Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Predstaveni projektu SvetStavebnin.cz

December 21st, 2007 · 17 Comments

Ahoj Johne,
nevim presne z jakeho linku jsem se dostal na Tvuj blog www.podnikanivusa.com, co ti ale mohu rict presene je ta vec, ze po objeveni toho blogu a jeho diskuzich jsem stravil opravdu 2 dny v kuse procitanim toho kvalitniho materialu. Ma za sebou nekolik knih od Kyiosakiho, Mandina, Carnegiho atd. nic mene tvuj blog je opravdu navodem, motivaci a znalostmi v nem obsazenymi nad temito publikacemi. Rad bych Te pozadal o Tvuj nazor na svuj projekt a i o zverejneni a nazory lidi co zde prispivaji.

Dostal jsem s kamaradem myslenku a pretavil ji do reality- realizovat portal o stavebnich materialech, ktery tu na netu jeste neni. Vysledkem je www.svetstavebnin.cz a má tyto cile :
1.umožnit výrobcům stavebnin zdarma prezentovat jejich nové výrobky a technologie
2.firmam a lidem umožnit zdarma zadat poptavku po stavebnich materialech a tou oslovit dodavatele
3.dodavatelum umoznit registraci do katalogu dodavatelu stavebnin

Tyto cile jsme i prakticky naplnili a portal vybudovali, na co bych chtěl vedet Tvuj nazor a nazor lidi co zde prispivaji, je obchodni model, ktery jsem zvolil. tedy jak ma portal vydelavat. Budu uprimny po dvou mesicich provozu musim obchodni modely přehodnotit, protože ani jeden z nich nezafungoval.

model 1.Zisk za registraci dodavatelu stavebnin - nefunkční
obeslanych 1000 dodavatelu - z toho jen 10 se zaregistrovalo a to zdarma, nechteji a nemaji zajem o placenou registraci aby dostavaly poptavky.

model 2.Zisk z reklamy od výrobců - po mesici aktivni cinnosti obchodnika se nepovedla prodat zadna reklama

Problem mam i s tim, ze vyrobci ani zdarma nedavaji info a nevyuzivaji moznosti zdarma prezentovat sve vyrobky
Další problém mam s přístupy, nedaří se mi dostat lidi na stránky, tedy nezadávají se poptavky.

Dekuji za konzultaci a navrh jak pokracovat

(Zverejneno v ramci predstavovani ruznych projektu ctenaru tohoto blogu)

Popularity: 32%

Tags: Napady & Startups

17 responses so far ↓

  • 1 Rival // Dec 21, 2007 at 9:40 am  Add karma Subtract karma  +0

    Zkus výrobce přesvědčit, aby ti dali informace o svých výrobcích (klidně všechny jejich brožury a letáky a napsat si článek), potřebuješ hodně textového materiálu, aby ti chodili lidi z vyhledávačů (kolik máš unikátních návštěvníků denně?)

    Na druhou stranu, web není zdaleka ideální, na můj vkus celkem nepřehledný a jednolitý (oranžová, šmitec)…

    Katalog dodavatelů je jedna hrůza, chtělo by na tom zapracovat celkově…

  • 2 Dionel // Dec 21, 2007 at 10:41 am  Add karma Subtract karma  +0

    Vzhled- upřímně nic moc.
    Proč nefungují obchodní modely ?
    Máte dostatenčně vysoký Pagerank, S-rank, návštěvnost ?
    Můžete si být jistí (a hlavně klienti), že když vám klienti zaplatí, získají tím něco ?
    Já bych doporučil ze začátku, co nejvíce služeb zdarma, tedy takové to registrovaní atd.
    Až by si váš web získal reference a dobré jméno, pak bych se teprve pustil do zpoplatnění.
    Toť můj skromný názor na tuto věc, který nemusíte brát vážně.

  • 3 welch // Dec 21, 2007 at 1:01 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to Dionel
    Diky za reakci, kritky beru je to umerne rozpoctu co jsem na projekt mel, myslim ta grafika. Co se tyce Pagerank, S-rank, je temer na nule, musim na tom zapracovat ale otazkou je jak je zvysit ? adwords jsou pro me draha, rozpocet uz je na nule. Diky za radu.

  • 4 Kermit // Dec 21, 2007 at 1:44 pm  Add karma Subtract karma  +0

    souhlas s obouma, každý takovýto katalog se musí nejdříve rozjet službami zdarma a až poté získávat platící zákazníky, který příjdou pak skoro sami pokud bude mít katalog úspěch, ale stavebniny jsou docela konkurenční obor a na českém netu je již několik podobných portálu - namátkou centroport.cz a spousta obecných poptávkových serverů

  • 5 xdrm // Dec 21, 2007 at 2:06 pm  Add karma Subtract karma  +0

    ano B2B poptavkovych webu je hodne, tady to bude hodne tezke.

    Mozna spise web o stavebnictvi a zkusit vydelavat na reklame, az bude dostatek ctenaru.
    Bude potreba tam na zacaku zadat nejaky obsah sam.

    Ted je nevhodna doba, stavebni firmy sili pred koncem roku. Mozna pristi rok jestli prijde krize, tak firmy budou ochotnejsi investovat do reklamy.
    Treba ted do reklamy hodne investuji firmy co stavi nove byty v Praze.

  • 6 John Vanhara // Dec 21, 2007 at 3:09 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Zkus se nad tim zamyslet z pohledu tvych zakazniku. Kdyz by jsi vlastnil stavebni firmu a kazdy den by te nekdo bombardoval s tim at jim das penize na reklamu tak jak by ses rozhodoval?

