V posledni dobe teoreticky premyslim v jakem oboru je idealni pracovat. Mam k tomu dva rozdilne pristupy. Na jednu stranu si myslim, ze penize se daji vydelat temer na cemkoliv. Staci, ze to cloveka dostatecne bavi, aby mu nevadilo venovat velke mnozstvi casu pruzkumu. A pak najde zpusob jak vydelat temer na vsem. Takto jsem zacal v minulosti temer kazde podnikani. Delal jsem neco co vzbudilo muj zajem a vymyslel jsem to podnikani tak, aby vydelavalo penize. Proste byl to proces. Na zacatku jen nejaka nedokonala myslenka a casem se z toho udelal dobry system a ziskove podnikani.
Ale ted premyslim nad tim, ze je dulezite byt v pravy cas na pravem miste. Parkrat jsem se na to spravne misto ve spravny cas dostal. Uplnou nahodou. Kdyz jsem zacinal podnikat v realitach v roce 2002 tak jsem netusil, ze to bude zrovna obrovsky rozmach v prodejich domu. Trvalo to do roku 2006. Takze ctyri roky se vydelavali penize naprosto neuveritelne jednoduse.
Kdybych v realitach zacinal ted, tak bych se potkal s uplne jinou realitou. Domy se neprodavaji, pujcky na domy nejsou dostupne, ceny klesaji, lidi se boji nakupovat.. vsechno je v totalni depresi. Takze ted muzu vyvinout 100% usili, pracovat treba 14 hodin denne, investovat spoustu penez, ale vysledek bude stejne velmi spatny. Takze zacinate ted jako startup bych velmi pravdepodobne prodelal spoustu penez a zkrachoval. Ostatne dost realitnich firem ted krachuje (a to i tech zavedenych).
Mam jednoho znameho, ktery se sledovanim techto trendu zivi. Ne ze by pracoval nebo podnikal. Obchoduje s akciemi. Ale tak, ze jednou za rok nebo i za dva roky udela jeden obchod. Nesleduje trh kazdy den. Neobchoduje kazdy den. Skutecne treba jeden jediny obchod (nakup/prodej) za 1-2 roky. Obdivuji ho, ze na to ma trpelivost. Za poslednich 10 let udelat asi jen 3 obchody. A na kazdem vydelal obrovske mnozstvi penez. Proste vzdy odhadl co je ta spravna prilezitost na nejblizsich 5 let.
Chtel bych tohle umet v podnikani. Informace jsou relativne pristupne. Jen je dokazat zpracovat. Popremyslet co bude trend a podle toho se zaridit. Za stejne usili pak je mozne dosahnout mnohonasobneho uspechu.
Popularity: 45%


47 responses so far ↓
1 cheevers // Mar 23, 2008 at 2:04 pm
Osobne to tipuji:
Internetovy hazard
Reality
Finance
2 Petr Soukup // Mar 23, 2008 at 4:24 pm
to cheevers: imho ani jedno z toho. Co se týče čr tak tipuju důchodce
3 Tomek // Mar 23, 2008 at 4:29 pm
Mít volné prostředky, tak postavim luxusní penzion pro seniory, případně celý řetězec nebo “důchodcovskou frenčízu”..
4 Tonda // Mar 23, 2008 at 4:58 pm
Lol, budoucnost prosperujícího podnikání v ČR je ve službách pro důchodce.
Nedávno se mě spolužák ptal, do čeho bych investoval, kdybych měl určitej dost velkej obnost peněz. Řekl jsem, že bych založil službu pro důchodce, kde by se staří lidé, kteří už pomalu chodí, učili jezdit na kolečkových bruslích. Řekl jsem to jen tak z legrace, protože dotazy typu kdybych něco měl mi připadaj zbytečný a v tu chvíli byl důchodce první věc, která mi přišla před oči. Asi na tom něco bude.
5 Cappy // Mar 23, 2008 at 6:16 pm
Zdá se, že tahle diskuse bude hodně zábavná. Jen tak dál, chlapci.
