamestnavani cekych pracovniku v USA tak to neni zas tak jednoduche. V USA muzou pracovat pouze lidi s legalnim pracovnim povolenim. Takze byste museli vyridit pro ceske pracovniky pracovni viza. Na to je nejlepsi se poradit s imigracnim pravnikem, ktery vam pomuze aplikaci pro viza vyridit. Ja pravnik nejsem, ale myslim si, ze pro vas pripad jsou nejlepsi L-1 visa (jsou to viza pro firmy, ktere rozjizdi pobocku v USA a potrebuji vyslat pracovniky z rodne zeme). Vice info zde.

Popularity: 48% [?]

Tags: Poradna

Libi se ti tento blog?
Precti si moji knihu: Podnikani­ v USA
Kdyz uz nic tak mi to udela radost:-)
Je to tom jak muze cech proniknout v USA.


15 responses so far ↓

  • 1 Cappy // Aug 30, 2007 at 10:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    Technická poznámka. Je rozdíl mezi “díky” a “kvůli”, ani se nepíše “rozjed” nebo že ty stránky potěšil”i”.

    NápovÄ›da: VoÄ?íhnout, vobÄ›hat, vyřídit, vošéfovat -> a rozjet. ttttt infinitiv.

    5. třída ZŠ.

  • 2 Oleg // Aug 30, 2007 at 1:17 pm  Add karma Subtract karma  +0

    vocamcaÄ? pocamcaÄ? samej Ä?eskej korektor

    v miru

  • 3 OndÅ™ej SláÄ?ík // Aug 31, 2007 at 4:25 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Cappy:
    Aby ses nepo*ral. Můžeme snad za to, že je ta Ä?eÅ¡tina tak zbyteÄ?nÄ› komplikovaná? :)

  • 4 Honza J. // Aug 31, 2007 at 4:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jestli tato madam podnika po cele vychodni evrope – tak potes koste. Vyjadrovani i slovnik na urovni prvniho stupne zakladni skoly.

  • 5 JaSom // Aug 31, 2007 at 9:14 am  Add karma Subtract karma  +0

    Zijeme f ynformacnej spolocnozti. Hotnoti sa (to co ma $) obsah (kvalita informacije) nie forma . Obzvlast na tomto fore. Oprafte ma ak som napisal neco zle(-:

  • 6 Cayman // Aug 31, 2007 at 9:40 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jestli to není jen PR Ä?lánek, tak se divím, že paní, která chce rozjet TAKOVÃ? business, jako je “lodní doprava – pÅ™eprava kontejnerů” z Číny, tak má problém s takovou drobností, jako jsou základní informace o založení firmy v US. To je trochu podivné, což?

    Divím se, že si hned založení firmy neobjednala u Incparadise :-)

    Jestli to ovÅ¡em není Petra Fialová (Pupinka) – http://pupinka.foceni.org/, pak bych to chápal.

  • 7 Roman N. // Aug 31, 2007 at 12:40 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Myslím, že k tomu, aby fungoval kÅ¡eft, není bezpodméneÄ?nÄ› nutné znát pravopis, ke kÅ¡eftu staÄ?í mít jiné schopnosti. OsobnÄ› mi taky vadí, když vidím pravopisné chyby, ale jestli nÄ›kdo je schopný dÄ›lat business tak jak to ta paní píše, tak osobnÄ› pÅ™ivÅ™u oko a nezbývá, než říct, že holt nÄ›kdo se zabývá správným psaním a nÄ›kdo zas dÄ›láním businessu.