    Proc dat penize za zapis do nejakeho noveho webu? Proc ty penize radeji nedat do novin, ktere ctou statisice lidi, apod. Musis najit zpusob, ktery dokaze zakaznikum, ze to co nabizis ma skutecne velmi dobrou hodnotu.

  • 7 kraja // Dec 21, 2007 at 3:16 pm  Add karma Subtract karma  +0

    puvodne jsem u jednoho projektu zkousel taky jit cestou - inzerujte zdarma, jen mi dodejte materialy. ta cesta pro zacinajici web neni dobra. v mem pripade slo o projekt s realitkama. chtel sem aby mi davali svoje nabidky a ja je zverejnoval. zadarmo.

    nakonec sem uspel s jinym modelem. oslovoval jsem realitky s tim, aby mi jen povolili si nabidky brat od nich. dalo to ve vysledku samozrejme mnohem vice prace, ale po par mesicich, kdy z toho zjevne mely realitky mely prinos jsem jim normalne napsal, ze inzerce je dal zdarma, ale bud to budou sami posilat, anebo nic nebude. najednou to nebyl problem pro nikoho.

  • 8 John Vanhara // Dec 21, 2007 at 3:27 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Kraja: To je presne ono. Ukazal jsi jim tu hodnotu a pak to nebyl problem.

    Me kdyz nekdo nabizi neco zdarma at nekam neco registruji nebo pridam tak se mi stejne nechce dokud nejsem presvedcen ze z toho neco budu mit zpet. Ale kdybych videl, ze mi z toho chodi zakaznici tak to samozrejme nebude problem.

    Zvolil jsi dobry pristup.

  • 9 markonius // Dec 21, 2007 at 4:17 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Stavebniny jsou podle mě specifický obor, kde poptávka převyšuje nabídku, takže nějaký výrobce cihel nemá důvod inzerovat, protože dneska ani nestíhá zásobovat lidi co od něj odebírají. Věřím, že ve stavebninách by ti byly ochotni platit kupující, kdybys jim dokázal sehnat co nejrychleji zboží dané kvality

  • 10 kamil // Dec 22, 2007 at 12:35 am  Add karma Subtract karma  +0

    You know how you survive?

    You make people need you.

    You survive because
    you make them need what you have.

    And then they have nowhere else to go.

    Right now we’re dead.

    - Nobody needs us.
    - So we make them need us?

    We’re too small even to matter.

    We could be snuffed out tomorrow,
    and no one would notice.

  • 11 Scary // Dec 22, 2007 at 1:51 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Proč neinzerují? Protože nemohou, stavební materiál je letos prodán dřív než jej někdo vyrobí. Počkej do jara a doufej, že s novým DPH a novou definicí “sociálního bydlení” spadnou výrobcům krapet tržby, v tu chvíli začnou znovu hledat cesty, jak prodat. A to bude tvoje chvíle, kdy je zkusíš oslovit znovu. Je ale třeba se pohybovat v oboru.

  • 12 TonyK // Dec 23, 2007 at 1:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlas s markonius a Scary. Letos byl ve stavebnictví neuvěřitelný boom. Stavebniny vyprodané, dodavatelé co 14 dní zvyšovali cenu a poptávek víc než stíhali uspokojit. Hlavním problémem stavebnin bylo získat od dodavatelů nějaký materiál - ne levný nebo v termínu ale jakýkoli! Jakákoli inzerce proto byla celkem zbytečná. Na podzim už se to trochu zklidnilo a předpokládám, že příští rok už se vše vrátí do normálu. I když, nedávno jsem potřeboval příčkovky a zase nebyly, tak jsem si jich nechal dovézt kamion z Německa - cena lepší a mají je skladem :-)

  • 13 Petr // Dec 27, 2007 at 5:15 am  Add karma Subtract karma  +0

    welch: Mohl by ses mi, prosim, ozvat na psla1973@gmail.com? Mam web, ktery se zabyva jednim oborem ze stavebnictvi, treba bychom si mohli navzajem trochu pomoct.

  • 14 Rammi // Jan 5, 2008 at 8:33 am  Add karma Subtract karma  +0

    JJ, nekdy mam podobny problem, ze firmy nechteji sluzby ani zdarma…
    A tak to delam opacne, prvne jim tu sluzbu spustim a cekam az se sami ozvou, chce to vice prace z me strany, ale je to prinosnejsi kdyz oni kontaktuji mne, nez abych kontaktoval ja je. ;)

  • 15 welch // Jan 5, 2008 at 9:58 am  Add karma Subtract karma  +0

    to rammi
    Jak to myslis presne ? jaky mas projekt o kterem mluvis?

  • 16 Rammi // Jan 5, 2008 at 11:43 am  Add karma Subtract karma  +0

    www.digireality.cz vyhledavac realit.
    Myslel jsem to tak, že jim tam umístíte inzerci zdarma, ale takovým způsobem, aby se dozveděli, že k nim chodí klienti od vás. at uz podle logu, nebo cehokoliv jineho.

  • 17 dali // Jan 5, 2008 at 1:34 pm  Add karma Subtract karma  +0

    nebo tak, že jim pri kliknutí na informce o nich prijde e-mail, ze si zrovna jejich nabidku nekdo prohklizi. Nebo uplne bloknout detail a posila e-mail zakaznik z IP:xxx.xx. se zajimal o info …

Napis komentar