Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Jak si spocitat jestli se vyplati rozjet nove podnikani

October 27th, 2007 · 30 Comments

V diskuzi pod clankem ve kterem uvazuji jestli mam sam zacit delat fulfillment sluzby (skladovat a rozesilat zbozi pro jine zakazniky) se objevilo:

pokud mas jasnou predstavu a rekneme realny executive summary s cashflow a vse je v cernych cislech i v pesimisticke verzi tak jdi do toho…

Z toho komentare jsem vypichl jen tuto vetu. Ne, ze bych nesouhlasil. Ale neda mi to neco k tomu nenapsat. Delani nejakych projekci, pocitani cash flow, odhadovani kolik zakazniku ziskam mi nikdy neslo. Mozna je to spise psychologicky problem.

Nemam totiz rad, kdyz nekoho slysim delat podobne projekce. Treba nedavno mi jeden clovek rikal, ze se chysta rozjet firmu na vytvareni webu pro realitni agenty. Vysvetlil mi to takto: V USA je milion realitnich agentu a kazdy z nich potrebuje WWW stranky.  Kdyz jim nabidneme levnou cenu za hosting a vyborne ceny za design a ziskame pouze 5% trhu tak mame 50 tisic zakazniku. Kazdy nam bude platit $100 rocne tak mame obrat firmy 5 milionu dolaru. Tenhle clovek si myslel, ze pocita s realnymi cisly, protoze me klidne mohl rict, ze bude mit 50% podil na trhu a obrat 50 mil.

Samozrejme to je blbost! Delat ruzne projekce dopredu a bez vynikajicich znalosti trhu je extremne obtizne. Proto zadne projekce nedelam.

Takto vypada moje analyza:

1. Co me to bude stat kdyz se pustim do noveho podnikani. Kdyz je to mala castka o kterou mi nevadi prijit tak se do toho pustim.

- Napr. u fulfillmentu si musim udelat system pro posilani vlastnich kol, takze rozsirit ten system na vice klientu neni nejaky velky naklad navic. Takze vymyslim procedury, software a manualy pro me a vyuziji je pro jine klienty. Vyreseno!

- Pak potrebuji skladovaci prostor.  Sklad mam dvojnasobne velky nez potrebuji. Mam prazdne misto, takze muzu nabidnout skladovani a fulfillment dalsim zakaznikum bez zvyseni nakladu. Vyreseno!

- Potrebuji zamestnance na posilani baliku. Budu ho mit pro posilani kol a muze poslat nejake baliky navic. Vyreseno!

2. Spocitam jestli vydelam na individualni cinnosti. Tohle je jedina analyza, ktera me skutecne zajima. Kdyz zabere zabaleni a poslani baliku 5 minut casu tak vim, ze za nej musim nauctovat $1.60 (to pokryje mzdy, pojisteni, apod.) + treba $1.40 zisk. Poslani takoveho baliku bude stat $3.00. To nauctuji zakaznikovi. Cim vice baliku se posle tim vice vydelam. Ted jen musim zjistit, jestli tech $3.00 za balik je konkurence schopna cena. Jestli ano, tak se do toho muzu pustit. Jestli ne, tak to delat nebudu. Musim vedet, ze muzu byt levnejsi a presto vydelam. Kdyz se do toho pustim tak jen musim dobre zorganizovat praci, aby byl kazdy optimalne vytizeny. Musim treba vedet, ze kdyz zamestnanec nebude posilat baliky tak muze montovat kola nebo delat neco podobneho, aby nezahalel. Kdyz je prace hodne malo tak ji budu klidne delat sam. Jakmile ji bude hodne tak nekoho najmu.

3. Jak ziskam nove zakazniky? Na toto musim mit nejaky teoreticky plan. SEO, PPC, marketing, osloveni existujicich zakazniku. Ale nedelam si zadne iluze kolik jich ziskam. Kdyz to bude par klientu tak musi fungovat stejne dobre jak kdyz jich ziskam desitky nebo stovky. Vim, ze to pujde pomalu (vzdyzky to jde pomalu), ale jakmile se to vybuduje tak to bude stabilni prijem.

Tohle beru za bezrizikovy pristup. Kdyz novy napad nevyjde tak o nic nejde. Kdyz to vyjde tak rozsirim firmu a zvysim zisk. Je to jen takove premysleni selskym rozumem.

Popularity: 18% [?]

