Videl jsem par komentaru ohledne hlavicky tohoto blogu, kde se zobrazuji ruzne obrazky. Nektere jsou mista kde bydlim a fotil jsem je sam, jine jsou z fotek co jsem kdysi koupil pro me realitni weby. Je tam taky fotka SL 500, ktere jsem si fotil sam, protoze to bylo moje auto. Ty hory na obrazku to je Mt. Charleston (asi 30 minut od Las Vegas, kde se da vyborne v zime lyzovat).
Psani podobnych clanku se snazim vyhybat, protoze se nechci nejak chlubit. Nekdy mi to neda a sem tam neco naznacim, ale nechci popudit ctenare tim, ze se vytahuji a rozpoutat debatu o blbostech misto o podnikani (hlavni cil tohoto blogu). Ale kazdy mame nejake sny a sam jsem si rikal, jake by to bylo mit nejake pekne auto. Tohle je to taky jeden z benefitu podnikani, ze si takoveto sny muzete splnit. A neni to zas tak tezke. To co popisuji zde na blogu tomu verim a preste to tak delam a vim, ze to co delam ja muze dokazat temer kdokoliv. Je to vse o urceni si priorit a cilu. Kdyz neco budete hodne chtit tak se vam to splni, protoze najdete zpusob jak to zrealizovat.
O tom jak jsem kupoval auta jsem jiz jednou psal zde. Ale vratim se k tomu Mercedesu. Kdyz jsem to auto poprve videl novy design (myslim, ze to bylo v roce 2002), tak jsem mel pocit, ze to je nejkrasnejsi auto co kdy bylo vyrobene. Hodne me to chytlo a chtel jsem si ho koupit. Ale protoze vim, ze koupe auta je asi nejhorsi investice co muzete udelat tak jsem si to pro sebe udelal tezsi. Rekl jsem si, ze aniz si na to auto vydelam v hotovosti (kterou nepotrebuji na neco jineho) tak si ho proste nekoupim (leasing nebo splatky jsem nechtel). To mi dodalo motivaci moji firmu vice rozvijet.
Sen jsem si splnil. S autem jsem jezdil pres dva roky a nedavno jsem ho prodal. Bylo to krasne auto, ale docela jsem na Mercedes zanevrel. Auto je tak slozite, ze jsem mel opakovane problemy s eletrikou. SL 500 melo treba chladici sedadla (vyborna vec pro Las Vegas), ale hodne casto jsem rano nastartoval a pocitac v aute mi rekl, neco ve stylu ELECTRIC CONSUMERS ARE OFFLINE. A sedacky nechladili (ani nefungovala masazni funkce, ktera v tech sedackach je zabudovana:-)). Jak chcete s takovym autem jezdit, ze?
Pak jsem treba jel z Las Vegas do Los Angeles a po ceste mi pocitac zacal ukazovat, ze mam az prilis vysokou hladinu oleje a ze mam zastavit a olej odlit). Zadny olej jsem neprilival, protoze tohle vsechno delal servise a bylo to zahrnuto v zaruce. A nebylo pravdepodobne, ze po ujeti dvou tisic mil od posledniho servisu by vzrostla hladina oleje. Podobnych problemu bylo vice. Jednou mi pocitac rekl, ze musim okamzite zastavit, ze je neco s brzdami. Po zastaveni se vse zazracne spravilo.
Auto bylo v zaruce, takze me opravy nic nestaly (vzdy jsem mel nahradni auto zdarma), ale i technici v Mercedesu meli problemy prijit na nektere zavady. Takze jsem kvuli jednomu problemu servis navstivil treba trikrat po soble. Kdybych mel opravy platit tak me to stoji tisice dolaru pri kazde navsteve (na uctech jsem videl co bych mel platiti a bylo to dost hruzostrasne). Takze v okamziku kdy skoncila zaruka jsem auto prodal a temer vubec se mi po nem nestyska.;-)
Popularity: 31%

34 responses so far ↓
1 Milan // Oct 10, 2007 at 11:11 am
+0
Pochlubíš se jakého dalšího “služebáka” máš v merku?
