Kdyz jsem odjel na konci roku 2001 do USA, tak jsem vedel, ze budu potrebovat bankovni ucet, kde bude mozne komunikovat emailem a vse delat pres Internet. Mel jsem ucet u eBanky (byvala Expandia). Jenze pak se nejak zmenily podminky a ucet jsem se rozhodl zrusit.
S bankou jsem vzdy komunikoval jak jinak nez pres email. Osobne jsem do banky prjit nemohl. Dohodl jsem se s nimi, ze ucet zrusim. A od te doby jsem na eBanku zapomnel. Tohle se stalo mozna nekdy v roce 2002.
Zhruba peti letech jsem obdrzel zalobu, ze jsem eBance zustal neco dluzny. Netusil jsem ceho se dluzna castka tyka. Poslal jsem emaily do eBanky a advokatni kancelare Jansta-Kostka (z informace na zalobe). Zavolal na kontaktni cislo eBanky pro klienty ze zahranici (na normlani 800 cislo se volat ze zahranici neda) s dotazem kdy byl muj ucet uzavren a jaka zustala pohledavka. Bylo mi sdeleno, ze bez aktivniho elektronickeho klice mi ta informace nemuze byt sdelena. Stejny den jsem zavolal na pobocku eBanky na ulici Janska v Brne. Rekli mi, ze mne nemohou sdelit za co tam zustala dluzna castka.
Kdyz jsem zkusil zavolat do advokatni kancelare, ktera pohledavku vymaha tak jsem zjistil, ze kancelar JUDR. Miroslav Jansta neodpovida na telefonaty. Volal jsem z
Je to bordel. Po peti letech se poprve dozvim, ze jsem zalovan, ze jsem nekde nechal negativni zustatek par desitek korun a ze to vsechno naskakalo vcetne poplatku pravnika na 10 tisic. Nikdy se poradne nedovim proc a jak k tomu doslo.
Nikdo z banky se nenamaha poslat jeden email. A stacilo by se podivat do pocitace a zjistit, ze u eBanky mam jeste jeden ucet pro firmu FAZOLE s.r.o. Kdyby eBanka alespon zkusila pisemny kontakt na adrese druheho uctu tak muj spolecnik v CR by me mohl informovat, ze je nejaky problem. Spolehal jsem se na to, ze banka bude schopna bud komunikovat emailem nebo vyvine nejake usili a zkontaktuje me pres muj druhy ucet.
Cele to na me pusobi jako zpusob jak vytvorit z nejake bezvyznamne castky pohledavku za deset tisic korun. Takze me soud odsoudil a musim platit.
Vim, ze nic nevyresim, ale neda mi to ulevit si tady na mem osobnim blogu. Tady ten clanek alespon zustane. Ne jako clanek, ktery jsem kdysi napsal na Zive.cz o tom jak mi z eBanky uctu ukradli vsechny penize. Kdyz jsem ten clanek nedavno hledal tak jsem zjistil, ze ho na Zive.cz smazali. Jedine co zustalo byla oficialni odpoved z eBanky.
Popularity: 49%


39 responses so far ↓
1 Petr S. // Mar 3, 2008 at 11:03 pm
Vítej zpět v české realitě
To je na pár facek… Co poslat do eBanky kopii tvých mailů, co jsi posílal JUDr. Janstovi, aby viděli, že jsi se snažil situaci řešit, ale jejich právník na tebe kašle? Asi si tím taky nepomůžeš, ale aspoň uvidí, že nehraješ mrtvého brouka.
2 Ivo // Mar 3, 2008 at 11:47 pm
Tak to jsi mě překvapil, chci si tam zřídit účet protože se mi zdálo, že konečně někdo přišel na to, že se nemusí platit bance za to že tam chodí peníze atd. Ale teď docela váhám
3 Honza J. // Mar 4, 2008 at 12:34 am
Vitej zpatky v Absurdistanu. Nikam se nedovolas, nikam nedopises, nikdo nereaguje. A pak jen zaklepe exekutor. A pozor! Exekutor muze vstoupit kamkoliv pouze na zaklade jeho domnenky!
4 Endorfin // Mar 4, 2008 at 12:35 am
Může se třeba stát, že ti teď kvůli té žalobě o neuhrazení nějaké částky budou dělat v USA problémy, kdby jsi chtěl další půjčku?
