Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

V cem pro me spociva nejvetsi kouzlo podnikani

May 29th, 2008 · 16 Comments

Nejdrive je to radost z toho, ze skutecne muzete zacit delat co chcete. Proste kdyz chci delat do realit tak si zalozim realitni firmu. Kdyz chci zakladat firmy tak si zalozim firmu na zakladani firem. Kdyz chci delat softwarovou firmu tak to taky muzu delat. A kdyz chci prodavat kola tak proste jdu prodavat kola. Tohle je fantasticky pocit, ze vim, ze muzu (v ramci mych moznosti) zacit delat v podstate cokoliv. Samozrejme jsou obory, ktere perspektivni nejsou nebo jsou tak slozite, ze jim nikdy nebudu rozumet. Ale moznosti co muzu delat je tolik, ze nejvetsi problem je si vybrat. Tahle svoboda je k nezaplaceni.

Vydelate si presne to co si zaslouzite. Neexistuji nejake vymluvy. Muzete vydelavat mene nez v zamestnani nebo mnohem vice. Ale je to spravedlive. Nemuzete si rict, ze vas nepovysili nebo nepridali penize. Proste bud zakaznici chteji vase sluzby a jsou ochotni platit nebo nemaji zajem. Dokazete nabidnout nejlevnejsi sluzby, perfektne zorganizovat firmu nebo zamestnat kvalitni lidi? Za vse dostanete odmenu ve forme zisku firmy. Je to velmi jednoduche.

Vytvorite neco noveho co zacne zit svym zivotem. Vymyslite podnikani, vytvorite system, date do toho napad, najmete prvni zamestnance, nadelegujete cinnosti… A najednou vasi najmuti zamestnaci zacinaji najimat dalsi zamestnance. Uz nemusite nekoho trenovat. Firma uz zije vlastnim zivotem. Kdyz nekdo neprijde do prace tak to resi zamestnanci. Kdyz se stane problem tak to resi zamestnanci. To jak chcete byt zapojen do cinnosti firmy zalezi jen na vas. Ale firma vas uz vice mene nepotrebuje. Zije si vlastnim zivotem. Nekdy si z toho delam legraci, ale kdybych nekde zmizel ze sveta tak firmy budou dal fungovat. Uz to proste prevzali dalsi lide, kteri pro firmu pracuji. A maji zajem o to, aby vse fungovalo. Tohle je neco co mi prinasi nejvetsi uspokojeni.

Popularity: 46%

Tags: Podnikani & zivot v USA

16 responses so far ↓

  • 1 pepperos // May 29, 2008 at 10:17 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Skvele tri body. Zni to jako American Dream. :-)
    Me nejvic uspokojuje ten prvni bod. Vyber je strasne siroky. Nejradsi bych delal vsechno. Pak zjistim ze nemam na vsechno cas, takze nedelam vlastne nic poradne a tak to jde porad dokola. Mel bych na sebe byt prisnejsi a konecne si vybrat.

  • 2 Petr S. // May 29, 2008 at 11:37 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Když se dáš do filozofování, tak je to radost číst :)

    pepperos: Ehm, to odněkud znám ;)

  • 3 griffin // May 30, 2008 at 12:58 am  Add karma Subtract karma  +0

    Osobne sa mi paci, ze pri podnikani sa mozem zamerat na zaujimave cinnosti, pri ktorych je treba pouzit tu drobnost medzi usami a na stereotypnu nudnu pracu mozem najat cloveka, co sa o to postara - tzv. mechanicky mozog. Takze mam cas rozmyslat o inovaciach, o tom, ako dalej smerovat firmu a podobne. No a samozrejme je tu ta malickost, ze podnikanie generuje celkom slusne zisky :)

  • 4 Jaromír Adámek // May 30, 2008 at 2:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    :) jojo podnikání je omezeno jen časem.

    V zaměstnání vám někdo jiný nakazuje, co máte dělat a jak to máte dělat.

    Když se dáte do svého podnikání, tak najednou zjistíte, že čas plyne naprosto jinak.

  • 5 Looky // May 30, 2008 at 2:30 am  Add karma Subtract karma  +0

    jj, tohle filozofani ti Johne jde. Neobjevujes sice nic noveho, ale jak je to napsane, tak se to skvele cte a cloveka potesi, ze to i dalsi lidi vidi stejne…

  • 6 Rammi // May 30, 2008 at 3:12 am  Add karma Subtract karma  +0

    JJ, taky mam problem si vybrat a tak delam skoro vsechno co me napadne ze by mohlo byt dobre a na co mam momentalni moznosti.
    Akorat budu asi potrebovat nakoupit nejaky cas :)

  • 7 Pety // May 30, 2008 at 8:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasim, hlavne je tam ta svoboda a moznost realizovat vlastni napady, aniz by vam je musel nekdo schvalovat, nebo je museli nekam protlacovat.

  • 8 endorfin // May 30, 2008 at 10:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlas s pepperosem.
    “Za komančů byly zlaté časy” - chceš tuto čokoládu? Ne! Hm, tak si nech zajít chuť.
    Teď aby si na to člověk v supermarketu pomalu vyhradil půlden…

  • 9 Jaromír Adámek // May 30, 2008 at 12:14 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Mě svoboda vyloženě baví. Rád testuji výrobky a kupuji pak ten nejlepší, a možnost podnikat je prostě jedna báseň, a navíc ta volnost pohybu, kdy se po člověku nestřílí, když leze přes plot pod elektřinou na hranicích, to si vždycky doslova vychutnávám.

