Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Placeni dani

April 1st, 2008 · 33 Comments

Uryvek z tohoto clanku (Seth Godin - The Dark Side) mne neco pripomnel:

I’m amazed every single day at the lengths some people will go to in order to run scams online. It’s so much more work to create a spam site or a deceptive come on, so much more work to deal with the angry customers and be hiding from them…

I can imagine it becomes a habit. Once you start cutting corners and playing a selfish game to see how far you can bend (or break) the rules, it must be hard to stop. It’s all relative, and what they’re doing must seem relatively benign compared to someone else. Of course, there’s always someone more crooked, always someone more selfish…

Pripomnelo mne to neco trosku jineho. Treba kolik casu jsou lidi ochotni venovat tomu, aby premysleli jak neplatit dane. Hodne. Ale proc? To, ze platite vysoke dane je znameni uspechu. Proste jste na tom dobre a dane jsou cena za ten uspech. Nez stravit spoustu casu premyslenim jak se danim vyhnout je lepsi tu energii venovat dalsimu rustu a rozvoji. Taky proc riskovat? Dneska neco osidite a za par let se to vrati ve forme pokut a problemu. Nema to vubec smysl.

Vidim to kolem sebe velmi casto a hodne u lidi z CR, kteri me kontaktuji s ruznymi dotazy jak zalozit firmu v USA z duvodu moznosti neplaceni dani. Na me to pusobi jako strasne negativni zpusob premysleni, ktery nevede k uspechu. Kdyby kazdy vlozil stejne usili do rozvoje svych podnikani, tak garantuji, ze vydela vice nez premyslenim jak usetrit na danich.

Popularity: 37%

Tags: Podnikani & zivot v USA

33 responses so far ↓

  • 1 ehmo // Apr 1, 2008 at 10:39 pm

    mozno mas pravdu johne, ale neplatit dane ma svoje historicke korene. kazdy clovek je od prirody “skrob”. snazi sa “naskreckovat” pre seba co najviac a cim ma viac, tym sa na to viac sustreduje. mnoho ludi nechape, ze ich stastie nezalezi len na nich, ale aj na stastie ostatnych. ak sa bude clovek cely den mracit a chodit po ulici, ludia mu budu oplacat nepeknymi tvarami spat. ked sa bude na kazdeho usmievat, taktiez mu oplatia usmev. podobne je to aj s peniazmi. oplati sa investovat do okolia, pretoze aj ked sa to mozno nezda, okolie investuje spat. vedel by som dat vela prikladov zo zivota, ale myslim si, ze ich ma kazdy dost, len si musi zacat vsimat.

    co sa tyka dani, aby ludia nenarazili. nasa krajina (slovensko) nema dohodu s usa o “dvojitom zdaneni” a tak vsetky zarobene peniaze ulozene v statoch donesene sem sa musia opatovne danit. preto odporucam spekulantom, aby si velmi dobre rozmysleli, co chcu a budu dalej robit. ja som prave preto, ze moje majoritne zisky su z USA musel zriadit firmu na ofshore, ktory je akceptovany aj u nas a to len preto, aby som dan neplatil 2x.

  • 2 Rob // Apr 1, 2008 at 11:25 pm

    Johne o tom to není. Jde o to proč já se mám dřít a platit bandu vyžírků na úřadech, kteří si dokážou jen zvedat platy. Na mě pak zaměstnanci útočí, že průměrný plat je tolik a tolik.

    Neplatit daně je životní postoj a forma protestu, ne brzda v podnikání. Nevím jak v USA, ale v ČR je daň přes 50 %(soc. , zdrav., dph, příjem, silniční, atd.), to by jsi už asi mluvil jinak.

  • 3 Lidoop // Apr 1, 2008 at 11:27 pm

    Johne zapominas jak to funguje v CR. Jenom pro ilustraci: tento vikend jsem byl na dovolene v Rakousku. Cestoval jsem autem a za carou najednou dobra silnice, ve mestech cisto, mestka doprava v poradku. Jenom u nas silnice rozbite, ve mestech spina, nemluve o tom jak to funguje na uradech. Navic se vsude instalujou smirovaci zarizeni za miliardy ktere k nicemu nepotrebuji. Sorry ale pro tohle ja mam platit dane? Stat at zlepsi prutok dani na ucely pro ktere byli vybrany, pak se muzem bavit o tom jestli je nebudu vo*rdavat.

  • 4 Arpád Deméther // Apr 2, 2008 at 12:03 am

    platil bych dane mnohem radeji, kdybych videl ze se s vybranymi penezi rozumne naklada,….. pri pohledu na zbytecne mrhani statnimi penezi a chovani lidi, kteri o tom rozhoduji mi je spatne!

