Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Investovani do sebe

February 2nd, 2008 · 27 Comments

I kdyz hodne casto pisu o tom jak treba investovat do nemovitosti nebo do nejakych podnikani, tak za nejdulezitejsi povazuji investovani do sebe.

Kdyz se cokoliv stane s vasi firmou, zamestnanim, investicemi, tak co vas zachrani je vlastni schopnost postavit se znovu na nohy. Cim vice toho budete umet (praktickych znalosti, ne jen nejakou teorii) tim jste v lepsi pozici se prizpusobit zmenam.

  • Znalost jazyku. Cim vice jazyku umite tim lepe. Schopnost dobre mluvit a psat nejakym jinym jazykem nez cestinou uz vam radikalne rozsiruje moznosti.
  • Pracovni zkusenosti. Cim vice toho umite tim lepe. Je dobre byt v necem odbornik, ktery je na spickove urovni. Ale take neni spatne mit v zasobe take nejake jine schopnosti. Lide co dokazi vice veci jsou mnohem vice zadani, nez lide co umi jen jednu vec. Vyvoj jde kupredu a nechcete za par let zjistit, ze to jedine co umite uz nikdo nepotrebuje. Nemusi jit pouze o pracovni zkusenosti. Staci mit ruzne konicky nebo zajmy. A z nich se jednou muze stat nejaky seriozni zdroj prijmu diky vasemu know-how.
  • Zivotni zkusenosti. Kazda vetsi zivotni zmena je stresujici, ale zaroven vam dodava zkusenosti. Treba prestehovat se, zit nebo studovat v jinem meste nebo jine zemi. To vsechno pomaha vytvaret schopnosti, ktere vam pomuzou se adaptovat a prizpusobit. Kdyz pak nastane nejaka zmena a ty zkusenosti mate, tak se dokazete mnohem lepe a rychleji prizpusobit.

Chce to proste nezakrnet. Ja sam vitam zmeny a nove zkusenosti. I kdyz je to velmi casto stresujici poustet se do neznameho, tak jakmile tim clovek projde, tak ho to posili. A kdyz do podobne situace prijde znovu, tak ji dokaze velmi dobre resit.

Popularity: 57%

Tags: Moje vlastni zkusenosti

27 responses so far ↓

  • 1 Petr Ozogán // Feb 2, 2008 at 2:22 pm

    Ano, je to tak. Čím vícekrát si člověk nabije hubu po nějakém maléru a dokáže se z toho dostat, tím více ho to posiluje. Je ale opravdu nutné snažit být se svými znalostmi někde vpředu a mít možnost začít dělat případně i něco jiného než doposud. Někteří mí známí se například diví, že ve svých téměř padesáti letech studuju vysokou školu. Za mých mladých let bylo plno věcí jiných, je nutné se stále přizpůsobovat, stále se učit. Jen mě mrzí, že tehdy jsme neměli možnost jit makat po škole do Ameriky, jako je to dnes. Tak snad až v důchodu.

  • 2 Pavel Zemlinka // Feb 2, 2008 at 4:51 pm

    #1 nevim zdali to stale plati, ale navstevovat prednasky muze clovek i kdyz neni studentem VS?

    Jinak pokud clovek dela vlastni business, tak je to i ztrata casu.

    Lepsi je OPRAVDOVA prace na sobe.

    Kdysi se mi pod ruku dostala nahravka Briana Tracyho - How to Become A Millionaire. Zjistil jsem ze polovinu tech vlastnosti mam a ze jenom staci to rozvinout. Takze na sobe v takovych vlnach sem tam “makam”. Penize jsou druhotne a prijdou samy. Vlastne ani moc nejsou potreba. Je to takova hra…. :)

    Je vyborne byt predurceny k uspechu (i kdyz business i zdravi muzou casem selhat…). Skoro kazdy ma tu volbu!

    Ctenari tohoto prispevku - udelal jsi dnes neco pro svuj rozvoj (nebo pro okoli) nebo jsi jenom “spotrebovaval” svuj cas a energii?

