Podnikani v USA

Me zkusenosti s podnikanim v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Co casto slysim… Mam super podnikani, ale jen to dokazat prodat…

February 5th, 2008 · 16 Comments

Nikdy me nebavilo neco prodavat. Radeji jsem si vymyslel a vytvoril svoje firmy tak, abych nic nemusel nekomu vnucovat. Totiz uprimne nemam rad prodavani. Dam prednost nabizet sve sluzby (zbozi) treba levneji nebo najit jine vyhody jen abych se vyhnul prodavani. Kdyz je totiz moje nabidka hodne vyhodna (nejlepe mnohem vyhodnejsi ve srovnani s konkurenci) tak se vse prodava samo. A pak jen vyrizuji objednavky.

Prodavani je totiz cinnost, ktera me vubec nebavi. Kdyz uprimne verim, ze mam nejlepsi cenu a nejlepsi sluzbu, tak uz nemam zajem ztracet cas nekoho o tom presvedcovat. Je to totiz velmi neefektivni. Kdyz si to ten zakaznik nedovede zjistit sam, tak to je jeho problem.

Samozrejme tento koncept funguje pouze za predkpokladu, ze prodavate neco co lidi skutecne chteji. Casto slysim, ze nekdo vymysli nejake podnikani a pak zjisti, ze i kdyz da svoji sluzbu nebo produkt zadarmo, tak ji stejne nikdo nechce. V tomto pripade to neni o tom, ze to nedovedl prodat. Jde o to, ze produkt stal za prd. Proste to bylo neco o co temer nikdo nestoji.

A ani obchodni zastupci neudelaji zazraky. Kdyz se produkt velmi dobre prodava sam o sobe tak obchodni zastupce urcite pomuze business jeste vice rozjet. Ale neudela zadne zazraky se spatnym produktem. Takze to vzdy zacina vyrvorenim toho spravneho produktu nebo sluzby. O prodavani to neni.

Popularity: 37% [?]

Tags: Moje vlastni zkusenosti

Libi se ti tento blog?
Precti si moji knihu: Podnikani­ v USA
Kdyz uz nic tak mi to udela radost:-)
Je to tom jak muze cech proniknout v USA.


16 responses so far ↓

  • 1 Petr LnÄ›niÄ?ka // Feb 5, 2008 at 11:37 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, to co tvrdíš platí pro malé obchody (kola, zakládání firem) s nízkou marží. RozhodnÄ› to neplatí pokud prodáváš nÄ›co za statisíce, Ä?i miliony (CZK). Velmi dobrý obchodník dokáže prodat téměř shodný (i horší) produkt mnohokrát dráž, než nabízí konkurence.

  • 2 Petr // Feb 6, 2008 at 1:34 am  Add karma Subtract karma  +0

    Tak v tomhle souhlasím s Petrem LnÄ›niÄ?kou. Pro malé firmy je důležité pÅ™ijít s nÄ›Ä?ím, co je zvláštní a můžou mít i nízkou marži. Ale jakmile jsi velká firma, tak obchodníci fakt umÄ›jí kouzla. Nebo taky ne ;)
    Samozřejmě, že pokud máš opravdu velmi špatný produkt, tak neuspěješ. Ale to už zas je jiná věc.

  • 3 Petr Ozogán // Feb 6, 2008 at 1:36 am  Add karma Subtract karma  +0

    Lide maji casto zkreslené pÅ™edstavy. Myslí si, že objevili nÄ›co, co dosud nikdo nezná, o co bude urÄ?itÄ› zájem. SkuteÄ?nost ale bývá Ä?asto krutá, nikdo nemá o jejich super produkty zájem. Ano i já si myslím, že jsem objevil Ameriku, názor jiných ale může být jiný. VÅ¡e už bylo objeveno, neco nového se těžko hledá.

  • 4 Piki // Feb 6, 2008 at 2:44 am  Add karma Subtract karma  +0

    Dobrý obchodník dokáže predaÅ¥ Eskimákovi chladniÄ?ku. PrinajlepÅ¡om ako radiátor kombinovaný s chladniÄ?kou. Kde nie je trh, tam ho vytvorí (remoska v anglicku), kde nie je požiadavka, tam vytvorí nedostatok… (Biele sluchátka/Å¡punty do uší sú straÅ¡ná kravina, ale sú drahÅ¡ie ako Ä?ierne. Nálepky na bicykel podobne…)

  • 5 Fondil // Feb 6, 2008 at 6:09 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jo souhlasím. Už kolikrát jsem myslel, že jsem objevil nÄ›co úžasnýho, že o to bude straÅ¡nej zájem, že mi za to ruce utrhnou. Ale pak když jsem to dal zadarmo, a jeÅ¡tÄ› i s výhodama, nikdo to nechtÄ›l. ProstÄ› to bylo úplnÄ› k niÄ?emu.

