Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Bonzuji cesti zamestnanci Google?

January 30th, 2008 · 45 Comments

Porad resim priciny propadu mych dvou webu v Google. Jedna se o xyzbikes.com a incparadise.com.

Cela situace vypada jako minus 50 penalizace (posun o 50 mist ve vyhledavaci). Proste na slova na ktere jsem se drive zobrazoval na prvnich mistech jsem ted na pate strance vysledku hledani.

Zkuste treba hledat slovo “incparadise“. Je to nazev naseho webu, mame ho v nazvu domeny a drive byl www.incparadise.com vzdy prvni vysledek ve vyhledavani. Ted je to na 50. miste. Da se tezko verit, ze toto je prirozeny vysledek. Ze vsechny mozne a bezvyznamne weby, ktere nekdy zminili incparadise jsou relevantnejsi nez originalni web incparadise.com.

Stejne tak je to pro “xyzbikes“. Ten najdete na 51. miste. Schvalne se podivejte jake nesmyslne weby jsou umistene pred originalnim webem xyzbikes.com.

Toto jsou nekriklavejsi pripady a ukazuji, ze musi existovat nejaka penalizace. Ale penalizace za co? Kdyby to byla nejaka zmena algoritmu, tak stejny problem potka vice webu nez me dva weby. Nasel bych hodne zminek v diskuzich jako pri minulych updatech Google.

Mohl to byt nejaky bonz od konkurence? O tomto pochybuji. Takovych emailu a bonzu musi Google chodit stovky tisic a neni v lidskych silach se jimi probirat. Google nezvlada ani odpovidat na dulezitejsi emaily nez nejake udavacske emaily.

Takze co je asi nepravdepodobnejsi pricina?
Na tuto myslenku jsem neprisel sam, kdo mi ji dneska zduvodnil jako nejpravdepodobnejsi teorii nebudu rikat, ale skutecne mi pripada jako nejvice pravdepodobna.

Jednalo se udavacsky bonz nejakeho horliveho ceskeho zamestnance Google. Proste nekdo treba i uprimne veril, ze timto pomuze COMPANY. Prece to neni dobre, abych se tady na blogu chlubil jak podnikam a vyuzivam Google SEO jako hlavni zdroj k ziskavani zakazniku. Navstevnost tohoto blogu se blizi k 3 tisicum unikatnich uzivatelu denne takze je pravdepodne, ze to ctou i jini lide nez ti co mne preji spoustu uspechu:-). O hodne vecech pisu az moc otevrene (treba o tom jak ziskavam zakazniky nebo kupuji linky).

Mozna si myslite, ze tohle je odvazne tvrzeni. Ale z vlastni zkusenosti vim, ze zamestnanci Google v CR jsou mnohem horlivejsi nez zamestnanci v USA. Cesti zamestnanci Google maji cas na reseni mnohem vetsich kravin a ty moje weby do toho muzou jednoduse zapadnout. Google take urcite ma nejaky interni system na reseni podobnych veci. Jak nahlasit spam, penalizovat web, apod. A take zpravy z tohoto interniho webu maji vetsi vahu nez cokoliv co prijde “z venku”. Samozrejme o tom nikdo nesmi mluvit (ani potvrdit nebo vyvratit). Musi se zachovat mlcenlivost at ten system nikdo nenaboura. V tom je prece sila Google, ne? A do tohoto systemu prihodite aktivniho a ambiciozniho blbce, ktery ma pocit, ze necemu pomuze kdyz nabonzuje moje weby.

Mne to dava logiku a verim tomu jako nejpravdepodobnejsi teorii. A z Google se odpovedi, ktera by to mohla objasnit nikdy nedockam.

Popularity: 76%

Tags: SEO & Marketing · XYZ Bikes Start Up

45 responses so far ↓

  • 1 Ivo // Jan 30, 2008 at 3:48 pm

    Aktivní blbec je problém vždy a všude. Ono vůbec srážka s blbcem znamená vznik problémů. Nezoufej, třeba si to teď čeští googláci pročetli a zkusí se na to podívat :D

  • 2 anjin-san // Jan 30, 2008 at 4:00 pm

    no zní to celé trochu paranoidně … ale jak praví staré rčení - to že jsi paranoidní ještě neznamená, že po tobě nejdou … ;-)

  • 3 fandor // Jan 30, 2008 at 4:03 pm

    ja myslim, ze john moc fantaziruje :)

  • 4 Petr Soukup // Jan 30, 2008 at 4:07 pm

    Nevzpomenete si an ten článek, kde Johna zmiňovali? Právě v souvislosti s touto aférou

  • 5 anjin-san // Jan 30, 2008 at 4:15 pm

    tak nevim. asi uz to cetli a zalekli se … (viz http://farm3.static.flickr.com/2157/2231010307_3620a3d2e9_o.jpg)