2 kryšpín // Oct 10, 2007 at 11:19 am
+0
Tak s takovým autem bych se po jedný jízdě začal bát. Jen nechápu, proč mají v sedačkách chlazení, když stačí otevřít střechu a je to. Takovým článkům se nevyhýbej, jsou pro nás právě inspirací, že si s podnikáním lze splnit některé sny. A chlubení to není, to bys jinak měl považovat za chlubení, že si prodal dnes sto kol a tím pádem si vydělal tolik a tolik dolarů.
3 Kiran // Oct 10, 2007 at 11:22 am
+0
Krásné auto. Myslim, že tyhle články můžou bejt dobrá motivace
4 TonyK // Oct 10, 2007 at 11:26 am
+0
Já jsem obdobnou zkušenost udělal s Alfou Romeo 156. Krásné auto na kterém se postupně rozsypalo snad i to co tam nebylo. Největší problémy byly také s elektronikou, která si prostě žila svým životem a značkový servis to nebyl schopen vyřešit.
5 Axiss // Oct 10, 2007 at 11:32 am
+0
Docela mě udivuje, že v těch horách nemají ani žádné zábrany, aby auto nesjelo dolů
6 Dave // Oct 10, 2007 at 11:39 am
+0
Zajimave, u Mercedesu tohoto typu bych to necekal. Mimochodem prijde mi jeste zajimave ze v USA ma vetsina aut automatickou prevodovku, cim to je? Nebo proc tomu tak je? Je to ciste kvuli pohodli, nebo to ma nejaky vedlejsi specialni vyznam? BTW tento mercedes byl take v automatu?
7 Karel // Oct 10, 2007 at 11:47 am
+0
Krásné autíčko.Musim říct,že mě se líbilo a líbí do dneška;-)Tak a teď by určitě všechny zajímalo co máš za autíčko v současnosti:-)
8 pavel // Oct 10, 2007 at 11:55 am
+0
Jo plneni snu si k podnikani dost patri. Jen se neostychej a cas od casu se “pochlub”;-) Doda to lidem jeste vetsi motivaci pracovat na svem podnikani.
9 MzK // Oct 10, 2007 at 11:57 am
+0
Nejprve trochu OT: Pěkný design, ten starý byl takový fádní…
Co se týče aut, konkrétně mercedesů, je to subjektivní záležitost, hodně lidí se je nemůže vynachválit právě pro jejich spolehlivost, asi jsi měl smůlu na špatný kus
10 Dawson // Oct 10, 2007 at 12:24 pm
+0
KareL:
myslim, že to je něco vod VW. Tuareg. Turan….Transporter…Golf….
11 Misha // Oct 10, 2007 at 12:35 pm
+0
kryšpín: “Jen nechápu, proč mají v sedačkách chlazení, když stačí otevřít střechu a je to.” - myslím že jsi asi nikdy neprojížděl v létě po Las Vegas. Ve 45 stupních ti stažená střecha opravdu nepomůže..:)
12 Aes // Oct 10, 2007 at 1:00 pm
+0
John:
Řekl bych, že články o tvém majetku jsou zajímavým spestřením tohoto blogu. Lidé tak pochopí proč je to podnikání tak odlišné a kde je vlastně ten vytoužený cíl. I když souhlasím, že čím méně jich bude tím pro blog asi lépe
kryšpín:
Z vlastní zkušenosti (mazda MX5) mohu říci, že tu klimu v sedadle poznáš až když máš propocená záda která jsou přilepená na sedadlo jak připeklé vajíčko. Od toho ti nepomůže ani střecha dole
Z vlastní zkušenosti (mercedes S) mohu řici, že mercedesy jsou nehorázně předražená a přeplácaná auta, které si koupí jedině snob nebo člověk co dbá spíše na vzhled než na použití.
