Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Znovu premyslim nad vlastnim skladem

September 3rd, 2007 · 21 Comments

Znovu se zamyslim jestli mit nejaky vlastni sklad a showroom. Vim, ze zakaznici chteji kolo osobne vyzkouset nebo si ho alespon prevzit a usetrit na postovnem. Ale je to starost navic a taky dost velke naklady navic. A ted kdyz sklad co vyuzivam osobni odber uz nenabizi tak znovu oteviram otazku jestli mam mit svuj vlastni sklad.

Mam par moznosti:

1. Nic nemenit a moznost na osobni predani neumoznit (pokud nenajdu nejake rozumne reseni napr. spolupraci s nejakym mistnim obchodem). Co se stane kdyz to takto udelam? Ztratim nejake prodeje. Pravdepodobne 30% obratu, ale porad budu mit vydelecne podnikani s minimem starosti. Rozesilani kol zajistuje sklad. Prebiraji za me kontejnery, staraji se o vracena kola nebo pripadne zasilani nahradnich dilu. Takze mam minimum prace s organizaci a provozem. A nestoji to moc penez. Takze kdyz nebudu delat zadne zmeny, tak firma bude profitabilni a vydela nekolik tisic dolaru zisku mesicne.

2. Poridim si vlastni sklad. Naklady na vlastni sklad jsou ale hodne vysoke. Nejenom  jde o cenu za pronajem (nebo mesicni splatka pri koupi), ale taky o naklady na zamestnance. Bohuzel v Jizni Kalifornii (v dobrych oblastech) jsou velmi drahe nemovitosti. Mam tady nejvice zakazniku, ale take ceny nemovitosti, ktere jsou mnohem drazsi nez v jinych castech USA. Mohl bych vybrat nejakou horsi oblast v Los Angeles, napr. oblasti kde je docela vysoka kriminalita, ale je otazkou jestli to je dobry tah. Kdyz budu mit sklad v dobre oblasti a peknou reprezentativni budovu, tak me to bude stat mnohem vice nez vydelavam. Mozna se vyrazne zvednou prodeje, ale mozna se zvednou jen trosku. Je otazkou jestli by firma vubec vydelavala. Tahle varianta je nejlepsi z hlediska co chteji zakaznici, ale uvrhne to podnikani do ztraty. Nerad stavim podnikani na nejakych optimistickych predstavach. Takze i kdyz bych hodne chtel nejaky pekny sklad poridit, tak me to odrazuje takto riskovat.

Tohle je sklad mych snu. Je na prodej. Kousek od mista kde bydlim ve vyborne oblasti:

sklad

3. Muzu koupit sklad v nejake horsi oblasti. Musel bych dojizdet delsi vzdalenost autem (coz se mi nechce) a zaroven to ani nebude nejlepsi misto pro zakazniky kam si jit vyzvednout kolo. Mozna by jim to tolik nevadilo. Coz je otazka. Sklady v horsich oblastech stoji vice nez polovinu mene. Kdyz by prodeje zustaly na soucasne urovni tak bych nemel zadny zisk, ale take bych nic neprodelaval. Takze kdyz vezmu soucasny zisk a tuto castku tak by to pokrylo naklady na vlastni sklad. Kdyz by se alespon trosku zvedly prodeje (coz by meli diky tomu, ze bych mohl delat osobni odber kol), tak bych se znovu dostal do zisku. Ale otazkou je jestli to ma smysl podstupovat? Nakonec muzu treba mit stejny zisk jako ted, ale se spoustou starosti navic (zamestnanec, nekdo me vykrade sklad, dojizdeni do prace misto prace z domu, apod.).

Popularity: 35% [?]

Tags: XYZ Bikes Start Up

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


21 responses so far ↓

  • 1 vk // Sep 3, 2007 at 11:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Já myslím že sis odpovÄ›dÄ›l sám. Když zvolíš možnost 1., máš fungující business, který sice možná nevyužívá celý potenciál, ale teÄ?ou z nÄ›j hezké peníze a nestojí tÄ› skoro žádný Ä?as, který můžeÅ¡ vÄ›novat nÄ›jakému dalšímu nápadu. Když se vydáš cestou Ä?íslo 2. nebo 3., tak tÄ› to bude stát URÄŒITÄš obrovskou spoustu starostí a MOŽNÃ? za to budeÅ¡ mít o nÄ›co lepší zisk.

