Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

Prodejni rekord

June 16th, 2008 · 38 Comments

Za kveten se prodalo nejvice kol v historii XYZ bikes. Byly to ctyri stovky za mesic. Jen pro predstavu je to obrat pres $50,000 za mesic. Tento startup vyrostl  z niceho a stava se z toho docela seriozni business:-) A vidim, ze cerven bude podobny. Kdyz se necemu dari tak instinktivne cekam kdy se objevi nejaky pruser.:-)

Ale nechci byt moc pesimista, takze se raduji z toho, ze to ted slape. Zazivam prvni jarni a ted letni sezonu, kdy mam vlastni sklad a vse si ridim sam. Funguje to mnohem lepe nez kdyz jsem vyuzival fulfillment. Je mnohem mene stiznosti a take jde jednoduse resit ruzne problemove situace. Napr. poslat nahradni dily, ktere je nutne vzit z jineho kola, apod.

Porad ale resim problem s posilanim kol s blatniky. Mam zase nejake modely, ktere maji blatniky. A blatniky je velmi jednoduche poskrabat/ponicit pri poslani kola FedExem. Staci aby nekdo na krabici stoupnul nebo s ni nejak hodil a blatnik se poskodi. Jine casti na kole tak citlive nejsou.

Kdyz jsem mel podobny problem s blatniky loni tak jsem se rozhodl dalsi kola objednavat pouze bez blatniku. V krabici bylo samotne kolo. Blatniky zakaznik mohl objednat extra a poslaly se pak v separatni krabici. Takto k zadnym poskozenim pri zaslani nedochazelo. Tohle nebylo spatne reseni pro posilani kol. Ale ted kdyz hodne kol prodame primo ve skladu tak to zeslozituje smontovani kola. Kdyz totiz blatnik neni primo na kole tak je instalace docela tezka. Musi se uplne oddelat zadni kolo. Zabere to dalsich 30-40 minut navic pro cloveka co kolo sklada.

Mam dilema jak to do budoucna resit. Zadna moznost neni idealni. Pro mistni prodeje je lepsi mit blatniky primo na kole. Usetri to hodne casu pro instalaci. Pro zasilani je lepsi posilat bez blatniku. Ale pul na pul to nejde objednat z Ciny. Bylo by to zase moc slozite pro cinany a urcite by udelali nejakou dalsi chybu.

Taky uz chapu proc temer vsichni vyrobci a distributori kol dodavaji kola jen mistnim dealerum, kteri kolo smontuji a prodaji zakaznikovi. Zkuste se podivat na jakekoliv lepsi znacky kol a uvidite, ze neni mozne si kolo nechat poslat postou /Fedexem, apod.. Ozvalo se mne jiz desitky zakazniku z CR, kteri chteli vyuzit Shipito na zaslani kola z USA. Nekteri si dokonce objednali asistovany nakup. Ale pak se zjistilo, ze zadny dealer neni ochotny (presneji nesmi a ma zakazano) poslat kolo v krabici primo zakaznikovi. Vyrobci kol se chteji vyhnout presne temto problemum, ze dojde k ruznym poskozenim, ktere jde tezko resit. Takze jinak nez pres dealera a slozene kolo neprodaji.

Popularity: 46%

Tags: XYZ Bikes Start Up

38 responses so far ↓

  • 1 Tom // Jun 16, 2008 at 9:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Ahoj, a co zkusit takhle ty blatniky do neceho zabalit, napr. do “bublinek” nebo nejaky papir?

  • 2 andy // Jun 16, 2008 at 11:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    WOW, PORSTE WOW. A to bol fakt obchod na kolene, keď som si čítal tie serial o zakladaní. Mám taký pocit, že niekto sa už budúci rok stane leadrom na trhu : ) … Ale najviac sa mi na článku páčila veta “Porad ale resim problem s posilanim kol s blatniky”

  • 3 Pitrsonek // Jun 17, 2008 at 12:06 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ahoj Johne na kolik by tak vyšlo poštovné z USA do ČR kdybych si chtěl od tebe poslat nějaké kolo? Díky

  • 4 Architekt // Jun 17, 2008 at 12:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    Tak ty blatníky přímo na kole zabal do bublinek, nebo na ně navleč mirelonovou izolaci na trubky, a přilep je izolepou ke kolu, aby se při nárazu nemohly zkroutit. Je to sice trocha práce navíc, ale zřejmě se to vyplatí.