  • 6 John Vanhara // Jan 30, 2008 at 4:43 pm

    Zadej hledani slova bez .com

  • 7 Jarda // Jan 30, 2008 at 8:12 pm

    Hm, no já bych tomu klidně věřil, bohužel. Jako důvod bych neviděl ani to, že to nakupování linků Johne děláš/dělal, ale možná právě to, že o tom píšeš. Tento blog čte hafo lidí co má co společného se SEO, k tomu návštěvnost v tisících, a Googlu se nemusí líbit, že tím můžeš inspirovat či svádět ostatní k provádění “nešvaru”, proti kterému bojují, nutno podotknout z jejich pohledu z pochopitelných důvodů. Čili s velkou nadsázkou to mohlo být chápáno jako že jim ohrožuješ byznys, tak tě osolili. Samozřejmě s tím nesouhlasím, ale pohnutky pochopit dokážu. Možná zkus pro toho aktivistu, pokud je hypotéza pravdivá, vydat nějakou “tiskovou zprávu” s vysvětlením, že je to nedorozumění, smáznout nebo upravit příslušnej článek a třeba se něco změní. Ne, opravdu jsem to nebyl já:o)

  • 8 Jarda // Jan 30, 2008 at 8:16 pm

    A pokud je to jen paranoia, tak bude aspoň dotažená do klinické úrovně, když tu budeš s nějakým bludem komunikovat formou tiskových zpráv:o)) … No, ber to s nadsázkou, byl to jen nápad, ale možná je to hovadina, takhle se kořit před nějakým pche Googlem;o)

  • 9 Ivo // Jan 31, 2008 at 12:16 am

    No pokud se nad tím zamyslíme, tak neměl by google spíše penalizovat tento blog na kterém se ty články nacházejí, než-li v podstatě jinné weby které s tím nemají nic společné?

  • 10 Piki // Jan 31, 2008 at 12:33 am

    fandor: Tak nahoď nejaký kontrapríklad, že uvedená idea je kravina.

    Už z čias vysokoškolských si pamätám, že na záchode sa na asistentov nenadáva a na profesorov sediacich v štátnicovej komisii ani len nemyslí. Nikdy nevieš kto sedí v kabínke.

  • 11 A4W // Jan 31, 2008 at 1:45 am

    Jarda: Toto ma dostalo :-))))
    “A pokud je to jen paranoia, tak bude aspoň dotažená do klinické úrovně, když tu budeš s nějakým bludem komunikovat formou tiskových zpráv:o))”

  • 12 dušan // Jan 31, 2008 at 1:45 am

    Musím s johnom súhlasiť, zrážka s blbcom = hotove nešťastie. To platí aj pre sk google. Nebudem to ďalej rozvádzať, ale ostáva iba veriť, že tieto postavičky, ktoré si myslia, že sedia na správnom mieste, tam sedia iba dočasne.

  • 13 Lukas // Jan 31, 2008 at 1:47 am

    Osobně mi jako nejpravděpodobnější přijde kombinace těch 2 teorií - tzn. že impuls přišel od konkurence, nebo zkrátka někoho, komu jsou tvoje úspěchy trnem v oku ale tento někdo, jak správně píšeš, nemá sám na to, aby tohodle docílil… proto musí mít kamaráda a ten je tím českým zaměstnancem Google, který vše zrealizoval. A tajenka je rozluštěna ?!? :-)

  • 14 Jarda // Jan 31, 2008 at 5:23 am

    to Ivo: penalizovat informační web-blog nemá moc smysl a google bude mít určitě nějaký směrnice, že SEO čistá stránka se nepenalizuje. Penalizují se nežádoucí techniky, ne obsah (pokud neuvažuji porno, teroristy apod.)

  • 15 Dušan // Jan 31, 2008 at 5:43 am

    Podivejte se na toto video a pak uz se u googlu nemuze clovek nicemu divit. :-D http://www.sme.sk/video/?id=2318

  • 16 Milan Kryl // Jan 31, 2008 at 6:18 am

    Nemyslím si, že by ti 3 čeští zaměstnanci Google neměli nic lepšího na práci, než si číst podnikani v USA a penalizovat ti stránky. :)

  • 17 Tomek // Jan 31, 2008 at 6:42 am

    Taky si nemyslím, že Google má pro své lidi tak málo práce, aby měli čas penalizovat česky psané blogy. Navíc si myslím, že by bylo daleko logičtější, kdyby penalizovali web, který je potenciální hrozbou, tj. tenhle blog. Na xyzbike nebo incparadise info o gray-SEO praktikách ani potvrzení ve stylu “ano, kupujeme linky” asi nebudou.

