Hodne ctenarum pripada ten muj design na www.xyzbikes.com strasny. Me zas tak strasny neprijde, ale urcite ho chci nekdy v budoucnu zmenit. Ale kdyz ho budu menit tak chci, aby to byla zmena o dost k lepsimu. Chci aby taky stouply konverze navstevniku (mnozstvi objednavek). To povazuji a nejdulezitejsi.
Tohle jsou navrhy, ktere mi poslal jeden ze ctenaru tohoto blogu:
Me osobne ani jeden navrh moc nenadchl. Ale kdyz se me designer zepta proc a jak bych si to predstavoval tak poradne nevim jak to vysvetlit. Nejak na zmenu designu nespecham. Mam jine a dulezitejsi veci, ktere ted musim zaridit. Takze jsem ani nemel moc cas premyslet jak by to melo vypadal.
Ocenil bych nejake nazory co si myslite, ze je nejdulezitejsi u webu, ktery prodava zbozi. Co by melo nejvice vynikat (obrazky, specialni nabidky, slevy)? Jde hlavne o to co dat na homepage. Zbytek webu je blog a osCommerce (nakupni kosik). Na osCommerce take existuji sablony (themes) a da se upravit.
Popularity: 41%




42 responses so far ↓
1 pavel // Nov 25, 2007 at 4:43 pm
Taky nejsem odborník přes weby, ale tvůj originální web se mi líbí snad i víc..je takovej barevnější. Ty návrhy jsou trošku jako podle šablony. Jako zákazník oceňuju hlavně rychlou a přehlednou navigaci. Možná v rámci “profesionálnějšího” looku bych jen trochu sjednotil katalog tématicky s hlavní stránkou ať to nevypadá skoro že jdu na jiný stránky jako teď(třeba zachovat to barevný členění kategorií). Zvýraznit třeba best sellers, ať není všechno utopený v jednom stylu..prostě zvýraznit co potřebuješ, parametry na který chceš upozornit. Ale grafiku celkově bych zas tak výrazně neměnil. Ještě mě napadá že ty nadpisy tabulek v shopu mají bílé písmo na světle šedý podklad, je to sice čitelný ale vyžaduje to trošku námahy, ale to je detail…
Ono u toho designu jde podle mě o to, že když jdu někam kde to vypadá jako že to dal dohromady 13-letej kluk tak mám menší důvěru ke koupi, ale u tebe ten design nějak hroznej není, jen to sjednotit trochu s hlavní stránkou a bude to v pohodě. Možná přidat pár fotek spokojených zákazníků s kolem ať mají lidi důvěru že to funguje (to beru z pohledu svýho, v USA jsou lidi zřejmě na to že eshop funguje zvyklí
2 Christo999 // Nov 25, 2007 at 4:53 pm
podle mne nemusi platit za malo penez malo muziky… ale je hodne malo levnych webaru, kteri nejen ze vec hezky namaluoju, ale maj opravdove zkusenosti s marketingem. Tuhle jsme si nechali delat zakazku jednou renomovanou reklamkou, a taky zadna superslava. Je to jako se vsim, je treba naprosto presne naformulovat ocekavani a zadani () a nechat si udelat strategii a zejmena skicy - neplatit za cas straveny pred photoshopem - coz panove grafici zejmena samouci tak radi bez rozmyslu delaji.
Ja se pokusim ve svem webshop experimentu nechat udelat vyrazne odlisnou uroven zpracovani nez konkurencni weby, mozna se mylim, ale verim ze to je jako kdyz vlezes do oskliveho umolousaneho obchodu a nebo do krasneho cisteho kde je radost nakupovat. Verim ze i na webu plati pravidlo - Pekny obchod+dobra cena+jednoduchej kosik=dobra konverze …+ rychla dostupnost+perfektni logistika=prekonani ocekavani=super word of mouth=bigger profit.
Tohohle designera bych obratem vyskrt, to je peknej humus co vyplodil, beach cruisery jsou pritom urcite velmi vdecne tema na ruzna graficka zpracovani (navic s tvym napadem na customizaci, to by mohl byt tahak celeho webu, viz jak udelat z hovna bic). …a dobre profi fotky delaj divy.