Tags: Moje vlastni zkusenosti · Podnikani & zivot v USA

Libi se ti muj blog?
Precti si knihu: Podnikani­ v USA
Nyni v knihkupectvich v CR a SR.
Moje prakticke rady jak podnikat a prorazit v USA.


30 responses so far ↓

  • 1 radim // Oct 27, 2007 at 10:55 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Johny:

    tu “projekci” – jednoduchy plan (rekneme podnikatelsky) je dulezite si udelat alespon v pradstave (v hlave) , ja chtel jen vypichnout, zkus si spocitat zda se to vyplati pro tebe – tedy POKUD TVUJ SKLAD SE UZIVI ( i kdyby naklady byly ze zacatky vyssi nezli u ty fullfilment company ..) tak se to vyplati.

    Rozhodne jsem nechtel aby sis delal plan/studii ohledne zakazniku atd …

    Nejdrive v malem a jen pro tebe ( a treba nekoho znameho) a pak az zvetsit, rozjet, atp.

    Snad uz si ted rozumime …

  • 2 LuboÅ¡ // Oct 27, 2007 at 10:57 am  Add karma Subtract karma  +0

    Wow :)
    presne takhle se snazim uvazovat i ja… jen mam tu modifikaci ze zadne stavajici podnikani an ktere bych nabalil nove napady nemam :-/

    Jinak jak to tady popisujes tak takhle by se to podle mne melo delat… zadne obti business plany. Samozrejme neco malo to ano ale jenom jako zakladni voditko od ktereho se muzu odchylit.

    Jinak Johne kolik uvazujes ze by se ti mohlo do skladu vejit klientu (mimo tebe) to by jeste mohla byt zajimava uvaha + popremyslet ze kdyz jich sezenu hodne (budu lepsi nez konkurence) tak mit vymysleny plan na rozsireni.

  • 3 radim // Oct 27, 2007 at 11:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    p.s. jinak s tim co pises vyse prakticky 100% souhlasim, jen tak dal … fandim ti.
    p.p.s. neznam USA fullfilment service market
    ale myslim ze 3$ za 1kus zbozi (napr. kolo za 100$, nemyslim koralky za 1$)
    je solidni cena a nemyslim ze je kdokoliv levnejsi.
    Pokud se tedy bavime o tom poslat to po USA za jenom/do 3-5$ vcetne nakladu, to u nas vCR za ty prachy nedokazes, nebo o tom nevim.

  • 4 kryÅ¡pín // Oct 27, 2007 at 11:20 am  Add karma Subtract karma  +0

    Doufam, ze bod 3 rozepises nekdy rozepises v jinem clanku, jak si to nakonec provedl a jak ti to vyslo. Vsechny nesnaze apod.

  • 5 Frodik // Oct 27, 2007 at 11:24 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, chtel jsem jen takovou malou poznamku. Jak sleduji tve povidani o podnikani, zda se mi ze tvuj hlavni zamer je vzdy o tom, nabidnout nejlevnejsi funkcni sluzbu. Ja to beru, je to fajn.
    A zrovna v tuhle chvili to vychazi, protoze Americane maji jiny pohled na podnikani a i podle toho co tu popisujes proste premysli jinak. Coz je tedy tvoje velka podnikatelska deviza – cesky selsky rozum.
    Ale postupem casu se musi objevit podobne fungujici firmy a kazdy se bude snazit byt nejlevnejsi. Neni v tom riziko zamerovat se jenom na nabidku nejlevnejsi sluzby ?

  • 6 Dionel // Oct 27, 2007 at 11:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne jak tě tak sleduju, tak ty chrlíš jednu firmu za druhou.
    Taky nemam rad takovy lidi, o jakym jsi psal na zacatku. Nejak je nedokazu pochopit.
    Ještě k třetímu bodu- tam píšeš jak získat ty zákazníky. Tak jsem si vzpomněl, že mě napadlo jestli by nešel udělat na xyzbikes affiliate system.
    UrÄ?itÄ› jsi už o tom pÅ™emýšlel ale zatím tady o tom nepíšeÅ¡. Jaký máš na to názor ?