  • 2 networ // Sep 3, 2007 at 11:48 pm  Add karma Subtract karma  +0

    souhlasim s vk, nez MOZNA tak radeji JISTE. Radeji bych pockal az se o neco zvednou prodeje a pak uvazovat o vlastnim skladu. Mozna by nebylo spatne, pokud budes mit nevyuzity sklad, zacit nabizel filfullment…

  • 3 kamil novotny // Sep 3, 2007 at 11:54 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Do ted jsem mel za to ze osobni odbery nejsou tolik podstatne a prioritu ma prodej pres net na celem ohromnem us trhu s minimalnimi naklady na advertising. Prekvapuje me ze osobnim odberum zacinas prikladas takovy vyznam, protoze tipuji ze zakaznici jsou ochotni prijet do 30 mil. Zajimalo by me jaky je cca procentuelni pomer mezi osobnim odberem a zasilanim?

  • 4 LLook // Sep 4, 2007 at 1:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    kamil novotny: V Ä?lánku je naznaÄ?eno 30% obratu. Celý obrovský US trh má svou výhodu, ale plážová kola jsou zÅ™ejmÄ› oblíbená pouze tam, kde jsou pláže.

    Do severnÄ›jších států moc prodejů nepůjde – možná kdyby se sortiment rozšířil i na MTB a trek, ale na to už by asi bylo potÅ™eba hlídat kvalitu (pÅ™ece jen, když vám po dvoumetrovém skoku rupne rám a upadnou kola u plážového popojíždÄ›dla, tak to asi není chyba výrobku, takové horské kolo ale podobné kousky musí vydržet) a celý by to bylo jinde…

  • 5 teekey // Sep 4, 2007 at 1:39 am  Add karma Subtract karma  +0

    a to jeste sklad sam o sobe nic neresi, bylo by treba zamestnancu, kteri by se o chod skladu starali, nekdo by taky musel vyzvedavat kola z kontejneru apod. V rami vydelecnosti je asi nejlepsi bod 1) kdy proste osobni odber nebude mozny, urcite nekteri lide zacnou remcat, nebo ztratis cast potencionalnich zakazek, ale zase zustanes v kladnych cislach a temer bez starosti :-)
    mozna by nebylo spatne zavest na tvych strankach nejake reference od zakazniku…

  • 6 kamil novotny // Sep 4, 2007 at 2:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    30% obratu je opravdu hodne – zajimave ze bez jakekoli lokalni inzerce. Predpokladam u osobnich odberu i vyssi marzi, proto mi prijde nejlepsi dohoda s mistnim obchodem pokud se podari.

  • 7 Furby // Sep 4, 2007 at 3:36 am  Add karma Subtract karma  +0

    Mozno by si ale mohol sklad do ktoreho teraz investujes zurocit aj pri dalsich businessoch do ktorych sa isto este pustis :)

  • 8 Jen // Sep 4, 2007 at 3:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    UrÄ?itÄ› bych zvolili první možnost a trochu více rozvinul myÅ¡lenku spolupráce s místním obchodem. Netuším vÅ¡ak jaký je zájem místních obchodů. Za dohodnutou provizi by na tento způsob prodeje mohly pÅ™istoupit. Navíc by získaly potenciální zákazníky servisních služeb.

    Obchod by musel ležet v blízkosti dosavadního skladu, aby nevznikly nové náklady na transport kol.

    Je nazájem obchodů tak velký? Nebo jaké mají podmínky pro spolupráci?

  • 9 Mirek Novotny // Sep 4, 2007 at 4:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, byt je to lakave vydobit vyssi zisky, tak vzhledem k problemum a rustovym nakladum bych zustal u te prvni varianty. Koneckoncu pokud se domnivas , ze jsi na stropu prodejnosti kol za soucasneho stavu nakladu a casu vlozeneho do nich neni preci problem zacit dovazet dle stejne sablony neco jineho.

  • 10 Sebastian // Sep 4, 2007 at 5:25 am  Add karma Subtract karma  +0

    Myslim, ze varianta c. 1 je nejoptimalnejsi. Podle me ale lokalnimu prodejci snad tolik platit nebudes, ne? Preci bude mit vydelek jeste na sestaveni a serizeni kola, protoze za to si uz kazdy rad priplati hned na miste + pro osobni odber muzes dat klidne vyssi cenu.. :-)

  • 11 Aes // Sep 4, 2007 at 7:43 am  Add karma Subtract karma  +0

    Tady jde asi nejvíc o to si kolo “osahat”. Řekl bych, že aÅ¥ budou argumenty jakékoli tak John je v takové pozici, že si může dovolit to zkusit, urÄ?itÄ› lépe než si pokládat otázky “co kdyby”. Možná by místo obchodu staÄ?ili nÄ›jaké propagaÄ?ní akce kde by si potencionální zákazníci na kolo pÅ™iÅ¡li podívat, nedokážu si moc dobÅ™e pÅ™edstavit jak by to lokálnÄ› asi vypadalo ale urÄ?itÄ› by se to dalo udÄ›lat. Kdyby jsi tÅ™eba na web dal odkaz že napÅ™. každou nÄ›dÄ›li se mohou lidé na kola pÅ™ijít podívat, možná by to nÄ›koho zaujalo.