  • 5 Lukas // Jun 17, 2008 at 12:22 am  Add karma Subtract karma  +0

    Hele a co si nechat vyrobit z kartonu nejaky extra chranic na ty blatniky? Kdyz by si nekdo objednal kolo postou, tak bys ho jen vybalil, nasadil tyto chranice a zase zabalil…

  • 6 Pitrsonek // Jun 17, 2008 at 1:16 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jojo přesně tak vymyslet univerzální balení na blatníky, buď kartonový nebo plastický z takových těch bublinek.

  • 7 Rammi // Jun 17, 2008 at 2:11 am  Add karma Subtract karma  +0

    jj, urcite ti nejaka firma udela kartonove chranice na miru, nemel by to byt problem. Taky uz jsem neco takoveho resil a kartony na miru byly to spravne reseni.

  • 8 Roman // Jun 17, 2008 at 2:18 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne platí ještě pořád nabídka prodeje tvých kol přes eshop, kdy ja se nemusím skoro o nic starat a jen ti pošlu vždy soubor se zákazníky, kteří si objednali?

  • 9 Martin Hinner // Jun 17, 2008 at 2:19 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ted by to jeste chtelo projit archiv a zjistit, jaka je prumerna nakupni cena kola :-). Ale chapu, ze to tady John asi nebude chtit moc ventilovat, protoze to se v CR “neslusi”.

    Proc jsou tu lide neskutecne zavistivi a kazdy uspech se tresta ?

    Proc si zavistivci krome zisku nespocitaji kolik to stalo namahy? Ze clovek musi nekoho zamestnat, plati najem (nebo driv investoval), atd?

    Proc potom ti schopnejsi zavistivci zakladaji vlastni firmy, aby bez vlastniho rozumneho uvazeni po pul roce zjistili, ze to “az zase tak dobry business neni”, ale pritom treba odlakali zbytecne zakazniky, snizili ceny, atd. ?

  • 10 matto // Jun 17, 2008 at 4:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    Gratulujem :)
    Sice ma trochu prekvapilo ze uvadzas konkretne cisla, ale asi je to aj tak jedno - bezni citatelia aspon maju predstavu a zavistlivci nech pukaju… :-)

    A tiez by som sa chcel spytat na to iste co Roman. Viem ze si vtedy spominal ze by mal ten e-shop byt na prvom mieste na vyraz bike a podobne, co zarucit ani nahodou neviem, ale keby si mal nejaky volnejsi affil program tak by som mal zaujem sa tam zapojit. S US trhom a internetom nemam skusenosti preto by to bola pre mna vyzva a tych obcasnych par dolarov z provizii by ma urcite potesili :-)

  • 11 Fondil // Jun 17, 2008 at 5:18 am  Add karma Subtract karma  +0

    Johne a co kdyby se tady v ČR sehnal dealer, kterému by jsi posílal nesmontovaná kola. Dealer by je pak složil až v Čr, a poslal zákazníkovi. Vím, že ceny cruiserů v Čr jsou mnohem vyšší než v USA a proto by se to možná vyplatilo i za cenu vyššího poštovného. Co myslíš?

  • 12 Edie - referáty // Jun 17, 2008 at 6:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    Gratuluju k rozjíždějícímu se businessu, ať se daří a nezapomínej nás informovat ;)

  • 13 SUNíčko // Jun 17, 2008 at 7:42 am  Add karma Subtract karma  +0

    [Fondil] Možná se pletu, ale nemyslím si, že by v ČR byla nějaká větší poptávka po beach cruiserech. Tato kola jsou dle mě určena především na jízdu po rovině, ne po českých kopcích, třeba Praze. Ano, třeba v Holandsku by jistě o ně byl zájem.

  • 14 Fondil // Jun 17, 2008 at 8:28 am  Add karma Subtract karma  +0

    Suníčko: Ano to taky tuším, ale když John psal, že už se mu někdo ozval, že by ty cruisery chtěl, tak by stačilo sehnat jednoho člověka, který by mu to tady zařizoval a mohl by cruisery posílat kdy by chtěl. Nebylo by to jako shop, ale jen takové dealerství…

  • 15 Andre // Jun 17, 2008 at 10:11 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já bych radši levná horská kola. :)

  • 16 Fondil // Jun 17, 2008 at 12:07 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Andre: Levná MTB třeba najdeš, ale ta kvalita bude velmi špatná :(

