Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Premyslejte jako magnati

October 28th, 2007 · 46 Comments

Co byste delali kdyby vam nekdo dal nejake penize? Treba par tisic nebo klidne stovek tisic?  Zkuste se na par minut zamyslet jak presne byste penize vyuzili. Jaky sen byste si splnili? Existuje neco po cem touzite a nyni na to nemate penize?

Skoda, ze nemuzu videt co si kdo mysli. Koupili byste si nove auto? Jeli byste na cestu kolem sveta nebo na nejakou exotickou dovolenou? Koupite si vetsi dum pro vasi rodinu?

Premyslet o tom co byste si koupili neni vubec spatne. Muzet to byt velmi motivacni k tomu, abyste neco zacali delat ke zlepseni vaseho zivota. Ale kolik z vas premyslelo do ceho byste investovali nebo za co byste penize utratili. Utracet vsechny penize za veci, ktere si chcete koupit, vas zabrzdi ve vasem vyvoji. Lide co utrati vsechno co vydelaji za veci, ktere chteji (dum, auto, dovolenou… ) se malokdy stanou financne nezavisli.  Je potreba se oprostit z  “konzumni” mentality.

Misto utraceni vsech penez nejdrive premyslejte jak je investovat. A teprve z toho co vam investovane penize vydelaji si kupte co chcete. Nekdo mi treba da sto tisic dolaru. Koupim si nejake drahe auto? Nebo radeji $100,000 investuji do nemovitosti a z mesicniho prijmu si pozdeji poridim to auto po kterem jsem touzil. V podstate dosahnu stejneho cile, ale vysledek je naprosto odlisny. V jednom pripade mam investici do nemovitosti, ktera s roky poroste na cene. Z teto nemovitosti mam mesicni prijem $1,000 a z tohoto prijmu uz muzu utracet. Nejenom jsem penize neutratil za auto, ktere jen bude klesat na cene, ale jeste jsem nainvestoval do neceho co vytvari nove moznosti vydelku (zhodnoceni a najem).

Uvedl jsem priklad se sto tisici, ale uplne stejne to plati i pro drobne castky. I kdyz dnes vydelavate malo, a nemuzete moc usetrit, tak presto musite takto zacit premyslet. Je to o zpusobu mysleni ne o vysi castky, kterou muzete investovat. Kdyz se naucite takto premyslet tak misto investovani par stovek brzy budete investovat statisice nebo miliony.

Popularity: 39%

Tags: Moje vlastni zkusenosti

46 responses so far ↓

  • 1 pepe // Oct 28, 2007 at 6:44 pm

    Necital si nahodou Rich dad, poor dad? ;) Je v tom naozaj kus pravdy a co je dolezite, nie je potrebne investovat len do nehnutelnosti, komodit apod. Poslednu dobu zistujem, ze internet dnes ponuka take genialne moznosti, ze nie je vobec tazke zrealizovat 100-200%ne rocne zhodnotenie investicie, pri relativne nizkom riziku. Vyhodou je, ze nemusite kupovat hned dom, staci par stoviek $ vrazit do webov alebo domen, cim mozete diverzifikovat svoje portfolio.

  • 2 Josef Reznicek // Oct 28, 2007 at 7:36 pm

    Tenhle clanek vypada jako citace z prikladne knizky o bohatstvi. Ano, rich dad, poor dad to obsahuje take. Jak ja mam rad tuhle knizku… :-)

  • 3 Cappy // Oct 28, 2007 at 8:31 pm

    Básník (John) tím chtěl říct, že abyste se naučili myslet podnikavě, musíte se naučit používat peníze jako nástroj.

    Na to existují jednoduchá cvičení. Koupíte nějakou levnou komoditu, kterou si vyberete — a zkusíte jí prodat se ziskem.

    Cituji:
    1) Misto utraceni penez nejdrive premyslejte jak je investovat.

    2) A teprve z toho co vam investovane penize vydelaji si kupte co chcete

    3) Penize neuracejte za veci, ktere budou klesat na cene, ale (investujte je) do neceho, co vytvari nove moznosti vydelku.

    A můj dodatek k tomu zní: Hlavně u toho myslete hlavou.

