Zdravím Vás Johne,
jsem čtenářem Vašeho zajímavého blogu a zaujala mě možnost diskutovat
své vlastní podnikatelské záměry.
Již dlouhou dobu přemýšlím, jaký projekt rozjet na doméně
www.remeslnik.cz, kterou vlastním. Přemýšlel jsem nad několika
variantami, ale pokaždé jsem přišel na nějaký problém, který mě od
realizace odradil.
Doména jako taková je dle mého docela kvalitní a dá se na tom stavět.
Zamýšlené varianty tedy jsou tyto tři:
1, katalog řemeslníků
To byl můj první nápad udělat klasický katalog tříděný do sekcí.
Bohužel katalogů je příliš a pravděpodobně by asi příliš úspěšný
nebyl.
2, portál pro řemeslníky
Hobby web, který by přinášel informace o nových trendech z oblasti
jako je stavebnictví, recenze nářadí, materiálů atd. s možností
publikování PR článků. Web by byl také doplněn katalogem řemeslníků.
3, portál pro domácí kutily
Web na kterém by lidé sdíleli své zkušenosti z různých rekonstrukcí
domů či bytů, možnost přidání galerií a jejich případné hodnocení.
Případně ještě poradna s odborníkem. Opět by byla možnost k webu
připojit katalog řemeslníků.
–
Již před časem jsem si udělal průzkum, kolik by takový řemeslník byl
ochoten platit za registraci do katalogu. Odpovědi byly různé, ale cca
1000 Kč za rok by asi problém nebyl.
Rád bych znal názor Váš i Vašich čtenářů na podobný projekt.
–
S pozdravem
Lukáš Voplakal
Popularity: 38%


27 responses so far ↓
1 fandor // Dec 29, 2007 at 11:18 am
Vymyslet projekt na zaklada prumerne domeny je spatny pristup.
2 Cappy // Dec 29, 2007 at 11:38 am
Přesně jak říká Fandor.
Nepřemýšlejte vůbec o tom, jaký katalog na té doméně provozovat - přemýšlejte o tom, jakou službu na té doméně provozovat.
Od katalogu se očekává, že bude efektivní a to nemáte šanci zařídit. To si může dovolit Seznam a spol. a vy nemáte možnosti jako Seznam a spol.
Nicméně po službách bude poptávka čím dál tím větší a pokud vymyslíte něco smysluplného, nějaký životaschopný koncept, tak máte šanci. Jinak ne.
3 Johnny_d // Dec 29, 2007 at 12:22 pm
Většino registruji doménu podle nápadu, jak to asi bylo i ve vašem případě. Pak nápad odezní a domény jsou zaregistrované a mě nanic
Za kolik by jste ji prodal pokud na ni nebudete nic realizovat?
4 Andre // Dec 29, 2007 at 12:25 pm
Co třebas nějaké kutislké tipy, triky. Něco, jako udělej si sám. Do it yourself.
5 tomec // Dec 29, 2007 at 12:29 pm
pani f. a c. maju pravdu ale ak mam napisat svoj nazor tak: v dnesnej dobe ked ma klasicky remeselnik (murar, tesar, instalater…) mrte prace, celkom neverim, ze by ti daval koruny aby bol uvedeny v nejakom katalogu… ak by nebol 1000 kc problem uz by remeselnik.cz davno fungoval ze… skor by som sa zameral na “remeselnikov” ktori nieco vyrabaju (ich vyrobky su unikatne a maju vacsi pridanu hodnotu) - sluzba www.etsy.com je podla mna dost skvelá a aj napr guardian v nej vyidi dobry potencial:
http://medialne.etrend.sk/internet/sprava.php?sprava=5921
http://blogs.guardian.co.uk/technology/2007/10/03/future_of_web_apps_etsycom.html
6 Lukáš Voplakal // Dec 29, 2007 at 1:01 pm
Souhlasím, že vymyslet projekt na základě domény není dobrý přístup, nic méně původní myšlenka byla se zaměřit na tuto cílovou skupinu lidí, což stále trvá.