  • 7 tomec // Oct 27, 2007 at 11:48 am  Add karma Subtract karma  +0

    frodik: john podnika teraz, tvori zisk teraz ked ako pises “A zrovna v tuhle chvili to vychazi…” … preco premyslat nad nejakým budúcim “možno”? ak sa objavi podobne fungujuca a lacnejsia firma proste john zacne robit nieco ine (ako sa zda napadov a chuti ma dost)

  • 8 tomec // Oct 27, 2007 at 11:51 am  Add karma Subtract karma  +0

    ehm to bol len moj skromny nazor, nie ze sa john nahneva ze hovorim v jeho mene kurnikšopa :o )

  • 9 Honza // Oct 27, 2007 at 11:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    No ja myslim, ze John podnika ted a ted vytvari cash pro nakupu nemovitosti. Az mu to, co dela, prestane vydelavat, bude mit ty nemovitosti. Muze delat neco jineho, muze pronajimat, muze prodat a nedelat nic. Nejvetsi hodnota firmy McDonalds take neni v hamburgrech, ale v lukrativnich nemovitostech a adresach. A dokud ta hruza co prodavaji bude konzumovana a umozni rozsirovat sit a vlastnit vic a vic nemovitosti, tak jsou uplne v pohode.

  • 10 John Vanhara // Oct 27, 2007 at 3:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Kdyz rikam, ze neco chci nabidnout nejlevneji tak to ne vzdy znamena, ze budu mit nejlevnejsi ceny.

    Casto mam drazsi ceny nez nejlevnejsi konkurence. Ale chci mit co nejvetsi zisk (je to rezerva, ktera mi umozni prodavat levneji kdyz to bude potreba).

    Jako strategii pro zacatek v uplne novem oboru to povazuji za nejvetsi jistotu. Cena je casto to nejdulezitejsi. A jakmile se to rozjede tak samozrejme co jineho nabidnout zakaznikum… jak vytvorit hodnotu… jak neco delat mnohem rychleji nez konkurence.. proste neustale hledam jak pridat hodnotu aniz bych snizoval ceny (nejlepe abych je mohl zvysit).

    Affilate system na xyzbikes mam.

    A nemovitosti taky rad kupuji:-)

  • 11 Christo999 // Oct 27, 2007 at 10:26 pm  Add karma Subtract karma  +0

    tak tak, make profit and keep it simple…

    svaty pravidlo, to keep it simple nekdy moc nejde, firmy se samy od sebe zasmodrchavaj a komplikujou a clovek musi neustale s timhle syndromem valcit, nekdy to jde pekne ztuha

  • 12 Petr // Oct 28, 2007 at 12:36 am  Add karma Subtract karma  +0

    Tvůj přístup se mi zamlouvá, Johne. Dřív jsem u nÄ›kterých svých aktivit taky uvažoval jako ten pán z úvodu Ä?lánku, ale dnes už to mám jinak. PÅ™esnÄ› tak, jak píšeÅ¡ ;)

  • 13 markonius // Oct 28, 2007 at 3:05 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já jsem zjistil, že nejjednodušší způsob jak vydělávat peníze je ptát se lidí co hledají a dát jim to.

    Krom toho teÄ? mi kolem rukou proÅ¡la taková příležitost, vydÄ›lával jsem 500 KÄ? za 10 minut a lidi mi jeÅ¡tÄ› rvali ruce a já se toho nÄ›jak nedokázal chytnout, jak mám rozdÄ›lané jiné vÄ›ci.

    To vidím jako nejvÄ›tší problém, že si rozdÄ›láš nÄ›jaké průmÄ›rnÄ› ziskové podnikání, a pak se ti naskytne super příležitost a prostÄ› nemáš Ä?as jí chytnout.

  • 14 radim // Oct 29, 2007 at 1:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    to markonius:
    ano to je pravda,
    otazkou je v jakem oboru se pohybujes,
    za pravni sluzby (pripadne danove) se plati obvykle i mnohem vice za par minut , otazkou je zda to muzes delat casto atp.
    pocitam ze asi nereknes o co jde , IT to dle me nebude..

  • 15 markonius // Oct 29, 2007 at 1:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    to radim:
    je to IT, ale vesmÄ›s k tomu potÅ™ebujeÅ¡ minimální znalosti, je to v ÄŒR a myslím, že žádné právní služby Å™eÅ¡it nepotÅ™ebujeÅ¡ a dá se to dÄ›lat hodnÄ› Ä?asto.