Ať žije Kabaret
6 dave // Mar 23, 2008 at 6:52 pm
No nedavno jsem cetl analyzu v jedom byz casopisu a psali tam za IT a internet by meli byt nevice rostouci odvetvi pro 2008. Cesky internet zazil v loni obrovsky boom a myslilm ze to do jiste miry bude pokracovat…
7 Arpád Deméther // Mar 24, 2008 at 12:17 am
reality ani finance uz to nebudou,… do roku 2005 to bylo super byznys, ted se tomu venuje kazdej kdo ma do prd*le diru :o)
tipuju ze velky boom ceka odvetvi REKLAMY (nebot konkurence bude ve vsem vetsi a vetsi a zviditelneni a rozliseni bude treba) INTERNETU (nebot jiz zacina byt internet dostupny pro vsechny, at uz to jsou eshopy, hosting, tvorba www) a MLM (multi-level-marketingu, nebot si kazdy preje mit trvaly zdroj prijmu bez prace :o))
8 Dave // Mar 24, 2008 at 12:52 am
Já myslím že se budou čím dál tim více rozvíjet různé technologie. Mobilní telefony a digitální technika všeobecně. Čeká nás taková technologická megarevoluce. Kdo podchytí nějakou vychytávku včas, otevře si v ČR nějaký eshop kde bude prodávat jenom jí za bezkonkurenční peníze, tak bude mít vystaráno. Češi se stávají čím dál tím více hračičkové a na novinky z digi světa slyší. Toť můj názor… Jinak samozřejmě takové ty známě věci jako reality atd. ty budou stále mezi top investicemi
9 Lukas // Mar 24, 2008 at 12:53 am
Jednoznacne obnovitelne zdroje energie
10 Cayman // Mar 24, 2008 at 1:33 am
Cappy: Souhlasím, tady bude pěkná legrace. Každopádně jako průzkum dobré, což?
11 filip glasa // Mar 24, 2008 at 3:15 am
všetky tipy čo tu padli sú módne investičné trendy z minulosti. Ak sa nejaký ten trend dostane až k nám, tak je už pravdepodobne po funuse. Keďže nie sme vizionári, tak sa o tom dozvieme až keď o tom bol krátky shot v TV. To už je vždy neskoro. Vtedy vizionári predávajú svoje investície práve ľuďom z ulice ako sme my.
12 jasom // Mar 24, 2008 at 4:16 am
Cappy, Cayman - však sa pochvalte na čo ste prišli
Však nemusite pustiť von tutovku.
Ak chcete vedieť čo bude fičať v ČR tak sledujete okonomicke spravodajstvo na ČT24. CCA raz za 10dni tam vypustia velmi uzitočne informacie:
Keby som v ČR teraz začinal podnikať tak si otvorim eobchod s domacim naradim.
13 Cappy // Mar 24, 2008 at 5:25 am
Jasom + ostatní:
No, ale to je ten problémeček. Jsou tací, kteří nežvaní, nevěští z křišťálové koule a už v tom dávno dělají
(A teď zrovna nemyslím to domácí nářadí, ani nemyslím sebe, i když bych mohl… no nic)
Abychom si rozumněli:
Co je to trend? Trend = Vývojová tendence.
Když chcete určit vývojovou tendenci, musíte si v tom vývoji (něčeho) vykolíkovat výhybky.
Jinými slovy, zmapovat vývoj (něčeho) a poznat, kdy se vývoj začne ubírat jiným směrem.
Příklad: Ještě do roku 1990 bylo 95,5 procenta všech automobilů s motorem na benzín - ostatní byly diesely (nafťáci) a jiné (plyn).
V roce 2008 je poměr benzín: diesel v některých zemích až 55% ku 45%. Automobilky, které to včas pochopily a daly v letech 1990-2000 do nabídky diesely se na nich pořádně napakovaly (viz prodeje a ceny).