  • 12 Milan // Sep 4, 2007 at 9:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Vlastnímu skladu bych se také vyhnul (za stávajících okolností) takže jak už tady bylo Å™eÄ?eno:
    1) udělat předváděcí akce
    2) nabídnout přes kamnený obchod
    nebo
    3) nevím zda fungujou v usa i nÄ›jaké půjÄ?ovny kol – ale pokud alespon minimálnÄ› tak jim tÅ™eba pár kol dát a zákazníci by si je tam mohli vyzkouÅ¡et, popÅ™. by taková půjÄ?ovna mohla sbírat objednávky Ä?i umožňovat motnáž/pÅ™edání – lidi i knowhow by pro to mÄ›li mít. PÅ™ineslo by jim to další zisky. Dohodnout půjÄ?ovny v dostateÄ?ných vzdálenostech aby si nemohli konkurovat, ale zároveň aby to zákazníci nemÄ›li příliÅ¡ daleko.
    4) obdoba 3) jen s jakýmkoliv volnÄ›jším shopem u pláže Ä?i promenád – dát jim kola zdarma s tím, že si tam budou moci zákazníci kolo projet – prodat to jako konkurenÄ?ní výhodu daného shopu, že mu pÅ™ijdou zdarma zákazníci navíc

  • 13 John Vanhara // Sep 4, 2007 at 11:41 am  Add karma Subtract karma  +0

    Samotneho me to prekvapilo o kolik vice lidi v posledni dobe chce osobni odber. Je to asi tim, ze je konec leta a nejvice prodeju je ted z Kalifornie, takze se tim zmenil pocet lidi, kteri jsou ochotni prijit osobne. Na jare jsem mnohem vice kol rozesilal po cele Americe. Ted je to zase vice osobne zde v Kalifornii.

    Nejakou spolupraci s kamennych obchodem se snazim zaridit.

  • 14 Roman // Sep 4, 2007 at 9:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Nu ten sklad bych si poridil jenom jako doplnek k ofiplexu :)

  • 15 Jura // Sep 4, 2007 at 10:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Neprodejní prezentaÄ?ní akce mi z hlediska nákladů a splnÄ›ní úÄ?elu, aby si to zákazníci mohli okouknout, vyzkouÅ¡et a pak bez obav objednat na webu, pÅ™ijdou jako ideální. Nemusely by být každý týden, ale tÅ™eba jen 2x do mÄ›síce a mohly by se stÄ›hovat – vždycky by se vyvÄ›sil na webu pÅ™edem rozpis – napÅ™. 9/15 na molu v Santa Monica, 9/28 na Venice Beach u posilovny atd. StaÄ?ilo by jen nárazovÄ› najmout náklaÄ?ák a 3brigádníky. Když by se to osvÄ›dÄ?ilo, mohly by být prezantace putovní po celé Californii (San Diego, Santa Barbara, Snata Cruz, a další vÄ›tší mÄ›sta na pobÅ™eží..).
    Další pohnutka, která se zmiňovala, je, že možná chtÄ›jí uÅ¡etÅ™it na poÅ¡tovném – takovým zákazníkům by se mohy pÅ™i prezentacích dávat lísteÄ?ky s Ä?íselným kódem, který když zadají pÅ™i objednávce, tak se jim poÅ¡tovné zaúÄ?továvat nebude. Myslím, že tímhle by se uspokojila vÄ›tÅ¡ina nároků a pohnutek, které lidi vedou k osobním odbÄ›rům – a bez problémů by si potom vyhléduté kolo standardÄ› objednali na netu, nebyla by nutná prodejna ani vlastní sklad a o vÄ›tší Ä?ást z tÄ›ch 30% by firma nepÅ™iÅ¡la..