3 teekey // Nov 25, 2007 at 9:07 pm
kdyz jsem web (http://www.xyzbikes.com/) videl naposled asi pred mesicem/dvema tak tam bylo jeste neco snad textoveho a docela jednoducheho. Podle me by na titulni strane (homepage) melo byt opravdu jen to hlavni a co nejmene zbytecnosti a textu. Lidi tam prichazeji z jasneho duvodu = beach cruisers, takze jednoducha grafika, nahled kol v AKCI ci se slevou, jednoduche MENU nekdo po strane a nebo pod logem (horizontalne) se zamerem na nahledy kol, protoze to je to co ty lidi na web dostane. To co je tam ted (XYZ Beach Cruisers Blog) je docela zbytecne hodne textu. Genialni veci jsou jednoduche a proste a mene je casto vice
Z toho plyne, ze se mi ty “nahledy” nelibi, protoze je tam mraky textu. Kdyz neco kupuju tak me zajimaji hlavne nazvy a obrazky a az se zamerim na konretni produkt, tak chci nekde videt parametry, pripadne kdyz budu mit zajem, tak si rozkliknu nabidku “kontakt” nebo “expedice” apod. V jednoduchosti je krasa…
4 Radim Moták // Nov 26, 2007 at 12:16 am
LOL! Návrhy jsou příšerné a to mi můžeš věřit. Živím se tím (úroveň tak velké firmy, že nestojím ani o zpětný link, ani o uvedení pravého jména).

Jestli chceš profi design (a nemáš na zaplacení profesionálního studia typu symbio.cz), můžeš zkusit třeba nuvio.cz. Jak název napovídá, jednou chtějí být jako oni. Ale zatím mají směšné ceny za slušnou kvalitu, tak spěchej, než z nich bude studio s vysokými cenami
Jestli chceš jít superlevnou cestou neschopného studentíka, pak si nech radši stávající design
5 Ivo // Nov 26, 2007 at 12:28 am
Z těch návrhů bych si také určitě nevybral. S teekey nesouhlasím, jednak se texty úžasně krmí vyhledávače a navíc někteří lidé si chtějí opravdu přečíst informace. Ještě bych přidal možnost komentování jednotlivých kol.
Nejdůležitější na celé redesignu je sjendotit úvodní stránku a shop, protože tímto přepnutím mohou být návštěvníci značně zmateni. Jinak si nemyslím, že design musí být jednoduchý - důležité je ovšem zpracovat ten návrh tak, aby byly zdůrazněny důležité bloky (menu, akční nabídka, košík) a byla správně zvolena navigace.
6 Milka // Nov 26, 2007 at 12:56 am
Rozhodně váš současný design není strašný, i když malý přechod do moderního hávu by mu neuškodil.
Ale hlavně!!! Vlastním inet firmu s x tisíci zákazníky a to hlavně z USA. Názory většiny čtenářů tady jsou značně irrevelantní, protože jim chybí jediné - uvažování američana - vašeho návštěvníka. Většina tzv. web designérů vám bude nabízet a zaručeně doporučovat ty nejkrásnější a přísně funkční weby, ale vy potřebujete něco zčista jiného.
A tak, po daleko větší zkušenosti a CZ versus US návštěvníky a zákazníky dodávám, nechtějte design či doporučení p české firmě - byť bude jistě kvalitní, z psychologického hlediska vyhovovat nebude… ovšem, nebude-li autor toho návrhu velmi prozřetelný atd.
7 Radim Smička // Nov 26, 2007 at 1:21 am
V těch návrzích je hlavní chyba, že tam není nikde fotka kola. Alespoň v té horní liště by měla být. Ten tvůj současný, až na ty zběsilé barvy menu, pískovaný podklad menu a nápis Why buy used?, který přebíjí logo, není až tak špatný jako ty dva návrhy.
8 Dan // Nov 26, 2007 at 1:27 am
Ani jeden z těch návrhů mne vůbec nezaujal, jsou to hodně amatérské věci (hlavně u druhého to vypadá, jako by si někdo zkoušel nakreslit web v malování, bohužel).