  • 5 dsm // Apr 2, 2008 at 12:32 am

    Mně teda placení daní vůbec nevadí, pokud jde tedy o daň z příjmu, která je oproti soc. a zdrav. pojištění vpodstatě zanedbatelná ;-/.

  • 6 Arpád Deméther // Apr 2, 2008 at 12:44 am

    socialni a zdravotni to je dalsi kapitola sama pro sebe,…. mladi si maji navic sporit na duchod, ale z ceho si maji sporit, kdyz vetsina do duchodu bude splacet bydleni :o(

    (nenarikam, konstatuji :o)

  • 7 vk // Apr 2, 2008 at 1:21 am

    Jo jo, jak říká Arpád… byla by radost platit daně, kdyby člověk pak viděl, že jsou ty peníze racionálně využity. Ale když vidím jak se peníze v české státní správě používají, i mně je špatně :-(

  • 8 Misha // Apr 2, 2008 at 1:28 am

    penize se neefektivne vyuzivaji v kazde statni sprave, od toho je to statni sprava.

  • 9 Arpád Deméther // Apr 2, 2008 at 1:34 am

    Misha: jsou zeme, kde je videt uzitecne pouziti vybranych penez,…. ale CR to teda fakt neni :o( otazkou je “CO S TIM ?” dokud budou o penezich rozhodovat lide, kteri sleduji predevsim sve vlastni zajmy, a jedine co resi opravdu s vervou je jak dostat ze statni kasy co nejvic do sve vlastni kapsy,… jsme v pytli!

  • 10 BuBen // Apr 2, 2008 at 5:34 am

    Ak priemerný slovák/čech robí strážnika v štátom vlastnenom jablkovom sade a dostane chuť na jablko, odtrhnete si ho vo chvíli ke´d sa nikto nepozerá, alebo pôjdete 300m do obchodu si ho kúpiť ?
    A je to inak s ľudmi v štátnej správe, ktorí strážia oveľa viac ako pár jabĺk ?

  • 11 Ivo // Apr 2, 2008 at 5:57 am

    A myslíte že se někdy něco změní? Já o tom dost pochybuji, ať tam přijde kdo chce, tak vždycky se bude snažit urvat co nejvíce pro sebe.

  • 12 Martin // Apr 2, 2008 at 7:18 am

    Treba na to pozrieť aj inak. Úspešný človek platí systému veľa peňazí, ale ten istý systém mu legálne umožňuje vyhýbať sa plateniu daní. Úspešný zamestnanec zaplatí na daniach ~45%, úspešný akcionár na Slovensku si vyplatí dividendy s 0% daňou…

  • 13 filip glasa // Apr 2, 2008 at 7:27 am

    Mňa len vždy prekvapí jak najviac plačú nad platením daní podnikatelia a živnostníci, ktorí v podstate platia dane vždy minimálne. V pomere k sadzbám (19%) platia dosť nízke dane (kvôli optimalizácii). Potom počujem ako sa niekto taký sťažuje, ako dal štátu 100 000. Ono to ani v absolútnych číslach nie je veľa. Vzhľadom na jeho príjem je to zanedbateľné. Bežní zamestnanci sa daniam nevyhnú nikdy. Títo ľudia by mali skôr porovnať situáciu zamestnanca a podnikateľa s rovnakým príjmom. Potom by toľko neplakali.

  • 14 Pette // Apr 2, 2008 at 8:08 am

    Samozrejme, samotnu dan z prijmu pravnickych osob za problem vobec nepovazujem. Horsie je neumerne odvodove zatazenie (ci uz na strane firmy, ktora zamestnava, alebo aj na strane zamestnanca). Faktor ocenenia prace je tam tym hodne pokazeny.

  • 15 Broken Dream // Apr 2, 2008 at 9:32 am

    Daně pominu, ty nejsou tak hrozné (vždy jdou nějak snížit). Ale jsem proti měsíčním odvodů sociálního a zdravotního pojištění. Každý by měl mít volbu si vybrat, zda chce využít komerčních služeb nebo státu. V komerční sféře lze tyto peníze mnohem lépe zhodnotit, něž to dělá stát.

    K tomu, jak náš stát hospodaří s penězmi daňových poplatníků se raději vyjadřovat nebudu. Nejhorší je, že na celém světě vládne podobný bordel, akorát mám poslední dobou pocit, že ČR patří k TOP10 na celém světě.