I kdybych se rozkrájel, nedokážu najít žádné nové výhybky v oborech jako je Internetovy hazard, Reality, Finance nebo péče o seniory. Nevím o tom, že by se v těchto oborech měnila pravidla hry, že by to směřovalo úplně někam jinam a byla tam nějaká nová šance. Vy snad o něčem víte? No asi ne…
Ale pozor. V případě obnovitelných (nebo nových) zdrojů energie (jak tu někdo psal) je to něco jiného. Pro něco takového existuje obrovský trh. Potřeba. Nutnost. Vývoj se v této oblasti rozděluje a je tam hromada výhybek, protože žádná z těch technologií není dost dobrá, aby dominovala nebo aby byla dostatečně zajímavá, levná a taky blbuvzdorná…. a tak dále.
Když víte jak na to, další možnosti už si rozeberete sami.
14 Milan // Mar 24, 2008 at 6:07 am
Cappy: nové šance jsou všude, stačí “JEN” příjít s nápadem, s něčím novým co ostatní neviděli a nezkusili. Chci tím říct, že žádný obor “není uzavřený” a bez šancí na další vývoj, další výhybky. Trendy vytvářejí právě ti co to “zkouší” a ne ti co čekají až se vytvoří poptávka
15 Martin Hinner // Mar 24, 2008 at 6:31 am
Nechci se nikoho dotknout, ale zajimalo by mne, jake za Vasimi tipy stoji analyzy …
Trefim se do jednoho, ale toto lze aplikovat na spoustu dalsich: Proc (napr.) obnovitelne zdroje? Vyzkum jde pomalu a je neskutecne nakladny, nebyt masivni (a nesmyslne) podpory ze strany statu, vetrne elektrarny by nikdy v CR nestaly. Stejne tak solarni energie, to je v nasi zemi holy nesmysl. Uzitek takoveho zarizeni je vzhledem k nakladum (financnim i ekologickym) tak minimalni ci dokonce zaporny, ze nebyt zcela iracionalni podpory ekozlodeju, nikomu by se to nevyplacelo stavet. Najdete si nejakou studii k tomuto, uvidite proc je to zajimave (vznika penezovod do neci kapsy). Tento stav nemuze trvat vecne, stejne jako se vecne nebude vyrabet palivo z kukurice. Takze pokud to bylo mysleno tak, ze “postavim nekolik vetrniku a solarek”, tak touto cestou bych urcite nesel.
Podle me je vcelku jedno jaky bude trend. Vydelat se da na cemkoliv, at’ je to rostouci ci klesajici trh. Jenom je potreba ty veci delat lepe nez to dela konkurence, ale hlavne nedelat NESMYSL.
Prvni otazka je: chteji to lide?
Druha: budou to chtit i za 5, 10 let?
Treti: muzu to delat lepe nez ostatni?
A v EU/CR jeste jedna: muze mi stat nejakym rozhodnutim me podnikani znicit?
16 Cappy // Mar 24, 2008 at 7:49 am
Martin Hinner:
S tímhle přístupem se staň pekařem a peč housky.
Ne jako vážně.
Housky lidi budou chtít i za 5 nebo 10 let, můžeš to dělat lépe než ostatní a pokud svým houskám dáš název “Francouzské housky s Německou moukou a Belgickou čokopolevou (TM)” tak ti to podnikání žádné rozhodnutí EU nikdy nezničí.
Nebavili jsme se o tom, na čem se dá vydělat. Bavili jsme se o tom, jak vydělat na trendech. To je dost podstatnej rozdíl.
Jestli chceš jít do detailů, tak ano, obnovitelné zdroje je klasický eko “pseudopojem”, který odporuje všem zákonům fyziky, zejména pak zákonu o zachování energie. Ano, i to Slunce za nějakých 700 milionů let vyhasne a žádný obnovitelný zdroj to není.
Věř ale tomu, že jsou tu i tací, kteří čerpají z faktů - takže ještě připomenu, že současné volně prodejné solární panely mají účinnost 4-10 procent. Už jsou ale vyvinuté panely s účinností 40 procent. Jsou i materiály, které nahrazují při výrobě solární panelů drahý (krystalický) křemík. A můžu ti říct, že jseš schopen provozovat normální dům jen s pomocí a kombinací takovýchto (ekologických) technologií.
