To fandor: člověk nemusí dělat jen affiliate a může mít relativně fixní příjem, může mít bez problému 2x-3x tolik co je průměr v ČR. Je jasné, že cestovní ruch nosí mega moc, ale každému to nevyhovuje. Je to otázkou priorit..
Každopádně, každý kdo si může dát tuto podložku pod myš a ví, že nemusí, tak je na tom dobře
Ano, dobre mi funguje CEZ, mam jenom par spotrebicu v zasuvce a jinak nic nedelam a CEZ pekne vydelava. Je pravda, ze nejsem jediny majitel, je nas zhruba 10mil, ale na tom az tak nesejde
rushid: Tak nakup pár lotů ČEZu a budeš si to moci užít i z druhé strany barikády. ;o) Myslím, že ČEZ teď příjemně padal dolů a je tam príma potenciál k růstu. ;o) Btw: za rok 2007 zaznamenal ČEZ více než 40% zhodnocení akcií.
jenze to to musis celkem dost sledovat, podobne je na tom kurzove sazeni, take jsou borci co denne prosazeji miliony a jsou stale v zisku
aneb rozlozeni rizika
rozhodne bych nerekl, ze pro to nemusi nic delat, musi byt docela stale v obraze a je to docela velky stres bych rekl :-))
bez osobni ucasti muze byt treba pronajimani bytu, jednou za cas sepisu dobrou smlouvu a o nic se nestaram, pokud vsechno klape…
Jara: Záleží na zvoleném přístupu. I v případě akcií se k tomu dá postavit tak, že (i z důvodu daňového testu) nechci s těmi akciemi po delší dobu hnout. Pak je to opravdu jen časový náklad při volbě vhodného titulu. Právě při tomto dlouhodobém vložení se dal zajistit úrok v horizontu nějakých 40 a více % p.a. (zdaněných). Rozhodně si ale myslím, že tím člověk může zabít méně času, než v případě třeba pronajímání bytu. Záleží fakt na přístupu.
Uznávám, že je to chvílemi docela adrenalínová záležitost. ;o)
Raději než pronajimání bytu bych volil raději ty akcie. Tam je to relativně daleko více bez starostí. Jediná starost je, jaké akcie koupit a potom na ně raději hned zapomenout a nestrachovat že jejich cena může občas razantně klesat. S bytem je to horší, nerad bych se dohadoval s nájemníkama, řešil různé opravy a staral se, že byt může třeba i vyhořet a podobně. Podle mě je pronájem bytu více rizikovější, než ty akcie. S akciema se dá častěji a lépe manipulovat, dají se rychleji prodat, nakoupit jiné.
Kdyz pronajimat, tak komercni nemovitosti, nikoliv byty. Vzhledem k tomu, ze v CR je najemnik chranen zakony oproti vlastnikovi, muzete mit smlouvu sebelepsi a stejne budete nekolik mesicu platit za najemce i sluzby a energie nez se rozhodne Vas byt opustit z duvodu neplaceni najmu :o) Co se tyce akcii, vetsina je ziskova, pokud vydrzite neprodat za nizsi cenu nez koupite,… coz muze trvat i roky :o)
Jo, teď je možná jedno z nejlepších období, kdy se dají akcie nakupovat. Cena mnohých je dost nízko, dá se počítat s tím že už možná neklesnou, že už by mohly jít zase jen nahoru. Ale je to riskantní, může to být i jinak. Velikost rizika ale odpovídá možnému zhodnocení, případně ztrátě. Rozhodně je to ale investice spíše dlouhodobá.
už dlhšie snívam o vybudovaní 2-3 tenisových kurtov s umelým povrchom na okraji Bratislavy. prenajatím niekomu na dalsie prenajimanie, je to príjem taktiež takmer bez práce… no a ked príde domová zástavba až tam, výhodne pozemok predať no ale nie je čas …. asi až keď budem na penzii
arpad: hlavne čas potom aj koruny … hlavný problém je asi ten, že tie pozemky akosi ešte nie sú ani po rokoch vysporiadané resp. pôvodné su s casti znehodnotené cestou a zeleznicou a nie su vymenené
Můj cíl je motto “I can just sit back and relax and still make a living”. Vpodstatě už jsem si ho splnil, nicméně jsem nenažranej, takže relax bude později :-)).