  • 4 Ivo // Oct 29, 2007 at 12:15 am

    A nebo koupit vysněné auto a prodat ho za dvojnásobek :)

  • 5 Misha // Oct 29, 2007 at 12:45 am

    Johne, při vší úctě, tohle je jeden z nejslabších spotů cos tu kdy napsal. Když to zhodnotím hodně kriticky - tak jsem si vždycky pochvaloval, že tady píšeš o věcech hodně konkrétních a nebo založených na konkrétních případech, což je největší přínos toho co píšeš, ale tohle je tak postavené na vodě, až hanba:)

    Pokud ale teze toho článku příjmu - “Uvedl jsem priklad se sto tisici, ale uplne stejne to plati i pro drobne castky. I kdyz dnes vydelavate malo, a nemuzete moc usetrit, tak presto musite takto zacit premyslet.” - řekněme že jsem měl štestí a našel jsem 1000 Kč. Co s nimi mám udělat, abych je zhodnotil?

  • 6 Andre // Oct 29, 2007 at 1:01 am

    Klasika z knihy Bohatý táta, chudý táta.

  • 7 Mirek Hoza // Oct 29, 2007 at 1:51 am

    Misha - reknu ti muj konkretni priklad, prijdu do Alberta a vidim akci, 0.7 l Absolut vodka za 190 Kc. Cena, se kterou jsem ji bez problemu rozhodil mezi pratele byla 260 Kc. Zisk 70 Kc/ks, v procentech cca 35%. S tisicikorunou jich koupis 5, vydelas 350 Kc. Vsude okolo je spousta prilezitosti, jen staci mit trosku stesti a trochu se snazit, i s tou skeptickou tisicovkou. Nejsem podnikatel, nemohl jsem nakoupit vetsi mnozstvi a rozhodit to do oficialne do obchodu, coz me velmi velmi mrzelo… Kdo chce, hleda zpusoby, kdo ne, hleda duvody…

  • 8 dafodil // Oct 29, 2007 at 1:58 am

    Naprosto souhlasim s timto clankem. Dulezite je zacit myslet nekonzumne.

  • 9 kryšpín // Oct 29, 2007 at 2:06 am

    Kdybych mel tech par stotisic dolaru, tak je urcite investuji. Ale s mensi castkou se tezko hleda investice.

  • 10 Christo999 // Oct 29, 2007 at 2:35 am

    John neni idiot aby psal takovejhle clanek jen tak pro nic za nic… na druhou stranu chapu ze par lidem to muze pripadat prilis americkobestsellerskej poucovaci styl, ale kdo nic nedela nic nezkazi, ze…

    kdyz odebereme formu, tak v obsahu najdeme minimalne jednu velmi dulezitou vec… a to navod jak se chovat k penezum. Kdo cet vyse zminene knihy a vzal si z nich neco, tak vi o co jde, ale je plno lidi, ktery nemaj o tomhle stylu mysleni ani sajn… to neni o vubec velkejch penezich, ale o prave o tom co udelas s tou tisicovkou…

    tuhle mi tu jedno cinske devce na jednu stranu plakalo jak si nemuze splnit sny a ze je ordinary girl a na druhou stranu promrhalo celou slusnou vyplatu za nesmysly, ipody a jine blbosti… atd…

  • 11 Ayahua // Oct 29, 2007 at 3:14 am

    Tak ano… Tohle opravdu beru spíše jako připomenutí základních návyků, jedná se o základní pravidlo nezbytně nutné, do extrému předvedené např. u Kamprada. Otocit peníze zpět do podnikání velí logika i bez knízek, pouze to chce disciplínu.

  • 12 Petr // Oct 29, 2007 at 3:17 am

    Mirek Hoza: Ta tomu říkám výkon! A myslím to bez ironie. Je vidět, že příležitosti jsou fakt všude. I v tom proklínaném Albertovi ;)

    Christo999: No a ani to nemusí být Číňanka. Mě stačí jedna z kolegyň - přijde a říká” Víš, já jsem udělala strašnou věc. Koupila jsem si kabelku a botu v Pařížské. A nechala jsem tam za ty dvě věci 17000,- Kč. Co mám doma říct příteli?” A pak se diví, že jí před výplatou chybí peníze…