  • 16 Tomas Vacek // Apr 2, 2008 at 9:51 am

    Dane platit se musi, ja je platim a nezkousim se jim vyhybat, ale to socialni a zdravotni pojisteni to je neco.

    Nevim jak to ted vypada v CR, ale v Polsku podnikani nebo zamestatnani nekoho jest strasne drahe. Treba ja musim sam za sebe mesicne platit kolem 7000 Kc za to. Stejne stoji zamestatni lidi do firmy… uz ani nebudu se rozepisovat o VAT, ktery mame standartne 22%.

    Polske spolecnosti utikaji prave do CR, protoze je to u Vas “lehci”.

    Mohl by mi nekdo popsat jak to vypada cenove v CR?

  • 17 Looky // Apr 2, 2008 at 11:59 am

    Taky se musim priznat, ze nelibost k placeni dani u me plyne zejmena z toho, jak je pak s financemi nakladano. A jak uz psali diskutujici prede mnou, dan z prijmu je vpodstate zanedbatelna, a pokud ne, tak alespon pochopitelna. A ze je socialni a zdravotni “dan” trnem v oku nejednomu ctenari tohoto blogu asi neni zadnym prekvapeni, protoze kazdemu je jasne, ze v komercnim sektoru by s penezi bylo nalozeno lepe a hlavne je tu ona nesvoboda, kdy tyto penize musite vydat. Neni tu moznost v zacatcich podnikani “na riziko” tyto dane platit nizsi a investovat maximum do rozvoje podnikani a v budoucnu pak rozdil doplatit, nebo preplatit, zkratka si sporit tak, jak by kazdemu vyhovovalo.
    A reseni pro efektivnejsi nakladani s verejnymi financemi je, obavam se, jedine, a to, ze stat bude hospodarit s mene prostredky - ze mene vybere. Ano, pak take mene da. Hlavni ale je, ze o tom, jak bude nalozeno s tim, co nam takto stat necha “navic”, budeme moci rozhodnout sami a verim, ze tyto prostredky i potom pujdou do “prospesnych” oblasti, ktere doted financoval stat (sport, kultura, školství, atd.). S jedinym podstatnym rozdilem, investora, tedy nas, bude v prvni rade zajimat, jak efektivne bylo s penezi nalozeno…

  • 18 filip glasa // Apr 2, 2008 at 12:35 pm

    Na Slovensku sa dá odvodom vyhnúť ak ste len majiteľom s.r.o. Potom platíte iba daň z príjmu vo firme. Je to nefér voči zamestnancom a živnostníkom, ale je to realita. Sám to využívam.

  • 19 Looky // Apr 2, 2008 at 12:57 pm

    Tak u nás se, pokud vím, zisk s s.r.o. daní dvakrát, jednou jako s.r.o. a podruhé jako fyzická osoba, což vychází asi přibližně stejně jako když daní OSVČ. A co se týče férovosti daní a odvodů zaměstnanců, ano, zaměstnanci platí obecně státu více, ale také nenesou žádné podnikatelské riziko, mají pevnou pracovní dobu, placené dovolené atd., a hlavně pak za vyšší odvody mají často vyšší důchody než jejich zaměstnavatelé (a to pokud vím, tak i u vás na Slovensku, konkrétně ve zdravotnictví). I když s těmi důchody se to snad v budoucnu změní, zpřehlední a nechá na každém, kolik si na stáří naspoří.

  • 20 Arpád Deméther // Apr 2, 2008 at 1:04 pm

    filip glasa: majitele respektive spolecnici sro v CR take neplati odvody socialni a zdravotni, pokud nejsou zaroven zamestnanci sro :o)

    mas ve sve sro nejakeho zamestnance ?

    platis odvody z jine cinnosti, zamestnani nebo jsi v duchodu ci jinak osvobozen ? kazdy clovek mimo duchodcu ci jinak osvobozenych totiz musi platit odvody, jinak by nebyl zdravotne pojisten a nesplnil by podminky pro ziskani duchodu.

    neni mozne byt pouze spolecnikem sro, nemit zadny jiny prijem (ze ktereho se pocita zaklad pro urceni vyse zaloh na odvod zdravotniho a socialniho) nez vyplaceni podilu na zisku sro, a neplatit zadne odvody,…

  • 21 Peter // Apr 2, 2008 at 2:34 pm

    Tak musim se priznat ze jsem komntare necetl, ale s clankem naprosto souhlasim. Sice se to mele pomalu, ale nikdo neunikne

  • 22 filip glasa // Apr 3, 2008 at 2:02 am

    ja samozrejme platím zdravotné poistenie, ale len potrebné minimum. Inak nič. S prípadnými zamestnancami v s.r.o. je to samozrejme iné.
    Ale to som spomenul len okrajovo. Skôr mi išlo o to, že ja osobne sa teším, že platím nízke dane a odvody. Mnoho ľudí by nadávalo koľko dáva štátu, ale v porovnaní so zamestnancom je na tom niekoľknásobne lepšie (čo sa týka daní a odvodov).