  • 6 Tomas Broz // Feb 6, 2008 at 7:43 am  Add karma Subtract karma  +0

    U nás na to hledíme z druhé strany. Snažíme se pÅ™ijít na to, co splní zákazníkovy potÅ™ebu, to co nejvíc chce, poté mu navlékneme a doporuÄ?íme nejlepší možné Å™eÅ¡ení, za rozumnou cenu. Né každý je schopen to akceptovat. Obchodníci kteří chtÄ›jí jen prodat, by to nemÄ›li ani dÄ›lat, celý byznys se ponižuje, marže klesají…. no víte o Ä?em mluvím. Koho tento přístup oslovuje , doporuÄ?uji motivujicí Ä?lánek ze starší MFdnes (lze nalézt v archivu) Amazon.com: kvůli komu se budit na propoceném prostÄ›radle

  • 7 filip glasa // Feb 6, 2008 at 8:57 am  Add karma Subtract karma  +0

    Skôr je to o rozdielnom prístupe dvoch Ä?astí ľudstva (zjednoduÅ¡ene). Jedna Ä?asÅ¥ dokáže skvele predávaÅ¥ a robia to radi. Dokážu predaÅ¥ tie napr. predražené životné poistky aj keÄ? ich nepotrebujete. A dokážu predaÅ¥ vÅ¡etko za kaúkoľvek cenu. Len treba maÅ¥ samozrejme nejakú story a marketing.
    Druhá Ä?asÅ¥ ľudstva je tá, Ä?o nerada predáva a nechce sa niekomu vnucovaÅ¥. Ja do nej patrím. Ak už sa dostanem nejakou náhodou do podnikania v obchode, tak s produktom Ä?i systémom kde chodia ľudia za mnou sami a radi. proste si to podnikanie prispôsobím k môjmu obrazu, alebo vyberiem taký produkt Ä?o sa k tomu hodí.

  • 8 dsafdsa // Feb 6, 2008 at 2:35 pm  Add karma Subtract karma  +0

    “Jde o to, ze produkt stal za prd. Proste to bylo neco o co temer nikdo nestoji.”

    - Ty dve veci spolu nesouvisi. Produkt muze byt skvely, ale presto o nej nikdo nestoji.

  • 9 anjin-san // Feb 6, 2008 at 11:18 pm  Add karma Subtract karma  +0

    to dsafdsa: no ale když o to nikdo nestojí, tak to jako produkt stojí za prd. i když to může být dokonale technicky navržená věc. :-)

  • 10 Rammi // Feb 7, 2008 at 3:29 am  Add karma Subtract karma  +0

    nebo se da ten vlastni trh vytvorit, podivejte se na historii walkmanu. nez ho zacali nabizet, tak ho nikdo nechtel.

  • 11 anjin-san // Feb 7, 2008 at 3:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    Rammi: je velký rozdíl mezi produktem, který nikdo nechce, a produktem, o kterém jeÅ¡tÄ› nikdo neuvažoval a proto po nÄ›m není explicitní poptávka …

    walkman naopak všichni chtěli (jen o tom ještě nevěděli). ;-)

  • 12 Andrej // Feb 8, 2008 at 12:45 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Napriklad taky fax – na zaciatku, ked ho nikto nemal, tak sa FAKT zle predaval, lebo vsak s kym si budete posielat faxy, ked ho nikto nema :) .

    Ani ja si nemyslim, ze ak ludia nieco nechcu, je to na nic. Mozno to iba nie je ponukane / prezentovane tym spravnym sposobom.

    Kolkokrat sa uz stalo, ze jeden nieco nevedel predat, chytil sa toho druhy a bol z toho totalny HIT? Tusim coca cola je taky priklad.

    Pripadne jeden to predaval len tak, ze bezny kseft na prezitie a iny kupil licenciu a vybudoval multimilionovy biznis? Dajme tomu MacDonald.

  • 13 Christo999 (Laowai) // Feb 12, 2008 at 2:28 am  Add karma Subtract karma  +0

    nevim nevim, pripada mi ze z Johna trosku mluvi klasika, obchodnikem se clovek rodi, v mene pripadech stava praxi a dobrych. Velky bratr Google neni samospasny, dle me zkusenosti me zatim funguje, ze firma bez dobrych obchodniku + dobrych vztahu nijak dramaticky neprodava… navic technicky zdatni lide jsou vetsinou katastrofalni obchodnici, obchodniky opovrhuji a obchoduji neradi… nic ve zlem Johne :-) Ostatne majitel firmy prece obchodovat nemusi – ani by nemel, ale nemit dobre obchodniky a sazet vse na Google, to bych teda neriskoval :-)

  • 14 markonius // Feb 12, 2008 at 2:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Petr LnÄ›niÄ?ka: Já jsem konkrétnÄ› chtÄ›l nakoupit produkt v hodnotÄ› cca. 2 mil. KÄ? a můžu říci toto, obchodníci jsou naopak schopní zatlouct i nejlepší produkt naprosto do zemÄ›.