5 Petr Ozogán // Mar 4, 2008 at 12:42 am
Taky mám u ebanky účet. Na něco je to dobré, například platba různých služeb po internetu. Jsou ale věci, které mě štvou. Často inzerují že za vedení íčtu se neplatí. Pak se le člověk dozví, že je to jen pokud tam je pravidelný přísun peněz. Něco tam vyřídit je taky problém. Navíc se ještě letos změní kód banky, takže to bude nové číslo účtu, čili různé vynucené další změny v platbách. Docela vážně dumám nad tím, že v takovém případě převedu svůj účet raději někam jinam.
6 Petr Ocásek // Mar 4, 2008 at 12:57 am
Neco podobneho se mi stalo pred par tydny .. Samosoudce xy z Prahy 6 rozhodl o tom, ze vyber dluhu vuci mestske policii Praha (nejaka pokuta 500,- Kc tusim z roku 2003) plus veskere poplatky spojene s vymahanim (celkem cca 9.000,-) predava exekutorskemu uradu. Prvni papir ktery mi prisel bylo, ze rozhodnuti nabylo pravni moci, nesmim manipulovat se svym majetkem atp.
Veskere pokuty jsem vzdy platil cash na miste, tzn. netusim co je to za pokutu. Ale zaplatit musim - to mi rekli na exekutorskem urade (telefony nezvedaji, kdyz ano tak je ihned po zvednuti polozi, avsak odpovel mi reditel ex. uradu na e-mail) i na soude (tam telefony zvedaji, nicmene pani odmitala rict sve jmeno!).
Co to bylo za pokutu mi nikdo nerekne, pry mam zaplatit a obratit se na mestkou policii (coz udelam).
Co mne vsak vytaci, ze za celych PET LET se nikdo neozval.. zadny telefon, e-mail, dopis, proste nic.
Rikam si, ze tim stat umele zvysuje zamestnanost :o(
7 vk // Mar 4, 2008 at 2:11 am
Když jsem rušil účet u Komerční banky, tak účet v ten den nějak zablokovali a ještě 45 dnů přežíval v jakési ochranné lhůtě než ho definitivně zrušili, aby spočítali všechny poplatky a zaúčtovali všechny případné platby kartou, a potom mi poslali zbytek peněz a papír, že tímto jsme vyrovnáni.
Připadalo mi to jako zbytečné divadýlko, protože účet jsem už nějakou dobu vůbec nepoužíval, takže za těch 45 dní nic neobjevili a poslali mi peníze celé jak tam byly v den výpovědi. Teď ale vidím, že to asi úplně zbytečné není a že asi vědí proč to dělají.
Nechápu proč to eBanka řeší tak jak to řeší. Z těch 10 tisíc stejně drtivou většinu spolkne právnická kancelář a soud, takže to určitě nedělají proto aby z klientů vytáhli peníze. Asi v tom bude obyčejná česká blbost a lenost.
8 Petr Ozogán // Mar 4, 2008 at 3:11 am
Když já rušil čet v Kmerční bance, tak se jen zeptali, kam chci peníze převést, zrušili ho hned bez problémů. Dokonce mi ani neúčtovali poslední měsíční poplatek za vedení účtu, i když ten byl splatný za několik dnů.
Bohužel, je to tak že když se někam vstupuje, tak to bývá často jednodušší, problémy jsou ale potom vše na konci zase zrušit. Viz například často i zrušení telefonu u Telecomu. Naštěstí ale i tam jsem to měl bez problémů.
9 Dalibor Farný // Mar 4, 2008 at 3:33 am
Před pár měsíci jsem si pokusně zřídil účet u Mbanky, dvě minuty na jejich webu, odeslaná žádost, hotovo. Za pár dní přijel kurýr, dva podpisy, dostal jsem pár obálek s jasnými instrukcemi na aktivaci internetového bankovnictví a od té doby dělám vše přes internet. Žádost o platební kartu přes net - za týden jsem ji měl. Žádost o spořící účet (chtěl jsem vyzkoušet i tuto žádost
) a za dva tři jsem jej měl aktivní. Vše zdarma, rychlé, jasné, přehledné a hlavně zdarma, ještě jsem Mbance nezaplatil ani korunu za jakýkoliv poplatek, myslím, že by bance mělo stačit to, že člověk platí její kartou a má k dispozici zůstatek mého účtu.