    Kupodivu je to i hodnÄ› obyÄ?ejný nápad, který jsem párkrát realizoval jenom na tom, že to lidi chtÄ›li, vlastnÄ› to byla maliÄ?kost co jsem udÄ›lal pro jednoho kamaráda, druhého kamaráda, a pak další lidi to taky chtÄ›li a platili :)

    Patřím k lidem, kteří prodají DVD média o 100 KÄ? dráž jenom proto, že mají podporu Windows XP a Vista. Moje média podporují XP a Vista, jsou na nich testovaná. Normální Ä?lovÄ›k v IT si Å™ekne, proÄ? by DVD média podporovala Windows XP, vždyÅ¥ je to standard, jenomže když prodáváš zákazníkovi, který to neví a koupí média, co podporují Windows XP, protože je doma má a dá za nÄ› i více. IT je straÅ¡nÄ› o marketingu.

  • 16 markonius // Oct 29, 2007 at 1:37 am  Add karma Subtract karma  +0

    Třeba cena je relativní

    - pevný disk 500 GB 2.500 KÄ?
    - pÅ™idání 500GB místa do poÄ?ítaÄ?e 3.000 KÄ?

    Zkus si tÅ™eba vylepit reklamu “PÅ™idám 500GB místa pro práci, filmy, hudbu, podporuje AVI do libovolného poÄ?ítaÄ?e za 3.000 KÄ?” a uvidíš, že zaÄ?neÅ¡ vydÄ›lávat. Ok, nÄ›kde mají pevný disk levnÄ›jší, ale kde je podpora AVI? :)

  • 17 radim // Oct 29, 2007 at 6:33 am  Add karma Subtract karma  +0

    to markonius:
    no myslenka je zajimava, ale 500kc hrubeho neni za 10minut,
    musis zajet ke klientovi, upravit pocitac, nainstalovat par kodeku (pripadne), avi je default v XP tusim a najednou clovek zjisti ze z 10 min ma 3hodiny a za 300 cisteho to rozhodne delat nikdo (ja) nebude …

  • 18 markonius // Oct 29, 2007 at 8:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    radim: Vidíš to moc komplikovaně, do baťohu si hodíš deset pevných disků, na flash nahraješ kodek a po městě obejdeš byty, případně baráky, rovnou nainstaluješ, lidi které nezastihneš, tak jim necháš vizitku ve schránce.

    Pokud si vyhlídneÅ¡ oblast o kterou peÄ?ujeÅ¡, dá se 50.000 KÄ? / mÄ›síÄ?nÄ› vydÄ›lat jen opravováním myÄ?ek nádobí – v ÄŒR. Když to dÄ›láš dobÅ™e.

    Důležité je dÄ›lat jen ty vÄ›ci, co se vyplatí. PÅ™ijdeÅ¡ ke klientovy “víte já bych chtÄ›l taky pÅ™einstalovat Windows”, tak “No já vám dám kontakt na Ä?lovÄ›ka co je v tom expert” a nebudeÅ¡ to dÄ›lat, protože ti nikdo 1.500 KÄ? za reinstalaci Windows nedá a tudíž se ti to nevyplatí. Já prostÄ› vÄ›ci co se mi nevyplatí nedÄ›lám.

  • 19 markonius // Oct 29, 2007 at 8:15 am  Add karma Subtract karma  +0

    Krom toho IT jako vÅ¡echny obory je stejný v tom, že v nÄ›m vydÄ›lává jen malá skupina schopných lidí. Mám známého co jako auto opravář vydÄ›lává 70.000 KÄ? / mÄ›síÄ?nÄ› a mám tÅ™i známé, co jako autoopraváři vydÄ›lávají 13.000 KÄ? / mÄ›síÄ?nÄ›, bydlí 100m od sebe. Je to jednoduÅ¡e o schopnostech, nikoli o oboru.

  • 20 Milan TuÄ?ek // Oct 29, 2007 at 8:47 am  Add karma Subtract karma  +0

    to Markonius: a taky o tom, na co mas zaludek! ja jsem ve sve profesni kariere poznal tolik naivnich lidi, co by (v prenesenem vyznamu) zaplatili zlatem za kulickovou mys, ze jsem mohl byt dnes milionar. Ale nejsem kurva a cim vic hodin jsem pro nekoho delal, tim vetsi slevy jsem mu daval. Nerikam, ze je to spravne, ale takhle to proste u me bylo.
    Zkratka, vydelavat se da hodne penez, ale musis na to mit povahu a zaludek. Ja jsem bohuzel moc slusnej :) Takze media pro Win Vista bych za 150kc neprodaval…