Ale člověk si tím prostě musí projít
13 fandor // Oct 10, 2007 at 2:30 pm
+0
Mno, Mercedesy jsou velmi pohodlna a bezpecna auta a treba SL(K) nebo CLS i krasne
V CR je ale obrovsky problem, ktery je podle naznaku v Johnove clanku i v USA. A tim je kvalita / kompetentnost servisu. Jezdili jsme k Zizakovi do Brandysa a Liberce. Dvema slovy je to banda zmrdu (mimo jine se vykaslali na jeden servisni zasah, primo narizeny z fabriky v Nemecku, kvuli kteremu se musely vymenit vsechny dvere & viko kufru - oprava v cene 160k - nastesti na ucet importera). Ted jezdime do Prahy na Chodov, je to lepsi, ale porad celkem hruza vzhledem k renome znacky a hlavne cene aut a i servisu. Kdyz jsem byl pred par mesici na garancni prohlidce na Chodove, odreli tam nejakemu diplomatovi fungl nove S500 AMG (auto za 4 miliony korun). Zajimalo by me, jaka je kvalita servisu v Nemecku, treba hned za hranicema nekde v Sasku (Drazdany & spol.)?
14 mandus // Oct 10, 2007 at 3:03 pm
+0
Jako chlubení by to mohlo snad přijít jen některým novým čtenářům.
15 JersyWoo // Oct 10, 2007 at 3:47 pm
+0
Fandor: úspěšnější kolegové z Liberce(CZ) jezdějí na servis 20 km přes hranice do Žitavy(Zittau-DE). Prý kvalitní servis a ceny lepší než v CZ.
16 John Vanhara // Oct 10, 2007 at 4:42 pm
+0
Kryspin… kdyz je leto tak fakt ocenis, ze se ti nepoti zadek na kuzenych sedackach a chladi to.
MzK: 2003 byl pro Mercedes spatny rok. V servisu jsem potkaval podobne majitele s “S” a “SL” class s velmi podobnymi problemy. Vetsina lidi co si koupi auto za takove penize se nechlubi, ze auto stoji za prd… ale bohuzel to tak bylo nejenom v mem pripade. Myslim, ze ted uz to Merces s novou “S class” zlepsil.
Dave: Abych rekl pravdu tak jsem si ani nemyslel ze SL 500 se dela v manualu. Ja uz nechapu proc se lidi v Evrope porad davaji prednost manualu. Automat je super. A sportovne muzes taky jezdit a prerazovat kdyz chces manualne.
mandus, aes a ostatni… mel jsem trochu strach to psat, a jsem prijemne prekvapen z pozitivnich reakci.
17 Dave // Oct 11, 2007 at 1:04 am
+0
John Vanhara: Presne tak, ja taky uprednostnuju automat, je to pohodlnejsi, nemusi se machat porad radici pakou, no zkratka je to lepsi…
18 fandor // Oct 11, 2007 at 1:09 am
+0
A hlavně se dá při řízení s automatem žrát!
19 Aes // Oct 11, 2007 at 1:26 am
+0
Jsem hodně zvědavý co si koupíš za nové auto a ještě více pokud to bude cabrio. Co mi vadilo na mém autě byly nedokonalé větrolamy, k takovému autu by měli zdarma přidávat i balíček ibalginů protože při svižnější jízdě z toho pekelně bolí hlava. Na víkendové poježdění to je fajn ale jezdit s tím pořád, to asi ne. Na druhou stranu SL 500 může být v tomto už hodně napřed, ještě jsem sním nejel tak těžko říci.
20 Václav Štrupl // Oct 11, 2007 at 5:09 am
+0
Já byl vždycky zapřisáhlý odpůrce automatů, aniž bych s nimi měl větší zkušenost, a za tři měsíce v USA jsem se do nich úplně zamiloval. Ne, že bych teď nemohl jezdit s manuálem, ale do města (ale i mimo něj) neexistuje nic pohodlnějšího. Člověk se pak může soustředit víc na cestu, řízení a obecně důležitější věci, než je “kvrdlání klackem”. Na druhou stranu, co jsem viděl, většina Američanů jezdí s mobilem v jedné ruce (a často s hamburgerem v druhé), takže tím se to asi kompenzuje.