Mbanka toho zatím ještě dost neumí, například inkaso, oznámení o příchozí platbě na email apod. ale jako soukromý účet je super. Hned jak tyto funkce banka vytvoří, tak k ní přestěhuju i firemní účet, který mě teď u ČSOB stojí kolem 1500 - 2000 za měsíc
V diskusi pod reakci ebanky na Johnův článek jsem četl problém s účty u ČSOB v různých městech. Já jsem měl problém už když jsem chtěl něco vyřídit v pobočce, která je asi 500 metrů od pobočky, kde jsem si účet zřídil. Odkázali mě na tuto pobočku, že u nich nepochodím.. Tak jsem se zvedl a těch 500 metrů přešel, nedovedu si ale představit, že bych to takhle musel dělat mezi městy
10 Jan Polzer // Mar 4, 2008 at 3:45 am
1. Johne, vítej v realitě Česka. Tu je to normální, i zdravotní pojišťovna může takto postupovat. Z pár kaček dluhu vzniklých nějakým špatným přepočtem naskáčou vysoké úroky a až je částka dostatečně zajímavá, pak se pojišťovna ozve. Předtím samozřejmě tvrdí, že je vše v pořádku.
2. Nevěděl jsem, že Fazole jsou Tvé, ani že si tu čtu blog taky brňáka. No vida
3. Živě a stahování článků - jako několikaletý spolupracovník Živě jsem se s tím bohužel taky setkal. Firmě (resp. dotyčnému v rozhovoru) se nelíbili reakce v diskuzi, tak byl článek potichu stažen…
11 Radim // Mar 4, 2008 at 4:12 am
only FYI
ebanka zklamala, komercka taky, csob castecne,
takze jedina moznost je ceska sporitelne i kdyz ty jejich poplatky … f.
+ Fio zalozna (vedeni zdarma, ..) je dobra a ma desitky pobocek v cr a dle nazoru ostatnich i Mbanka (ale jeste toho moc neumi)
u nas je proste zasadni problem a banky nechapou ze by nam meli platit za to ze jim davame nase penize a ne naopak …
R.
12 Lukas // Mar 4, 2008 at 4:59 am
Taky se přidám ke kritice eBanky: asi přet 5 týdny jsem posílal peníze do USA, dodnes nemám potvrzené příjemcem, že dorazily… slečny v klientském servisu jsou stejně zmatené jako v České spořitelně, bez ověření el. klíčem se s váma vůbec nebudou bavit (bezpečnost je nutná, ale u některých věcí co jsem potřeboval vyřešit vůbec o nic nešlo a tahle paranoidní schizofrenie pracovníků mě spíš otravovala, než by něco řešila… - např. jsem se musel 2x ověřit, aby mi řekla, že se to řeší a ozvou se mi přímo z USA…asi ji nedošlo, že banka má max. moje jméno a číslo účtu a nemá se mi tedy jak ozvat :). Musel jsem zaplatit 300,- aby mi vůbec někdo řekl, kde skončily moje peníze, na některé E-maily jsem ani po 4 dnech nedostal odpověď… ale funguje stará dobrá taktika,… stačí si vyžádat kontakt na šéfa a vše se neskutečnou rychlostí vyřeší
13 Bill.jr // Mar 4, 2008 at 5:37 am
Ivo: Za prichozi platby u eBanky platis a to ze tezce.
U eBanky mam ucet, ale uz mi prestal bavit. Zjistil sem, ze prestoze mam studentsky ucet tj. teoreticky temer vse zdarma, za pul roku necham eBance neco pres 800Kc. Nejvic mi dostava poplatek 200Kc za Maestro kartu. Platit za kartu pro deti je vrchol.
Ted utikam k mBank. Vsechno zdarma. Internetovy bankovnictvi OK. Zadarmo Visa Classic. Hura.
14 Lukas // Mar 4, 2008 at 6:03 am
Bill.jr: Pokud jsi zvyklý na el. bankovnictví eBanky, tak budeš mBank imho dost zklamán… mají tam zatím dost nedodělků, ale pokud jsi zatím student a moc toho nepotřebuješ, tak je to funkční
15 Cayman // Mar 4, 2008 at 6:28 am
Všechno má své pro a proti. Johnův problém je extrém a nemá nic společného s eBankou. Prostě narazil na dementy, příp. si neověřil, že vše je řádně ukončeno. Stejně tak se podobná situace mohla stát kdekoliv jinde, třeba stačila pokuta za parkování před odjezdem do USA a nadávalo by se na někoho jiného, neboť postup úřadů by byl stejný - obsílka, soudní rozhodnutí, exekutor.
