Kdykoliv neco delam nebo nekam jedu tak premyslim kde je jaka prilezitost. Je to skoro jako nemoc:-). Drive jsem to tak nemel. Ale vytrenoval jsem si mozek at takto premysli. Ze zacatku jsem se do toho musel trosku nutit a ted to jde samo a bez problemu.
Proste prochazite zivotem ruznymi sitacemi. Nekdo projde takovou situaci a nic ho nenapadne. Druhy clovek projde stejnou situaci a vidi perfektni napad. Staci premyslet v kontextu svych ekonomickych aktivit (investice, podnikani, apod.) pri jakekoliv cinnosti. Znam par uspesnych lidi, kteri vydelali v USA miliony jen tim, ze nejak vice davaji pozor co se kolem nich deje a z toho udelaji zavery treba do ceho investovat. Jdete s nim treba na pivo. Bavite se o normalnich vecech, ale z toho jake davaji otazky nebo smeruji hovor tak vite, ze jim jde o pochopeni podstaty veci. Ale neni to tak, ze byste se bavili o praci. Bavite se o vsem moznem. Jen maji mozek pripraveny na to, ze kdyz prijde podmet tak jim to zapali co delat v jejich investicnich aktivitach.
I me napadne spousta vylepseni v mych firmach prave v takovych situacich. Malokdy to je tak, ze si sednu v kancelari za stul a reknu si: “Jak ted vylepsim fungovani firmy”. Spise obracene. Delam treba neco co vubec nesouvisi s praci a v takovych situacich vidim priklad jak bych mel neco zmenit v me firme. Takze je to i celkem nenasilne. Jen je potreba mit nachystany mozek, aby dokazal tyto podmety rozpoznat a zpracovat.
Jak si to takto zaridit, aby vas mozek poznaval prilezitosti?
Jde o to vymanit se z kazdodenni slepoty, kterou kazdy mame. Zijete v urcitem stereotypu a uz si ani nevsimate co se kolem vas deje. Treba bydlite cely zivot v jednom meste a uz ani poradne nevidite veci kolem vas. Ale kdyz na stejne misto prijede nejaky turista tak najednou vidi veci v souvislostech, ktere vubec rodily clovek nevidi. Stejne tak to je kdyz cestujete nebo zijete v zahranici. Jako imigrant vidim veci, kteri rodily americane nevidi. Hodne imigrantu prijede do Ameriky a jsou velmi uspesni. Tohle je jednim z duvodu. Proste dokazou odhadnout prilezitosti, kteri mistni lide nevidi. Ale neni to jen o tom cestovat nebo zit v zahranici. Jde spise o stav mysli. Umet davat otazky. Dokazat se dostat k jadru veci. Pochopit realny stav veci okolo nas. Neverit blabolum. Dokazat si kriticky prebrat informace. Urcit si co dava smysl a co nedava.
Popularity: 41%

22 responses so far ↓
1 pepperos // Jun 28, 2008 at 1:59 am
+0
TO je zase filozofovani.
Taky se to snazim delat. Ale neco vymyslim a pak to vetsinou nezrealizuji, jelikoz prijdu na spoustu negativ a problemu s tim spojenych. NEvite, jak z tohohle ven?
2 Lukas // Jun 28, 2008 at 2:07 am
+0
Bohužel když se tak koukám kolem sebe mozky většiny lidí takhle nefungujou a člověk si pak přijde jako exot.
Většina lidí opakuje stejný stereotyp myšlení. Potřebuju peníze tak půjdu do práce. Já už sem si tohle naštěstí odboural. Výsledek je že peníze nepotřebuju nutně hned…. můžu tak ve volném čase přemýšlet jak co vylepšit a kam investovat tak abych vydělal ne hned protože mě nic netlačí ale třeba za rok nebo delší dobu. Věřím že pokud se něčemu věnujete a děláte to dobře úspěch přijde sám a nemusí to být vždy přímá finanční odměna.
3 BD // Jun 28, 2008 at 2:15 am
+0
Na takové přemyšlení potřebují lidé mít určité zázemí, a pokud ho nemají tak dostávají přednost jiné myšlenky na kterých ovšem nezbohatnou.
4 honza // Jun 28, 2008 at 3:09 am
+0
Já bych si dovolil malou jazykovou korekturu. To, co člověk zpracovává, jsou podněty, nikoliv podměty.