Ještě jsem měl jeden nápad, kombinovat kutilský web s možností zadávat poptávky. Po úspěšné realizaci se na webu zobrazí fotky z provedené rekonstrukce a hodnocení zadavatele či dalších uživatelů. Na základě hodnocení zákazníků by takovýto řemeslník měl šanci dostat novou zakázku. Je to princip který známe z aukcí či podobných systému, kde sami uživatelé hodnotí kvalitu.
7 kamil // Dec 29, 2007 at 1:15 pm
to je domena na ktere nejaka mala firmicka ktera se chce stat vetsi firmou muze postavit image. Jednoduche barevne stranky bez fotek spis s ilustracemi (vidim nahore velkej napis R E M E S L N I K . C Z a v pravo obrazek jak se tlemi chlapek v monterkach se sikovkama) pod tim cislo 800 65 66 67 volejte zdarma 24h 7 dni v tydnu… Reklama v radiu .. kape vam kohoutek? od toho je tu www.remeslnik.cz!! ale nevim jestli je na takove sluzby jiz u nas doba. V soucasnosti je tak masivni vystavba ze kazdej remeslnik maka pro developerske firmy na novostavbach a nema nouzi o praci. Takze bych to videl dat na 10 let k ledu, ty 2 litry co te bude stat registrace myslim dostanes jednou bohate zpatky.
8 Milan // Dec 29, 2007 at 1:18 pm
Souhlasím s tím, co bylo uvedeno výše … postup kdy mám napřed název a pak k němu hledán nápad není dobrý a vždy by měl být opačný.
Nicméně z uvedených možností se mi nejvíce líbí to poslední navrhované řešení (v komentáři 5). Web zprostředkovávající zakázky, uveřejňující reference apod. Obecně mnoho lidí má mnoho špatných zkušeností s různými řemeslníky a jejich úrovní. Proto by mohlo mnoho lidí uvítat něco podobného tedy než vybrat někoho namátkou tak raději sáhne po někom s referencí. Hodně zdaru
9 honza // Dec 29, 2007 at 1:27 pm
Řemeslník je řemeslník a kutil je pouze kutil. Tedy profesionál vs. amatér. Provozovat na této doméně něco pro amatéry by jistě šlo, ale jistě by šlo najít vhodnější doménu. Tohle spojení by bylo poněkud matoucí…
10 Andy // Dec 29, 2007 at 1:41 pm
Velky problem vidim v tom, ze remeslnici, ale i stavebni firmy, vazne nemaji nouzi o praci. Proto je podle me jejich motivace pro placeni jakekoliv reklamy nulova. Z moji nedavne zkusenosti s remeslniky vim, ze i podprumerny remeslnik ma prace na rok dopredu.
Kazdopadne good luck. .-)
11 Noem // Dec 29, 2007 at 1:47 pm
Pokud uděláte katalog kde bude alespoň pár řemeslníků, kteří mají čas a nemusím je přemlouvat půl hodiny než přijdou tak bych se do takového katalogu mrknul. Ale je pravda co bylo řečeno nahoře, obyč. řemeslník nemá na web čas ten maká, a na web …. .
12 Honza // Dec 29, 2007 at 1:55 pm
nevim jestli je v cr dost remeslniku online . . .
13 tomas // Dec 29, 2007 at 2:02 pm
… sama kritika, ale zadny napad
nedavno jsem v nakym casaku cetl o podnikatelce, ktera lokalne nabizi remeslniky na vsechny mozny drobny i vetsi prace, tam se to tusim jmenovalo “vikendovy manzel” :-). funguje to na principu, ze mezi nami je spousta lidi, který si ani nedokazi vymenit zarovku nebo posekat zahradu nebo opravit těsněni v kohoutku nebo podobny kraviny (a takovy lidi fakt jsou) a tyhle lidi mají problem sehnat remeslnika, protože ani nevedi kde, nemaji na to cas a nebo jim je trapny s temahle kravinama za nejakou firmou chodit a pritom pro ne neni problem to zaplatit. bylo by to ze zacatku asi dost prace, dat dokupy databazi smluvenych remeslniku (regionalne a podle remesla/praci), mozna i ceny techto zakladnich praci a potom temto remeslnikum generovat zakazky a brat smluvenou provizi.