Já jsem u eBanky od doby, co se jmenovala Expandia a už v té době měla eBanka služby internetového bankovnictví na takové úrovni, na kterou ještě žádná jiná banka nedosáhla. Za všechny stačí jen porovnat přihlašování k účtu u eBanky a u Spořky. Kdo si myslí, že ho Spořka nějak chrání, tak ho lituji.
Na eBance se mi líbí, že můžu mít u každého účtu několik měn a přijímat tak platby z celého světa v EUR, USD, GBP,… že můžu zakládat termínované vklady v cizích měnách, mít inteligentní termínovaný vklad,… a hlavně, že každý pohyb na účtu je okamžitý.
Např. vložím peníze v hotovosti na pobočce a do 1 min. mi dojde SMS o pohybu na účtě.
mBank může být pro někoho dobrá, díky tomu, že je zdarma, ale kdosi říkal asi před 14 dny, že ještě snad nemají ani SWIFT kód a že mu proto účetní nemůže ani zaslat výplatu do mBanky, tak nevím nevím.
Je to všechno o prioritách a kvalitě a každý preferuje něco jiného.
16 Mirek Hoza // Mar 4, 2008 at 6:46 am
Mel jsem podobny problem. Mel jsem u eBanky zalozni ucet, nepouzival jsem ho, jen tam obcas lezely penize. Casem ucet prisel do minusu a informace o tom sla postou (vcetne pokuty cca. 250,-) Obsilku jsem vyzvedl posledni mozny den, protoze jsem byl mimo domov a nez jsem dal veci do pohybu, prisla druha obsilka na dalsich 250
Vsechno jsem zaplatil a ucet zrusil, protoze jsem ho nepotreboval. Jen me nasralo, ze s ruznymi nabidkami telefonovali jako divi a kdyz bych tentokrat telefonat ocenil, hrali mrtveho brouka. Jinak zkusenosti dobre
17 Fondil // Mar 4, 2008 at 6:54 am
“Slavný česko-americký podnikatel John Vanhara odsouzen za finanční machinace…”
to byl trapný joke
Jak říkal Cayman, narazil jsi na špatném místě na šeskou blbost, lenost a neschopnost. Co už, teď už můžeš tak akorát nadávat.
Taky bych se připojil k té bankovní diskuzi.
mBank je nejlevnější banka v Čr a možná se m k nám přináší trochu něčeho nového. Problém pro někoho ovšem může být nedostatek služeb. Je jich opravdu jen pár. Kdyby už mi sakra bylo 18, jdu hned k nim.
Já teď jdu na pár měsíců do účtu od pošty, čekám něco strašnýho, ale snad to vydržím. Aspoň že ty poplatky nemajou tak strašný.
18 Djouzef // Mar 4, 2008 at 8:05 am
..ano presne tak Ceska realita.. show
Taky ziju v zahranici a taky jsem rusil ucet u eBanky. Neslo to udelat po telefonu nebo emailu, musel jsem kuli tomu priletet a dat si schuzku se svym osobnim bankerem lol.
Pak jsem jeste zaplatil za zruseni uctu tusim 200Kc.
Co se tyce ukradenych penez z karty, ztratilo se mi £3000 u banky NatWest tady v UK a podruhy £500 u jiny banky (platim hodne na internetu) a pokazdy mi banka vratila penize do 5 dnu a omlouvali se a rukulibali.
V CR je bohuzel stale jina atmosfera …as far as banking is concerned.
19 Petr @ SkypeHardware // Mar 4, 2008 at 8:44 am
Johne, nejsi sam, koho eBanka nasrala.
viz. treba dnesni http://webtrh.cz/4955-proplacite-seky
Treba takove inkaso seku zdrazili z minimálně 50 Kc na minimalne 500 Kc. (docela prima zdrazeni o 1000%, tim uz se ve svych debilnich reklamach tak nechlubi).
Jsem s eBankou skoro 10 let a z nadseneho prukopnika jsem nasr… klient. Vidim to tak, ze ucet u nic zrusim nejpozdeji do 31.12.2008. Od 1.1.2009 to bude stejne Raif.banka vcetne cisla uctu a pokud zmrd…ji jeste i to internetove bnakovnictvi na to co je v Raif.B, tak opravdu uz neni jediny duvod proc tam mit ucet.
Problem je, kam s firemnim uctem
??