  • 13 Ayahua // Oct 29, 2007 at 3:17 am

    Jinými slovy to vyjadřuje parafráze Lenina: “Točit, točit, točit!” :-)

  • 14 Endorfin // Oct 29, 2007 at 4:30 am

    …přesně tak. Myslím si úplně to samé. Většina lidí takto nepřemýšlí a chce všechno hned. Připadá mně tohle myšlení jenom o něco lepší než to romské (a to mám ve svém okolí na romy nejlepší názor - podle mě není totiž vůbec lehké vymanit se z toho jejich “nicnedělajícího” prostředí). Ti dostávají peníze po 14 dnech, aby je hned neutratili. Má známá (a většina lidí) je to semé, jen s tím rozdílem, že je utratí po měsíci. Všichni si vyřizují půjčky, hypotéky atd. jen aby to u nás nedopadlo jako v USA…
    Když jsem před cca rokem začal intenzivně brouzdat po netu a hledat, jak nejjednodušeji vydělat peníze, které v budoucnu chci investovat, slyšel jsem doma, abych se na to už vykašlal a šel si radši najít nějakou brigádu. Samozřejmě jsem nic světoborného neobjevil, ale za to jsem našel pár webů, ketré jsou pro mne živnou půdou a díky kterým se tohoto cíle nevzdám.
    Díky Johne (i vy ostatní)!
    “Dokud se nezměníš, budeš vždycky mít jen to, co už máš.”

  • 15 Mário Roženský // Oct 29, 2007 at 5:52 am

    No taky bych se přiklonil k tomu, že toto je takový slabší příspěvek. Lidem, kteří o financích přemýšlí je to naprosto jasné a lidem co ne, tak je to snad nakopne. Po přečtení prvních 2 řádků jsem si vzpomněl na onu Kiyosakiho knihu.

    Mám kamaráda, se kterým vyděláme cca stejně. On je blázen do amerických aut. Teď si dovezl z Ameriky takový šrot asi za 150k a chce do toho jednou tolik dát, bude ho to stát nehorázně času a úsilí, než to auto dá do provozu, ale tvrdí, že prostě to chce mít teď v 23 letech, ne až bude starý. Různých (mnohem levnějších) krámů má asi 5.

    Já jsem přesně opak, radši budu teď pět let šetřit a pak si koupím za mega dvě porsche nebo BMW, místo toho, abych si teď kupoval nějaké pseudopřibližovadlo. A to mi na to vydělají jen investice, neboli i poté co si to koupím, tak mám na další provoz:).

  • 16 Dionel // Oct 29, 2007 at 5:53 am

    Samozřejmě s článkem souhlasím, ale bez urážky Johne je to jen takové připomenutí, nehledal bych v tom nic převratného( tos určitzě ani neplánoval).
    Já vím, že tak mnoho lidí nemyslí ( to jsou ti konzumenti), ale mě samoznému to připadá naprosto normální.
    Když už chcete nějaký ten příklad, zkuste zapřemýšlet i nad trochu nelegálním obchodem( např s marihunanou- po sklizni koupím mnoho za levnu a o prázdninách to prodám za dvojnásobnou cenu). Doufám, že jsem Vás tady tím příspěvkem neurazil, ale myslím že je to taky obchod.

  • 17 Nosi // Oct 29, 2007 at 6:36 am

    Nj, jenze ono je to trojkovy BMW tak pekny :-). Snazim se investovat do projektu, u kterych vim ze aspon neco vydelaji (krom toho ze mi i investici vrati). Bohuzel nemam tolik k dispozici, abych koupil nemovitost a pronajimal ji - na netu je ale super, ze udelate web za desitku a za par mesicu/let se to bez vetsi prace muze vratit desetkrat-xkrat.

    Kazdopadne po precteni rich dad, poor dad jsem zacal premyslet uplne jinak - investovani, dukladnejsi rozmysleni co s penezma, konec utraceni za blbosti… A je to tak lepsi :-).

    Dionel: Ja jsem v tohle hodne moralistickej, takze se mi tahle vec prici - ale kamarad to pestuje, sklizi, prodava - a vydela si :-).

  • 18 Misha // Oct 29, 2007 at 7:09 am

    Mirek Hoza: díky za příklad, taky to je cesta. Ale podnikání a investice je z mého pohledu přece jen víc než levně nakup a draze prodej.