9 Rival // Nov 26, 2007 at 1:46 am
Nejdůležitější prvky dobrého internetového obchodu jsou přehlednost, jednoduchost, použitelnost(!)…
…což ve skutečnosti znamená skvělý design (důveryhodnost a známost firmy, snadné a komfortní ovládání)…
…dobře odvedené kódování (SEO, rychlost načítání)…
…kvalitní zpracování textu - výzva k akci-nákupu (typografie, copywriting, SEO)…
10 Zager // Nov 26, 2007 at 1:47 am
Studuji pouzitelnost a weby delam od roku 2000. Jde v podstate jedine o to, vžít se do pohledu nekolika desitek lidi co na dany web prijdou. A polozit si otazky:
1. Co chteji nejvic?
2. Ktere veci je nezajimaji?
3. Dokazou se orientovat at jsou ve kterekoliv sekci webu?
4. Muzou snadno objednat?
5. Pochopi vse bez premysleni?
6. Neni tam neco navic, zbytecne jen na efekt?
Dnesni trend je namisto textu nasazovat obraz. Obraz zabere mnohem rychleji a nepotrebujete k tomu mit schopnost cist. Navic usetrite za prekladatele
Osobne me hodne posunula dopredu kniha:
Designing Web Usability od Jakoba Nielsena.
Tak asi tak
11 Robert // Nov 26, 2007 at 2:19 am
Ty návrhy jsou příšerné, to mi věř. Ale když vidím úroveň US sitů, tak to stačí. Mám takový pocit, že s takovým designem, by si v ČR neprodal ani ventilek.
12 Dave // Nov 26, 2007 at 2:33 am
Dneska na webech už nejsou moderní nějaká 3D tlačítka jako tomu bylo před 5ti lety (viz. 2 návrhy nahoře). Spíše je moderní takový “skleněný”, plastický a dynamický design. A hlavně méně je více, čili nějaká přehnaná grafika je zbytečná. Sice dneska už má většina lidí rychlé připojení nad 1Mb, tak už se nemusí brát tolik zřetel na počet grafických prvků, ale já bych to zase nepřeháněl. Spíše bych se soustředil na přehlednost a praktičnost. Na indexu stránky by mělo být více obrázků zboží co se prodává a méně textu. Doporučoval bych si to ale nechat navrhnout od profi studia. Udělají několik návrhů a potom se dá už vybírat. A dneska v záplavě konkurence designových studií jsou i ty ceny přijatelné
13 Dexter // Nov 26, 2007 at 3:05 am
Ty navrhy jsou silene. Ciste amaterska prace, to si na web nepoustej ani zadarmo. Pokud chces lepsi design, sver to do rukou profesionalu. Investice se vyplati. V tvem pripade by za to ani nebylo moc penez, protoze nestojis o hodne grafiky, ale spis co nejvice pristupny a pouzitelny web, kde jsou informace jasne vedouci k objednavce cruiseru. Cilem je na lidech vydelat a primet je kupovat, ne aby slintali nad grafikou webu a zapomneli co ze tam vubec chtej.
14 Jiří Tvrdek // Nov 26, 2007 at 3:50 am
U těch návrhů je zásadní chyba: Propagace grafiky namísto produktu. Ale grafika sama o sobě neprodává, není samospasitelná.
V e-shopu by měla být grafika na profesionální úrovni, ale neměla by rušit, měla by být spíše doplňkem prodávaného zboží, usnadňovat orientaci. Zásadní je tedy layout a snadná použitelnost.
Ideální grafika do e-shopu je v podstatě taková, kterou nikdo ani nezaregistruje. To ale neznamená, že ji zvládne amatér, naopak, vyžaduje to dost zkušeností.
Stávající grafika xyz mě dost odpuzuje, natolik, že bych si tam asi kolo nekoupil. Měl bych pocit, že se jedná o levné šunty na jedno léto. Já ale vyžaduji kvalitu a mám značně deformované estetické cítění tím, že jsem grafik.
Otázkou je tvá cílová skupina. Pokud jsou to lidi, kteří jdou hlavně po ceně, skoro bych ti doporučil nechat stávající grafiku. Bude přitahovat ty, kteří chtějí hlavně ušetřit a na kvalitě jim až tak nesejde.
15 Nill // Nov 26, 2007 at 4:00 am
Ja bych hlavne eliminoval titulku, a celou navigaci realizoval v ramci jednoho designu, je to prehlednejsi a jednodussi pro zakaznika.
Design titulky je sice znacne oldschool, ale i presto se mi libi vic nez dalsi stranky - je totiz osobity, vypada plazove. Vzhled samotneho obchodu uz je zcela bezpohlavni, je videt, ze je to univerzalni sablona.