20 Bob // Mar 4, 2008 at 9:35 am
S eBankou mam taky problem, ale me teda kontaktovali a stacilo jim overeni rodneho cisla a rekli uplne vsechno…
to John: Chci se zeptat jestli nahodou jsi nemel v Brne firmu vapro design -americka retus ?
21 Broken Dream // Mar 4, 2008 at 11:26 am
U eBanky jsem účet měl a jsem rád, že už je zrušený. Upomínky a zajimavé pokuty opravdu posílají přesně, ale pokud člověk něco chce tak mají obě ruky lévé.
Teď jsem u GE Money a co se týče banky samotné je vše bez problémů. Ale i zde jsem se setkal s lidmi jejichž inteligetní chování mě stálo čas i nemalé peníze. Když už i samotný bankéř, člověk, který by měl být má pravá ruka, dokáže podělat poslání jednoho dopisu do centrály, tím že si myslí, že něco funguje a nakonec je to úplně jinak a ja díky němu dělám ze sebe idiota, tak se pak na mě nemůže nikdo zlobit, že kdykoliv jdu do banky mám velmi špatnou náladu a přemyšlím co by se mohlo stát pokud potkám podobného člověka znovu.
Je spousta nesmyslných poplatků a poplatek za zrušení účtu je jednim z nich.
Co se týče eBanky, tak jsou v právu. Ale na advokátní kancelář, která ji zastupuje bych podal stížnost za neadekvátní chování.
22 fcmasakr // Mar 4, 2008 at 12:21 pm
Nadělat dluhy … zmizet do ciziny a myslet si, že to nějak dopadne. Někdy to vyjde, jindy ne. Každá banka posílá x upomínek, nezapoměl jste bance písemně oznámit změnu kontaktní adresy? Pokud ano, není se čemu divit, nikdo soudný nemůže od banky očekávat, že se Vás bude snažit dohledat podle jinému účtu.
Navíc jako podnikatel jistě chápete, že vymáhání pohledávky není zadarmo, je to podnikatelská činnost jako každá jiná, žádná charita. Proto ten nárůst pohledávky.
Souhlasím s Váma pouze ohledně kritiky AK Jansta Kostka, jejich chování je neomluvitelné.
23 ѯ.com // Mar 5, 2008 at 4:08 am
Problém nevidím ani tak na straně eBanky, jako v podivném právním prostředí v ČR.
To, že z několika korunového uměle vytvořeného dluhu, jde udělat reálný dvacetitisícový závazek bych ještě snesl, ale obrovský problém vidím v nedodržování základního práva na spravedlivý soud. Soudy tady probíhají bez nutnosti informovat všechny zúčastněné strany. Soudci vynášejí rozsudky bez zkoumání důkazů. Nejčastěji se tyto excesy vyskytují, při dlouhodobém pobytu v zahraničí, kdy se poškozený o soudu nedoví a nemůže se bránit. Případů kdy došlo k podivnému rozsudku znám několik, v minimálně jednom případě šlo o jasný sprostý podvod s falešným podpisem, ale to soudci vůbec nevadilo.
Poštu na které závisí osudy lidí roznášejí nezodpovědné brigádnice (tím se známému ospravedlňovala vedoucí na poště, při reklamaci nedoručené zásilky). Na cestování sice máte právo, ale schránku si musíte kontrolovat každých 14 dní, to že už rok žijete mimo Evropu nikoho nezajímá. Stejně jako soudy postupují finanční, obecní a další úřady. I komunistický právní systém, byl v tomto ohledu méně bezprávní.
24 fcmasakr // Mar 5, 2008 at 5:48 am
Musím nesouhlasit. Zkuste se na problém podívat z pohledu věřitele: Jako věřitel nijak neovlivníte, zda se Váš dlužník zdržuje v ČR nebo v cizině. Věřitel nemá ani možnosti to zjistit, možnosti soudu v tomto směru jsou velmi omezené. A teď mi řekněte, jak má v tomto případě soud postupovat? Má celé řízení zastavit a čekat, jestli se dlužník někdy vrátí? A co když se nevrátí?
Osobně považuji stávající postup za jediný možný (i tak je dlužník v mnoha ohledech zvýhodněn), je odpovědností každého, jak se svými dluhy naloží a zda si zajistí přeposílání či vyzvedávání pošty.
25 ѯ.com // Mar 5, 2008 at 6:34 am
Soud o kterém není obeznámena protistrana nemůže být spravedlivý.