    U relativně malých částek je podle mě docela důležité si rozmyslet, zda mi náklady spojené s jejich investováním (nebo spořením jako nejméně pracnou formou investice) vůbec ten zisk umožní realizovat. Čím je ta částka menší, tím méně se vyplatí investovat a subjektivní osobní užitek z toho, že si její spotřebu neodložím, ale hned udělám sobě nebo někomu jinému radost, bude větší.

    Samozřejmě to neplatí u peněz, získaných v podnikání a za účelem obživy, ale pouze a jedině u peněz, které člověk získá navíc a se kterými nepočítal - což je hypotéza, kterou v článku John nastavil.

    Krátce a stručně - pokud najdu tisícovku na ulici a nebudu aktuálně mít potřebu něco s ní urgentně zaplatit, raději koupím nějakou drobnost přítelkyni a sobě láhev Bushmills, než abych běhal po supermarketech a hledal příležitosti, jak ten litr investovat.

  • 19 Ayahua // Oct 29, 2007 at 7:42 am

    Lidi, co pěstují, sklízí a prodávají znám také. Problém u nich ale většinou bývá to, že sami také dost hulí a utrácí za další blbosti, přesně jak se zde píše, tím pádem z nich patrně kartel nikdy nevyroste. :-)

    To Misha: Většinou se chovám stejně, pokud jde o nízké částky. Ovšem záleží na aktuální příležitosti, za přibližně 1500,- za doménu a webhosting jsem rozběhl web, který mě dnes živí (tedy ta výroba za tím už běžela, když jsem do toho jako obchodník vstoupil, ale zboží se v ČR začalo prodávat až s tímto webem). V začátku jsem podomácku vytvořil fotografie produktů, na inkoustu natiskl improvizované katalogy a napsal jednoduché HTML stránky. Začali se mi ozývat zákazníci a teprv z prvních vydělaných peněz jsem natiskl ještě více katalogů a vydal se je nabízet do prodejen nábytku po celé ČR.

  • 20 Cappy // Oct 29, 2007 at 7:47 am

    Oops. Nestačím se divit. Nad tím článkem bych vůbec neohrnoval nos a divím se, že i zdejší zkušení podnikatelé to dělají. Proč si to myslím?

    Zaprvé, učený z nebe nespadl. Když zopakujete základy přístupu k penězům těm, kteří o tom v životě neslyšeli a ani nikdy o tom neuvažovali, nakopnete třeba nějaký podnikatelský talent, ze kterého se jednou stane nový Baťa nebo Škoda. Všechno je možné.

    A když ne, tak minimálně pomůžete normálním lidem, aby neskončili v konzumních kruzích a nezadlužili se na kravinách, jako jsou leasingy a spotřebitelské/konzumní úvěry.

    A za druhé. Předpokládám, že John jenom pokračuje v seriálu na téma investice a co s penězi. Takže se nebojím, že v budoucnu nebudou další články na toto téma s praktickými příklady nebo o tom, jak neutrácet za blbosti a zbytečnosti.

    Když bych měl mluvit za sebe, utrácím jenom za věci, které mě posunou někam dál. Udělají můj život lepší. Rozhodně bych si nemyslel, že mi Porsche udělá život lepší. To si ho můžu půjčit v půjčovně, trochu se povozit a jsem vysmátej.

    Na čem bych se v životě neodvážil šetřit, jsou vědomosti. Z různých lidských oborů. Když už se stát horlivým konzumentem, tak jedině konzumentem vědomostí. A to se dá dělat, jak můžete vidět na tomto příkladu, na tomto blogu, i zcela ZDARMA.

    Když jsem tu před nedávnem psal komentář, že jsem řešil, co udělat s jedním milionem, abych měl druhý den milion a jednu korunu k tomu, většina lidí vůbec nepochopila, co jsem tím chtěl říct. Byl to rébus, jehož řešení je ale velmi jednoduché.

    Proto si pamatujte: Nejlepší investice jsou ty, které jsou zdarma.

  • 21 Jakub Suchy // Oct 29, 2007 at 9:02 am

    Dela si rozumny clovek srandu kdyz mluvi o dealovani? Chlape, vstavej. Dealovani.