    /tracyho sezenete na torrentech! /

  • 3 fandor // Feb 2, 2008 at 8:42 pm

    myslim, ze VS neni ve vetsine pripadu ztrata casu, samozrejme zalezi na oboru/skole/lidech co tam uci. prinejmensim je to sance, jak se dostat celkem snadno a levne (ne-li zadarmo) na cas na zkusenou do zahranici, vetsinou potkate na VS inspirativni lidi (i z rad spoluzaku), ze kterych se casto formuji obchodni partneri (i na cely zivot).

    pokud vam studium (spolu)financuji rodice a nestudujete vylozene tezky obor (matfyz, prava, medicina, …), najde se relativne dost casu na sebevzdelavani v tom co vas zajima, je to idealni sance naucit se (levne/zdarma) dalsi cizi jazyky (a o prazdninach je dopilovat v zemich, kde se jimi mluvi) nebo treba zalozit start-up (neresite existencni otazky, mate minimalni zivotni naklady a o nic v podstate nejde).

    kdybych nesel na VS (mmch humanitni a velmi malo souvisejici s tim, cim se ted zivim), tak nejspis dneska montuju pocitace v teplakove, patlam weby pro vysirace nebo delam wifi site tamtez. diky bohu, ze to takto nedopadlo.

  • 4 Ivo // Feb 3, 2008 at 12:28 am

    Fandore, máš snad něco proti patlání webů ? :D Já si taky nemyslím že by VS byla zbytečná. Když už nic, tak minimálně člověka naučí jak zacházet s informacemi a jak rozšířit své obzory (ale je fakt že studuji na moderní fakultě a úplně něco jiného než čím se živím, takže možná to je někde jinde jiné ).

  • 5 Petr // Feb 3, 2008 at 12:41 am

    Ono asi záleží na konkrétní VŠ. Když si vezmu, co mi dal FEL v Praze v polovině 90. let, tak abych řekl pravdu - tu školu bych dnes nedoporučil. Ať už kvůli přístupu některých vyučujících (ale u nás na akustice byli skvělí) nebo kvůli (ne)praktickému zaměření některých předmětů. Doufám ale, že to tehdy bylo způsobeno přechodem od komunistického školství k modernímu.
    Někdy v roce 2004 jsem se pak byl podívat na dni otevřených dveří na VŠE v Jindřichově Hradci (tenkrát šlo dálkově studovat ten obor, co jsem chtěl, jen tam). Že bych si vystudoval obor, co mě aktuálně zajímal. Ale dost mě otrávil přístup a i to, co jsem slyšel od studentů. Třeba se to také změnilo ;)
    Od určitého věku už nemá cenu studovat VŠ jen kvůli tomu, aby člověk měl titul, ale jen pro to, že ho ten obor opravdu zajímá. Na druhou stranu - pokud ti nejde o ten titul, tak znalosti můžeš získat i bez VŠ.

  • 6 Petr Ozogán // Feb 3, 2008 at 1:10 am

    S tou vysokou školou jsem to myslel tak, že je hlavně nutné něco dělat, nezakrnět, vyvíjet se. A ta škola je možná jedna z takových možností, proto jsem to uvedl jako příklad toho co pro to dělám já (mimo jiných věcí). Každému může vyhovovat něco jiného. Cokoliv je ale lepší, než nedělat nic. Pro mnoho lidí skončí svůj vývoj odchodem ze školy do zaměstnání, myslí si že už všechno znají, dále už jen degenerují. Souhlasím, učit se dá i jinak, mnoho lidí zde se vyskytujících je tomu důkazem.

  • 7 Wikih // Feb 3, 2008 at 2:20 am

    to Pavel Zemlinka: Navstevovat prednasky, kdyz nejsi student asi povolene neni. Ale rozhodne to neni nemozne:) Hlavne na masovejsi oborech to je bez problemu.

    to Petr: FEL se meni, ale strasne pomalu, takze spousta tech veci, co jsi zminoval, je porad stejna. Presto si myslim, ze to je dobra skola. Nedelam si totiz iluze, ze to jinde je o tolik lepsi. Akorat v IT nas asi dost predbehlo FIT v Brne, to je hodne dobra skola..

