Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Muze vymena linku uskodit?

September 6th, 2007 · 16 Comments

V posledni dobe sleduji novy trend v oblasti SEO. Weby, ktere maji par linku (z dobrych stranek) se dostavaji nad weby, ktere maji hodne linku (z dobrych i horsich webu).

Uz se hodne dlouho rika, ze je potreba usilovat o linky z podobne zacilenych webu. Napr. mam web o realitach tak chci aby na me linkovaly podobne weby, ktere jsou take o realitach. Ale jeste nedavno to bylo celkem jedno. Proste stacilo pridat linky a web sel nahoru. Bylo celkem jedno z jakych webu to je (samozrejme ne porn, casina, apod.). Ale kdyby na muj realitni web linkovaly weby, ktere jsou treba o cestovani nebo businessu tak to nedelalo zadny rozdil.

Taky jeste donedavna platilo pravidlo (podle mych zkusenosti), ze je lepsi link klidne z horsiho webu nez link zadny. Treba dostat sto linku z webu s page rankem (0-2) melo svoji hodnotu. Stejne tak to platilo pro vymeny linku. Nevadilo do toho jit agresivne a vymenovat linky s kymkoliv kdo ma trosku decentni web.

Mam pocit, ze pred par mesici doslo ke zlomu. Mozna ta zmena prichazela delsi dobu, ale ted to konecne vyrazne vidim. Ve vysledcich na prednich pozicich v Google vidim cim dal vice weby, ktere maji par relativne kvalitnich linku a jsou najednou pred weby, ktere maji stovky linku. A nemyslim jen stovky nekvalitnich linku. Je to treba mix. velmi dobrych linku se spostou linku z vymeny. Mozna jako by existence stanek na vymenu linku vylozene webu skodila?

Popularity: 35% [?]

Tags: Marketing

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


16 responses so far ↓

  • 1 Jiří Baloun // Sep 6, 2007 at 11:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Nemyslím si, že by mohl nÄ›jaký link z jiného webu na váš uÅ¡kodit (naopak to možné je). Není ovÅ¡em link jako link, například linky v patiÄ?ce nebo v nÄ›jakém reklamním seznamu odkazů mají Ä?ím dál tím menší váhu oproti linkům z obsahu…

  • 2 Tomas // Sep 6, 2007 at 11:49 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Musim souhlasit. cca pred 2 mesici jsem pocitil sileny propad jednoho anglickeho webu, ktery mel PR5, relativne kvalitni backlinky, ale z tematicky jinych stranek. Myslim, ze tam doslo ze strany googlu k pomerne velke zmene, protoze stranky se propadly z druhe pozice snad uplne mimo index. Zustaly sice slovni spojeni (napriklad propadly se auta, ale zustala rychla auta, atp…), ale na podstatne horsich pozicich.

    Myslim, ze to je zatim hlavne v anglicke verzi, ale pripada mi, ze zacinaji koketovat s nemcinou, takze postupne se nejspis muzeme dockat zajimavych vysledku i v ceskych strankach.

  • 3 networ // Sep 6, 2007 at 11:50 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jednu dobu jsem provozoval rozcestnik, ze ktereho vedli odkazy na nekolik stovek stranek. Zpetne na me linkovalo asi 10 webu a to hlavne SEO zamereni. Nechapal jsem jak to, ze me takovy maly pocet webu muze udelat PR4. Podle Vasi uvahy uz je mi to jasne ;)

  • 4 Martin Keller // Sep 7, 2007 at 5:08 am  Add karma Subtract karma  +0

    Myslim ze do budoucna budou mit smysl pouze linky, ze kterych prichazeji navstevnici. Myslim ze baze instalovanych Google Toolbaru je tak velka, ze Google muze efektivne merit, ktere linky jsou zive a ktere jenom pro okrasu.

    Je to spis jenom moje uvaha, SEO neni muj obor, ale myslim ze Google ma diky toolbaru tolik informaci, o kterych se nam ani nezda.

  • 5 Ivo // Sep 7, 2007 at 6:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    Google rozhodnÄ› nemá tolik informací z toolbaru, aby na základÄ› nich mohl vyhodnocovat nÄ›jaké vÄ›tší závÄ›ry. Nezapomínejme, že vÄ›tÅ¡ina BFU má základní IE bez jakýchkoliv doplňků. To že velice malá Ä?ást populace (webdesignéři, kodéři, seo analytici ..) má od google nÄ›co nainstalované, nebo používá google analytics (což je pro google dle mÄ› mnohem mocnÄ›jší nástroj), jeÅ¡tÄ› vůbec nic neznamená.