14 Lukáš Voplakal // Dec 29, 2007 at 2:13 pm
to tomas:
díky za názor, o podobné věci jsem taky přemýšlel. U téhle věci je několik problémových věcí: Spolehlivost řemeslníků, aneb jejich první ověření. Pokud jsou ok, nemusíš mít strach je pod svým jménem někam poslat. Technicky by realizace takového projektu neměla být složitá, ale bylo by zapotřebí jednoho operátora, který by operativně přiřazovat zakázky jednotlivým řemeslníků (vše po telefonu, zjistit v databázi čísla a obvolat řemeslníky jestli mají čas atd..)
to andy:
znám řemeslníky, kteří jsou šikovní v oboru, ale sehnat si sami práci je velký problém a tak se nechají obírat od svých “šéfů”, kteří jim jen práci dohazují a mají z toho 100% provize ..
No těmhle lidem by se přeci mělo pomoci ne?:)
15 Mirek Hubka // Dec 29, 2007 at 2:55 pm
Musím se smát. Katalog řemeslníků v době, kdy sehnat kvalitního nelze a nekvalitní mají plno na rok dopředu?
Dělat počítače je dnes o ničem, stačí se naučit nějaké řemeslo a máte vystaráno do důchodu. Počítám, že až mi přestane na počítače stačit mozek, budu jezdit opravovat kapající kohoutky. To se snad dá dělat i v šedesáti. Programovat ne.
16 tomas // Dec 29, 2007 at 3:22 pm
to lukas: to ne, chtelo by to vymyslet tak, aby to bylo samofungujici, pokud by to teda nejak slo. spolehlivost remeslniku resit nejakym hodnocenim (hvezdicky treba) - hodnotili by zakaznici. asi bych to neresil pod svym jmenem, ty jsi jen zprostredkovatel, at jedou umelci na sve triko/jmeno. vyber remeslnika bych taky nechal na uzivateli. uzivatel by si vybral lokalitu a druh prace a treba by mu vyjel seznam treba 3 remeslniku a on by si podle hodnoceni treba vybral a tomu by ta zakazka odesla. jo a ber me s rezervou, tady to davam z prvni, co me napadne, je mi jasny, ze ty jsi o tom uz nejaky cas premyslel
17 Lubos Moravec // Dec 29, 2007 at 5:40 pm
Lukáš: mrkni se na portál nezávislých profesionálů http://navolnenoze.cz/ …můžes zde načerpat jistou inspiraci
…je to jeden z příkladů velmi úspěšných “katalogů” nejen řemeslníků.
18 fandor // Dec 30, 2007 at 3:04 am
nejuspesnejsim ceskym katalogem remeslniku resp. remeslnic je bezpochyby www.escort.cz, rocni revenue je ve stovkach tisic. dolaru
19 Lubos Moravec // Dec 30, 2007 at 3:30 am
Fandor: Slušný řemeslnice :-)))
20 jasom // Dec 30, 2007 at 6:29 am
ja bys som skusil dopyt/ponuka portal na rozne remesla - umelecky kovac,instalater,… Nieco ako http://www.123dopyt.sk/ ale bolo by to zamerane na remeselne vyrobky a sluzby.
21 Petr Ozogán // Dec 30, 2007 at 2:59 pm
Zadej si v Google vyhledat “hodinový manžel”, to je totiž správný termín pro výše zmíněného víkendového manžele. Třeba tam nějakou inspiraci najdeš.
22 Lukáš Voplakal // Jan 1, 2008 at 8:24 am
Děkuji všech diskutujícím za zaslané otevřené a přínosné příspěvky, pokud se rozhodnu nějaký projekt na této doméně realizovat, dám sem do fóra vědět. Zároveň se nebráním žádné spolupráci na případném budoucím projektu, takže pokud by někdo měl zájem něco společně vytvořit, nechť se ozve na mail. Díky Lukáš V.