  • 8 Tomáš Bíbrlík // Feb 3, 2008 at 2:34 am

    Já osobně vnímám vysokou školu jako “ústav”, kde naučí člověka naslouchat, jednat, komunikovat.. To je tak vše, zbytek se musí člověk naučit sám. A je jen na každém, jak si to v hlavě probere.

    Na Vš chodí plno (a dá se říci většina) studentů, kteří si skutečně myslí, že tím, jak dostudují mají do důchodu vystaráno.. nemá cenu se s něma hádat.. každý jsme strůjcem svého štěstí :)

  • 9 Petr // Feb 3, 2008 at 3:32 am

    Petr Ozogán: Nemyslel jsem to na tebe tak, že na VŠ ztrácíš čas. Každý z nás je jiný. Naprosto s tebou souhlasím v tom, že hlavní je “něco dělat” a když to člověku něco dává, tak je jedno, jestli to je VŠ, jazykovýkurs, kurs sváření, dělání kapitána šachovému týmu nebo já nevím co. V podstatě jakákoli činnost se dá přetavit v pozitivní zkušenost a něco si z ní do svého života vzít.

  • 10 Arpád Deméther // Feb 3, 2008 at 4:59 am

    myslim ze nejlepsi je stejne “skola zivota”. mene teorie, vice praxe! ja vysokou skolou neztracel cas, ted vysokoskolaky zamestnavam :o)

  • 11 Martin Hinner // Feb 3, 2008 at 5:25 am

    Wikih & Petr: FEL jsem studoval nedavno a rozhodne si nemyslim, ze by se ta skola lepsila. Sice uz (tusim) vyhazeli takove ty lidi co na cviceni Matematiky I a II nadavali *doslova* studentum do debilu (Doc. Dont a Havrda jmenovite), ale na druhou stranu vznikl dalsi extrem, kdy “starsi” verze studijniho programu (nestrukturovana) mela podstatne slozitejsi pruchod studiem nez ta nova (tzv. strukturovana). Proc treba nynejsi student po skonceni M2 netusi co je Laplaceova transformace a ve fyzice co nasleduje to po nem cheji? Takovych nedostatku tam je spousta, navic uroven (podle rozsahu vedomosti) klesla tak na 1/2, jestli vubec.

    To je podle me spatne … snizena uroven, ale NIKDE jinde to nenahradili, stale se tam uci na i8051, tento procesor se vydava za dnesni “modu” … to se potom clovek nemuze divit, kdyz v CR skoro neni mozne vyrobit plosny spoj pouzivajici napriklad opravdu male BGA obvody … asi po tom neni poptavka, kdyz vsichni bastli na 8051 (a ted me neberte za slovo, vyjimky jsou).

    Dale ta skola neuci aby clovek CHAPAL, ale chvili si neco PAMATOVAL. Proc jsem prosel nekterymi predmety, ackoliv ted o nich VUBEC nic netusim? Ja vim, reknete si … moje chyba, mel jsem studovat poradne. Jenze ja bych i mel treba motivaci nektere veci se snazit pochopit, ale pro absolvovani zkousky to bylo ZCELA irelevantni, jestli chapete nebo ne. Dulezite bylo vysolit vzorecek, a tech bylo tolik, ze se snad nikdo ten dany predmet nesnazil pochopit do hloubky. Mimo jine na spoustu predmetu jsou na internetu hromady tahaku, treba 3x A4 popsana JENOM vzorecky … profesor je pak nadseny jak hezky to “umite”.

    Podle meho nazoru je studium VS v CR ztratou casu. Alespon pro cloveka, ktery nechce byt zamestnancem a “odkroutit” si svych 42.5 hod/tyden. Ma cenu tam jit studovat nektere stezejni predmety, ale pak odejit a vybodnout se na titul.