  • 18 cbk // Jan 31, 2008 at 6:51 am

    Myslim, ze pred nejakou dobu jsem cetl ze google se docela zbroji proti linkbuildingu… A ty si nekde psal ze si stranky pridaval do ruznych webu atd.. jestli to ten jejich uzasnej algoritmus nepochopil blbe

  • 19 Michal Acler // Jan 31, 2008 at 7:32 am

    Milan Kryl > těch českých zaměstnanců je víc ;)

  • 20 pan Hill // Jan 31, 2008 at 7:38 am

    Sleduji tvuj blog temer od zacatku a nemyslim si, Johne, ze by tohle byl pravdepodobny duvod propadu tvych webu. Podobny propad zazivaji dnes a denne tisice lidi, staci se podivat na fora. Vysvetlovat si to podobnym zpusobem je lakave, ale prilis zjednodusene.

    Proc by G mel uzivatelum nabizet tvuj web? Co lidem prinasi? V cem je tvuj web lepsi nez stovky jinych eshopu? A pokud by byl, muze to G vubec poznat? SEO, jak ho tu popisujes, tohle obalamutit nemuze, a myslim si, ze pro nas jako uzivatele G je to i dobre.

    Jinak samozrejme preju, at se Ti dari, nejen s koly!

  • 21 kamil // Jan 31, 2008 at 10:40 am

    Pred casem Retal zalozil thread u sebe na foru kde jsem napsal svou hypotezu proc ti vypadly weby (mimochodem R. napsal ” Mám svou hypotézu, ale chci nejdřív slyšet vaše” ale pote co par lidi napsalo ze se nic nedeje a neni duvod se tim zabyvat jsme se jaksi Retalovi hypotezy nedockali… ) Nyni po skoro 2 mesicich je ma hypoteza tvym dnesnim clankem vicemene potvrzena. O tom ze vitr vane z cech jsem byl presvedcen nenapadlo me ale ze by to mohl byt primo mistni G-man.

  • 22 John Vanhara // Jan 31, 2008 at 10:57 am

    Mne docela prekvapilo, ze nekdo z ceskych zamestnancu Google mel cas zamitat moznost dat AdSense na web www.fazole.cz a pak vysvetlovat proc si mysli, ze bysme AdSense na tento web nemeli davat. Tohle povazuji za to, ze ma nekdo hodne casu… v USA by na toto nikdo cas nemel, pokud by neslo o nejaky porno web.

  • 23 Ondra // Jan 31, 2008 at 12:37 pm

    Johne: to je ovšem zásadní nařčení! Pokud něco tak hnilého opravdu v google je, myslím že by se to mělo hned vyhodit.

    To je jak když ti začne hnít jablko ve sklepě, musíš jednat rychle ať nezačnou hnít i další - pak bys mohl vyhodit celou úrodu ;)

  • 24 Adam // Jan 31, 2008 at 1:14 pm

    Google v ČR má skutečně pouze 3 zaměstnance!!!!!!!!!……………… a ty dělají úplně něco jiného.

  • 25 fra // Jan 31, 2008 at 3:29 pm

    johne: mrki sem
    http://google-cz.blogspot.com/2008/01/uiten-gadgety-znte-je.html
    a tam gadget pre weblogy.cz

  • 26 Laďa // Jan 31, 2008 at 3:30 pm

    Když už jsme u těch paranoidních nápadů, nemyslíš že by mohl tvůj web spadnout na geotargetting do našeho regionu? Vzhledem k navštěvovanosti tohoto blogu a množství odkazů na xyzbikes…

  • 27 Vazba // Jan 31, 2008 at 3:44 pm

    Nechapu, co by jako Googlu melo vadit. Kvalitne SEO zoptimalizovany web musi mit prece Google rad, ne?

  • 28 kamil // Feb 1, 2008 at 12:37 am

    TO: LADA

    to me taky napadlo, ale v tom pripade by se zobrazoval na google.cz na prvnich mistech coz tak neni.

  • 29 Rammi // Feb 1, 2008 at 8:16 am

    No a nebo se jim opravdu podarilo najit algoritmus, ktery nakoupene linky odhali.

  • 30 Radek Hulán // Feb 1, 2008 at 9:05 am

    “Googlu se nemusí líbit” — a to je ten hlavní problémů. Google je dnes nejkrutější a nejhorší světový monopol. Pokud se Google něco nelíbí, člověka či firmu prostě zlikviduje, aniž mu dá jediný náznak proč a co se mu znelíbilo. Google zásadně nekomunikuje, zásadně nevysvětluje, jen monopolisticky a zaujatě rozhodně.

    A bude hůř :(

  • 31 John Vanhara // Feb 1, 2008 at 12:25 pm

    Mam vice webu a na vsech delam v podstate velmi podobne veci z hlediska SEO. Ale tohle postihlo pouze 2 weby (ve stejny den) o kterych nejcasteji pisu zde na webu.