    Kdyby tato banda příživníku prodávala Johnova kola a zeptal bych se jich, jaký je rozmÄ›r kola, tak by následovala buÄ?to odpovÄ›Ä? “toto je naÅ¡e know-how, sdÄ›lte nám kolik to kolo má mít a my ho pÅ™iřízneme za 100.000 KÄ? do rozmÄ›ru co chcete” nebo by obchodník půl hodiny volal pro radu Ä?lovÄ›ku z firmy, co by mu nebral telefon (tÄ›m lidem, co nebrali obchodníkům telefon se vůbec nedivím).

    Konkrétně osobně znám obchodníka co opravdu prodává za miliony a celý jeho fígl je v tom, že si těch lidí váží, nedělá z nich absolutní ****, ví co prodává a komunikuje s nimi. A hlavně jedná na rovinu. Takový obchodník dokáže prodat vlastně jenom proto, že mu konkuruje banda neschopných individuí, co nemají ani představu co prodávají.

    Ono když k vám pÅ™ijde 30 lidí, co se vám budou prodávat horské kolo, které má pružiny dovezené z marzu nakrájené neuronovým laserem za milión, tak mi věřte, že si radÄ›ji koupíte koloběžku od Ä?lovÄ›ka, co vám Å™ekne je to kus plechu.

  • 15 markonius // Feb 12, 2008 at 3:13 am  Add karma Subtract karma  +0

    John: To co ty tu popisujeÅ¡ je Ä?istý marketing, v tom jsi dobrej a to umí málokdo. Marketing není jenom blbá reklama, marketing je vytvoÅ™it produkt pro trh a umÄ›t ho prodat, to je celé, žádný zázrak v tom není.

    A to co opravdu dneska funguje je vytvoÅ™it pÅ™esnÄ› specifikovaný produkt s pÅ™esnÄ› danými parametry za pÅ™esnÄ› urÄ?enou cenu a splnit slíbené parametry.

    Mě ohromně štve, když si něco objednám přes internet, dodání je do 48 hodin a výrobek dorazí za 3 dni. Možná si někdo řekne, je to jenom den, ale tohle konkrétně zlikviduje mé plány, protože už třeba mám na daný den něco naplánováno.

    KonkrétnÄ› Å™eknu například velmi úspěšnou spoleÄ?nost Easyjet, která tohle má propracované do nejmenšího detailu. Trh byl plný nízko nákladovek, ale vÅ¡echny mÄ›li jednu šílenou vadu, kvalita byla ohromnÄ› promÄ›nlivá, i když reklam plné noviny. Normálním jevem bylo to, že se například ÄŒSA nÄ›kde stala porucha na letadle, tak týpek z ÄŒSA obvolal pár nízkonákladovek a Å™ekl jim, že potÅ™ebuje letadlo v Madridu a dá jim dva mega, ale musí tam být do hodiny. Nízkonákladovka se zamyslela, že letadlo má obsazené za jedno mega, tak se vyprdla na své cestující a poslala letadlo do Madridu pro zákazníky ÄŒSA. Tohle je běžný jev u vÄ›tÅ¡iny nízkonákladovek, a právÄ› Easyjet na to Å¡el profesionálnÄ› a tomuhle se vyhnul.

    A ten nejlepší marketing je opravdu doporuÄ?ení. SpoleÄ?nosti, které prodávají pÅ™es doporuÄ?ení se topí v penÄ›zích. A můžu to říci takhle, obchodovat s blbcem má tu výhodu, že se řídí reklamou a obchodníky, ale tu zásadní nevýhodu, že blbce nikdo neposlouchá a Ä?asto je s ním víc problémů než užitku.

  • 16 Slash // Nov 11, 2008 at 2:35 am  Add karma Subtract karma  +0

    Prave prodat lidem,presne to co nechteji a sami od sebe by si ani nekoupili…..v tom je to umeni

    Kolikrat vidim lidi kupovat uplne zbytecne veci.
    Jako priklad moda.Na co kupuji dalsi hadry,kdyz uz jich maji plnou kupu?
    Je to zkratka o marketingove a medialni masinerii,ktera ovlivnuje lidi.

Napis komentar