  • 16 networ // Sep 5, 2007 at 1:02 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasim s tim ze by ta putovni prezentacka nemusela byt vubec od veci, krom toho na to staci jen par brigadniku a nejaka dodavka (pokud nepocitam stanek, a propagacni stojany).
    Souhlasim take s akci s pujcovnama kol, krom toho pokud by se zavedla spoluprace s pujcovnama, mohl by se zavest u nich i servis…

  • 17 Cayman // Sep 5, 2007 at 3:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    Myslím, že “prezentaÄ?ní akce”, jak píše Jura, jsou skvÄ›lý nápad, jen bych je pojal klidnÄ› jako prodejní a místo “3brigádníků” bych zvolil nÄ›jaké krásné modelky. Myslím, že v CA o modelky nemůže být nouze – i kdyby se tÅ™eba musely dovézt z ÄŒR, SR nebo Mexica :-)

    JINAK si myslím, že vlastní sklad je vlastnÄ› docela dobrý nápad, vzhledem k tomu, že má John zkuÅ¡enosti s výrobou, dovozem a prodejem zboží z Číny. Ale co takhle nejprve rozbÄ›hnout dovoz a prodej více zboží z Číny, tj. založit více firem jako je XYZbikes a udÄ›lat tÅ™eba XYZnotebooks, XYZprinters, XYZpeople,… a pak využít know-how, VLASTNÃ? SKLAD i zamÄ›stnance na dovoz a prodej vÅ¡ech takových komodit? A New Little China?

    SamozÅ™ejmÄ›, záleží na tom, po Ä?em je v kraji poptávka, co by lidi kupovali, co by mohlo konkurovat cenou.

    A co takhle dovézt si i zamÄ›stnance z Číny, kteří by mohli pracovat ve skladu a tÅ™eba montovat kola? Dovoz a platy by urÄ?itÄ› byly za pár Å¡upů, jak znám Číňany. Ve volném Ä?ase by chalani dobří z Číny mohli pracovat v pÅ™ipojeném Ä?ínském bistru a prodávat XYZmeal :-) )

    Good Luck!

  • 18 Jura // Sep 6, 2007 at 1:03 am  Add karma Subtract karma  +0

    Samozřejmě, na modelky jsem zapoměl, ty rozhodně nesmí chybět.. :)

  • 19 John Vanhara // Sep 12, 2007 at 7:05 pm  Add karma Subtract karma  +0

    No nevim Caymane, uz toho mam docela dost…:-) S tim rozjizdenim novych podnikani chci jiz trosku brzdit.

  • 20 Martin Sadílek // Sep 15, 2007 at 4:01 am  Add karma Subtract karma  +0

    Zdravím,

    z mého pohledu, proÄ? se místo s pÅ™edáváním zboží v obchodech za provizi rovnou nedomluvit na prodeji pÅ™ez ty obchody. ProstÄ› tam kola vystavit, a co se prodá, z toho dostanou provizi. Tím jim nemusíte platit nic fixního, pokud tÄ›ch prodejen bude hodnÄ› můžete tím kola i skladovat bez nákladů navíc na nÄ› lidi vidí, ne jak na skladÄ›, a prakticky prodáváte. DÄ›lá Vám to reklamu (staÄ?í jim dodat i nÄ›jaký pÄ›kný stojan s Vaší znaÄ?kou, aÅ¥ jej lidi vidí a máte to lepší než platit lokální inzerce)…

    Obchodník kterému to nabídnete nemá co stratit staÄ?í mu zaruÄ?it že to zdarma dovezete odvezete, vyÅ™ešíte reklamace …

    Meníze které by jste strkal do skladu strÄ?íte do propagace pro ty obchody, navíc pak můžete dÄ›lat katalog prodejen, kde je vyjmenujete, tím si dÄ›láte reklamu nejen sobÄ› ale i jim.
    Tento katalog může být pro objednání třeba na Vašem webu zdarma, a navíc můžete chtít i po pbchodnících, aby na něj přispěli, je to přece také jejich reklama. Nebo ho pár brigádnic může rozdávat po pláži. Ve výsledku máte tu lokální inzerci, a zaplatí Vám ji někdo jiný.

    Důležité by bylo mít nÄ›jaký systém a právnÄ› podložený pro případ kádeže kol z cizí prodejny atd …

  • 21 John Vanhara // Sep 15, 2007 at 7:09 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jenze tohle nabizi obchodum kazdy vyrobce. O misto v obchodech je boj. Firem co vyrabi kola je hodne. Obchodum daji navic krasne katalogy, vytisknute plakaty, apod. A treba ty nejvetsi firmy si daji podminky, ze obchod nesim prodavat dalsich 5 znacek. Male obchody za zbozi nemusi predem platit.

Napis komentar