23 SPGRAFIKA // Jan 1, 2008 at 8:54 am
JENŽE LIDI NECHTĚJÍ MOC DĚLAT SPOLEČNÉ PROJEKTY, ASPON CO SE MÝCH ZKUŠENOSTÍ TÝČE. PŘITOM RADĚJI ROZJET VELKÝ VE DVOUCH NEŽ SE PLACATIT S MALÝMI SÁM
24 Misha // Jan 1, 2008 at 9:51 am
podivej se na http://serviceguy.org/
25 christo999 // Jan 2, 2008 at 4:49 pm
no nevim jak vy panove, ale ja jsem typicky navstevnik takoveho webu, kde bych nasel duveryhodneho remeslnika. Sehnat nekoho na udrzbove a drobne prace na baraku - od elektrikare, zahradnika, instalatera, pokryvace, klempire, lakyrnika, malire, zednika, ktery by nebyl jelito a stal rozumny penize je horor. Takze ja se hlasim rozhodne za vznik remeslnicke eBaye s feedbackem a ratingem. co treba www.zlatyrucicky.cz ?
26 Jara // Jan 3, 2008 at 6:34 am
Presne tak, je to horor, souhlas i s Mirek Hubka
remeslnici jsou jedna pakaz nespolehliva
musel jsem si sepsat sam smlouvu, donutit ho ji podepsat, on ji nakonec nedodrzel a tak se neodvazil mi ani nic fakturovat
neudelat to, trhal bych si vlasy, jak jsem opet naletel
uz jsem si rikal, zalozit agenturu s (sikovnymi) remeslniky by byl asi zlaty dul
27 Vladimír // May 31, 2008 at 10:16 am
Ahoj, pravidelně čtu tento inspirující blog a chci trochu přispět k tématu.
Jak ale napsal Jára založit agenturu s řemeslníky může být zlatý důl ALE najít je v celonárodním měřítku, to je skoro nemožné a upřímně přeji pevné nervy.
Co vidím já na tvé doméně remeslnik.cz?
Ihned mě napadne časopis Řemeslník-to je samozřejmě trochu dlouhodobější záležitost ALE měl by jsi již nyní myslet i na tohle. Tvůj web by mohl být velmi solidně propojený a podporovaný právě tímto časopisem. Navíc právě kvůli papírové formě a tedy větší známosti by byl trochu větší hlad po reklamě na tomto webu a měl by jsi i pár kaček navíc z reklamy.
A co nabízet? Jak již bylo napsáno výše, tak různých katalogů je až příliš a nemáš moc šancí.
Nabízet řemeslnické práce sice můžeš ale z vlastních zkušeností vím, že to není vůbec jednoduché. Viz. mé jednoduché stránky na poskytování stavebních prací, kde poptávajícímu aktivně vyhledávám firmy na požadované práce v daném termínu a vcelé lokalitě ČR- http://www.stavtec.cz.
Při této práci pak stále narážíš na totální nespolehlivost a také se do takovýchto malých prací za pár tisíc až desítek tisíc nikdo nehrne, spíš je to štěstí když někoho najdeš. Je to tedy práce na léta, než seženeš spolehlivé partnery pro takový druh podnikání. A příliš nepočítej, že ti budou chtít tyto firmy, které do tvého záměru zatáhneš, platit registrace. Je fakt, že jsem našel i perličku a to zedníka který zaplatil 80.000 Kč za zprostředkování a nedostal pak ani jednu zakázku. To je ale jeden případ z tisíců. Na druhou stranu je fakt, že ti stačí 10 takových a můžeš si žít docela v pohodě
Možná by ale šlo psát zajímavé články na méně frekventovaná řemesla např. restaurátorství starého nábytku a pod tímto článkem by již byl link na zmíněného specialistu. Samozřejmě za domluvené provize ze zakázky atd..
Myslím, že takovýchto řemesel a méně medializovaných prací je poměrně dost a místečko si určitě najdeš.
Snad by šlo na webu nabízet i speciální i běžnější nástroje a příslušenství(samozřejmě potencionál výrazného zisku je zde o dost nižší než u služeb). Ale přesto je fakt, že občas narazím na nástroj který nedokážu nikde sehnat. Mám jeden zcela konkrétní nápad ale to tu nemohu moc psát, jinak po tom nějaký divoch skočí a mám po srandě.
Jsem přesvědčen, že pokud se opravdu zamyslíš, tak najdeš hned několik možností. Zavři se na dva dny k internetu a prohlížej si jen a jen tématické stránky a inspiruj se. Uvidíš kolik nápadů z tebe vypadne.
Přeji hodně štěstí.
Napis komentar