Arpad: no ja takhle byt pronajimam, prave premyslim o koupi dalsiho, ale kdyz neplati tak leti, trvaly pobyt jim tam nahlasit nenecham, takze nemaji zadne naroky, neplati, tak jde.
Rammi: k nahlaseni trvaleho pobytu neni treba souhlas majitele!!! Pokud najemnik na evidenci obyvatel predlozi najemni smlouvu s zadosti o zmenu trvaleho pobytu, je v byte zapsan jeho trvaly pobyt bez problemu a Vy se o tom ani nedozvite :o)
To ze nemaji najemci zadne naroky je take mylne. Zakony, ktere chrani i neplatici najemniky to vidí jednoznacne jinak :o)
S vymenou zamku a vystehovanim bez soudniho pozehnani a asistence policie docela riskujete.
Mimochodem kam ty lidi stehujete ? a co jejich veci ? Respektive, kolikrat uz jste takto nekoho doopravdy vystehoval ???
Arpad : my patrne porovnavame neporovnatelne.Oba zrejme ubytovavame Cechy ale kazdy v jine zemi. Mozna jsou Cesi v UK jini,tezko rict.V tvem predposlednim prispevku: nevim o jakych nasledcich byla rec. Osobne jsem se nesetkal s tim,ze by nas neplatic napriklad hnal k soudu. Ty ano? Vystehovani najemniku neni prijemna zalezitost a k tomuto kroku jsme nuceni pristoupit cca 3x rocne.
Honza Fr: omlouvam se, nevsiml jsem si, ze nepronajimas byty v Cr ale poskytujes ubytovani za vodou :o) spatne jsem to pochopil,… Je jasne ze ubytovani je zcela neco jineho nez pronajem bytu!
Rammi: je to tak, muzes si to overit na evidenci obyvatel. Na druhou stranu zase ty jako majitel muzes nechat zrusit trvalej pobyt najemnikovi, kteremu skoncilo najemni pravo k bytu i bez jeho souhlasu :o)
Honza Fr a fandor: tak tomu verim, taky uz mam tolik zazitku, ze bych z toho i knihu poskladal,…
Arpád: Není to tak, dle zákona není možno udělit trvalý pobyt, máš-li smlouvu o pronájmu napsanou na dobu kratší 1 roku.
Tím jsi pak jako majitel nemovitosti chráněn, že se ti někdo nenahlásí k trvalému pobytu. Dělám to tak běžně a uzavírám smlouvy jen na 1 rok s tím, že je možné prodloužení.
Nevím paragrafy, dělá to právník, ale zeptej se někoho kompetentního.
Cayman: Zakon o evidenci obyvatel a rodnych cislech c.133/2000sb. a pozdejsich predpisu, konkretne §10 odst.6 pism. c) konkretne pravi toto:
“Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo doložit oprávněnost užívání bytu, anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny.”
Nikde se vsak nepravi, ze najemni smlouva jako doklad o opravnenem uzivani bytu musi byt na obdobi delsi nez 12 mesicu.
Cayman: musis dolozit vlastnictvi nebo opravnenost uzivani nebo souhlas opravnene osoby - proste jedno z toho,…
Napis komentar
Hledani
O mne
V USA jsem zacal podnikat v roce 2002. Me podnikani jsem zalozil na spojeni Internetu a klasickych kamennych podnikani. Verim, ze lze zacit podnikat v jakemkoliv oboru a najit zpusob jak s minimalnimi naklady udelat velmi uspesne podnikani. A to vse tak, aby do toho clovek musel dat minimum casu a mel velmi profitabilni byznys. Me zkusenosti popisuji zde na blogu.
Cas od casu potrebuji pomoc s nejakym mym projektem. Prace je idealni pro studenta, ktery umi HTML, PHP, nastavit Wordpress, umi anglicky, ma nejake prakticke zkusenosti se SEO nebo link buildingem a je schopen velmi rychle ukoly realizovat (ma cas!). Piste na info@eastbiz.com. Napiste co nejpresneji co umite.