    Tak aspoň ať tady je jeden nekritický příspěvek v diskuzi:-)

  • 8 bubak // Aug 31, 2007 at 1:15 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Doopravdy bych se nejdrive zamyslel nad svou cestinou a teprve pak bych premyslel nad podnikanim jinde nez doma. Nezlobte se na me, ale toto je opravdu velice odpudive napsane….. cimz samozrejme myslim ty hrubky ;)

  • 9 Cayman // Aug 31, 2007 at 9:28 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Pravopis bych tedy v tomto příspÄ›vku OPRAVDU nezkoumal, o to tady urÄ?itÄ› nejde. A zamýšlet se na Ä?eÅ¡tinou [bubak] postrádá smysl, když chce podnikat v USA, popÅ™. v ČínÄ›. Když nÄ›kdo dÄ›lá chyby v Ä?eÅ¡tinÄ› (ruku na srdce, kdo je nedÄ›lá), ale umí tÅ™eba perfektnÄ› anglicky, tak nikdo nemůže mít nÄ›jaké výhrady.

    Jde spíše o to, Ä?ím je to podnikání zajímavé, neboÅ¥ lodní pÅ™eprava z Číny do USA musí být dobrý business. PodobnÄ› jako tÅ™eba vozit ocel do Peru, naftu ze Saudi, Ä?i písek ze Sahary.

  • 10 Roman N. // Sep 1, 2007 at 1:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    Když už se to zvrtlo v diskuzi o pravopisu, tak znám nÄ›koho (taky žena, ale jiná), kdo si s pravopisem rovněž hlavu neláme. ProstÄ› to pro ni není důležité. Když Ä?tu její mail, tak je vidÄ›t, že píše, jak jí jdou slova, napíše, co má na srdci a tím to konÄ?í. Pro ni je důležité vyřídit vÄ›ci a ostatní je vedlejší. ProstÄ› si zvykla na nÄ›jaký styl a nezabývá se zbyteÄ?nostmi:-) No a obchod jí funguje, kdo ji zná, tak nÄ›jaké Å¡patné písmeno v mailu nezmÄ›ní vztahy.

    Jak píše Cayman, paní jde o podnikání, kdyby tuÅ¡ila, že se zde budeme zabývat pravopisem, tak by neztrácela Ä?as s tím sem psát:-)

  • 11 Michal Jordán // Sep 8, 2007 at 1:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    naprosto souhlasím s Caymanem,
    jakéto nestydaté PR
    jde o to, že žena která má spediÄ?ní firmu nenapíše že ”
    naÅ¡e firma se zabývá kamionama”…nebo?

    každopádnÄ› projekt za odhadem milióny dolarů – “a teÄ? bychom chtÄ›li rozjed lodní dopravu – pÅ™epravu kontejnerů, pravdÄ›podobnÄ› z velké Ä?ásti z Číny”
    budete mít naplánovaný trochu detailnÄ›ji…. nebo?

    myslím že detilní znalost oboru co se týÄ?e mezinárodní lodní dopravy, speciálnÄ› mezi Ä?ínou a usa bude chtít víc než jen jak si založit firmu…

    a pokud je ta paní opravdu skuteÄ?ná tak moje důvÄ›ra v nutný pád kapitalismu znovu pookřála… :) )

    a o Ä?eÅ¡tinu roschodnÄ› nejte…

  • 12 luke pro Cappyho // Sep 24, 2007 at 3:03 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jestli jsi ten samej Cappy co pise na Tiscali, tak bud zticha a pracuj spis na sobe.

  • 13 Tomas // Sep 9, 2008 at 11:52 pm  Add karma Subtract karma  +0

    dit je to jedno, nezavidte, nemusi umet psat,na to ,aby byla uspesna vy chytrolini. ale na druhou stranu,mate pravdu v tom, ze by mela vedet, co potrebuje a co to obnasi!

  • 14 Tomas // Feb 24, 2009 at 8:08 am  Add karma Subtract karma  +0

    Chtel bych se zeptat, jake vizum potrebuji k tomu abych sam mohl zalozit firmu? Take to bude L-1?

  • 15 John // Feb 24, 2009 at 4:47 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Na zalozeni firmy neni potreba vizum. Firmu si v USA muze zalozit kdokoliv.

Napis komentar