Známý byl v době kdy pobýval v zahraničí odsouzen k úhradě fiktivního dluhu, kdy za něj začínající obchodní zástupce pojišťovny podepsal pojistnou smlouvu (aby měl výsledky). Známý v době kdy k podpisu smlouvy mělo dojít prokazatelně nebyl na území ČR a smlouvu podepsat nemohl. To vám připadá spravedlivé? Vím o případu, kdy věřitel využil dlouhodobé nepřítomnosti tentokrát reálného dlužníka, a před soudem zatajil podstatnou část splaceného dluhu.
Lidé, kteří pobývají dlouhodobě v zahraničí jsou tak bezmocní, osobně se divím, že tohoto stavu ve větší míře ještě nevyužívá organizovaný zločin. Problém jde vyřešit připravovaným elektronickým doručováním pošty, otázkou je proč zavedení trvá tak dlouho. Kdo a proč má zájem na konzervování současného (neústavního) stavu a jaké má tlaky na zákonodárce?
26 fcmasakr // Mar 5, 2008 at 6:52 am
Ano, spravedlnost je v takovém případě vychýlena ve prospěch věřitele. Ovšem dlužník má alespoň možnost s touto situací něco dělat, např. zajistit si přeposílání pošty. Pokud by ovšem musel být projednávání za každých okolností přítoment dlužník, jeho odstěhování by zamezilo věřiteli v dosažení uspokojení pohledávky, přišemž věřitel nemá zcela žádnou možnost to svým jednáním ovlivnit. Je to o volbě menší zla a současný stav je, dle mé zkušenosti, tím menším (a věřte nebo ne, cca 95% všech žalovaných pohledávek je oprávněných).
Tím samozřejmě neomlouvám podvody, které se dějí. Ovšem tolik jich není (také se sám občas divím).
Elektronizaci justice brání zejména materiální a personální vybavení soudu - tím myslím především totální neschopnost pracovníků používat výpočetní techniku. Jenže to je problém, jehož řešení nezná nikdo.
27 ѯ.com // Mar 5, 2008 at 7:27 am
Mě nejde o ochranu těch, kteří se placení dluhů cíleně vyhýbají, ti mají majetek dobře ošetřen. Vyjadřuji se proti současnému, nedokonalému a zneužitelnému systému doručování písemností.
Netvrdím, že by dlužník musel být u každého projednávání, ale měl být o něm informován.
Přeposílání pošty nic neřeší. I běžná pošta občas nedorazí k příjemci, přestože není žádný důvod, proč by se tak mělo stát, tak jaká může být spolehlivost pošty přeposílané. Vyzkoušejte např. oznámit finančnímu úřadu, že vám má písemnosti po dobu následujících 30 měsíců posílat do Moldávie.
Mám osobní zkušenost, kdy jsem se snažil s soudem komunikovat pomocí emailu opatřeným zaručeným elektronickým podpisem, přestože to zákony umožňují, tak jsem žádného výsledku nedosáhl.
Datové schránky to můžou vyřešit dokonale, spravedlivě a jednou provždy, bez ohledu na to, kde se ta která osoba nachází. Žádné materiální a personální důvody nemůžou ospravedlnit proč to ještě není zavedeno, jde o spravedlnost a důvěru lidí k systému.
28 fcmasakr // Mar 5, 2008 at 8:32 am
Souhlasím, současný systém je nedokonalý a zneužitelný. Akorát nevím o lepším.
Běžná pošta dorazí na místo určení v 99% případů, pokud ne, bývá to chyba adresáta. Určitě mi teď vyjmenujete x případů, kdy v tom byl adresát nevinně … já vycházím ze své zkušenosti (z kanceláře odesíláme několik tisíc dopisů měsíčně).
Příklad s Moldávií by mne zajímal v praxi, upřímně bych se vsadil, že byste pohořel.
A ohledně spravedlosti systému … podívejte se na dnešní zprávu o soudci, který falšoval protokol o jednání a přesto se mu nic nestalo. To mluví za vše.
Já tu v žádném případě nekopu za českou justici. Naopak, bojuju s ní každý den a nemám o ní žádné iluze. Na druhou stranu musím obhajovat to, co v zásadě funguje.
29 Bart // Mar 5, 2008 at 11:07 am
Četli jste od Kafky Proces? Je to věrná kopie Johnova příběhu
30 cheevers // Mar 5, 2008 at 11:26 am
Klasika, jine uz to nebude, mozna za par desitek let, az prijdou dalsi jako MBANK a zacnou se predhanet, pak mozna nejaka ochrana pro zakaznika bude a budou se zajimat i o zakazniky.