  • 12 Palio // Feb 3, 2008 at 7:06 am

    to Wikih: ja momentalne studujem informatiku na Matfyze v Prahe, a viacero profesorov(vyucujucich) mi potvrdilo ze prednasky u nas su verejne - tzn. ze ich mozu navstevovat aj nestudenti. len obcas je na povinnych predmetoch problem s kapacitou poslucharne :)

  • 13 Martin Snížek // Feb 3, 2008 at 8:46 am

    Souhlasím, že VŠ s sebou nese určité náklady obětované příležitosti, ale člověk si tím prodlouží mládí, má šanci víc “vyspět” a škola mu dá takový obecný myšlenkový rámec, který se často hodí.

    A když studujete VŠE, tak při tom v pohodě stihnete na půl úvazku pracovat, ať v zaměstnání, na vlastních projektech nebo na sebevzdělávání.

  • 14 Pavel Zemlinka // Feb 3, 2008 at 9:54 am

    jo, koukam ze tu pisou sami studaci nebo mladi lidi. ja to myslel samozrejme az je clovek starsi. 30+.

    kdo studuje “neprerusovane” od zakladky, tak je to nejidealnejsi. horsi je to zkouset pozdeji, kdy clovek neni naivni 23 lety pubertak ale jiz neco zazil a ted tam vidi ty idioty a omezence co to “vyucuji”.

    Jinak to beru z pohledu jednoducheho businessu nakup/prodej.

    Zkuste toho Tracyho. Dost dobry.

  • 15 Jan Tinka // Feb 3, 2008 at 10:05 am

    V téměř všem souhlasím s tím, co řekl Martin Snížek - prodloužení mládí, osamostatnění, způsob jakým člověk uvažuje…A když už ne pracovat na PPÚ, tak na vlastní projekty či nárazové brigády je času dost…člověk nemusí mít strach o to, že nebude na jídlo a byt, protože většinou ho živí ještě rodiče, ale má možnost si přivydělat, získat reference, kontakty, praxi…

  • 16 Jan Tinka // Feb 3, 2008 at 10:07 am

    Pavel Zemlinka: “a ted tam vidi ty idioty a omezence co to “vyucuji””

    Někdy je to bohužel opravdu katastrofa - profesor učí 10 let ze stejných materiálů obor, který se mění každých 6 měsíců :-( Tak co si potom z toho má člověk odnést? Nic - a musí se to naučit sám.

  • 17 Ivo // Feb 4, 2008 at 2:06 am

    Musíte si hold dobře vybrat vysokou školu. Někde vyučují skuteční odborníci, kteří jsou většinou aktivní a úspěšní i v komerční sféře.

  • 18 Rammi // Feb 4, 2008 at 7:14 am

    Tak ja ted resim otazku, jestli si mam zaplatit kurz ucetnictvi, pak to par mesicu delat a potom sehnat ucetni, nebo se na to mam vykaslat rovnou a sehnat ucetni ;)

  • 19 Petr Ozogán // Feb 4, 2008 at 12:13 pm

    Rami: Hodně bude asi záležet na tom, jak máš velkou firmu. Pokud je to jen pár dokladů k zaúčtování, běl by to zvládnout i sám podnikatel, nejlíp ale třeba po tom kurzu. Ale i tak je dobré mít potom někoho, kdo v nejasných případech poradí. Já mám výhodu, že podnikám už od roku 1991, většinu doby se o účetnictví starám sám. Ale možná i proto, že spolupracuju s někým, se kterým programuju právě účetní programy. Dnes už je to všechno složitější, asi bych už nerad začínal podnikat.

  • 20 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 12:38 pm

    Rammi: spadas do podvojneho ucetnictvi nebo jenom ucetni evidence ? kazdopadne poznat jak funguje system ucetnictvi vubec neni od veci, i kdyby ti to nakonec delal nekdo jinej :o) Kdyz se potom budes bavit s ucetnim, aspon mu budes i rozumet,…

  • 21 John Vanhara // Feb 4, 2008 at 3:47 pm

    Delat ucetnictvi je otrava. Ale je dobre tomu rozumet aspon proto, abys vedel jestli ti ucetni dela dobrou praci nebo ne. Ja jsem se taky donutil abych se to naucil i kdyz na to ted mam lidi.