5 Looky // Jun 28, 2008 at 3:45 am
+0
Vetsina lidi zkratka bere veci okolo sebe jako dane a nepremysli o tom proc jsou a jak funguji. Kdo vic o vecech kolem sebe premysli, dokaze si spoustu z nich dat do souvislosti, na zaklade zkusenosti odhadnout jejich budouci vyvoj a v neposledni rade i jejich obchodni potencial.
Ja treba bezne delam (ted uz ale min nez driv), ze si dopredu analyzuju vsechny mozne scenare dulezitych situaci, ktere me cekaji. Hlavne proto, aby me zadna varianta vyvoje nezaskocila, abych mohl rychle reagovat, a abych i spatne se vyvijejici scenar dovedl do co nejlepsiho konce.
6 Petr S. // Jun 28, 2008 at 5:32 am
+0
pepperos: To, že vidíš i problémy a negativa není zas tak špatné. Jen to chce se posunout v tom přemýšlení dál a začít ty problémy řešit už při vymýšlení té konkrétní aktivity.
7 rosino // Jun 28, 2008 at 9:46 am
+0
to je presne duvod proc Vietnamci jsou u nas tak uspesni… vidi tu prilezitosti ktere my nevidime, oni jsou houzevnati a pracoviti, my jsme lini a blby…
Jak rika KlubBohacu.cz - byt na spravnem miste ve spravnou dobu jeste nestaci, musite byt i ta spravna osoba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8 BigLebowski // Jun 28, 2008 at 10:06 am
+0
pepperos: Je dobré, že vidíš i negativa, ale měl by ses teprve podívat na pozitivní věci toho nápadu.
Potom bych se koukl na ty negativa a srovnal to. Pokud je pozitiv víc, nebo jsou moc lákávé, snažil bych se vymyslet nějaké řešení, jak se vyhnout těm problémům, jak je řešit…
BD: Tak s tímhle zásadně nesouhlasím. Takhle dokážou myslet i lidi, kteří třeba nemají rodinu, peníze… Ale zato mají silnou povahu a nenechají se jen tak odradit…
9 BD // Jun 28, 2008 at 10:39 am
+0
BigLebowski: To ano, ale budou ovlivněni tím, že nemají zázemí. Když pominu vyjímky, tak takoví lidé se budou starat v prvé řadě, aby přežili.
10 BigLebowski // Jun 28, 2008 at 2:54 pm
+0
BD: Tak na jednu stranu je zázemí výhoda. Ale zase jak pro koho. Protože, kdybych já měl perfektní zázemí (např. hodně peněz) nestaral bych se o to, jak je rozmnožit a jen bych je utrácel. A že takových příkladů znám dost. Dostanou od tatínka peníze a hned je rozfofrujou…
Ale nedávno jsem zrovna četl příběh o nějakém asiatovi… a ten se teprve musel dostat ze země. Skončil v Indonésii, kde začínal od znova. Až našetřil potřebné peníze, vydal se s rodinou do USA. kde začínal opět od znova. A protože chtěl mít vlastní podnik, první roky si tam nekoupil s manželkou byt, protože věděl, že by výdělek spolkl nájem. A nyní už se jeho firma rozvíjí…
To stejné se říká o Kiyosakim, že s ženou bydleli v autě…
Takže myslím, že řešení je jasné, stát se tou vyjímkou
11 Vembl // Jun 29, 2008 at 12:13 am
+0
Já si myslím, že úspěšní jsou ti, kdo přemýšlí o tom jak uspokojit zákazníka a nejde jim v první řadě o uzavření kšeftu nebo dosažení zisku za každou cenu. Máme 2 malé děti a v našem městě je restaurace, kam jsme vždy rádi chodili, protože tam měli malý dětský koutek, kde si děti mohli v klidu hrát a ukrátit si tak čekání na jídlo. Nový majitel se ale rozhodl namísto dětského koutku zvýšit počet stolů v restauraci a dětský koutek zrušil. Od té doby chodíme raději ke konkurenci a pokud je mi známo, tak ta restaruace se dnes topí v problémech. A přitom stačilo by stačilo tak málo…Na druhou stranu je ale třeba si přiznat, že v počátcích podnikání uvažujeme všichni podobně - získat kšeft za každou cenu, a k podobnému poznání jako John dojdeme až v momentě, kdy už pro nás peníze nejsou to nejzásadnější a máme už “něco vyděláno”.
12 Honza C. // Jun 29, 2008 at 2:45 am
+0
Taky vam pripada,ze posledni dobou jsou tu clanky o nicem?