Muj priklad z USA, kdyz jsem tam leta zil. Bylo to ve meste Roanoke, stat Virginia. Jel jsem ukladat penize na ucet pomoci bankomau. Prijel jsem k masince, vlozil obalku a zmacknul deposit. Obalka zajela, masinka zacvakala a spise to vypadalo, jak kdyz jsem obalku strcil do skartovace. BYlo mi to divne, protoze se mi to nikdy nestalo a to jsem penize ukladal skoro kazdy tyden.
Prijel jsem domu a kouknul na internet banking, tak penize nikde. Ihned jsem volal zakaznickou linku Bank of America a zvedla to mila pani a ja ji vysvetlil o co jde. Ihned mi prepojila na reditelku te banky, kde jsem penize ukladal a znova jsem ji popsal situaci. Zadrhel byl v tom, ze penize a ucet kam meli penize prijit byli me pritelkyne a reditelka trvala na tom a ji predam k telefonu, jenomze ja ji rikal, ze pritelkyne neumi anglicky a ona se mi pta, odkud jsme. Ja rikam ze z ceske republiky a ona, ze to hned vyresi. Behem 15 sec se do hovoru pripojil cesky prekladatel a pritelkyne zacala vysvetlovat, co se stalo. Behem 2 minut se reditelka omluvila za banku, ihned pripsala pozadovanou castku (tu kterou uvedla co mela byt v obalce) na ucet a to ani nevedela jestli lzeme a ze ihned zajisti technika a overi si u kamery, co se stalo. Ihned jsem kouknul na internet a penize tam byli. Za dva dny nam prisel omluvny dopis z banky a 10 USD sek jako omluva za zpusobene potize.
Nemohl jsem tomu ani verit, spickovy zakaznicky servis a duvera a pece o zakaznika. Banku mam dodnes a jsou super.
Jinak je videt, ze v USA proste resi problemy ihned a komunikuji a to v CR zatim neni. 30 deni lhuta na vyjadreni a jinak zadna komunikace. Proste pravy opak.
31 John // Mar 5, 2008 at 12:27 pm
A co treba aby ta internetova banka poslala email a rekla.. hele jeste nam dluzis par korun? Zaplat.
Jinak preposilani posty do zahranici mozne neni. Take ceske urady nejsou vubec pripraveny na to , ze nekdo muze zit v cizine.
V USA neni problem rict jakekoliv bance nebo uradu at vam posila veci treba do CR. Nikdo nad tim nemrkne ani okem. Treba americky financni urad vam bude posilat formulare kamkoliv.
32 cheevers // Mar 6, 2008 at 4:07 am
Presne tak, ale nejhorsi je, ze v USA pouzivaji instituce pocitace jiz 20 let a vice a v CR teprve par let a ty urednici co tam sedi, kolikrat ani nevedi, jak poslat email a spise hledaji tisic duvodu jak to nejde nez jeden, jak by to slo
33 Jara // Mar 12, 2008 at 6:16 am
overeni klicem - jde o to, ze bez klice se nedostanou na vas ucet (doufam)
to neni jak v jinych bankach, ze si i uklizecka muze sjizdet svav libovolneho konta :-))
co se tyce vyroku tady uvedenych (o tom, ze vas nekdo neobeslal a prisel exekutor), tomu neverim, pokud to muzete _dokazat_ (ze nedoslo k fikci doruceni, tj. byli jste v zahranici apod., adresu jste veritelum poskytli atp.), jsem toho nazoru, ze ucinky exekuce ci soudu se na vas protest ZRUSI!
Jestli je tu pravnik, necht napise.
34 Jara // Mar 12, 2008 at 6:22 am
ps: jak jsi obdrzel tu zalobu? stejne tak jsi mel obdrzet upominku, ale priznejme si, obcas si ji neprevezmene (anebo vychcany odesilatel zakaze ulozeni a pak je mozne doruceni pouze v pripade kdy jste doma coz asi nejste a ani se o tom NEDOZVITE ptz se ani nevypisuje oznamenka ze vam neco slo, dobra svinarna a soudy to takhle delaji!)
Uz aby platilo to, ze vam to proste po 3 dnech vhodi do schranky a nazdar. Soucasny stav me take pekne se..