  • 22 Mirek Hoza // Oct 29, 2007 at 9:02 am

    Misha - podle meho nazoru je prave nakup/prodej pro mnoho lidi skvely uvod. Ptal ses na tisicovku, dal jsem ti konkretni priklad, byl umerny castce. Ty z tve pozice (pravdepodobne jiz zajisteneho cloveka) by sis koupil lahvinku, ale clovek, ktereho se ta 1000 Kc “investice” tyka, by premyslel jinak. Ja bych neohrnoval nos nad levnejsim zbozim. Ne kazdy ma nadani na kapitalove investice, nemovitost atp. Znam jedny manzele, puvodne ucitele, ve ctyriceti s ucitelstvim sekli (ani se jim nedivim) a zacali prodavat vajicka. “Obihali supermarkety” a jejich prvni vajicka (ktera prodavali kdesi na trzisti) pravdepodobne byla z Makra. Jsou uspesni, zajisteni. Reknes si, hloupe vajicko, tri koruny, to si radeji koupim zvykacku? :)

  • 23 Misha // Oct 29, 2007 at 9:12 am

    Mirek: já jsem to nemyslel tak, že to nikomu nemůže vyhovovat, určitě je to pro mnoho lidí v podstatě jediná možnost jak začít podnikat.

    Problém je v tom, že touto cestou ty peníze zhodnotíš tak málo, že se to vlastně nemusí vyplatit. Nákup, prodej s marží, odečtení nákladů, za zbylé peníze opět nákup… Strašně moc práce a strašne dlouhé cesta k tomu, abych vydělal, obrazně řečeno, druhou tisícovku. Nemluvě o riziku, že to neprodáš, atd.

    Cappy udeřil hřebíček na hlavičku - za ten litr by bylo ideální si koupit třeba knížku.

    Ayahua: nový projekt na netu za ty peníze samozřejmě rozjet můžeš, to je taky dobrý nápad, ale určitě tomu webu musíš věnovat nějaký čas, což jsou taky tvoje náklady. Takže se vlastně nejedná o investici 1000 Kč, ale mnohem více.

  • 24 Misha // Oct 29, 2007 at 9:13 am

    nakonec to nebyl tak špatný článek, protože podnítil docela plodnou diskusi. :)

  • 25 Mirek Hoza // Oct 29, 2007 at 10:26 am

    Misha - dobre, chapu, respektuju tvuj nazor, ale stejne si porad myslim, ze na nakup/prodej mas zbytecne negativni nahled. Zajimal by me tvuj nahled na XYZbikes, nakup/prodej jako vysity :)

  • 26 tomart // Oct 29, 2007 at 11:29 am

    Já lituju toho, že jsem takové peníze neměl, když vstupoval Google na burzu :( Teď mají jeho akcie několika násobnou hodnotu než ze začátku, kdy to bylo +-80 dolarů. Takže možná bych koupil akcie právě Google. IMHO stagnace tu jen tak nebude a bude rozšiřovat své další služby->vydělávat->vzrůstat cena jeho akcií. Ale ta cena je už pro mě teď dost vysoká.

    Já osobně jsem našel pár tisíc na chodníku a nechal jsem tomu utrácení volný průběh..mohl jsem si dopřát ale vyšší “luxus”.

  • 27 John Vanhara // Oct 29, 2007 at 11:50 am

    Kazde uspesne podnikani pokryva nejakou POTREBU. Cim vice je podnikani uspesne tim lepe je videt, ze nejakou skutecnou potrebu lidi pokrylo.

    Pozna se to tak, ze lidi jsou ochotni za neco platit penize (tezce vydelane nebo nasporene). Podle me je uplne jedno jak tu potrebu pokryjete. Jestli neco vyrobite nebo jen nakoupite a prodate. Jde hlavne o to tu potrebu pokryt.

  • 28 nina // Oct 29, 2007 at 12:38 pm

    já mít peníze na zbyt, tak 100 % bych investovala do nějaké nemovitosti, neboť jejich ceny půjdou nahoru a bydlet se bude vždy. Na druhou stranu…člověk by si měl taky užívat, ale myslet na budoucnost…alespoň části současné spotřeby se vzdát ve prospěch budoucí..