Text Link Ads je dobry zpusob jak vydelat penize na vlastnich WWW strankach tim, ze prodavate linky.
Na ruzne dotazy nejradeji odpovidam primo do blogu. Takto se muze rozvinout diskuze a nemusim odpovidat na stejnou otazku opakovane ruznym osobam pres email. Muj email:
info@eastbiz.com
Na soukrome konzultace a dotazy mne nezbyva dostatek casu, proto se nezlobte kdyz na emaily neodpovim.
35 responses so far ↓
1 fandor // Feb 2, 2008 at 8:34 pm
to ale musis zacit delat affiliate, milej zlatej :-))
2 Petr // Feb 3, 2008 at 12:13 am
Tak tuhle podložku si teda do práce radši nekoupím
3 Ivo // Feb 3, 2008 at 12:31 am
Kamarád má podložku s fotkou českého piva a krom toho základního slouží i jako tác na pivo
4 Vindobona // Feb 3, 2008 at 2:27 am
haha
to Petr: a proc ne? nahodou je supr
5 Tomáš Bíbrlík // Feb 3, 2008 at 2:39 am
To fandor: člověk nemusí dělat jen affiliate a může mít relativně fixní příjem, může mít bez problému 2x-3x tolik co je průměr v ČR. Je jasné, že cestovní ruch nosí mega moc, ale každému to nevyhovuje. Je to otázkou priorit..
Každopádně, každý kdo si může dát tuto podložku pod myš a ví, že nemusí, tak je na tom dobře
6 tomec // Feb 3, 2008 at 3:55 am
dôkaz toho, že v usa sa predá takmer všetko (sir cayman mal teda pravdu)
7 Arpád Deméther // Feb 3, 2008 at 5:10 am
je tu nekdo, komu funguje nejaky system vydelavajici penize (myslim velke penize) bez vlastni osobni ucasti ?
8 rushid // Feb 3, 2008 at 7:21 am
Ano, dobre mi funguje CEZ, mam jenom par spotrebicu v zasuvce a jinak nic nedelam a CEZ pekne vydelava. Je pravda, ze nejsem jediny majitel, je nas zhruba 10mil, ale na tom az tak nesejde
9 zputnik // Feb 3, 2008 at 4:03 pm
rushid: Tak nakup pár lotů ČEZu a budeš si to moci užít i z druhé strany barikády. ;o) Myslím, že ČEZ teď příjemně padal dolů a je tam príma potenciál k růstu. ;o) Btw: za rok 2007 zaznamenal ČEZ více než 40% zhodnocení akcií.
10 zputnik // Feb 3, 2008 at 4:07 pm
Osobně považuji akcie za jeden z nejvhodnějších způsobů dlouhodobého zhodnocení volných prostředků (minimálně v mém poměru rizika/zisku).
11 Jara // Feb 3, 2008 at 5:02 pm
jenze to to musis celkem dost sledovat, podobne je na tom kurzove sazeni, take jsou borci co denne prosazeji miliony a jsou stale v zisku
aneb rozlozeni rizika
rozhodne bych nerekl, ze pro to nemusi nic delat, musi byt docela stale v obraze a je to docela velky stres bych rekl :-))
bez osobni ucasti muze byt treba pronajimani bytu, jednou za cas sepisu dobrou smlouvu a o nic se nestaram, pokud vsechno klape…
12 zputnik // Feb 3, 2008 at 5:19 pm
Jara: Záleží na zvoleném přístupu. I v případě akcií se k tomu dá postavit tak, že (i z důvodu daňového testu) nechci s těmi akciemi po delší dobu hnout. Pak je to opravdu jen časový náklad při volbě vhodného titulu. Právě při tomto dlouhodobém vložení se dal zajistit úrok v horizontu nějakých 40 a více % p.a. (zdaněných). Rozhodně si ale myslím, že tím člověk může zabít méně času, než v případě třeba pronajímání bytu. Záleží fakt na přístupu.