  • 22 Humm // Feb 4, 2008 at 4:33 pm

    Nedávno jsem se zúčastnil přednášky, na které se objevil mimo jiné jeden z majitelé serveru invia.cz a Tutor, Stavynoha se tuším jmenuje. Na “akademické” půdě ze sebe bez zábran vyklopil, že on si sice udělal bakaláře, ale jeho dva partneři ani to ne (vše VŠE). K podnikání mu ani nikdy nic mo z toho co se učil nebylo. Sám začínám podnikat a z nabytých znalostí z právě dokončované přírodovědy to v mém oboru asi taky nebude tak slavné. Když se člověk v ČR rozhlédne po nějaké škole, která by ho opravdu naučila podnikat, tak vidí jen manažerské universities.
    Asi jedinní, kdo jsou schopni poskytnout jakési vzdělání jsou lektorské kurzy za stovky tisíc. Začíná mě pomalu rozčilovat úroveň a systém veřejných (bohužel i některých soukormých - vlastní zkušenost)VŠ,kde “podnikání” učí 65-letý docent, který sice zná a ví kdejakou eko teorii, ale jak na to, když Vás chce třeba podfouknout klient, nebo jak udělat “dobrý” kšeft Vás prostě nemůže naučit, protože to nikdy nezažil a ani si to nikdy nezkusil. Podnikání podle mě nezle naučit dle osnov a přednášek. Je to spíš o diskuzi, předávání zkušeností a praxi. Čili, můj názor je takový, že pokud nemáte potřebu podnikat ve specializovaných činnostech, kde je VŠ vzdělání (titul) podmínkou, tak při současném stavu vš školství je třeba se naučit pottřebné dovednosti mimo univerzitu.

  • 23 fandor // Feb 4, 2008 at 7:57 pm

    Nevim, jestli jsou zrovna Stavinoha & co. ukazkou uspechu a jestli je brat za vhodny priklad …

  • 24 Ivo // Feb 4, 2008 at 11:55 pm

    Ramni - já i když toho moc na zaúčtování nemám, tak jsem to všechno dal účetní. Jednak mám jistotu že všechno bude ok a potom také připraví všechny papíry co budu potřebovat na sociální a zdravotní atd. Ušetřený čas mi na účetní už dávno vydělal.

  • 25 Rammi // Feb 5, 2008 at 5:10 am

    No ja zatím mam jenom danovou evidenci, ale i tak jsem to za minuly rok nechal zpracovat ucetni.
    Spis mi jde o to jak uctovat behem roku, to si delam sam, ale mam na to ruzne scripty atd, ale muze se stat, ze proste neco delam blbe (ruzne storna a dobropisy, zalohove faktury, proforma faktury) a na konci roku to bude muset ucetni opravovat => bude to zbytecne drazsi.
    Nemam toho tolik abych vytizil ucetni v tom smyslu, ze bych ji jenom rikal jake ma vystavovat faktury, takze faktury vystavuju sam a ucetni uzaverku a podobne dela ucetni.

    Nicmene behem nasledujicich mesicu si chci s kamosem poridit s.r.o. (jeste nevim jestli koupit ready made, nebo zalozit, nebo nechat zalozit) a tam uz je povinne ucetnictvi + potrebuju byt platce DPH atd, a do toho uz nevidim skoro vubec. Takze ten kurz pro mne bude asi nezbytny, i kdyz to bude delat ucetni, uz jen z toho duvodu abych si mohl spocitat co me bude kolik stat.

  • 26 Pavel // Feb 5, 2008 at 9:35 am

    No tvořím své stránky a když se mě někdo na něco zeptá co nevím, dostudují a publikuji. Já se vzdělávám a přitom pomáhám ostatním. No a když mi dotyčný poděkuje mám z toho ještě větší radost…

  • 27 Laďa // Feb 6, 2008 at 4:32 am

    Fandore copak teda studuješ?

Napis komentar