Vím to naprosto přesně, protože jeden takový mám.
A ještě dodatek. 60 procent spotřeby všeho paliva v Brazílii se vyrábí z cukrové třtiny. Už 30 let. Takže i biopaliva mají šanci, pokud třeba klesne měrná spotřeba automobilů.
17 AndyK // Mar 24, 2008 at 8:08 am
Martin: a proc se zamerovat jen na CR? A proc operovat jen se soucasnymi technologiemi, proc nebyt vizionarsky a nesnazit se o zlepseni metod pro alokovani energie? V tom je prave ten odhad trhu.
Nejen dle meho nazoru jsou obnovitelne zdroje energie velkou prilezitosti do budoucna. Bohuzel vyjma konzultaci nejde opravdu velika myslenka zrealizovat bez velkeho mnozstvi kapitalu.
Politika CR a hlavne EU je v otazkach obnovitelnych zdroju naopak velice prizniva; EU ma jako jeden ze svych marketingovych tahaku ambiciozni predstavu o ziskavani snad 20% energie z obnovitelnych zdroju do roku 2025 (cisla nemusi sedet, ale jsou velice podobna), a proto se muzeme pripravit na stedre dotace.
Ja se obnovitelnymi zdroji nehodlam zabyvat jinak nez-li investicemi do akcii jejich materskych firem, ale low-costove ekvivalenty fosilnich paliv a technologie that mitigate nasledky globalniho oteplovani budou hit.
18 AndyK // Mar 24, 2008 at 8:22 am
Cappy: dopad rustu trtiny pro biopaliva v Brazilii bych zrovna jako uspech neukazoval. Ma to totiz minimalne dva velice negativni efekty:
1) kvuli uspokojeni zvysujici se poptavky se zacaly rychleji kacet destne pralesy - ubytek chlorofylu, niceni zivocisnych druhu a vytvareni nerovnovahy v ekosystemu jsou jen ty nejviditelnejsi dusledky.
2) principem nabidky a poptavky take zacala rust cena trtiny a dalsich komodit, ze kterych se biopaliva vyrabeji. V dusledku toho se zvysily i ceny potraviny, ktere tyto komodity pouzivaji jako prisady (kucharskou terminologii ocividne neovladam), a tudiz snizila dostupna hotovost tamnim rodinam; ergo zivotni uroven neroste, spise stagnuje nebo klesa.
Pro uspech biopaliv bude potreba vylepsit system jejich spalovani a vytvorit substanci s dostatecne diferenciovanymi soucastmi. Jak? Drahym vyzkumem…
19 filip glasa // Mar 24, 2008 at 8:24 am
Problém akýchkoľvek nových trendov je ten, že sa okolo nich vytvára bublina a možné investície o nich sú v aktuálnom čase značne nadhodnotené. Úvaha o trende je síce správna, ale cena je už vysoká - obsahuje tie budúce senzačné očakávania.
Naproti tomu sa zvyčajne veľmi podhodnucujú staré, klasické, netrendové odvetvia. Samozrejme tie už nič nového neprinesú a trh ich momentálne zavrhol. Lenže v pomere k tej podhodnotenej cene nesú často veľmi pekné výnosy.
20 Rammi // Mar 24, 2008 at 8:45 am
Taky si tipnu
a to mobilní technologie. Zejmena mobilni platby a další (datové) služby.
21 Petr Ozogán // Mar 24, 2008 at 8:45 am
Ano, důchodců tu možná bude za pár let plno. Ale nebude to v nejbližších pěti letech, jak zněl požadavek. Problém by také mohlo být, že důchodci nebudou mít dost peněz. Takže s tím může být problém, případně právě téhle skutečnosti může někdo využít ve svůj prospěch.
Opravdu to chce myslet hodně dopředu. Například na začátku 90 let se dalo hodně vydělat na dovozu počítačů. Teď už je to tvrdá dřina. Z hlediska budoucnosti jsou už i mobilní technologie v dnešní době zastaralé. Málkokdo má šanci se do již rozjetého vlaku dostat. A být někde na chvostu nemá význam.