Uznávám, že je to chvílemi docela adrenalínová záležitost. ;o)
13 Petr Ozogán // Feb 4, 2008 at 12:28 am
Raději než pronajimání bytu bych volil raději ty akcie. Tam je to relativně daleko více bez starostí. Jediná starost je, jaké akcie koupit a potom na ně raději hned zapomenout a nestrachovat že jejich cena může občas razantně klesat. S bytem je to horší, nerad bych se dohadoval s nájemníkama, řešil různé opravy a staral se, že byt může třeba i vyhořet a podobně. Podle mě je pronájem bytu více rizikovější, než ty akcie. S akciema se dá častěji a lépe manipulovat, dají se rychleji prodat, nakoupit jiné.
14 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 1:31 am
Kdyz pronajimat, tak komercni nemovitosti, nikoliv byty. Vzhledem k tomu, ze v CR je najemnik chranen zakony oproti vlastnikovi, muzete mit smlouvu sebelepsi a stejne budete nekolik mesicu platit za najemce i sluzby a energie nez se rozhodne Vas byt opustit z duvodu neplaceni najmu :o) Co se tyce akcii, vetsina je ziskova, pokud vydrzite neprodat za nizsi cenu nez koupite,… coz muze trvat i roky :o)
15 Petr Ozogán // Feb 4, 2008 at 2:02 am
Jo, teď je možná jedno z nejlepších období, kdy se dají akcie nakupovat. Cena mnohých je dost nízko, dá se počítat s tím že už možná neklesnou, že už by mohly jít zase jen nahoru. Ale je to riskantní, může to být i jinak. Velikost rizika ale odpovídá možnému zhodnocení, případně ztrátě. Rozhodně je to ale investice spíše dlouhodobá.
16 Ivo // Feb 4, 2008 at 2:04 am
No ti co mají akcie se poslední dobou musí dobře kousat do rtů. Ale zase možná je čas na nákupy akcií za malý peníz.
17 tomec // Feb 4, 2008 at 2:13 am
už dlhšie snívam o vybudovaní 2-3 tenisových kurtov s umelým povrchom na okraji Bratislavy. prenajatím niekomu na dalsie prenajimanie, je to príjem taktiež takmer bez práce… no a ked príde domová zástavba až tam, výhodne pozemok predať
no ale nie je čas …. asi až keď budem na penzii
18 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 2:22 am
tomec: chybi ti cas nebo penize ?
19 tomec // Feb 4, 2008 at 2:28 am
arpad: hlavne čas potom aj koruny … hlavný problém je asi ten, že tie pozemky akosi ešte nie sú ani po rokoch vysporiadané resp. pôvodné su s casti znehodnotené cestou a zeleznicou a nie su vymenené
20 dsm // Feb 4, 2008 at 4:54 am
Můj cíl je motto “I can just sit back and relax and still make a living”. Vpodstatě už jsem si ho splnil, nicméně jsem nenažranej, takže relax bude později :-)).
21 Honza Fr // Feb 4, 2008 at 5:21 am
re Arpad :
ja osobne radim vys pronajmu nad akcie.
K zakonu: domnivam se ze vymena zamku v pripade nutnosti je nad vsechny zakony.
22 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 6:07 am
dsm: nezkusis aspon naznacit cim se tedy zabyvas ?
Honza Fr: tak jednoduche to opravdu neni :o) neni sice problem vymenit zamky, ale ty nasledky s tim spojene uz moc prijemne nejsou!
23 Rammi // Feb 4, 2008 at 7:24 am
Arpad: no ja takhle byt pronajimam, prave premyslim o koupi dalsiho, ale kdyz neplati tak leti, trvaly pobyt jim tam nahlasit nenecham, takze nemaji zadne naroky, neplati, tak jde.
24 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 9:03 am
Rammi: k nahlaseni trvaleho pobytu neni treba souhlas majitele!!! Pokud najemnik na evidenci obyvatel predlozi najemni smlouvu s zadosti o zmenu trvaleho pobytu, je v byte zapsan jeho trvaly pobyt bez problemu a Vy se o tom ani nedozvite :o)
To ze nemaji najemci zadne naroky je take mylne. Zakony, ktere chrani i neplatici najemniky to vidí jednoznacne jinak :o)
S vymenou zamku a vystehovanim bez soudniho pozehnani a asistence policie docela riskujete.