Byt tebou zkusim s koly prodavat i urcitou vizi - pohoda na plazi, slecny v bikinach, nejsou to jen kola, ale zivotni styl. V zahlavi uz neco takovyho mas, ale dalo by se s tim pracovat daleko lip. Jestli chces zvysit konverzni pomer (ale treba taky povedomi o znacce), krome designu bych Ti dopurucil investovat i do copywritngu (texty prodavaji) a do kvalitnich fotek, ktery potencialnimu kupci ukazi, jaky supr zazitky ho cekaji, kdyz si koupi xyz beachcruiser :). Muzes taky udelat par fotek kol se slecnama v bikinach a nabize to jako tapety na plochu, samozrejme s vyraznym logem - branding. Pokud budou fotky nam nam, tak muzes ziskat backlinky a dalsi navstevnost.
Rozhodne bych se nezameroval jen na redesign, ale na celkovy marketingovy koncept stranek.
16 dgx // Nov 26, 2007 at 4:10 am
> Jirka Tvrdek
Vystihl jsi do puntíku můj názor, jen je potřeba dodat, že v USA je grafická úroveň e-shopů o třídu horší (nebo prostě jinde), než je tomu u nás. Mě by sice grafika http://www.xyzbikes.com/ také od nákupu odradila, ale absolutně bych si z toho netroufl nic vyvozovat pro cílovou skupinu.
Johne, jestli budete vytvářet novou grafiku, určitě to svěřte do rukou profesionála. Případně si vyberte nějakou zajímavou šablonu a nechte ji od profíka odaptovat na web.
17 ASH721 // Nov 26, 2007 at 4:21 am
Jestliže prodávám produkt přes web, pak není na grafice webu nic důležitějšího, než grafika produktu samotného.
Tzn. důležité je podle mne zaměřit se na důkladnou retuš fotek kol, hezké a viditelné zobrazení ceny a super tlačítko pro objednání.
Grafika okolo (grafika layoutu) je poměrně druhořadá a přílišné kreace mohou prodejní efektivitu i pokazit, i kdyby ta grafika byla super.
Pro přirovnání - když si půjdu koupit kolo do kamenného obchodu, tak mě sice může potěšit design obchodu a hezky oblečený prodavač, ale přecijen rozhodující bude, zda se mi bude líbit kolo, které mi nabídne, jeho cena a jednoduchost nákupu. (Pokud mi nabídnou kola “vyblitá”, špinavá, nebo pokud budou schovaná někde v přítmí, pak si zřejmě koupím kolo někde jinde, kde bude čisté a pěkně viditelné. A to i přesto, že budu ten první obchod všude chválit jak mají pěkný interier.)
Takovýto web není nic jiného než prodavač. A každému prodavači se prodává lépe dobré zboží než to průměrné. A co mě může na webu přesvědčit že ta kola nejsou průměrná?
18 Nill // Nov 26, 2007 at 4:23 am
Jiří Tvrdek: ja myslim, ze i ti co chteji usetrit, radi nakoupi v prijemny prostredi. Jako priklad bych uvedl studentagency - snazi se byt jedni z nejlevnejsich a pritom pusobi vybornym dojmem - viz. jejich zluty autobusy se stevardkami a pitim zdarma. Za malo penez hodne muziky, na to zakaznici slysi.
Souhlasim ze hodne zalezi na cilovce, mel by ji odpovidat cely web - nabidka (cena) , grafika, texty
19 Dave // Nov 26, 2007 at 5:21 am
Johne, nechci dělat reklamu, ale mrkni se na web http://design.stranek.cz tam je k mání několik set grafických návrhů stránek rozřazených do různých kategorií a za rozumnou cenu
20 Dionel // Nov 26, 2007 at 6:00 am
No myslím, že ty dvě ukázky jsou rozhodně nejdůležitější.
Jinak k xyzbikes. Chápu, že ti na webu asi nijak moc o grafiku nejde,taky se tím řídím, ovšem na tvém webu je jedna již zmiňovaná chyba. Přechod z barevného úvodu, do negrafického osComerce. Když jsem tam byl poprvé dost mě to zmátlo, a překvapilo. Toto je potřeba změnit.
Jak ?
Jedna možnost by byla nechat to celý v osComerce. Pokud bys to tak udělal, chtělo by to změnit vzhled shopu. Rozhodně by nevadila, třeba v headeru fotka cruiseru. Pokud chceš vypadat profesionálně, hoď tam fotku smějícího se člověka v kvádře. Ty jsou teď moderní.