Ano, taky dumám nad tím co bude budoucí trhák. Pochybuju ale, že ten kdo to ví ho tady napíše.
22 filip glasa // Mar 24, 2008 at 8:55 am
Nie je problém v tom, že by tie trháky budúcnosti tú čo ich poznajú neprezradili. Skôr tích guru nepochopia keď o tom na začiatku hovoria, alebo ich jednoducho bežní ludia za trháky nepovažujú. Na ten rozbehnutý vlak sa potom snažia naskočiť až keď je sa stal z vízie trhák a skutočnosť.
23 John // Mar 24, 2008 at 9:25 am
Treba ja si pamatuji tento trend… v roce 1999 kdy se vetsina lidi pripojovala pres dial up jsem si rikal, ze urcite behem par let budou vsichni pripojeni nejak rychleji (broadband). Existovala firma, ktera byla prukopnikem. Kolem roku 2000 myslim uz mela zhruba milion zakazniku v USA na rychly broadband internet.. Jmenovala se @Home. Dneska o ni moc nevite, protoze zkrachovala. I kdyz byla leaderem v oboru.
Takze mozna trend to byl logicky dobry (lide chteli byt pripojeni rychle). Ale firmy co delaji pripojeni lidem na Internet asi zas tak nezbohatli jako jine firmy jako treba Google, kteri nabidli uplne neco jineho.
Trend taky bylo, ze pred 8 lety barel ropy stal $25 a dnes je to pres $100. Kdo to videl a udelal spravne investice tak vydelal… Kolik treba bude stat barel ropy za dalsich 8 let? $200 nebo jeste vice? A kdyz se to stane co to udela s eknomikami? Co lide zacnou kupovat nebo nebudou kupovat? Co se stane se svetem kdyz vyrazne vzrostou ceny energii..?
Nestane se pak jakakoliv alternativni treba solarni energie, ktera treba dnes vyhodna v CR neni, najednou velmi vyhodnou? A taky kdo bude ten kdo nejvice vydela? Ten kdo bude solarni panely intstalovat, ten kdo bude provozovat elektrarny, ten kdo vyvine nejakou novou a lepsi technologii, ten kdo ji bude vyrabet, nebo ten kdo jen nainvestuje do spravnych firem svuj kapital?
24 Retal // Mar 24, 2008 at 10:48 am
“Problém” s trendy není podle mě ani tak v tom rozpoznat je, ale nastoupit ve správnou chvíli a zvážit náklady obětovaných příležitostí.
25 Tomas Bibrlik // Mar 24, 2008 at 11:34 am
“Na každém šprochu pravdy trochu.”
Také bych řekl, že trendy se mění co rok či 2. A ty skutečné trendy, které tady má asi většina lidí na mysli, tak na ty bych se zašel zeptat nějakého spisovatele sci-fi či podobného.. Ti většinou tu budoucnost nějak vyčichnou..
A pro koho to není, tak bych hledal inspiraci v přírodě - z ní se člověk může učit dle mého ještě pár set let.. A plno “přírodních technologií” teprve čeká na realizaci a využití člověkem.. Nevím jak to lépe popsat. Možná je to pro někoho sci-fi, ale dle mého ne.
Ten zbytek co se tady popisuje, je defakto popis věcí, na kterých se dá vydělávat, ale to se dá na všem.. Jak psal retal, stačí nastoupit ve správnou chvíli do toho správného vlaku.. Ps. - avšak nevěřte českým drahám
26 Cayman // Mar 24, 2008 at 11:51 am
Myslím, že je třeba zásadně rozlišit všechny ty nápady, co zde zazněly a rozdělit je např. na skupiny:
1. globální světové nápady
2. nápady platné pro USA
3. nápady pro ČR/SR, či Evropu
4. ostatní bláznivé business nápady
5. charitativní a společenské nápady
Pak totiž hned bude vše jasnější. Opravdu nejde porovnávat trendy na americkém trhu s trendy v Evropě, či někde na Ostravsku. Schválně, copak kupují lidé v Kalifornii a za co utrácejí výplatu lidé někde v Havířově nebo na Blansku?