Mimochodem kam ty lidi stehujete ? a co jejich veci ? Respektive, kolikrat uz jste takto nekoho doopravdy vystehoval ???
25 Honza Fr // Feb 4, 2008 at 9:12 am
Arpad : my patrne porovnavame neporovnatelne.Oba zrejme ubytovavame Cechy ale kazdy v jine zemi. Mozna jsou Cesi v UK jini,tezko rict.V tvem predposlednim prispevku: nevim o jakych nasledcich byla rec. Osobne jsem se nesetkal s tim,ze by nas neplatic napriklad hnal k soudu. Ty ano? Vystehovani najemniku neni prijemna zalezitost a k tomuto kroku jsme nuceni pristoupit cca 3x rocne.
26 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 9:18 am
Honza Fr: omlouvam se, nevsiml jsem si, ze nepronajimas byty v Cr ale poskytujes ubytovani za vodou :o) spatne jsem to pochopil,… Je jasne ze ubytovani je zcela neco jineho nez pronajem bytu!
27 Honza Fr // Feb 4, 2008 at 9:29 am
Urcite ano. Ale pribehu mam za tech par let na nekolik tlustych knih. Ostatne pan Fandor nas tady nekolikrat navstivil a sam videl veci
28 Rammi // Feb 4, 2008 at 11:00 am
Arpad: nevedel jsem, ze dostanes trvaly pobyt na smlouvu na dobu urcitou.
29 fandor // Feb 4, 2008 at 11:01 am
Potvrzuju Honzova slova - je to komedie psana zivotem :-)))
30 Arpád Deméther // Feb 4, 2008 at 12:34 pm
Rammi: je to tak, muzes si to overit na evidenci obyvatel. Na druhou stranu zase ty jako majitel muzes nechat zrusit trvalej pobyt najemnikovi, kteremu skoncilo najemni pravo k bytu i bez jeho souhlasu :o)
Honza Fr a fandor: tak tomu verim, taky uz mam tolik zazitku, ze bych z toho i knihu poskladal,…
31 Cayman // Feb 4, 2008 at 1:44 pm
Arpád: Není to tak, dle zákona není možno udělit trvalý pobyt, máš-li smlouvu o pronájmu napsanou na dobu kratší 1 roku.
Tím jsi pak jako majitel nemovitosti chráněn, že se ti někdo nenahlásí k trvalému pobytu. Dělám to tak běžně a uzavírám smlouvy jen na 1 rok s tím, že je možné prodloužení.
Nevím paragrafy, dělá to právník, ale zeptej se někoho kompetentního.
32 xdrm // Feb 4, 2008 at 4:39 pm
2Petr Ozogán “Jo, teď je možná jedno z nejlepších období, kdy se dají akcie nakupovat.”
Ja jsem pesimista. Zacina recese v Americe, za rok v Evrope. Uvidime jeste mnohem nizsi ceny akcii.
33 Arpád Deméther // Feb 5, 2008 at 1:36 am
Cayman: Zakon o evidenci obyvatel a rodnych cislech c.133/2000sb. a pozdejsich predpisu, konkretne §10 odst.6 pism. c) konkretne pravi toto:
“Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo doložit oprávněnost užívání bytu, anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny.”
Nikde se vsak nepravi, ze najemni smlouva jako doklad o opravnenem uzivani bytu musi byt na obdobi delsi nez 12 mesicu.
34 Cayman // Feb 5, 2008 at 3:06 am
Arpád: Já myslím, že ta tvá citace to snad vysvětluje dostatečně, ale schválně se na to zeptát právníka.
Dle té citace:
1. musíš doložit vlastnictví
NEBO
2. předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu
Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu.
= MAJITEL nemovitosti ti musí udělit výslovný souhlas buď dle bodu 2. nebo na “přihlašovacím tiskopisu”, že si můžeš nahlásit TP.
Zeptám se právníka, který sleduje i všechny ty “výklady” zákona a vyhlášek, neboť tam je zřejmě zakopaný pes.
35 Arpád Deméther // Feb 5, 2008 at 3:22 am
Cayman: musis dolozit vlastnictvi nebo opravnenost uzivani nebo souhlas opravnene osoby - proste jedno z toho,…
Napis komentar