  • 23 ѯ.com // Apr 3, 2008 at 5:45 am

    Nesouhlasim, naopak si myslim, ze danova optimalizace je klicovy prvek v podnikani. Jsou firmy pro ktere je z hlediska penezniho toku zivotne dulezite i treba jen to zaplatit dane o rok pozdeji. Dane chapu jako naklady a naklady je nutne drzet na uzde, zvlast, kdyz k uspesnosti podnikani tyto vydaje nijak neprispivaji.

  • 24 Rammi // Apr 3, 2008 at 8:54 am

    Danova optimalizace je opravdu dulezita. Proste pokud to jde, tak ty penize vrazim zpatky do podnikani a tim padem je nemusim danit.
    Mimochodem jak je to s tim dvojim zdanenim u s.r.o.? prave jednu zakladame a tohle me nenapadlo. Asi bude nejlepsi zeptat se ucetni ;)
    Myslel jsem ze jako nezamestnany majitel / jednatel s.r.o. klidne muzu jenom platit svoje socialni a zdravotni pojisteni a dane plati s.r.o.

  • 25 Tom // Apr 3, 2008 at 9:10 am

    myslim ze nakonec mas asi pravdu s tim ze snazit se obchazet dane je k nicemu. Dle meho nazoru ferove soustredeni se na firmu vyjde lepe nez se snazit obchazet zakon. Na druhou stranu muj znamy rika ze moc statu plati jen ti co si neumeji vest ucetnictvi.. Ale tam uz si nejsem tak jisty nakolik je to legalni

  • 26 John // Apr 3, 2008 at 11:04 am

    Tak tohle je presne o cem mluvim… premyslet o dvojim zdaneni, zjistovat, travit cas premyslenim… jen aby se usetrilo, protoze to je dulezity prvek podnikani… Ten stejny cas kdyz vlozite do vydelavani penez tak vydelate vice nez usetrite na danich.

    Platit velke dane ma dalsi vyhody. Chcete pujcit penize v bance? Komu pujci.. firme co ma min. zisky, protoze optimalizuje nebo firme ktera hodne vydelava?

    Takze platite dane a mate cim dal vetsi moznosti delat vetsi obchody. Mate k dispozici mnohem vice kapitalu.

    Jde jen o zpusob premysleni. Kdyz jsem psal tento clanek tak jsem myslel o lidech z CR, kteri vecne spekuluji jak vyuzit americke firmy k neplaceni/snizovani dani… ale taky treba moji pracovnici z Peru co mi pravidelne chodi uklizet kancelar nebo vykladat kontejner. Ti jsou take posedli danove optimalizovat a porad resi jak neplatit dane. A podle meho nazoru je to spatny smer kam davat energii a cas.

  • 27 Pavel Zemlinka // Apr 3, 2008 at 12:36 pm

    Danova optimalizace je soucasti businessu. Kazdemu snad jde o to ne aby dane neplatil, ale aby ten odvod ve firme nejakym zpusobem zustal.
    Proc nemit jeden plat navic (nebo 30 platu navic) kdyz me to bude stat treba 40 hodin pracovniho casu??? (navic se neco dozvim o mezinarodnim pravu).
    Obchoduji s paru silencema z CZ i SK a ti jedou business uplne mimo zakony. To clovek ani nechape co je to za styl podnikani a pritom je to v milionech. Tohle samozrejme neschvaluji a jsou to podle me chudaci. Kdo sype prachy je tu ale panem. At si to uctujou potom jak chcou…