    Možná, že google zaÄ?al dávat vÄ›tší váhu i jiným atributům než-li jen zpÄ›tným odkazům.

  • 6 Martin Keller // Sep 7, 2007 at 6:22 am  Add karma Subtract karma  +0

    Re:Ivo – já si myslím že toolbar má více než 10 procent uživatelů, vÄ?etnÄ› BFU (pokud nÄ›kdo zná pÅ™esnÄ›jší Ä?íslo, budu rád) , Google Toolbar se dnes bundluje s kdeÄ?ím a mít pÅ™ehled o chování 10ti procent uživatelů Googlu umožní zjišťovat neuvěřitelné vÄ›ci.

    Když se dělají marketingové průzkumy, tak se také dělají na tisíci respondentech a dá se poměrně přesně změřit chování milionu lidí.

    Pokud má nÄ›jaká PR7 stránka návš¨tÄ›vnost 20000 UIP za den a nÄ›kde dole je schován koupený odkaz, pomocí Google Toolbaru může Google zjistit, že na odkaz nikdo nekliká a tudíž jej nezapoÄ?ítá.

    Vše je to ale pouze moje úvaha.

  • 7 Ivo // Sep 7, 2007 at 6:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    V zahraniÄ?ních seo diskusích se o tom vedou velké diskuse, zda-li google zaÄ?íná odÅ™ezávat placené odkazy – nicménÄ› si nemyslím že by to bylo až tak horké.

    PÅ™edstavme si situaci, kdy například používáte free redakÄ?ní systém což vÄ›tÅ¡ina templatů má v patiÄ?ce odkaz na svůj web – bude to google také považovat za placenou reklamu? Nebo například vÄ›tÅ¡ina webdesignerských firem dává do patiÄ?ky odkaz na svůj web za realizaci, je to pro G také placený odkaz?

    Ale to jsme se odchýlili od Johnova příspěvku.

  • 8 rado // Sep 7, 2007 at 1:42 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Keby to bola pravda, nagenerujem shitne spatne odkazy na mojho konkurenta a zosadim ho tak z prvej priecky… nemyslite? Toto by bolo proti politike Googlu.

    Porovnavanie typu: 1 web ma zopar dobrych a druhy web ma zopar dobrych a vela zlych odkazov je irelevantne. Kolko dobrych? Ake odkazy to boli? atd…

  • 9 Tomas // Sep 7, 2007 at 1:48 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Martine, uvaha je to zajimava, nicmene myslim, ze pokud bere v uvahu data toolbaru, pak ne tak, jak popisujete, protoze to by treba odkaz wordpressu na blozich mel nulovy vyznam. protoze kdo treba tady u johna klikne na ten odkaz v paticce :)

    Ivo: myslim, ze se tim mysli primarne takove ty mensi farmicky, slusne se tomu rika partneri, nebo doporucujeme … takove ty patickove odkazy :)

    Na jednu stranu je to rozumne a fer vuci vsem webmasterum (nezvyhodnuje ty, kteri vymeni tisice odkazu, ostatne v nekterych pripadech je takovy link building peknej hnus, kdyz se podivam treba na e-pocasi.cz, za jakou cenu ma PR6, tak bych do toho asi nesel) … uprimne bych byl pro penalizaci takovych webu, vzdyt 100+ externich odkazu na homepage, to je mala farma :)

    Na druhou stranu to proveri schopnosti lidi sehnat kvalitni a predevsim tematicke linky …

    V pripade linku aplikace / tvurce si myslim, ze to neni jak penalizovat a byla by to blbost, to by pak nemuseli brat v uvahu zadne linky. Ono neni tezke blokovat souvisly kod, kde mate nekolik po sobe jdoucich externich odkazu … pochybuju ale, ze by google nejak poznal “reklamni” odkaz v textu, atp…

  • 10 Martin Snížek // Sep 7, 2007 at 2:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Podle mÄ› jsou vÅ¡echny úvahy o detekování bloku placených odkazů nebo odkazů v patiÄ?ce liché, protože se to nedá nÄ›jak rozumnÄ› automatizovat/algoritmizovat. Google se vydal cestou rozpoznávání tématiÄ?nosti a “pÅ™irozenosti” odkazů, což placené a patiÄ?kové odkazy samo diskvalifikuje, navíc je to jen těžko podvrhnutelné (odkázal bych v této souvislosti na “svůj starší Ä?lánek”:http://www.snizekweb.cz/weblog/kupovane-odkazy/).

    Využívání dat z Google Toolbaru nebo Google Analytics je zajímavá otázka, ale podle mě nejsou tato data natolik kvalitní, aby se z nich dalo něco praktického vyvozovat.