Na úvodní stranu, dej buď nové výrobky, nebo něco zvláštního. Kola, která jsou ve slevě, nebo ty co se málo prodávají.
Druhá možnost by byla předělat celý web do jiného e-shopu. Pokud bys vybíral něco takového dbej na rychlost, cenu a taky vzhled.
Jsou překrásné weby oplývající flashovými animacemi, ale jsou tak pomalé a neoptimalizovatelné, že je to až hrůza.
Takže bych doporučil pohledat třeba nějaký free eshop. Zkusil bych jak je rychlý, jestli má hodně šablon, a jak je na tom se SEO.
Pokud bys nenalezl nic vhodné, bylo by asi potřeba platit nějakou firmu, design. studio.
Určitě se ti budou snažit namluvit, že moderní obchod má být krásný, to ano, ale v jisté míře.
Měl by být uhlazený, profesionální, nepříliš vynikavý. Lidé si musí pamatovat zboží, ne e-shop.
Pokud někdy něco lidi zajímá, je to cena. Můžeš mít tísíce vymožeností, ale hlavní je vždy cena.
A rychlost. Web může být sebelepší, ale pokud se mi bude dlouho načítat, nebudu na něj čekat a půjdu hledat jinam.
Ještě by rozhodně na e-shopu rozhodně neměly chybět fotky produktů. V katalogu je důležitá fotka, cena, jméno. Ostatní pak může být až se dostate do detailů produktu. Tam by toho naopak mělo být mnoho, a to myslím i text.
Určitě jsem během psaní zapomněl na dalšího, ale myslím že toto již stačí.
Neber mě tak úplně vážně, a zpracuj si to podle sebe, ale pokus se o mých nápadech popřemýšlet.
21 Jiří Tvrdek // Nov 26, 2007 at 6:17 am
Chceš-li vypadat úplně nejprofesionálněji, budou nejlepší dva businessmani na beachcruiserech podávající si ruce před prosklenou budovou.
K tomu slogan stylu „More than bikes…“ vysmátou rodinu, žlutá nápis „Discount“ na červeném pozadí, fiktivní certifikát a tradá do světa
Teď vážně: Taky mě překvapuje skok z barevného XYZ bikes do té šablony. Myslím, že dobrou cestou by bylo lehce upravit tuhle šablonu, stačilo by udělat hezkou hlavičku s kolem na pláži a je to. Šablona není žádný zázrak, ale náklady na změnu grafiky zbytku e-shopu by se pravděpodobně nevyplatily.
22 PUPILS // Nov 26, 2007 at 6:47 am
Tve soucasne stranky ani navrhy, ktre prikladas nejsou nikterak ohromujici. Kazdopadne nesouhlasim s Radimem Motákem, ze studentik nemůze udelat dobrej navrh stranek. Naopak můze udelat stejne dobrej nebo dokonce lepsi navrh nez simbio a vychazi to o dost levneji.
Zkus vyhlasit soutez o nejlepsi design stranek xyzbikes.com, odmena napriklad kolo zdarma a myslim, ze se dockas docela dost dobrych navrhu a to vse s minimalnimi naklady.
23 Radek Hulán // Nov 26, 2007 at 7:01 am
Ten web vypadá “levně”, což bude přitahovat určitý (spořivý) typ klientů. Default šablona osComerce je vyloženě “facka”.
Osobně bych insvestoval $50 do některé povedené (shared) šablony na osComerce a dal ji jako defaultní stránku webu.
Jinak to chce zapracovat na té šabloně i z pohledu rozmístění prvků, třeba “Add to cart” je až kdesi dole, po 3 odrolováních obrazovky, tímto člověk ztratí hodně klientů.
Do grafiky není nezbytně nutné investovat horentní sumu, ale neměla by klienta odradit, což defaultní vzhled osComerce, který má milión jiných webů, může, navíc nepovzbuzuje loaylitu je značce.
Stačí se podívat zde:
http://www.templatemonster.com/oscommerce-templates.php
24 Radek Hulán // Nov 26, 2007 at 7:03 am
Za $150 má člověk třeba toto:
http://www.templatemonster.com/oscommerce-templates/17152.html
http://osc3.template-help.com/osc_17152/
Jen vymění logo a během 5 minut má parádní grafiku webu…
25 Nill // Nov 26, 2007 at 7:17 am
Jiří Tvrdek: To co jsi popsal je jak z teleshopingu, da se to delat mnohem, mnohem sofistikovaneji.