  • 32 Jara // Feb 1, 2008 at 2:30 pm

    tak to nevim, to je stale jen spekulace

    ja uz google adsense na svych sitkach delsi dobu blokuji pres adhost na paternim dns …

    jedine kde to chvili delalo problemy bylo u radka hulana, vypisoval nam, ze nemame koukat na jeho stranky, kdyz nechceme platit reklamou, no ted to zmizelo, kdyz zjistil co je gugl zac :-)

    proste pokud chce nekdo delat reklamu, at si ji implementuje na vlastni server, vsechny ty idoty a gemiusy. pryc s tim, nebo ne? …

  • 33 Jirka // Feb 2, 2008 at 4:00 am

    Pokud podnikáte na internetu a většina vašich zákazníků chodí přes google nebo jiný dominantní vyhledávač (ČR), tak se také jednoho dne můžete ráno probudit a zjistit, že už nepodnikáte. A stačí k tomu jedno kliknutí myší. (no možná víc, nevím jak vypadá admin googlu)

  • 34 Rammi // Feb 2, 2008 at 4:26 am

    Jara: ty asi zadne stranky nemas, co?

  • 35 Squad_leader // Feb 2, 2008 at 9:13 am

    Nemam Vam k tomu co dodat. Je to pravda, mam s tim taky drobnou a neprijemnou zkusenost.

  • 36 Vazba // Feb 2, 2008 at 1:20 pm

    Penalizace “minus 50″ to nebude, ja ted vidim xyzbikes na 47. miste a incparadise na 41. miste. Myslim, ze to jsou vsechno spekulace. Podle me se ty stranky pouze jeste nezotavili z toho vypadku. Po vypadku zacinaly zdrejme od nuly, proto jeste nemaji vahu.

  • 37 Jindra // Feb 5, 2008 at 5:03 am

    nemusi jit o zamestnance google Cr, muze jit klidne o cesky mluvici googlery kdekoli na svete (tech uz par je, treba v Dublinu….)
    Ja bych to videl na zmenu algoritmu ktera je schopna odhalit ( a penalizovat) zakazniky firem nabizejicich linky za penize.
    Ostatne i takove iinfo se asi zacalo bat, nekam zmizela ta lista s linkama v paticce stranky (kde nejspis prodavali linky na vsechno od vrtacek po krajkove kalhotky)…

  • 38 Petr // Feb 5, 2008 at 7:03 am

    To by mohli zavírat všechny blogy co si na warezforech vyměňují kliky na AdSense a že jich není málo.

    Třeba se někdo vyjádří Google? :)

  • 39 Martin // Feb 5, 2008 at 9:08 am

    Tak jsem taky mrknul na google a xyzbikes bylo na 59. místě a incparadise dokonce až na 76. miste. Tak nevím jestli se pouze zotavují z výpadku. Na druhou stranu to ale ani nevypadá na nějakou penalizaci, nevím

  • 40 Huno // Feb 5, 2008 at 10:37 am

    Jake “co lidem prinasi”? Pokud nekdo zada “incparadise”, pak asi hleda neco s timto nazvem, bez ohledu na nejaky etericky pojem “prinosu”. V tomto ohledu s Johnem souhlasim.

  • 41 S33e6 // Feb 8, 2008 at 11:10 am

    myslím, že si nějak moc fandíš. Google je tvůj web ukradený. Prostě se jen změnil způsob vyhledávání k lepšímu. Už se tak moc nezahrnují adresy webu, které stejně moc o obsahu nesvědčí. Však se sám podívej na výpisy. Ty weby před tebou prostě to slovo obsahují taky. Navíc tvá teorie o Google týmu je naprosto lživá a věř, že nikdo z nich se nenudí natolik, aby se staral o nějaký z tvých blogísků. Navíc penalizace pozic ve výsledcích se neprovádějí. Když už se trestá, tak snížením PageRanku, který sám o sobě není schopen ovlivňovat pozici o více než dvacet míst. => nikdo si na tebe nezasedl, nikdo tě nebonzl, nikdo tě nepenalizoval == tvůj web je nám s prominutím u pr…

  • 42 Rammi // Feb 9, 2008 at 12:08 am

    S33e6 : pán je zřejmě insider a zároveň tiskový mluvčí google.

  • 43 John Vanhara // Feb 9, 2008 at 11:03 am

    :-) LOL No konecne nejake vyjadreni od Google:-)

  • 44 Bokuto // Apr 23, 2008 at 7:51 am

    Nehroť to tak :D

  • 45 Jirka // May 10, 2008 at 3:02 am

    ja bych rekl ze to je vyskou baksise kolik kdo googlu zaplati…. uz jsem zjistil, ze zajimavy weby byvaji az tak od 8. az od 10. stranky dal a na ty weby co jsou na prvnich stranach ani nekoukam.

Napis komentar