35 Jara // Mar 12, 2008 at 6:29 am
fcmasakr : no toto vstricne jednani jsem drive pozoroval i v Expandia, nasledne Ebance…
Jenze ted ty ….. uz prebiraji metody ostatnich bank a nyni, misto aby takto hladce vyhoveli, tak naposledy mi to hodili (po treti urgenci) na reklamaci a mohu ocekavat do 30 dnu vysledek.
Az to tady bude cist nekdo z Ebanky, tak mu doufam udela radost, ze ucty brzo zrusim, protoze se vazne tahle banka (eBanka a.s.) zhorsuje, a to snad VE VSEM !!!
v eBance jsem 10 let, no obcas neskodi zmena.
36 Petr Ocásek // Mar 17, 2008 at 2:03 am
ad [33] To dokazi velmi jednoduse.. proste prvni dopis ktery prisel byl ten, ze exekuce nabyla pravni moci.
37 Bokuto // Apr 23, 2008 at 7:54 am
Nechápu jak se může dnes něco takového stát, je to svinstvo.
38 Jirka // May 10, 2008 at 3:18 am
Pokud jde o eBanku, kdyz ji zalozili, prolustroval jsem ty lidi a zjistil jsem ze za tim stoji lide co drive pusobili tusim ve zkrachovale a vytunelovane Agrobance nebo bance Hana. Presne uz nevim, je to uz dost let. A tim byla tahle banka pro mne odepsana.
Nicmene, v lednu jsem zrusil v Cesku 2 ucty u CSOB a nyni vypovidam posledni ucet co mame v Cesku u CSOB. To bude mit zasadni dopad, protoze cesky financni urad nebude mit kam vracet DPH (oni nechteji platit do Anglie) a my jim nebudeme posilat DPH vybrane v Cesku, protoze ceka koruna neni konvertibilni.
Vedle toho cesky klienti budou muset platit do Anglie, coz je nepotesi. Od 1.5. totiz CSOB opet zvedla poplatky a navic, pry rusi vystavovani bankovnich seku… cestovni seky VISA zrusili uz davno…
Zvazuju, ze s ohledem na izolaci Ceska (po 1.1.2009 kdy Slovensko prejde na Euro bude ta izlace Ceska dokonala), zridime ucet v Nemecku. Dresdner Bank na muj dotaz odpovedela promtne do druhyho dne ze nam radi ucet otevrou….
39 Jirka // May 10, 2008 at 3:30 am
To: ѯ.com
tak o tomhle pisu na nasem WEBu, musim tam dneska zase neco jedovateho napsat, kdyz mam tu psavou nemoc
ale vyresil jsem to elegantne - ctete dobre, je to dobra vykoumana rada. Chcete-li nasrat cesky urednictvo, udelejte to co ja.
napsal jsem dopis spolecnikovi ceskeho srocka, ze rezignuju na funkci jednatyele v Cesku z duvodu katastrofalniho pravniho prostredi, protoze to na mne depresivne pusobi a nemuzu tim pade zarucit bexchybny vykon funkce jednatele.
Nasledne se svolala valna hromada a spolecnik moji ezignaci prijal. (Spolecnikem ceskeho srocka je britska firma, kde ja jsu reditelem).
Potom nez skoncilo moje funkce jednatele v ceskem srocku jsem udelal tu zasadni podstatnou vec: napsal jem generalni plnou moc, kterou jsem poveril k zastupovani anglickou firmu, kde jsem reditelem. A pak druhy den moje jednatelstvi skoncilo.
Vysledek: v Cesku je srocko, ktere nema jednatele, nema dluhy, ma pohledavky za ceskym statem a plnou moc k jednani za timto ceskymk srockem vykonava britska firma.
V praxi, cesky urednci jsou z toho hotovi, protoze nemuzou nic moc delat. Jejich rozkazy v Britanii neplati, nemaji si koho predvolavat, rada ceskych uradu ani do Britanie psat nesmi, navic by museli psat povinne anglicky, cestine prtece v Britanii nikdo nerozumi, ze? Navic mezi Britanii a Ceskem neni smlouva o pravni pomoci, takze netreba ceskym uradum odpovidat.
A tahle situace bude tak dlouho, dokud cesky stat neda do poradku pravni prostredi a nevyrovna vsechny skody co nadelal. My pockame, netreba spechat… zivotnost ceskeho politika je max. 4 roky a v Cesku je kazdych 20 let prevrat… takze to chce klid.
Napis komentar