Jinak v létě v Californii jsem měl také možnost vyzkoušet si Mercedes CLK 550 Cabrio a musím říct, že na takové auto asi ještě nejsem dost starý. Je to pohodlné a výkonné, ale té elektroniky a technologie tam na mě bylo až moc… Kontrolky, elektronické posunovače všeho (volantu, sedadla, ale třeba i pásu, který hned po nastoupení “vyjede”) atd. Shodou okolností jsem těsně předtím řídil Porsche Carrera S také v cabriu a to byl úplně jiný zážitek… Je ale asi pravda, že tady se jedná o dvě diametrálně odlišné cílovky.
21 Cappy // Oct 11, 2007 at 5:53 am
+0
Mělo se za to, že automat je nevýhodný z hlediska dvou věcí. Spotřeba - a pak - bezpečnost. Pokud jste zvyklí jezdit často na hraně, automat není to pravé. A potom v zimě je to tragédie, protože jedním z bezpečnostních manévrů na sněhu nebo ledu je vyšlápnutí spojky (a to i když máte ABS a ESC).
Nechci Vám brát iluze, ale ani novější Mercedesy na tom se spolehlivostí nejsou zrovna nejlépe. Spíše skoro nejhůře, hned někde za francouzi. Statistiky jsou na netu.
22 Thomas // Oct 11, 2007 at 6:44 am
+0
Cappy: Současné automaty maji spotřebu naprosto stejnou jako ruční řazení. Navíc z hlediska pohodlí je to užasná věc. V zimě s tím také už není sebemenší problém, na neutrál můžeš nebo na nižší převodový stupeň můžeš přehodit taky.
23 Dave // Oct 11, 2007 at 7:59 am
+0
Thomas: Presne tak. Dnes uz jsou automaty na spickove urovni
24 Rendel // Oct 11, 2007 at 10:13 am
+0
Doporučuju nový Jaguar XK convertible, nejkvalitnější automobil ve své třídě (BMW 6, Mercedes SL) špičková technika, minimum závad, perfektní motor navíc automobil, který si svého majitele opravdu získá…
25 m.i.c.h.i02 // Oct 11, 2007 at 10:41 am
+0
Takové auto, to je sen snad každého mladého muže.:-)
26 kryšpín // Oct 11, 2007 at 10:57 am
+0
Misha: Mno to jsem opravdu neprojížděl, ale když jezdím ve třicetistupňových vedrech po český republice, tak mi stačí otevřené okénko (Škoda Felicia nemá otvírací střechu).
27 Sebastian // Oct 11, 2007 at 1:07 pm
+0
Me se ten clanek libi, celkem me prekvapilo, me automobiloveho laika, jaky ma problemy Mercedes.
Jsem zvedav na tvoje nove auto. Jinak, kdyz chces zustat u nemeckych aut, tak nedavno jsem jezdil s novou Audinou a je to vazne prima svezeni…
28 Mirek Hoza // Oct 12, 2007 at 12:35 am
+0
O prazdninach jsem si SL500 v LA projel na jedne auto aukci, byl to tusim osmivalec. Automat radil naprosto plynule, ale vykon me zklamal, na plny plyn jsem cekal vic (mozna jsem jen zdegenerovany z motorky), byla to slabota
Vic nez dva lidi se nesvezou, pri mych 190 mi prislo, ze bych by me pri sklapeni strecha klepla do hlavy, nevim no
Zlata Octavia
Automat se mi zalibil taky prave v Americe, par dni jsem ted jezdil po Praze ve Fabii automatu a v zacpe je to neuveritelna pohoda, ale clovek nesmi zapomenout, ze porad musi stat na brzde, to je pak spatne 
29 Ivo // Oct 13, 2007 at 2:04 am
+0
Velkou výhodou manuálu v americe je to, že to neumí někteří zloději ukrást (tedy ukrást ano, ale neumí odjet :)).
