Cetl jsem si nejake mistni ceske noviny a byl tam clanek o tom jak cesi nemaji moc zajem pracovat v zahranici. Bylo tam par rozhovoru a vetsina lidi zminovala, ze prace se da najit kdekoliv a to i v CR. Takze neni duvod si ji hledat v zahranici. Druhym argumentem bylo, ze diky silnemu kurzu koruny se jiz tolik nevyplaci v zahranici pracovat. Stejny nazor jsem zaslechl i na srazu blogu, ktery se konal v nedeli.
Oba argumenty chapu, ale zaroven si myslim, ze to je nestesti. Pracovat v zahranici otevira obzory. Je to vyborna skola zivota. Videt jak se delaji stejne veci nekde jinde nez v CR. Je to obrovska inspirace. Tohle cloveku pomuze lepe nez jakakoliv jina skola. Uvidi ceho si ma vazit v CR. Dokaze pak porovnat co se v jake zemi dela lepe.
Ano, je to tezke sehnat dobrou praci v zahranici. Musite se naucit jazyk. Casto musite zacit v nizke pozici a propracovat se nahoru. Ale stoji to za to. Jde o ty zkusenosti. Rozhodovani by nemelo byt jen o penezich.
Popularity: 47%

25 responses so far ↓
1 dafodil // Jun 12, 2008 at 7:46 am
+0
Musim plne souhlasit - zkusenosti a “vedeni” jsou mnohdy lepsi jak materialni prozitky…
2 David Pirek // Jun 12, 2008 at 8:09 am
+0
no to je johne otazka kterou resim kazdy den… uz jsem mimo domov nejaky ten patek, dari se mi ale to ze nemuzu by casto s rodinou je dost bolestive. Ocean, mrakodraby, hawaii to je super, ale clovek by si taky obcas zasel na prochazku do lesa, projel se poradne na kole po okolnich vesnicich, na obed zasel k babicce
proste ty logicke duvody jsou pro zahranici, ale emoce tahnou domu 
3 Edie // Jun 12, 2008 at 10:48 am
+0
Vidím to stejně. Stačí udělat školu a vyrazit…
4 Derek // Jun 12, 2008 at 11:12 am
+0
Tak ja padam z rodneho hnizda uz za dvanact dni, jsem docela napnutej - prede mnou dva roky skoly a snad i prace v dalekem Sydney. Tak nejak mne k tomuhle rozhodnuti postrcil i John a ostatni podnikavci, takze i kdyz poslednich par mesicu muselo jit kvuli organizaci odjezdu vsechno stranou, tak doufam, ze se k nejakemu svemu podnikani a zkouseni projektu dostanu v Australii.
Skoro me ale mrzi, ze si neuzivam cestovni horecky a stresu z baleni - diky po*** skole, zkouskovemu a problemum s tim spojenym mi to nejak vubec neprijde, ze mizim tak daleko a na tak dlouho.
Treba se tu pak pochlubim i s blogem z cest
5 crowen // Jun 12, 2008 at 11:26 am
+0
podla mna by kazdy pocas studia na vysokej alebo tesne po mal ist do zahranicia, minimalne na 2 roky, jednak sa zdokonalit v jazyku a ako pise John, otvorit si oci, ze veci sa vela krat daju robit letsie, jednoduchsie a krajsie. samozrejme narazite aj na vela horsich veci, o to viac si budete vazit to, co je dobre, doma. myslim, ze po takmer troch rokoch v zahranici to viem celkom triezvo zhodnotit
6 Vembl // Jun 12, 2008 at 1:09 pm
+0
Já si myslím že problém je v naší povaze. Hodně z nás Čechl jsme tzv. “přizdisráčové”, tedy raději se držíme při zdi a snažíme se příliš nevyčnívat. Prostě nám jde o to udělat nějak rozumně svoji práci, a dál si v klidu žít a chybí nám motivace a snaha něco dokázat. Vidím to u zaměstnanců naší firmy. Je nás celkem 5, přičemž jen jeden člověk je vlkem (tahounem) týmu a zbylí 4 jsou ovce (nechají se vést a bez vedení neví co dělat). Sice dělají dobře, ale řízení firmy po dobu mé nepřítomnosti bych jim nesvěřil.
7 BD // Jun 12, 2008 at 1:18 pm
+0
Pokud doma člověk nemá žádné závazky, tak je to jen o odhodlání odjet ven a získat zkušenosti. Ve většině případech jsou takové zkušenosti k nezaplacení.
Kdyby nebylo u nás tolik krásných ženských, tak jsem dávno pryč.