  • 28 Looky // Apr 3, 2008 at 12:44 pm

    Ono je taky optimalizovat a optimalizovat…:) zajimat se o to, jak na danich neplatit zbytecne vic nez je nutne? Na tom nevidim vubec nic spatneho, pokud tim clovek netravi dny. Samozrejme druha vec jsou danove “optimalizace” zalozene na nepravdivych informacich (falesne cestaky, fiktivni brigadnici atd.), to neschvaluju.
    Jde take o to, ze ne kazdy chce podnikani rozsirovat do nekonecna, a jednou nastane faze, kdy je firma zivotaschopna, slusne a stabilne vydelava, ma vlastni kapital a uvery nejsou potreba… proc pak nepremyslet o tom, jak platit statu mene (zvlast kdyz clovek neni spokojen s tim, jak nepruhledne a neefektivne je s penezi nakladano) a s usetrenymi prostredky nalozit svobodne dle sveho uvazeni, klidne je investovat do verejne prospesnych veci jako je sport, kultura, skolstvi, ale konkretnimu subjektu?
    Jen chci rict, ze to neni ani cerne, ani bile, duvody proc optimalizovat nebo neoptimalizovat jsou ruzne a casem se mohou i menit…

  • 29 markonius // Apr 3, 2008 at 3:36 pm

    Já nevím kolika lidem to tady dochází, ale peníze se vydělávají úvěry, říká se tomu kapitalismus. Rychlost zadlužování = rychlost bohatnutí.

    T.j. banka vám půjčí deseti násobek vašeho zisku, t.j. zaplatíte sice 50% na daních, ale z těch 50% co zbyde získáte 1000% úvěr na rozvoj podnikání a to je to o čem John píše a lidi to tu nechápou.

    Lidi v ČR neustále žijí v utkvělé představě, že peníze mají nějakou skrytou hodnotu. Zatímco američani moc dobře vědí, že peníze je kus papíru, číslo v bance, prostě prostředek ekonomické kalkulace. Jak říká Friedman “touha po penězích, jejich shromažďování je patologickým jevem společnosti”, ale to je přesně stav, kde se česká společnost nachází, tak čemu se divíš?

  • 30 Pavel Zemlinka // Apr 4, 2008 at 1:34 am

    Kdyby ta tvoje rovnice fungovala, tak by nesel aktualne ten americkej trh do sr**ek.

    Plati to kdyz jsi zrovna v segmentu, ktery jede a ma budoucnost. Kdybych mel moznost mit tu na stole jakoukoliv sumu, tak ji proste nebudu umet zhodnotit, protoze nemam takovy vykon z podnikani, aby to vykrylo uverovy urok a jeste mi neco z toho zbylo.

  • 31 Looky // Apr 4, 2008 at 2:03 am

    markonius: Souhlas s Pavlem, kdyz uz si beru uver, tak musim dobre vedet, ze se to bude rentovat. Tedy byt zrovna tam, kde je velky previs poptavky nad nabidkou. Ty a John mozna zrovna v takovem oboru jste, ale rozhodne prece neplati, ze v lednu prijdu do banky, vezmu uver a pak teprve resim, jak penize zhodnotim…
    A nemyslim, ze by to tu lidem nedochazelo, ale take znacna cast ctenaru Johnova blogu podnika nebo chtela by podnikat na internetu, kde si troufam rict je z 90% dulezity samotny napad a financni investace nemusi byt casto vubec velka.

  • 32 Ayahua // Apr 4, 2008 at 4:20 am

    markonius: Prosím nerozepsal by ses tu o tom co píšeš o penězích, chtěl bych to pochopit. Nebo na mailík? Nebo odkaz na literaturu? Díky moc.
    Jinak plně souhlasím s tvými příspěvky k článku “rodinka” o tom, že člověk má, co si připustí…

  • 33 anjin-san // Apr 4, 2008 at 6:08 am

    nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze zabyvat se optimalizaci je nesmysl. je hloupost obchazet danove zakony a vyhybat se placeni dani nelegalnimi nebo pololegalnimi cestami. ale optimalizovat zachazeni s financemi takovym zpusobem, abych neplatil vyssi dane nez je nezbytne nutne, to je imho zcela racionalni uvaha.

    jiste, pokud chci svuj rozvoj financovat dluhem (napr. uver, ale i jina cesta ziskani ciziho kapitalu pro rozvoj firmy), pak musim toto rozhodnuti zohlednit ve svych vykazech. ale pak je to take danova optimalizace - protoze optimalni je pro mne v dane situaci vykazat vyssi zisk (odvest vyssi dan), abych byl duveryhodnym dluznikem.

    na druhe strane mi nepripada zase az tak neefektivni, kdyz v ramci rizeni firemnich financi venuju v prubehu roku navic tak jeden, mozna dva clovekodny casu tomu, ze zvazim dopad svych rozhodnuti v oblasti financi a ucetnictvi na celkovou danovou povinnost a usetrim tim radove 3-5 milionu kc (situace za rok 2007), takze si muzu dovolit rozvojovy program financovat z vlastnich zdroju a ten uver vubec nepotrebuju …

Napis komentar