Chce to také nějakou zkušenost v realizaci nápadů, kdy si každý “idea maker” musí několikrát ověřit, jestli něco funguje nebo ne, jestli chyběly peníze nebo schopní lidé, či že trh byl někde úplně jinde.
Rád získávám nápady u studentů nebo třeba i u dětí, které nejsou zatížené těmi našemi “zkušenostmi” a vězte, že realita je úplně jiná, jak nějaké naše představy o trhu, o společnosti.
Chce to si říci základní: Jde o peníze nebo o dobrou věc? Jde o to, co mě baví nebo o nějaký business? Chci svým podnikáním někomu pomoci, něco vyřešit nebo jde jen o to “vydělání” peněz na něčem?
Zkuste si na to odpovědět a hned budou jasné všechny světové “trendy” a priority ve vašem životě, v životě vaší rodiny i lidí kolem vás.
27 AndyK // Mar 24, 2008 at 11:54 am
Tomas: na trendech se obvykle da vydelavat. Nalezat trendy, na kterych se vydelavat neda je na nic.
Myslim, ze trendy lze jednoduse hledat v dlouhodobe hospodarske politice mocnosti; tam je jistota, ze dobre napady budou nalezite oceneny. Samotne tema obnovitelnych zdroju a globalniho oteplovani v sobe skryva nekonecne mnozstvi moznych mikrotrendu, jejichz hledani je timto zuzenim zjednoduseno.
28 Backa // Mar 24, 2008 at 12:38 pm
Recyklace odpadu, vse eko + bio, vyroba energie z alternativnich obnovitelnych zdroju - biomasa, bioplyn , geotermalni energie atd.
29 Tomas Vacek // Mar 24, 2008 at 12:47 pm
Rika se, ze ropy staci jeste na 40 let… podle me zasoby opravdu meli by se vycerpat.
Myslite si, ze Ti kteri na rope vydelavaji nejvice nemaji v kapse koupeny patenty na nahradni technologii? Proc ji nevypousti?
30 fandor // Mar 24, 2008 at 1:23 pm
K nastupu do “trendu” nema vetsina lidi zdroje (casove, financni, mozkove), daleko zajimavejsi je podle meho nazoru sledovat kratkodobe mikrotrendy a ty se pokusit okamzite vykešovat (z pohledu prumerneho ctenare Johnova blogu).
31 zputnik // Mar 24, 2008 at 2:01 pm
[28] Backa, souhlasím. Vedle toho bio bych ještě připojil celkový trend “zdravého životního stylu” (nezasahuje to pak jen do zboží, ale i služeb - wellness apod.).
Navíc trendy kolem obnovitelných zdrojů jsou pozitivní v tom, že zvyšující se cena tradičních neobnovitelných surovin (ropa…) hraje do karet těmto alternativním zdrojům. Stačí jen sledovat rozvoj fotovoltaiky. Co 2 roky dochází se zdvojnásobuje produkce solární energie, dochází k technologickému pokroku apod.
A senioři? To je kapitola sama o sobě. ;o)
32 Backa // Mar 24, 2008 at 2:25 pm
Vždy jde o to objevit trend a svest se na nem, holt každý se sveze jinak, dle svých financnich moznosti. Ale vystihnout trend je zakladem te investice. Nemusis si prece hned kupovat cele spolecnosti, koupis si třeba jejich část ve forme akcii. Ale trend je zaklad. A napr. nejvynosnejsi investice lonskeho roku byla firma First solar z Phoenixu, vyrabejicii a produkujici solarni panely, coz je v souladu s nekterymi zde uvadenymi trendy. A mimochodem to rocni zhodnoceni akcii bylo 887 %. To jde : - )
33 skawagon // Mar 24, 2008 at 3:08 pm
K “podchycení” nového trendu nemusí být vašim kapitálem obrovská suma peněz. Například. Teď se mi dostal pod ruku článek o takovém malém sporťáčku co se vyrábí v americe. Parametry (včetně ceny) srovnatelné s například Porsche. Ta firma zatím buduje pobočky po státech, každopádně chvíli potrvá, než začne vyvážet svá auta do Eu. Ale zde bych mohl nastoupit já, nabídnout společnosti zastoupení ve střední Evropě, a v okamžiku kdy by začal vůz podstupovat homologační procedury oblítat pár prodejců eksklusivních vozů ve svém regionu, zorganisovat proškolení pracovníků servisů a nokonec jen přeposílat kontejnery s autíčky z Hamburku vždy do správného salonu. Vlastně toho ani moc nepotřebuju, jen zorganizovat vše tak aby to klaplo. Jasně, model se sporťáky je nadnesený a určitě jich tu nebude za tři roky jezdit miliony, ale to taky není na škodu.