8 Honza // Jun 12, 2008 at 1:23 pm
+0
Popravdě pro většinu lidí je největší překážka jazyková bariéra
9 Mário Roženský // Jun 12, 2008 at 1:35 pm
+0
No já jsem toto téma na srazu nahodil, já mám cestování moc rád a rád nabírám nové zkušenosti v zahraničí, ale momentálně radši budu pár let makat tady, kde mám kamarády rodinu atd. a ve 30 až mi vše pěkně poběží samo si budu cestovat kam a jak budu chtít.
Je pěkné ve 20-25 někam vyjet, ale kolik z těch děccek má na to, aby někde cestovalo, přijedou do země, tam se nechají zaměstnat na plný úvazek a prd. To fakt nechci.
Toť můj momentální náhled.
10 Tonda // Jun 12, 2008 at 2:18 pm
+1
Já bych to tak černě neviděl. http://blog.antonindanek.cz/clanek/pracovni-pobyt-v-irsku-jak-to-vsechno-zacalo/
11 endorfin // Jun 12, 2008 at 2:24 pm
+0
Já mám taky tendence někam vyjet. V rámci studia se mi to zdá nejlepší varianty. Část nákladů totiž zaplatí škola. Škusenost k nezaplacení a za rok pobytu není možné aby se jazyk nedostal do krve. Nedávno mně utekla vyloženě mezi prsty příležitost prácovat v Anglii. Pokud se mně to podaří napravit (musím totiž vypátrat jednoho klučinu), tak za rok přijedu se zkušenostma, s jazykem, novýma kamarádama i s penězma (psáno podle pořadí důležitosti). Takže pro mě to prd neznamená.
Snad to vyjde…
12 mirek novotny // Jun 12, 2008 at 11:39 pm
+0
Vycestovat na delsi dobu je urcite uzitecne. Da to mnoho zkusenosti ktere clovek pozdeji pri podnikani oceni. Ti kdoz chteji vycestovat, radim vam jedte co nejdrive. Po vejsce a zabrednuti do zavazku ( hypoteka, manzelka , deti … ) je velmi obtizne uz se nekam dostat na delsi dobu.
13 Pavel Horalík // Jun 13, 2008 at 12:14 am
+0
Nj, toť otázka, kterou řeším každý den. Sice pracuju, studuju a snažím se něco si pomaličku rozjíždět, ale zahraničí mě láká a lákat neustále bude. Již jsem byl asi 3 měsíce v Anglii, kde jsem pracoval ve skladě. Práce to byla náročná, ale uspokojení z ní bylo, troufám si říct, lepší, než mám z mé nynější práce. A zkušenost je to k nezaplacení…
Každý kdo může, ať vyrazí. Otevře mu to oči. A ať nevidí cíl peníze, ale spíš to, co uvidí, uzře v tom plně kapitalistickém světě za našimi hranicemi
14 bjeta // Jun 13, 2008 at 2:08 am
+0
Mario Roženský: promiň, to jsi ale asi úplně nečetl, co chtěl John říci. Dovolím-li si věty „Pracovat v zahranici otevira obzory. Je to vyborna skola zivota. Videt jak se delaji stejne veci nekde jinde nez v CR. Je to obrovska inspirace.“ vyložit dle svého. Tak John to myslel tak, že někde vyrosteš, vychovají Tě a říkají, tohle udělej tak a tak. Přijmeš pak tento vzor chování za svůj, je to tak od malička, neuvažuješ již o tom, a děláš to prostě tak a tak. Pak přijedeš o pár kilometrů jinam, nebo na jiný kontinent a zjistíš, že i nejbanálnější věc lze dělat i jinak.
To je dle mého ta obrovská inspirace – dostáváš jiný (nový) pohled. Lhostejno zda meješ nádobí či děláš vysoce kvalifikovanou práci.
Ještě si neodpustím jednu připomínku, možná se ti ve třiceti nebude nikam chtít, jak o tom píše mirek novotný.
Nemyslím to zle, uvažoval jsem naprosto stejně.
15 Jaromír Adámek // Jun 13, 2008 at 2:27 am
+0
Pracuji čistě na Internetu a oči mi “otevírá” taky Internet.
Není důvod někam cestovat, uviděl bych zase jen jiné kanceláře…
Raději si pokecám s někým přes ICQ.
Neříkám proč necestovat, ale pro zábavu…
Žít chci tam, kde je to pro mě nejvýhodnější, a v ČR podle mě není špatný poměr mezi službami a jejich cenou.
Každopádně jestli cestovat, tak s celou rodinou (kterou nemám
), nechat manželku na měsíc samou doma je o hubu :).
16 Djouzef // Jun 13, 2008 at 3:23 am
+0
http://ekonomika.idnes.cz/cesi-pracujici-v-cizine-se-vraceji-zpet-domu-fz4-/ekonomika.asp?c=A080612_210857_ekonomika_dp
Jinak souhlasim je to velmi dobra zkusenost a posune vas to nekam. O cem casto premyslim je co bude az jednou vratim z UK domu.. Co lidi meni jsou zkusenosti a zazitky a se spoustou kamaradu uz to treba nebude takovy jaky to byvalo protoze se nase cesty rozesli a kazdy resil jiny problemy.. I kdyz to by se mozna stejne stalo, mozna ne.