    “Akorat budu asi potrebovat nakoupit nejaky cas”
    “Nakup” si zaměstnance…, to je asi jediná možnost, jak si člověk může “nakoupit” čas.

  • 10 kubiz // May 30, 2008 at 2:16 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Člověk dělá věci jak chce. Navíc se dá bezpečněji investovat například i svou zodpovědností, jednáním, což se ve výsledku může projevit a projeví. Na pozici “slave” ale i přes tyto “investice” člověk může kdykoliv dostat padáka. A pokud se stane, že toto někdo ocení, tak ne takovým způsobem, že se prodlouží výplatní páska, ale člověk se dostane spíš ještě pod větší tlak a sadu úkolů.

  • 11 Cayman // May 30, 2008 at 4:56 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Už to zaznělo, jsem rád, že to chápe stále více lidí: Čas je jediná hodnota, kterou máme a máme jí všichni stejné množství. Záleží na každém, jak se svým časem naloží. Málokdo si ale uvědomuje, že čas nejde koupit :-)

    Mimochodem, “nákup zaměstnance” není žádné řešení, neboť tím to správné podnikání teprve začíná. Co člověk dělal dříve sám, tak nyní musí delegovat na své zaměstnance, ale tím se podnikatel mění v co?

    1. nic nedělá jen “deleguje”, dohlíží, kontroluje a řeší problémy

    2. firma musí vydělávat x-krát více, aby uživila zaměstnance, podnikatele a generovala zisk pro další rozvoj firmy

    3. zaměstnanec jde domů s čistou hlavou, ale podnikatel řeší problémy, finance, úvěry, dostatek zakázek…

    Ideály jsou hezké, ale osobní zkušenost nic nenahradí :-)

  • 12 John // May 30, 2008 at 6:30 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Caymane, sakra.. vidis to moc cerne. :-) Kazdy problem je jen otazka penez. Cim vice firma vydelava tim mas vetsi moznosti na reseni problemu. Nejvetsi problem vidim v penezich. Kdyz firma nevydalava tak nepomuze vubec nic. Ano muzes v necem podnikat sam a nejak prezivat.

    Takze kdyz mas malo penez (jako kazdy normalni startup) tak to je tezsi ale da se to taky vymyslet. Kdyz mas hodne penez, tak proste zamestnas par lidi navic, treba i na to delegovani, dohlizeni, reseni problemu, apod.

    Je to o tom najit spravny kompromis. Kolik za co utratit, kolik lidi zamestnat, apod. Ale vsechno je to ve vysledku pozitivni zkusenost. Neco budujes. Rozdhodne bych od toho lidi nezrazoval jen kvuli tomu, ze “s tim budou problemy”.

    Ver mne, ze kdyz to mam rozjete tak uz to neni zas tak dramaticke. Ted ty starosti co jsem mival ja ma nekdo jiny, kdo pro me pracuje.

  • 13 Cayman // May 31, 2008 at 12:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, sorry, já to nemyslel “černě”, můj pohled a úsměv je zářivý, plný optimismu, nadšení, ideálů, slunce a odlesku vln :-)

    Psal jsem to spíše jako radu těm, kteří tě také čtou a měli by se trochu zamyslet. Nešlo mi o to někoho zrazovat, jen je nutné si uvědomit a být připraven na to, co každého čeká. Uvědom si, že je tady i plno naivních čtenářů, kteří nikdy nepodnikali a čtou tě jako “pohádku”.

    Ty body 1-3 jsou ta “dark side of the moon”, aby na to byl každý připraven a teď na to stačí jen navázat těmi úžasnými body 1-20, které přinášejí uspokojení, svobodu, radost, peníze… Ale těch tady na blogu máš plno a nemá cenu je opakovat :-)

  • 14 Honza // Jun 1, 2008 at 1:58 pm  Add karma Subtract karma  +0

    pěkný soupis Johne - pro mě je nejdůležitější ta 1-nička

  • 15 Vembl // Jun 2, 2008 at 5:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    S tvým názorem Johne nelze než souhlasit. V globálu máš určitě pravdu a funguje to tak všude na světě, ale přeci jenom si myslím, že tvůj pohled je trochu deformovaný vyspělostí amerického prostředí. V Čechách dost často bývá potíž sehnat kvalitní lidi. Já jsem za poslední dva roky musel vyhodit už 5 lidí, protože nebyli schopni plnit to co měli v náplni práce. Podle mého názoru je v Čechách taky velký problém zkostnatělost pracovního trhu a zákonů vůbec. Když to přeženu, tak v USA najmeš zaměstnance, a pokud máš smůlu a časem pro ně dojde práce, prostě je propustíš bez jakéhokoli odstupného. Díky tomu se časem z problémů můžeš oklepat a jít dál. V Čechách je to tak, že zaměstnanci můžeš dát výpověď z organizačních důvodů s 2 měsíční výpovědní lhůtou, ale musíš mu k tomu přihodit ještě 3 měsíce odstupného. Pokud se ti tedy nedaří a chceš propouštět, obvykle tě tyto výdaje položí a nemáš už šanci svůj business zachránit.

  • 16 John // Jun 10, 2008 at 7:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    S tim odstupnym v CR se to fakt komplikuje

Napis komentar