34 skawagon // Mar 24, 2008 at 3:09 pm
K “podchycení” nového trendu nemusí být vašim kapitálem obrovská suma peněz. Například. Teď se mi dostal pod ruku článek o takovém malém sporťáčku co se vyrábí v americe. Parametry (včetně ceny) srovnatelné s například Porsche. Ta firma zatím buduje pobočky po státech, každopádně chvíli potrvá,
35 cheevers // Mar 24, 2008 at 3:10 pm
Ja vim, ze do realit dela skoro kazdy, ale spise do takovych, kde jenom prekupuji byty nebo davaji drazsi inzeraty apod.
Ja myslim reality tim, ze mladi lide nemaji kde bydlet, jelikoz mesta uz byty moc nestavi, ale spise developeri a jejich stavebni firmy. Pryc je ta doba, kdy byty se davali a dneska je lide odkupuji za par korun a prodavaji za miliony.
Mladi lide, kteri nic nedostanou od rodicu nebo nejsou z bohate rodiny proste misto drahych najmu kupuji byty. Unas ve meste jsou vetsinou byty prodane jeste drive, nez se vubec zacne stavet, a to se to pak panecku stavi……kdyz uz mas davno zaplaceno a je to jenom ne tobe, kdy to postavis, jelikoz zadna smlouva nevrati lidem penize a musi jenom cekat.
Jinak s temi duchodci souhlasim, je to novodoba zlata zila :)))) jenom jak ji napichnout :))
36 miluna // Mar 24, 2008 at 3:14 pm
hehe tak jsem to přelouskal a … napadl mne dokonalý ,, trendy,, výrobek: lehká hůl pro důchodce se zabudovaným počítadlem kroků - sledujícím výdej energie a celkové vitality s výstražným upozorňováním na nedostatek pohybu, samozřejmě se zabudovaným mobilním telefonem s GPS a nouzovým vysílačem s udáním polohy no a to vše samozřejmě poháněné fotovoltaickým článkem :-)))
37 Kubiz // Mar 24, 2008 at 3:20 pm
Recyklace automobilů
38 Petr Ozogán // Mar 24, 2008 at 10:50 pm
Hůl pro důchodce? Jo, myšlenka by to mohla být zajímavá. Jde totiž opravdu o to, podívat se na známou věc úplně jinak. V tomhle případě by ale mohl být problém v tom, že málo (často senilních) důchodců by ji dokázalo ovládat. Chce to myslet trošku jinak. Viz před několika rokama nová maximobil pro důchodce z českého Jablotronu. Tohla byla opravdu velká myšlenka.
39 John // Mar 24, 2008 at 11:01 pm
Za pet let se muzeme podivat na tento clanek a ruzne super napady v diskuzi… a bude nam vsem jasno.:-)
40 Cappy // Mar 25, 2008 at 12:54 am
John:
To víš že jio, Kabaret žije!
(Faktem prostě je, že ti co vědí něco více, tak si to nechávají pro sebe. To je na té diskusi jasně vidět. Pořád ta otevřenost ve znalostech je minimální. Vzhledem k tomu, že jde o drahocenou věc a spousta “kopírujících” jedinců, kteří se u každého projektu odněkud vyloupnou, dává tušit, že je to přístup víceméně správný a podstatně bezpečnější.)