Je dobry si uvedomit, ze zakaznik nekupuje primarne kolo, ale nakupem realizuje sva prani a predstavy. Jsou lidi, kteri jdou na Johnovi stranky, protoze vi, ze tam koupi levna kola. Ale taky jsou lidi, kteri se tam vyskytnou ze spousty jinych duvodu a aby si koupili kolo, je nutny je nejak motivovat, nastinit jim jak koupe kola muze obohatit jejich zivot. Tohle je klasicky marketingovy koncept fungujici uz desetileti, samozrejme zalezi hodne na tom, jak se ho podari realizovat. Proflakle fotky byznysmenu, ci usmivajicich se rodinek opravdu nejsou to prave orechove.
Pupils: Do takove souteze by se prihlasila hlavne ta horsi sorta - studenti-lamy. Clovek co neco umi (ma tim padem dostatek zakazek), nema potrebu se ucastnit souteze, kde za navrh nedostane skicovne a sance na uspech jsou dosti nejiste.
26 Muflo // Nov 26, 2007 at 8:31 am
Navrhy jsou hrozne… V dnesni dobe je urcite lepsi za tech par supu (stovky $) nechat profesionalniho webdesignera udelat svoji praci. Investice se urcite vyplati
27 Cayman // Nov 26, 2007 at 9:11 am
Chlapci, nevím, proč všichni skáčete na ty Johnovi taškařice. Přece každému musí být jasné, že ty dva vzory špatného designu byly publikovány jen proto, aby se vyvolala diskuze.
John určitě nemíní nic ze zobrazených návrhů použít a ani bych se nedivil, kdyby je vygeneroval sám, že?
Stačí přece pohledat na webu, kde se nabízí tisíce profesionálních Web templates, ať už zdarma nebo za poplatek 5-30 USD, kdy si majitel Webu může vybrat, co se mu líbí. Jestli chce full FLASH site nebo něco futuristického, případně nějaký classic template, a pak během 1-2 hodin převést starý design na nový “za pár kaček”.
Moc tedy neřešte, že zobrazené návrhy neodpovídají profesionálnímu Webu. Hlavní je si uvědomit, kdo si kupuje od Johna kola a dle toho navrhnout design.
Myslí si snad někdo, že cílovou skupinou na nákup levných beach cruisers z Číny jsou zazobaní amíci ve věku 20-30 let, kteří potřebují nějaký profi Web?
Já nevím, ale neznám nikoho pod 40 let, který by nechtěl pořádné kvalitní a značkové kolo, a to bez ohledu na cenu. Každopádně nikdo, koho znám, by si nekoupil něco za <100 USD.
Jaké je tedy cílová skupina daných kol a tím i návštěvníci Webu? Capisto? Pak je snad jasné, že takoví návštěvníci nepotřebují žádný extra kvalitní Web, neboť jim jde o něco úplně jiného.
28 Milan // Nov 26, 2007 at 9:29 am
fotky někoho v obleku v souvislosti s beach cruisers? to snad ne. Tohle je přeci úplně jiná cílovka … plážové fotky, holky, či rodinka na pikniku na pláži a kolem nich xyz, ale obleky fakt ne
29 Cayman // Nov 26, 2007 at 9:30 am
SCHVÁLNĚ, koupil by si někdo ze čtenářů tohoto webu kolo za 1000-2000 KČ? řekl bych, že NIKDO. A teď, prosím, hovořte o designu webu a o jeho cílové skupině na prodej beach cruisers , které se v ČR prodávají za 10-15 tisíc.
Stačí, nežrat tak ty myšlenky tady, ale spíše si uvědomit, co z toho pro mě vyplývá? Ovlivní to nějak můj život?
30 Andre // Nov 26, 2007 at 10:02 am
Náhodou se mi ten první modrý návrh líbí více, než stávající Johnův. Ten druhý nic moc. Ale stačí mrknout na nějaké free templates na netu a najde se spousta lepších.
Cayman: Já bych třeba kolo za 2000Kč koupil, dražší nepotřebuji, na to moje poježdění.
31 Nill // Nov 26, 2007 at 10:06 am
Cayman: no a napadlo te, ze tyhle kola si lidi kupujit treba jen na tu plaz a drobne pojizdky po meste a krome beachcruiseru maji v garazi i poradny kolo za 1000$ ?