  • 21 markonius // Oct 29, 2007 at 12:20 pm  Add karma Subtract karma  +0

    TuÄ?ek: Já si myslím, že celá ekonomika je o tom, že jedinec se soustavnÄ› snaží zajistit si blahobyt, a kapitalismus říká, že když to dÄ›lají vÅ¡ichni, tak se mají vÅ¡ichni dobÅ™e. MÄ› pÅ™ijde to co dÄ›lám, že to je to nejlepší co pro vÅ¡echny můžu udÄ›lat. Každou korunu co vydÄ›lám utratím, rád kupuji vÄ›ci od ostatních. MÄ› prostÄ› pÅ™ijde, že tohle chování je správné, a proto se tak chovám sám.

  • 22 Milan TuÄ?ek // Oct 29, 2007 at 12:32 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to Markonius: Ja taky rad kupuji od ostatnich, kupuji sluzby a veci od tech co to umi lepe radsi, nez bych se s tim babral sam = napÅ™. oprava auta, apod. Ale jak rikam, neni to jen o tom jestli to co delame, jekapitalismus, ale jestli je nase pocinani taky “slusne”.
    Napadlo te nekdy i to, ze ten clovek muze za tyden zjistit tvuj figl o tech mediich a muze te mit za “vydriducha” nebo “blbce”? Ze ti uz nikdy podruhe nezavola? Ze te nedoporuci? Reference, je to, co dela uspech uspechem a kdybych na nekoho proste udelal “levou”, tak vecer z toho nespim a uz nikdy bych k nemu podruhe neprijel. Ty s tim nemas problem?

  • 23 markonius // Oct 30, 2007 at 12:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    TuÄ?ek: S Ä?ím mám mít problém, obchodovat? To je jak kdybys prodával triÄ?ka v tržnici a nespal by jsi z toho, že si je nÄ›kdo koupí a ty vydÄ›láš, protožes tam nechal udÄ›lat logo.

    Okrádání je to možná pro komunisty a s tÄ›ma já obchodovat nechci a když se vyhnou obchodování se mnou, jenom líp pro vÅ¡echny zúÄ?astnÄ›né.

  • 24 markonius // Oct 30, 2007 at 12:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    TuÄ?ek: Krom toho jak to vůbec můžeÅ¡ nazvat okrádáním. Co zjistí o tÄ›ch médiích? Že fungují ve Windows XP. On ode mÄ› koupí média, u kterých zaruÄ?uji paramtry za cenu co je ochoten zaplatit, nechápeÅ¡ principy byznysu.

    To bys mohl nazvat okrádáním prodávání bytů, neboť je to jenom kámen a písek a ten je přece zdarma.

  • 25 Milan TuÄ?ek // Oct 30, 2007 at 2:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    markonius : ale kulovy, zadarmo neni nic. ten kamen musi nekdo opracovat, pisek navest a cely to vsechno bezpecne slepit… ale o to tady nejde.
    Tedy dnesni stavby v CR jsou okradani lidi = postavi se bytovy dum, standardni prumerny byt pr malou rodinu stoji pres tri miliony a ejhle, ono to ma sadrokartonovy pricky… I takhle se da vydelavat, ale to o cem ja tu mluvim, asi to nepochopis…

  • 26 Rammi // Oct 30, 2007 at 5:56 am  Add karma Subtract karma  +0

    ale to prece neni okradani, pokud nekomu nabidnu sluzbu nebo produkt, reknu mu podminky a cenu, on s tim souhlasi, tak to neni okradani, ale normalni obchod.
    Tzn kdyz prodavam harddisky, tak je prodavam tak abych byl konkurenceschopny tzn za trzni cenu.
    Ale kdyz prodavam SLUZBU rozsireni HDD v pocitaci tzn vlastni HDD, fyzicka instalace a pak jeste kodeky, je to urcite pridana hodnota pro lidi, kteri nikdy ten krizovy sroubovak do kompa nestrcili a ze jich znam spousty…