13 Petr S. // Jun 29, 2008 at 5:27 am
+0
Honza C.: Ne.
Teda pokud tu nehledáš články typu “3 nejzaručenější cesty jak zbohatnout bez práce” - takové asi ani John neplánuje
14 BigLebowski // Jun 29, 2008 at 7:07 am
+0
Honza C.: Ani ne, mě to přijde spíš naopak, ty nové články mě zaujaly víc, než ty předchozí…
15 Rammi // Jun 30, 2008 at 12:33 am
+0
JJ, taky si pripadam jako exot, ale na druhou stranu pripadam jako exot posledni dobou i mym dlouholetym znamym.


Proste nekdo rekne neco zajimaveho, a ja uz mam v hlave kalkulacku a za par minut rikam, ze by se to dalo udelat levneji a lepe a jeste s dobrym ziskem… proc to tak neudela
Jenze vetsina mych znamych takto vubec neuvazuji, a tak kdyz vi, ze ja takhle uvazuju, tak za mnou potom chodi se svymi vecmi.
Napr. pred par tydny prisla kamoska, ze muze dostat byt, ale je zadluzeny a zdemolovany a ze sama nevi co s tim a nema na nej penize.
No tak jsme vzali kalkulacku a dopadlo to tak, ze ji na koupi toho bytu pujcim, pak ji od nej koupim, opravim a prodam. 100 tis pro tu kamosku, 200 tis dluh a opravy a prodavame exkluzivni bydleni v centru.
A zapomel jsem dodat ze ty penize samozrejme nemam, ale to prece neni zadna prekazka
16 Jaromír Adámek // Jun 30, 2008 at 12:59 am
+0
Otázka je, co lidi žene kupředu, jestli vůbec chtějí přemýšlet.
Pro někoho je to, že padne hubou na zem, a pro druhý potřebuje přesný opak.
Stačí se podívat na reakci lidí, když dostanou od banky “zdarma” kreditní kartu. Nechají na ní peníze jako rezervu, použijou je hned na dovolenou a nebo je dají do podnikání, či investic? Neznám nikoho, kdo by je vrazil do akcií například, ale na dovolenou (či jinou spotřebu) si za ně zajede většina…
Asi momentální spotřeba vždy u většiny lidí (a já většinou jsem naprosto stejný) převáží nad odloženou spotřebou, vymýšlením podnikání apod.
17 BD // Jun 30, 2008 at 3:13 am
+0
Honza C.: Pokud se ti nelíbí, tak je nemusíš číst…
18 xdrm // Jun 30, 2008 at 7:35 am
+0
2Jaromír Adámek: vetsina lidi kdyz dostane “zdarma” kreditku, tak ji rozstriha na male kousky a hodi do kose
19 Milan // Jun 30, 2008 at 10:28 am
+0
Jaromír A.: zrovna dneska mi jedna taková nabídka přišla s předschváleným limitem asi 1/4 mega, takže ty radíš narvat to akcií :o) no já teda nevím, ale s “vypůjčenými” penězi bych volil asi něco jiného než zrovna burzovní spekulace :o) … v principu, ale souhlasím. Podobný styl byla má první investice koupit+opravit nemovitost zcela bez počátečního kapitálu a krýt to směnkami s odloženou splatností a úvěry. Trošku harakiry, ale na odražení ode dna to bylo super :o) dnes už bych do toho asi nejspíš nešel
20 zputnik // Jul 1, 2008 at 12:15 am
+0
Osobně se sobě snažím porcovat takové “nic nedělání”. Je to ideální pro přemýšlení, zvažování všech možných alternativ atd. Ideální je pro mě čas strávený v autě. V kombinaci s Radiožurnálem je to skvělá kombinace.
21 Jaromír Adámek // Jul 1, 2008 at 1:50 pm
+0
xdrm: to jsem udělal i já, ale zhrozil se různých komentářů na netu, kteří popisovali zbytek. Je jasné, že většina lidí ji zahodí.
Milan: však víš jak to myslím :), jde jen o to nedat to do spotřeby. Jinak to jsi dobrej, já na takový skok zatím nemám odvahu, ale když člověk vidí příležitost, která se nedá odmítnout, tak do toho fakt jít musí.
22 Honza // Jul 4, 2008 at 3:19 am
+0
Já si právě myslím, že přemýšlet cíleně o něčem příliš nejde… prostě člověk nic nevyplodí, chce to čas
Napis komentar