Zrovna nedávno to bylo někde v novinkách na netu
30 Josef Průša // Nov 20, 2007 at 12:36 am
+0
Chlazení a masážní sedadla, běžná věc, řekne si člověk. Ale kdykoli někdo seděl v našem MB, tak většinou ani nevěděl o existenci vyhřívaní natož chlazení a masáží. No jo, čechy nejsou LA
Za co jsi toho tvého draka vyměnil?
31 John Vanhara // Nov 20, 2007 at 10:01 am
+0
Koupil jsem si velmi levne a skromne auto VW Touareg…
32 sys // Dec 15, 2007 at 8:21 am
+0
Zdravim autora tohoto clanku. Pisu proto, abych objasnil popisovane zavady na voze. Ne proto, ze bych chtel rypat, ale z clanku jsem nabyl dojmu, ze Vam v servisu nebylo vysvetleno jak k Vami popisovanym zavadam dochazi. Hlaseni o vypnuti “spotrebitelu” el.energie (vypnuti komfortnich funkci) se objevuje zpravidla tehdy, je-li napeti na autobaterii nizke a vozidlo vyhodnoti jako prvorade jeji dobiti. Nizke napeti na baterii muze byt zpusobeno jizdou v prostredi, kde nedochazi ke stabilnimu dobijeni baterie za pouziti komfortnich funkci vozu (napr. odvetravani sedacek, vyhrivani sedacek atd…) Toto prostredi muze byt treba silnicni zacpa. Co se tyce hlaseni o odliti oleje. Pri vymene oleje by se nemel olej nalevat az po horni rysku, protoze za jizdy olej zahratim zvysi svuj objem, tim spise uziva-li si clovek sportovnejsi jizdy a to zpusobi toto hlaseni. Co se tyce hlaseni od systemu brzd a vyzve k okamzitemu zastaveni. Vozy rady SL maji “sensotronic brake control” (SBC). Tento system udrzuje v brzdovem potrubi staly tlak a ridic jej pedalem pouze zvysuje (kdyz brzdi), narozdil od beznych systemu, kde ridic pedalem brzdy tlak nejdrive vytvari. SBC timto eliminuje tzv. prodlevu brzd, a zaroven pomoci ridici jednotky lepe komunikuje se stabilizacnimi programy (ESP). Vami popisovany problem se dosti casto objevuje u vozu ktere maji najeto okolo 120 000 km, ale s tim rozdilem, ze po opetovnem nastartovani varovani nezmizi a SBC se musi vymenit. Pokud je mi znamo bylo vydano tovarnou MB narizeni o svolavaci akci na vymenu kostriciho kabelu k jednotce SBC. V pripade ze toto nebylo provedeno, mohlo by to mit za nasledek Vami popisovanou situaci. (tato svolavaci akce byla pro evropeske vozy, s vozy z USA si nejsem jisty). Tot asi vse.
33 Mike82 // Feb 27, 2008 at 2:51 pm
+0
Vidím, že máme stejné sny… :o)
34 Yoyo // Apr 23, 2008 at 1:36 am
--1
mas pravdu SL je uplne na prd, asi preto si si ho pozical vsak? Lebo si cesky selsky hoch ci si sel do ameriky splnit svoj sen:D Chcel si byt velky johnny a tak si si pozical vo vegas SLu a nafotil si sa s nou jak samohonko, co iba komplexuje na sebe onanuje:D Nabuduce treba dobit aj tu bateriu co je nalavo v kufri lebo ta obsluhuje veci ako strechu a pod… Takze ti prajem vela podnikatelskych uspechov za velkou mlakou, pripominas mi svojho krajana honzika novotneho, samozvaneho velkopodnikatela z mnichova ktoreho tam ale nikto nepozna! Nezijes nahodou v prenajatom byte ako on alebo nemas vsetko na ,,kredit” ako je to v USA trendom?
Napis komentar