  • 27 Milan TuÄ?ek // Oct 30, 2007 at 3:43 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to Rammi: No zase jak to vezmes. Ano, neni to okradani. Sice te na to neupozorni, takze se tam zenes na navstevu jako vul, ale pochopitelne ze ve finale podepisujes kupni smlouvu, kde ten souhlas ztvrujes.
    U toho bytu je ale problem nekde jinde. V CR a zvlaste okolo prahy, je problem s bydlenim. Byty jsou dnes predrazene, bytu je stale malo, mladi lide namaji kde bydlet. Nakonec sezenes byt za relativne “dobrou” tedy spise unosnou cenu a chces jej koupit. No jo, ale protoze jsou dnes lide nenazrani penez, tyto stavitelske a developerske firmy setri kde muzou a tak kupujes sice vzhledove moderni byt, ale z naprosto nevyhovujicich materilu… Planujes-li rodinu, potrebujes pokoje tri, ale mas na byt s dvema. No a tak si budes muset kopit byt s velkou loznici, abys do ni namontoval krome sve postele i palandu pro deti. A jak, kdyz ta zed je sadrokarton? To je jen priklad… Proste, VYDELAVAT A PODNIKAT SE DA MNOHA ZPUSOBY. A to jak to delate vam/nam dela jmeno…

  • 28 John Vanhara // Oct 30, 2007 at 3:52 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Tak zrovna studii franchsingu jsem stravil hodne casu a i penez. Ale hodne z techto tvrzeni bych si vubec nedovolil rici. Podivej se na statistiky jak je ktery franchising uspesny, kolik podnikatelu zkrachuje, kolik jich funguje.. Jsou to informace ktere se daji ziskat v tzv. UFOC disclosure. Hodne z nich je i verejne pristupna.

    Hlavni vyhoda franchisingu neni jen v tom, ze te treba nauci jak delat hamburgery, ale je taky rozdil jestli je prodavas jako Mc Donald’s nebo bezejmeny obchod. Ani tak nejde o patenty, ale o moznost licensovat ochrannou znamku, stejny marketing, apod.

  • 29 markonius // Oct 31, 2007 at 12:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    K tÄ›m franchisingům je potÅ™eba dodat, že na západÄ› franchising nabízí každý druhý, jsou tam o tom Ä?asopisy a úroveň vÄ›tÅ¡iny je vÄ›tÅ¡inou zlá, Ä?lovÄ›k v ÄŒR vidí jen ty úspěšné mezinárodní a ten zbytek se sem ani nedostal.

    V ÄŒR se o tohle pokouÅ¡el Mironet, mÄ›l jeden velkoobchod a tím zásoboval vÅ¡echny poÄ?ítaÄ?ové obchody a zároveň je dával do reklamy, tím to vÅ¡echno bylo levnÄ›jší a snadnÄ›jší. Celá tahle síť se rozpadla.

    Co tu funguje dobÅ™e jsou potraviny Eso. Nikdo to moc nezná, ale je to síť malých obchodů s jídlem, kteří mají stejné akce. Například nakoupí deset tun mouky, daj to do akÄ?ního newsletteru a díky tomu mohou Ä?ásteÄ?nÄ› akcema konkurovat hypermarketům.

    Další vÄ›c co u nás funguje jsou benzínky vs prodejny. Máš benzínku, tÅ™eba OMW a o benzín se kompletnÄ› stará OMW, má veÅ¡keré zisky, dováží benzí, postaví to atd. Nakonec Ä?lovÄ›k má prodejnu Viva a kolik tam stojí cola, pivko Ä?i Ä?asopis, to je na rozhodnutí prodejny Viva. Je to dokonce tak silnÄ› regulované, že tÅ™eba je povinnost mít oleje venku pÅ™ed prodejnou, i kdyby je lidé kradli a Ä?lovÄ›k by je chtÄ›l dát dovnitÅ™.

  • 30 Tukyn // Nov 10, 2007 at 3:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    Máš mojí plnou podporu, v zaÄ?átku podnikání nelze odhadnou trh na tolik aby Ä?lovÄ›k mohl říct s jistotou ano to půjde. PÅ™ed zaÄ?átke to chce jen obhlídnout situaci, urÄ?it si prioritní body které by nás mohli ohrozit oproti konkurenci a podle toho urÄ?it zda je vůbec reálné ňákým způsobem prorazit, pokud ano tak se do toho opřít. Můžete zaÄ?ít podnikat a vaÅ¡e firma vás za půl roku zrujnuje(po peÄ?livém uvážení by se to stát nemÄ›l) nebo zaÄ?nete a bÄ›hem roka vaÅ¡e firma bude mít 4x takovou hodnotu než na zaÄ?átku. Proto uvažovat způsobem že pokryjete 5% trhu prostÄ› NEJDE!!

Napis komentar