  • 29 endorfin // Oct 29, 2007 at 12:53 pm

    …když tady tak mluvíte o tom nákup/prodej. Já bych se tomu taky nebránil a teď mám dokonce možnost nakoupit velmi levně a docela dobře prodat. Není to určitě moje konečná stanice, ale do začátku stačí. Nejzajímavější na tom je, že kolem toho v té firmě chodí dost lidí a nikoho zatím nenapadlo udělat to samé - snad jim to tak ještě chvíli vydrží..:-)

  • 30 Christo999 // Oct 29, 2007 at 1:08 pm

    Z ruznych stadii meho podnikaho mi za ta leta vyplynulo a drzim se toho jako hovno kosile, ze je potreba co nejvice zjednodusovat… az trivializovat business model, dobre funguji jednoduche veci, slozite ztraceji dech a negeneruji profit. Proto jsem po nekolika burnoutech ze slozitych businessu prestal opovrhovat jednoduchym “kseftem” kde jde “jen o penize” - levne koupit, draze prodat (a jak pridavaji cinani - zadrzovat penize dodavatelum :-) … a jestli mne neco bavi, tak to je prave trivialni business, ktery je delegovatelny a rozsekatelny na miniukony pro lidi ktery se daj bez problemu vymenit. Vrele doporucuju se misto lesteni vlastniho ega z toho jak zvladam slozity business preorientovat na proste a co nejefektivnejsi vydelavani penez. Co za ty penize clovek poridi je vec druha, nekdo si koupi cas, nekdo veci, nekdo zazitky… to uz je kazdeho vec…

  • 31 Badial // Oct 29, 2007 at 1:40 pm

    Byval jsem s takovou partickou co cas od casu zahulila a meli moc pekne pravidlo, NEKOUPIS, NEPRODAS. Tam nekde lezi ta hranice mezi hulicem a DEALEREM.

  • 32 Mart // Oct 29, 2007 at 3:37 pm

    Měl bych dvě poznámky k debatě:
    1) Slyšet názor od Havajana, který píše knihy, aby vydělal, a pak od osoby které věřím (John), může být pro mnoho lidí sakra rozdíl. Takže z mého pohledu podobný článek má smysl, i když působí jako hesla od Kiyosakiho.
    2) Kdo z nás začínal jinak než investicí pár tisícovek? Za 1000 Kč je doména a hosting na pár měsíců, pro začátek až dost… Někdo z toho udělá desítky tisíc pomocí znalostí, které získá na netu zdarma.

  • 33 JP // Oct 29, 2007 at 3:48 pm

    Nina: S těmi nemovitostmi bych (v ČR) tak rok dva počkal. Teď jsou podle mě dost předražené, zvláště v Praze. Navíc se za vydatné podpory médií blíží určité problémy. Všechno více či méně zdražuje, úrokové míry začínají růst a lidé nebudou mít peníze nazbyt.

    Některé zvlášť napnuté, především hypotékou zatížené rodinné rozpočty budou mít velké problémy a na trhu s nemovitostmi dost možná přeteče nabídka poptávku. Problémy budou mít především ti, kteří se nedrží právě toho, co v tom “opovrhovaném”:) článku John napsal. Spousta lidí se v průběhu dosavadního ekonomického růstu naprosto nesmyslně zadlužila (mámo, v práci mi přidali, jedeme do Chorvatska, volej Provident!). Kde jinde by lichvářské firmy braly tu hromadu peněz, kterou cpou do televizních reklam (a že jich tam teď je)? +- rok zpátky vyvrcholil “hypoteční boom” - nemalá část hypoték má krátkou fixaci úrokové sazby a jakmile skončí, opět se najde spousta překvapených lidí, kteří přemýšlejí jen o tom, co je teď. Jestliže už teď nutně cpát peníze do nemovitostí, zkusil bych nějaký malý byt v Praze, po kterých teď není moc velká poptávka - podle mě ale nejpozději do dvou let výrazně vzroste, protože někteří lidé prostě svůj stávající větší byt nezvládnou.

    Samozřejmě je to jen můj pohled a nemusí být nutně správný…:)

  • 34 fandor // Oct 29, 2007 at 4:16 pm

    S rozdilnym myslenim ruznych lidi souhlasim. Pozor ale na zkratkovite nazory typu “staci litr na hosting & domenu a jedeme”. Ty prvotni naklady nejsou vetsinou problem, at je to tisicovka, deset tisic nebo treba tricet tisic, na to clovek nasetri i z vejplaty.