Existuje jedno rceni:
“The grass is always greener on the other side of the fence”
17 Looky // Jun 13, 2008 at 3:47 am
+0
Akorat kdyz clovek odejde pracovat do ciziny hned po skole, tak jeste zadne obzory nema. Nema zkusenost, se kterou by mohl praci v zahranici srovnat, takze se ani tak neinspiruje, spis prebira model prace jinde. Pak uz je to o tom, jestli tu konkretni cinnost venku delaji lip nez tady.
Pracovat v zahranici ma podle me smysl hlavne pro vetsi vydelek (v nekterych oborech), ovladnuti ciziho jazyka a ziskani zajimavych kontaktu a referenci, ktere pak lze vyuzit k ziskani lepe placeneho mista v CR. Pripadne jako prilezitost sledovat nejaky novy trend, ziskat know-how a mezi prvnimi rozjet podnikani v rodne zemi. Tohle je ale myslim uz dnes diky internetu tezke stihnout, zahranicni novinky se do sveta siri nesmirne rychle.
18 David Pirek // Jun 13, 2008 at 9:04 am
+0
Vite v cem je problme ze po roce dvou v zahranici se cloveku zacne doopravdy darit a pak se tezko vraci.
19 Honza Fr // Jun 13, 2008 at 2:11 pm
+0
Ani ja to tak cerne nevidim a tento clanek se mne tyka asi vic nez kohokoliv jineho. Rocne mame cca 1000 prijzdu a letosni rok nevypada nijak odlisne. i kdyz je pravda,ze 70 % klientely tvori Slovensko.
20 Milan // Jun 13, 2008 at 2:31 pm
+0
Plne az do posledniho slova souhlasim s autorem, zkusenosti k nezaplaceni, obzory rozsirene o stovky procent.Sam jsem prave oslavil 3 rok v Irsku a k vyroci jsem si zalozil vlastni firmu…zacinal jsem jako podavac(osel) na stavbe pres doplnovani polic v Tescu ..prodavac obleceni pro Bershku, Inditex Inc…agent pesak….supervisor, nasledne manger of indirect sales pro UPC Ireland (Liberty Global group).Byt ted v cechach tak sedim u piva, na socialnich davkach s typicky ceskym: !!!!!!!!!!!!JA BYCH….!!!!!!!!!!!
21 Cappy // Jun 13, 2008 at 5:26 pm
+0
Dokud budou v Čechách a na Moravě takový holky, jaký tady jsou, tak mě ven natrvalo nikdo nedostane.
A to je moje poslední slovo.
22 Botanicus // Jun 14, 2008 at 11:56 am
+0
Urcite souhlasim a do zahranici se na par let taky chystam. Jeste nemam presne rozmysleno kam, ale rozhodne bych rad procvicil anglictinu a hledam dobre danove podminky (pro podnikani), takze mozna Irsko
23 Roman N. // Jun 14, 2008 at 1:15 pm
+0
Někdy je problém rozhodnout se, co vlastně chci… Mám chuť jít na nějaký čas do Španělska, protože španělsky umím dobře ((angličtina je taky v pohodě). Ale před týdnem jsem se vrátil z Francie a nějak to přehodnotilo ty sny o práci ve Španělsku… Francie by se mi líbila ještě víc… taková jiná (lepší?) kultura, jídlo, víno, pěkná řeč… Akorát jazyk se musím doučit - nyní se jen domluvím, na konverzaci to není. Takže někdo (já…) stojí na obyčejné nerozhodnosti… což mě někdy štve. Nicméně řekl jsem si, že pokud se za 3 měsíce dobře naučím (doučím) francouzsky, tak už to nebudu oddalovat…
24 Lada // Jun 14, 2008 at 2:33 pm
+0
Nemyslím si, že je nutné jezdit do zahraničí, aby se člověk naučil něco nového a dokázal více než ostatní.
Začínal jsem kdysi na ulici prodávat Annonci, teď patřím mezi “horních 10 000 v ČR” a řada mých zaměstnanců má platy, o kterých se běžným američanům ani nesní. Přitom se učíme stále něco nového, práce nás baví a myslím, že jsme celkem dobří
A pokaždé, když se vracím z obchodní cesty ze zahraničí, tak si říkám, jak je u nás hezky a jak jsem rád, že jsem po 14 dnech konečně zase doma.
25 crowen // Jun 14, 2008 at 4:14 pm
+0
Botanicus: ak sa chystas do Irska tak sa ozvi, ja som tu uz 3 roky, urcite ti budem vediet poradit co a ako
Napis komentar