Preci jen o kolo za sto dolacu se clovek nemusi tolik bat, ze mu ho nekdo ukradne, navic co jsem videl konstrukci bude asi i dost nenarocny na udrzbu, takze nehrozi treba vybirani pisku z prehazovacky.
Profil typickeho kupujicho by me taky zajimal, takze muzeme znat Tvoji cilovku, Johne?
32 Karel // Nov 26, 2007 at 10:25 am
Návrhy se mi také moc nelíbí.Kolik se chystáš investovat do kvalitního webu,
33 NoName // Nov 26, 2007 at 10:42 am
Pouzitelnost!
1. zakladny problem je v chaose. nechapem preco mas vobec prvu stranku? a to uz vonkoncom rozcestnik na x-casti toho isteho webu s roznym dizajnom layoutom …(blog, news, eshop…). Ovela rozumnejsia by bola integracia do jedneho celku (eshopu). Kde efektivne spojis novinky s eshopom. To iste plati pre eshop. v eshope kliknes na FAQ a si uplne na inej stranke … ked uz potrebujes odelit dizajn vytvor si novy web napr. xyzbikesblog.com alebo nieco take a mozes linkovat tam alebo xyzcruisers.com …
2. obrovske obrazky v produktoch , nevyuzita prava cast … vypis proste obrazkovy s cenou by bol efektivnejsi (vratane mensich nahladov bikov)
3. malo kategorii v e-shope, rozhodne by som pridal aspon 3 kategorie podla ceny (price $200-$300)
4. Affiliate program preco tak vysoko? kto chce najde aj nizsie … zbytocne zabera poziciu dolezitejsim informaciam
5. bannery, skusil by som ludi s bikom odfotit. nejaka spokojna slecna/pan mozno navodi spokojnejsiu atmosferu
6. referencie
niekedy si pisal ako spokojny zakaznik posielal fotky aky dobry darcek dostala teta … na webe som to nenasiel (blog cruiserov nehodlam prehladavat)
7. grafika
defaultna sablona oscommerce je okukana … (tie navrhy co si dostal je tiez otras jedine z prveho si mozes zobrat k dobru to ako vyzeraju dobre tie obrazky pod sebou ked su mensie ako tie tvoje obrovitanske na webe, teda vo vypise, v detaile uz mozu byt vacsie).
8.atd. atd.
34 PJ // Nov 26, 2007 at 10:44 am
Já bych s kolem za 100 USD na pláž taky neměl problém… Lepší než koupit 10x dražší a bát se ho někde na chvilku postavit. BTW čím jednodušší, tím míň věcí se na tom může rozbít.
35 Nontrax // Nov 26, 2007 at 11:14 am
Nelíbí se mi ani jeden návrh, ale ani ten současný. Ale jak píše John, nemyslím, že je to o designu. První je domodra a působí chladně ačkoli se prodávají plážová kola, druhý je takový v pohodě, ale zase je tam tolik textu a žádný obrázek … pak člověk na první pohled neví, jak ta kola vypadají. Nejlíp mi vychází ten současný, i když to žádný majstrštyk není.
Preferoval bych zůstat u soušasného, je naprosto dostačující. Zdravím do USA a fandím všem, co maj odvahu pustit se do busnissu.
36 John Vanhara // Nov 26, 2007 at 11:52 am
Jaka je cilovka? Sam to netusim. Na beach cruiserech jezdi kolem plaze temer vsichni.
Kdo si kupuje kolo za $100? Urcite to nejsou jen nejake “socialky”. Tady u plaze stezi nenajdete dum pod milion dolaru, ale presto ma kazdy doma beach cruisera. Je to kolo na kterem relaxujete (ne na zavodeni). Nejde o to, aby bylo nejlehci, nejdrazsi, nejrychlejsi… Jde o to aby se vam libilo (stylem a barvou).
Beach cruiser je kolo, ktere nechate lezet v pisku na plazi. Je to kolo, ktere si treba ani neuvazujete nejakym zamkem. Je to prostredek dopravy o ktery nemusite mit starost, ze ho nekdo ukradne (kdyz ho ukradne tak si koupite novy).
37 kraja // Nov 26, 2007 at 3:45 pm
Obecne je muj pohled takovy, ze kdyz kupuju neco levneho, i ty veci kolem toho musi byt levne. Pokud budu posilat ceskou postou (to bych nikdy neudelal, ale to je vedlejsi
) notebook v hodnote 10kilokorun a 40kilokorun, urcite kazdy pojistim na jinou castku - investuju do jeho prodeje vice.