  • 11 Cappy // Sep 7, 2007 at 6:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasím s tím, co Å™ekl Martin. K tomu bych chtÄ›l dodat, že se osobnÄ› domnívám, že Google zaÄ?al výraznou mÄ›rou vÅ¡echno pÅ™izpůsobovat potÅ™ebám vlastního businessu a vÅ¡echno ostatní tím trpí. Page Rank, vyhledávání, relevance, prostÄ› úplnÄ› vÅ¡echno.

  • 12 Cayman // Sep 8, 2007 at 8:29 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasím s Cappym, který souhlasí s Martinem, který souhlasí s… aneb vím, že víš, že vím, že vÅ¡ichni víme, jen Google netuší, že se stává trapným, trapnÄ›jším, až bude nejtrapnÄ›jším na celém svÄ›tÄ›.

    Více na mé page, neboÅ¥ zde nechci dávat zpÄ›tný link dle toho, že “výmÄ›na linků může uÅ¡kodit” :-)

    Takže bacha, ať někomu náhodou neuškodíme nějakým linkem.

    JINAK, asi zaÄ?nu psát normální papírové dopisy (víte, co to je, doufám – popsaný papír rukou a propiskou, v obálce, pak známka, “schránka na rohu ulice” nebo poÅ¡ta, pak schránka,…)

  • 13 Cayman // Sep 8, 2007 at 10:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Koukám také, že se o podobném tady už psalo v r. 2005 – http://www.podnikanivusa.com/2005/11/25/budovani-zpetnych-odkazu/

    Takže to nebude tak horké a Google není jediným vyhledávaÄ?em :-)

  • 14 John Vanhara // Sep 10, 2007 at 12:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Diky za odkaz na ten starsi clanek. Neco se ale od te doby zmenilo. Proto jsem napsal tento novy clanek. I kdyz to asi pusobilo zmatene. Verim, ze se neco deje. Sleduji trendy a mam dost webu abych mohl porovnavat vysledky. Skutecne si myslim, ze se neco s tim algoritmem zmenilo, takze klasicke “garbage” vymeny nebo stovky linku s “nic moc” stranek maji jiny vliv nez mely drive.

  • 15 ToÄ?e // Jan 8, 2008 at 1:55 am  Add karma Subtract karma  +0

    Podľa odborníkov sú dôležité spätné linky. Ak na mňa odkazujú “stránky s bradavkami” alebo “pipíkami”, tak si nepômožem. ÄŒo môžem urobiÅ¥ je, že na nich nebudem linkovaÅ¥ priamo ani nepriamo – t.j. že si s nimi linky vymieňaÅ¥ nebudem.
    Takže linky na stránku nech sú akékoľvek, ale spätné linky len na relevantné weby. Je, prosím, moja úvaha správna?

  • 16 Moby70 // Feb 28, 2009 at 6:17 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Neni zpetny odkaz jako zpetnz odkaz. Weby ktere maji nekolik stranek ikonek jinych webu za odkaz na svou stranku, uz jsou za zenitem. Take jsem si vsiml, ze jednostranny link ma vetsi vahu nez oboustranny (vymena odkazu). Jedine jak se to da obejit je trojsmena linku ( 1 odkaze na 2, 2 odkaze na 3 a 3 odkaze na 1) Vsichni maji vymeneny link, ale ani jeden web neodkazuje na ten co odkazuje na nej. Plnohodnotny link je, kdyz napisi par vet v kterych je odkaz na stranku nekoho jineho. Take uz odzvonilo placenym linkum. Jako by tam ten link ani nebyl, coz je jen dobre. Tematicke linky jsou v kurzu a doufam ze dlouho budou, protoze diky tomu se zkvalitni i prochazeni po internetu. Kdyz me zajima neco o nadobi, tak ocekavam, ze odkazy z tohotop webu pujdou na weby kde se dozvim o tomto produktu vice. Nebo to nemusi byt link na firmu s nadobim, ale treba s vybavenim kuchyni nebo domacimi spotrebici apod. Pokud mate web, tak zkuste venovat svuj cas webmaster tools a uvidite vse co google hodnoti a jakou vahu tomu priklada a spoustu dalsich veci. Jeste na zaver: Spousta webmasteru a tvurcu webu honi validaci, SEO, page ranky a vsechny jine ranky a v neposledni rade odkazy a neuvedomuji si, ze web ma byt predevsim pro lidi a ne pro vyhledavace. Jeden kvalitni clanek zvysi popularitu vaseho webu vice, nez nejaky odkaz nebo 100% SEO.

Napis komentar