41 Radim // Mar 25, 2008 at 4:32 am
Zajimavy trend CR/SR(nikoliv v USA) bych videl v domacich, pripadne light commercial upravnach vody. V CR se o tom skoro vubec nemluvi a pokud o tom nekdo mluvi, tak Vam to nabizi cca 5-8x draz nez to lze sehnat v USA(viz. http://www.ampac1.com/products.htm). Hezke je, ze kvalita vody v rekach se lepsi, kdyz ale veskery hnus jde do spodnich vod. Lidi si ani neuvedomuji jaky humus doma piji, viz. napr. Rychnovsko….pitna voda=nepitna(350mg/l apod), z RO jste na cca 40 mg/l, z vody, kterou si koupite napr. v HyperNove cca 75-100 mg/l. A pak se vsichni divi, proc jsme mistri v rakovine tlusteho streva. Tak asi naky takovyto bussines. Lidem zatim jeste nikdo poradne nevysvetlil, ze by meli investovat predevsim do sveho zdravi(nikoliv do computeru, kol, mobilu, TV, aut apod.) do Reverse Osmosis Systems. Respektive mozna hodne ztuha zacinaji prvni prukopnici vysvetlovat, ale nikoliv za 350U$, ale X-nasobne draz.
42 filip glasa // Mar 25, 2008 at 6:30 am
velký priestor pre zlepšovanie je určite aj v biochove:
http://procne.ihned.cz/c1-23534760-staronova-novinka-zvana-biokure-cena-300-kc-za-kilo
43 Mirek Hubka // Mar 25, 2008 at 7:19 am
V ČR není potřeba hledat trendy. Stačí opisovat ze Západu, který je stále o hodně napřed.
Proč složitě vymýšlet, co by se hodilo důchodcům, když stačí zajet na Floridu a projet ji s otevřenýma očima.
44 Jirka // Mar 28, 2008 at 9:12 am
v Evrope budou potreba sluzby pro duchodce, dost mozna ze duchodci na ne mit nebudou, ale dosti pravdepodobne, v nekterych zemich ty sluzby bude dotovat stat, v jinych zemich nebude dotovat nic, pac nektere staty budou zu Grund.
Ale svet neni jen Evropa, ze… Dobry artikl bude voda, ona uz je to dobry artikl ted….
Telekomunikace - da se ocekavat projeni mobilnich siti a Internetu. Vymizi LCD monitory, tak jak se vyparili CRT monitory, misto nich zaujmou misto holograficke projekce, promitajici obraz do prostoru (videl jsem to na vlastni bulvy, je to teda husty…). Zajimave bude, komu prvnimu se povede vyresit ovladni pocitace hlasem a zrusit klavesnice.
A Cesko? Bude chudou, zaostalou bezvyznamnou zemickou, ktere ujel vlak…
45 Josef Zemánek // Mar 30, 2008 at 1:28 pm
Moje tipy na perspektivní obory pro příštích 20 let jsou následující:
- robotika
- obnovitelné zdroje elektrické energie
- produkce bioethanolu pro pohon automobilů
- zemědělství
- kosmická turistika
- služby pro seniory
- luxusní zdravotní kliniky pro bohatší část populace
- online hry typu second life spojené s reklamou a marketingem ve virtuálním světě
- moderní sportovní centra (tenis, kuželky, petang, halový fotbal, florbal, fitnes…) kombinovaná s dobrými restauracemi
- nákupní centra, po nichž by se mohli zákazníci prohánět elektrickými vozíky s navigací
46 jasom // Apr 6, 2008 at 7:05 am
precitajte si ten clanok, na ktory odkazujem aby ste ziskali lepsiu predstavu o demografickom vyvoji populacie na Slovensku pre dalsich 5o rokov.
47 welch // Apr 26, 2008 at 11:52 am
to : Jirka
Jirko prosim Te, kde jsi videl holografickou projekci, ci mas k tomu nejake odkazy ? zajima mne tato zalezitost. diky Lada
Napis komentar