To stejne bych rekl plati u kol. Pokud prodavam kola za <100 USD, budu chtit co nejvic usetrit na webu.
Na druhou stranu si myslim, ze je spousta grafiku-amateru, kteri udelaji hodne pekny design i za 3kilokoruny (pokud nekdo potrebujete neco zrealizovat, napiste mi, zajistim). Otazka je, jestli takovy design zvysi prodejnost = jestli ma smysl. Jestlize po nasazeni noveho designu stoupne pocet objednavek o 7-10%, verim tomu, ze se ta investice v hodnote 3kilokoruny vyplatila.
Jestlize pocet objednavek stoupne ve vysi prumerne odchylky, potom je to dle meho nazoru naprosto zbytecna investice. A obavam se, ze Johnuv pripad je prave ten druhy, tj. ze pocet objednavek ktery diky novemu designu pribyde bude natolik zanedbatelny, ze se proste do noveho designu nevyplati investovat.
Spis bych zkusil trosku jinou strategii - udelat novy web se stejnym contentem, ale jinym designem. Neresme jestli lepsim, drazsim, levnejsim, horsim, divnym, to je jedno, nejakym. Ztratit neni co, maximalne tech par kilokorun za design a par hodin casu nez se splaca web. Pokud uz je vsechno vyreseny co se tyce zasilani atd., par nabidek denne navic neuskodi. Nebo udelat affil a podle webu partneru se pripadne prizpusobit taky (to bych se mozna zapojil taky
)
38 eforsee // Nov 26, 2007 at 4:09 pm
Problem stavajiciho webu je v nekompaktnosti uvodni stranky s e-shopem, coz mu na duveryhodnosti urcite neprida. Soucasny design uvodni stranky se mi nelibi, ale splnuje jednu dulezitou vec a tou je originalita, zapamatovatelnost.
Vzhledem k nakladum a Johnove dosavadnimu pohledu na (ne)dulezitost grafiky bych se zde priklanel spise pro nekterou z povedenych sablon pro oscommerce.
Spis nez nejakou soutez, ktere by se pravdepodobne zucastnili ti mene vytizeni z rad grafiku, bych usporadal hlasovani Johnem vybranych nebo ctenari doporucenych sablon.
Opravdu zalezi, kolik bys do toho chtel investovat. Pokud chces pekny, funkcni a predevsim originalni design, investoval bych do kvalitniho grafika ci studia, jestli se spokojis se seriovkou, s klidnym srdcem bych sahnul po nejjednodussim reseni, tj. sablone.
Vyse uvedene grafiky by byly krokem zpet.
39 eforsee // Nov 26, 2007 at 4:20 pm
to kraja: Mozna zapominas, jaky si dal John cil.
V tomhle pripade a rozsahu podnikani je image (originalita, duveryhodnost, zapamatovatelnost, funkcnost a celkove dobry pocit) hlavniho prodejniho media velice dulezita a investice v radu par tisic korun do grafiky dle meho nazoru nikoliv odpovidajici, ale primo zanedbatelna.
40 Janek // Nov 26, 2007 at 8:01 pm
hehe docela se bavim
dobry brainstorming
dulezita je ta cilovka a hlavne log pro posouzeni, kdo odkud chodi a jakou ma konverzi, myslim ja
no pokud jde o kamenne obchody, jen hodne hloupy obchodnik mu bude prodavat kola, ktera on (importer) prodava za VO ceny, tam je potreba nasadit jinou znacku
muj nazor
41 Rammi // Nov 27, 2007 at 5:47 am
Jedine co mi tam trosku vadi je opravdu ta odlisnost hlavni stranky od toho shopu, melo by se to tvarit porad jako jeden web.
42 frydolin // Nov 28, 2007 at 5:44 am
Také jsem nad tím přemýšlel. Ten současný vzhled má celkem nápad, akorát by ho chtělo aktualizovat a to ve smyslu zanechání rozložení a barevnosti, ale změna vyjádřovacích prostředků (jiné písmo, přechody..). No nevím jestli je to jasné, tak jsem to v konturách nahodil, jak to myslím…(bohužel tam chybí logo, ale i mnoho dalsiho.) http://www.frydolin.net/images/40.jpg
Napis komentar