    Problem vidim v ziskavani informaci a zkusenoti. Ano, dost toho je na internetu zdarma, ale dostat se k tomu a probrat se tim - to vyzaduje neskutecne mnozstvi casu a trpelivosti, coz muze byt pri fulltime zamestnani/starosti o rodinu vetsi problem nez ty pocatecni penize.

    Sam jsem stravil behem let 2005-2006 mesice ctenim knih, diskusnich for, blogu fulltime (nemusel jsem chodit do prace, takze jsem mel dostatek casu i energie, diky tomu ze me zivil hosting a dalsi, tehdy existujici a vydelavajici projekty).

    To samostudium a pokusy stalo za to, protoze behem 2 let jsem se dostal na prijem, ktery bych v ceskem zamestnani nikdy nedostal (za soucasnych okolnosti jako je vzdelani, vek a zkusenosti z pohledu korporatniho zamestnavatele). Nehlede na skutecnou svobodu, nezavislost a volnost.

  • 35 John Vanhara // Oct 29, 2007 at 4:35 pm

    Ja to taky vidim jednoduse jak pise Mart. Fakt si myslim, ze jde o par prvotnich nakladu na domenu a hosting. Vse ostatni se muzes naucit za behu.

    Nemusis mit full time cas. Kdyz venujes 2 hodiny denne ctenim informaci a implementovani malych kroku tak za rok budes o obrovsky krok dal. A myslim, ze se to da zvladnou i s full time jobem.

  • 36 tonk // Oct 30, 2007 at 1:52 am

    Ja bych koupil par nemovitosti a pak je za par let prodal za x krat vyssi cenu

  • 37 Tomas Bibrlik // Oct 30, 2007 at 2:54 am

    Já si sem tam říkám, že skoro nic nedělám. Sem tam mě to štve. Ale ty malé kroky co dělám každý den dělají asi velké věci, protože okolí nevěří, kolik se toho dá dohromady dělat a vytvářet.

    Za tu tisícovku bych taky pořídil doménu a hosting a vše ostatní se učil za běhu. Hlavně je lepší dělat něco než nic a rovnou to vzdát.. To je chyba většiny lidí. Druhá chyba je ve výdrži, málokdo dokáže vydržet v tom, co začal, když se vyskytnou nějaké problémy.

    A jak tu bylo psáno - článek je to obecný, ale dobrý pro ty, kteří dané knížky ještě nečetli. Ono teď (po bitvě - potažmo čtení těch knih) je každý generál..

  • 38 xdrm // Oct 30, 2007 at 5:07 am

    John promin, ale takoveto reci nesnasim od doby co mne lanarili do MLM :-( Knihu Bohaty tata chudy syn, tam omilali porad dokola. Ale chapu rozdil mezi tvoji radou a manipulaci.

    Nejlepsi investice je do alkoholu tam je zarucenych 40% :-)

  • 39 Rammi // Oct 30, 2007 at 6:48 am

    Tomas Bibrlik: ja bych jen doplnil, ze malo lidi vydrzi delat neco co nevydela za par tydnu / mesicu aspon par tisic.
    Pricemz kdyby vydrzeli, tak muzou mit ten povestny milion treba za rok ci tri

  • 40 Honza // Oct 30, 2007 at 8:11 am

    Johne, prosim, vymaz ty ulety lidi, kteri v debate na Tvem super blogu, davaji za poznamky o dealovani smailiky. Nemam nic proti tomu, o cem mluvi, ale jedna vec je konzumace a druha vec je prodej. Prosim, smaz to, at se priste vrati do rozumnych mezi. Bavime se a chcem se bavit o podnikani!!! Ne o DEALOVANI!!!