  • 17 Michal Hanych // Jun 17, 2008 at 12:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Celkem náhodou jsem narazil na tento blog a tvoje články jsem doslova zhltl. Celkem obdivuji otevřenost, s jakou popisuješ své každodenní záležitosti spojené s podnikáním nebo i útržky životní filosofie;)
    Hlavně, když se zamyslím nad některými lidmi z mého okolí… jak básní o rychlém zisku, celé podnikání ihned někomu delegují, budou ležet na pláži a usrkávat drink, nejlépe v přítomnosti mladé slečny… a přitom nedokáží udrže ani pár korun a hned je spotřebují… tak už vím, co jim doporučím jako povinnou četbu;)
    Kdo neumí ohlídat malé stádo ovcí, nemůže uhlídat velké. A tady lidé (snad) poznají, že není k úspěšnému podnikání potřeba milionů v bance nebo vlivných známých. Stačí ” jen” vlastní iniciativa a nadšení pro věc a i s málem jde opravdu hodně. Jen se bojím, že to lidé, kteří už odmala mají zažitou nutnost utratit cokoli co dostanou, přinejhorším šetřit maximálně rok na dovolenou či dárky (často ani to ne), toto nikdy nepochopí.
    Každopádně Ti děkuji za důkaz toho, že cesta zu je, jen stačí chtít.
    Hlavně Ti přeji hodně štěstí a nadšení a gratuluji k dobrému výsledku.

  • 18 BD // Jun 17, 2008 at 12:37 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Gratuluji :)

  • 19 Cayman // Jun 17, 2008 at 1:04 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Mimochodem, dealer v ČR by si mohl objednávat kola přímo z Číny a ne složitě z USA, kam putují z Číny. Stačilo by si jen udělat průzkum, zda by o taková kola byl vůbec v ČR zájem, vzhledem ke konkurenci na trhu a kupní “síle” obyvatel. Pak by takové “představy” o dovozu beach cruisers do ČR hned přestaly, že ;-)

    Mimochodem, jen na okraj, info o obratu sice vypadá pěkně, ale schválně, kolik dělá hrubý zisk (před zdaněním)? Někdo ze čtenářů tady tuším prodává nemovitosti a je ti asi jasné, že když se podaří prodej 1-3 bytů měsíčně za +3 MIO jeden, tj. “koupím” za 2,5 a prodám za 3, tak že info o obratu o ničem moc nevypovídá.

    Spíše, jaký je zisk, při jakých nákladech a při jakém osobním čase nutném na vynaložení takového obratu.

  • 20 Fondil // Jun 17, 2008 at 1:09 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Caymane, dealer by sice mohl objednávat kola přímo z Číny, ale bylo by to myslím mnohem složitější. Znovu vše domlouvat od začátku. A taky myslím, že lodní doprava posílá balíky do Hamburku, kam by si pro ně musel dealer jezdit. A to myslím kvůli pár cruiserům nemá smysl.
    Takto by přišlo kolo, které si někdo objednal, jen bys ho přijal, složil a poslal bys ho zákazníkovi.
    Jiné věc by ovšem byla rozjet e-shop s cruisery. To by pak stálo za to si to nechat posílat z Číny. Ale ČR není Kalifornie a myslím, že takové obraty jaké má John by se tady nevyskytovaly.

  • 21 John // Jun 17, 2008 at 4:12 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Affiliate program tam mam. Da se prihlasit primo na http://www.xyzbikes.com/catalog/affiliate_info.php

  • 22 John // Jun 17, 2008 at 4:14 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jinak moje kola nejdou prodavat v EU.. ruzne certifikace, apod.. na to nemam cas/chut resit.

    Blatniky jsou zabaleny v bublinkach, ale stejne k tem problemum dochazi.

  • 23 mirek novotny // Jun 17, 2008 at 11:16 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Gratuluji k vysledku. Johne do kdy trva sezona kol v USA?

  • 24 Honza // Jun 18, 2008 at 3:48 am  Add karma Subtract karma  +0

    nezbývá než gratulovat ;-)

  • 25 John // Jun 18, 2008 at 9:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    Doufam, ze to tak pujde cele leto..