  • 41 eforsee // Oct 30, 2007 at 1:35 pm

    Mne to pripomnelo knihu Nejbohatsi muz v Babylone. Tam byla nosnou konstrukci knihy myslenka, ze je potreba davat z jakkoliv vysokeho prijmu stranou 10% a ty postupne “rozmnozovat”. Chapu, ze nekdo muze byt na clanky tohoto typu trosku alergicky, ale opakovani matka moudrosti a John to mysli dobre a hlavne (aspon mi to tak prijde) uprimne. :) Cloveku to muze prijit jako automaticke pravidlo, zvlast pokud cte pravidelne tento blog a zajimaji ho podobna temata, ale ruku na srdce..kdo z ctenaru ma tu disciplinu se podle techto doporuceni chovat?

  • 42 radim // Oct 30, 2007 at 1:53 pm

    ahoj,
    zda se, ze to trosku smeruje jinam,
    rad bych jen podotknul,

    MLM nesouvisi s Kyiosakym a jeho knihami Bohaty tata, …

    Mam je precteny za ty roky prakticky vsechny
    a muzu otevrene prohlasit ze jsou to nejlepsi knihy sveho druhu,
    kdyz se na to divam s odstupem tak je vetsina veci nyni jasnych , ale pred temi knihami jsem o tom vubec nevedel, nebo vedel malo.

    Koneckoncu vse je o obchodu a potazmo marketingu a reklame.

    O tom jak mysli a co delaji bohati lide (miliardari) je opravdu treba se naucit a vedet. Malokdo vam to ale povi … pokud se ho nezeptate tak asi nikdo.

    Ale zpet k debate .. clanek je pro mnohe jasnym ale pro mnohe uplne novym, proto je dobre ze je tady.

    Muj nazor je:

    zkuste premyslet jako podnikatele, jako (rekneme) milionari, je to totiz jedna z cest jak se dostat mezi ne, pokud tedy o to stojite … vidte :)

    + vuli + vytrvalost + solventnost

    a melo by to stacit :))

  • 43 Mirek Hoza // Oct 30, 2007 at 2:46 pm

    radim - chtel jsem o MLM vs. Kiyosaki napsat taky, ale nedovedl jsem to zformulovat, tys to vystihl presne. Kiyosaki MLM sice zminoval (v pozitivnim smyslu), ale vice se o nem nerozepisoval.

    Ale te skepsi se nedivim, MLM v ceskem podani je z 99% nekalost.

  • 44 dali // Oct 30, 2007 at 3:52 pm

    to Eduard Jenco: ty lidi jsou tam v tak tezke pohode, ze ani nevi co to tam maji rovna za zrizeni :-)

  • 45 Jiří Lysek // Oct 31, 2007 at 12:10 am

    :) mít peníze a nemít peníze je vždy otázka. Určitě bych je investoval. Nejhorší otázka je vždy do čeho že. Ne do všeho se dá dobře investovat s dobrou návratností. Ale to už je otázka zase z jiného soudku. O tom jsem přemýšlel už hodněkrát do čeho bych investoval peníze. Vím do čeho ale neřeknu.

  • 46 radim // Oct 31, 2007 at 4:19 pm

    jen kratke info,
    nemam nic proti MLM - multi level marketingu - je to take obchod a pokud je fair tak neni co dodat - Napr. Herbalife,Emway (nebo jak se to pise) - maji SIT [NET] a prodavaji zbozi (pripadne sluzby s tim spojene), to ze cena toho zbozi muze byt az zbytecne prehnana ….

    zkusil jsem, a odesel, konec tecka.
    ale porad to je fair kseft, jejich praktiky presvedcovaci uz nejsou uplne koser ale budiz.

    Horsi MLM v podobe PYRAMIDA je / byl jiny nejmenovany SKYL…. neco pripadne jeste jiny a ten uz si vubec nevzpomenu.

    Tam nebyly ani produkty ani sluzby .. a platil si vstupni poplatky a ziskaval si “USPECH”
    :))
    to je podvod i kdyz to nakonec u soudu obstalo ..

    tohle opravdu ne

    Zaverem MLM neni nic nekaleho a prakticky i francheeza je taky trosku o MLM ale jen na zakladni urovni … v jistych vecech je rozdilna.

    mejte se

    radim

    p.s. nejlepsi investice je do “SEBE” za ucelem realizace nejake myslenky (businessu, planu, projektu, idee) ktery prinese zisk
    rekneme 50-150% rocne alespon v prvnich letech …

    Cili podnikani.

    [ nemyslim tim litr vodky vid :) ]

Napis komentar