  • 26 marcoo // Jun 18, 2008 at 9:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    Gratulujem : )

  • 27 David Pirek // Jun 19, 2008 at 8:22 am  Add karma Subtract karma  +0

    $50k wow Johne ty milionaru jeden ;)

  • 28 Tom Podlesny // Jun 19, 2008 at 8:35 am  Add karma Subtract karma  +0

    Udivuje mě, jak spousta čtenářu by hned chtěla prodávat to nebo ono v ČR. Zamyslete se někdy nad tím, proč má John firmu v USA a ne v ČR. Dále vstup z USA na evropský trh je celkem dost trnitý. Vezmeme dopravu, clo, evropské normy a nařízení + čas nezbytný pro tento úkon a vyjde vám, že takový byznys není až zas tak výhodný jak by se na první pohled mohlo zdát. Proč se fixujete na český trh? Co je na něm tak zajímavého? Ve spoustě příspěvků souhlasím s Caymanem, protože ten vidí aspoň trochu dále za naše hranice, a proto může mít uspěch. Chce to trochu více odvahy než jen pohled za humna. Lidi, no tak, zamyslete se!

  • 29 John // Jun 19, 2008 at 8:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ja bych v CR podnikat nechtel presne kvuli temto duvodum. Tom ma pravdu v tom co pise. Chce se to divat dale nez za ty humna:-)

  • 30 Cayman // Jun 19, 2008 at 10:21 am  Add karma Subtract karma  +0

    Souhlasím s Tomem a John to také potvrzuje. V dnešním globálním světě opravdu nejde uvažovat jen tím omezeným českým pohledem. České vepřo-knedlo- zelo dobré, česká šikovnost dobrá, české ručičky a snaha dobré, ale ta omezení v hlavě jsou v nás nějak zakořeněná, či co.

    Když nic, tak základ je znalost jazyků a sem tam pohledat i na AJ internetu - co se děje, kdo v čem podniká, jaká je konkurence. TO hodně pomáhá otvírat oči a získat rozhled.

  • 31 Jaromír Adámek // Jun 20, 2008 at 2:11 am  Add karma Subtract karma  +0

    Gratuluji Johne k obratu :).

    Ohledně blatníků, je asi fakt jediná možnost, na ně dát další ochranu (i když už jsou v bublinkové fólii). Kartón, který by je přesně kopíroval a zabránil jejich ohýbání by to určitě vyřešil. Uvnitř toho kartónu by byly navíc ty bublinky.

    Však ty něco vymyslíš, jestli ale dochází k poškození, a nejde změnit zacházení, pak je jediná možnost zvětšit ochranu, nebo způsob balení.

  • 32 Ivo // Jun 20, 2008 at 3:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    Kdo shání levná horská kola, zkuste mrknout na http://www.ok-kola.cz - většina zboží je z Olpranu a někdy jsou na ty kola lepší ceny než přímo u výrobce.

  • 33 Fondil // Jun 20, 2008 at 3:51 am  Add karma Subtract karma  +0

    Ivo: Díky za tip! Hned jsem si tam vybral jedno MTB :)

  • 34 Ivo // Jun 20, 2008 at 3:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Fondil - kdyžtak se mi ozvi před tím než to budeš chtít koupit, třeba domluvím i nějakou tu slevu.

  • 35 Looky // Jun 20, 2008 at 4:00 am  Add karma Subtract karma  +0

    Urcite souhlasim s tim globalnim pohledem na podnikani. Nejvic prace cloveka stoji ziskat v podnikani know-how a je pak skoda ho nevyuzit i jinde nez v CR. Samozrejme chce to rozvahu a nevrhat se bezhlave tam, kde tezko prodam, viz. jiz zminene beach cruisery v CR.

  • 36 markonius // Jun 20, 2008 at 9:27 am  Add karma Subtract karma  +0

    A nemůžeš prostě zaletět do Číny, sehnat si tam manažera a nechat ho, ať ti tam na to dohlíží a mohl by sis tam nechat montovat cokoli?

  • 37 John // Jun 20, 2008 at 11:10 am  Add karma Subtract karma  +0

    To vis ze muzu.. uz jsem jednoho takoveho mel co chtel u me pracovat.. ze tam bude treba klidne porad litat. :-) Psal jsem o tom tady:
    http://www.podnikanivusa.com/2008/04/19/konflikt-podnikatelskych-kultur/

    1. Ale problemy se stavaji porad i firmam co tam ty manazery maji. Viz treba problemy s olovem v hrackach co se prodavaji v USA od Mattel

    2. Dulezite je aby vysledek predcil to co do toho investuji. Jinak skoncim s firmou, ktera bude prodelavat penize.

  • 38 markonius // Jun 21, 2008 at 12:11 am  Add karma Subtract karma  +0

    Já jsem myslel čínského manažera, ten prý stojí v přepočtu 10.000 Kč měsíčně a může se přerazit, aby pro takové velké peníze dělal co chceš

Napis komentar