Ahoj Johne,
chtěl bych tě požádat o názor a případně i rady. Nedávno jsem spustil projekt Photoshoptipy.cz (http://www.photoshoptipy.cz). Web je zaměřen na uživatele, kteří hledají krátké tipy, které jim ulehčí život s Photoshopem. Vzhledem k tomu, že v Čechách jsou hlavně weby s tutoriály, myslím, že by to mohlo vyplnit „díru” na internetu. Zatím je sice návštěvnost minimální (projekt běží necelý týden), přesto už si našel pár míst v rss čtečkách J, takže doufám že se návštěvnost rozroste.
Otravná reklama na internetu mi vadí, proto je web zcela nekomerční. Navíc se domnívám, že business formou reklamy není moc perspektivní. Proto jsem uvažoval, že bych po několika měsících (až se web uchytí, bude mít dobré pozice v Google, najde si stálé čtenáře atd.) vytvořil e-shop se softwarem od Adobe. Obchod by byl nejspíš na jiné doméně, ale byl by propagován na Photoshoptipy.cz. Tak tohle je moje představa, ale je tu pár háčků.
Není mi ještě 18, což by snad šlo vyřešit tak, že bych poprosil rodiče, aby si udělali živnosťák. Podnikání od 15 pod záštitou rodičů je myslím legální, to bych se ale nejdřív musel ujistit. Taky nemám moc peněz na rozjezd, takže bych nejspíš musel požádat distributora (Amsoft – jediný distributor v ČR), jestli by nešel začátek formou drop shippingu, který popisuješ na blogu. Navíc nevím, jestli jsou nějaký podmínky pro prodej jejich softwaru.
I kdyby se to rozběhlo a nic moc to neneslo, tak si myslím že by to byla skvělá zkušenost a proto se o to chci pokusit a ne jenom o tom snít.
Pokud máte někdo zkušenosti s prodejem software a věcmi s tím spojené, rád bych, kdyby jste se podělili. Budu samozřejmě rád za každý názor nebo radu.
Děkuji
Popularity: 44%

27 responses so far ↓
1 skawagon // Jul 3, 2008 at 12:58 pm
+0
Pěkný web, gratulace:) Prodej produktů Adobe je jistě celkem zajmavý bussines, nejsem si však jist zda-li každý konečný prodejce Photoshopu nemá poskytovat i nějaké doprovodné služby, což by ale neměl být problém pozjišťovat. Hlavně bych se bál toho, že prodávat takovýto software je problematické, protože předci jen tenhle grafický prográmek nepatří mezi nejlevnější, takže si ho až tak moc lidí nekoupí…
K webu: Zkusil bych na tvém místě článečky nějak organizovat co já vím třeba: triky na zrychlení práce, triky pro práci s tímhle nástrojem, triky pro práci s tamtím nástrojem (V photoshopu se nevyznám;))
Přeji mnoho úspěchů a také bych zvážil možnost prodeje linků (samozřejmě až budeš na google hezky zaindexovaný nahoře)
2 Looky // Jul 3, 2008 at 12:59 pm
+0
Urcite tim projektem nic neztratis (krome casu), naopak ziskas cenne zkusenosti. Mozna by neskodilo nejak web personifikovat - nejaky alespon naznak loga, nebo nejaky graficky prvek diky kteremu si stranky lide snaze zapamtuji. Takhle je to opravdu skoro jak v RSS ctecce.
Co se tyce prodeje software od Adobe… Kdyby se ti spis povedlo vypatrat, jak to doopravdy je s (ne)legalnosti pouzivani software koupeneho pres americky eshop Adobe v CR. To bych si osobne precetl rad. Totiz, pokud to licenci neodporuje, pak “krabicova” verze prodavana v CR je v porovnani s tou “elektronickou” z USA temer neprodejna.
3 Looky // Jul 3, 2008 at 1:05 pm
+0
Prispevek nade mnou mi jeste vnukl jeden postreh. Opravdu to utrideni clanku by stalo za zamysleni, s vetsim poctem clanku bude neexistence kategorii problem. Ale hlavne, urcite by tam mel byt nejaky vypis clanku na zaklade popularity (alespon jako je zde na blogu). Protoze jako novy navstevnik se mi nebude chtit prochazet cely web, abych nasel vsechny zajimave tipy, ale budu chtit videt hezky pohromade ty nejpouzivanejsi a nejpraktictejsi = nejsledovanejsi.
4 Jakub Švehla // Jul 3, 2008 at 1:35 pm
+0
Děkuji za postřehy,

s roztříděním do kategorií samozřejmě počítám, ale zatím vzhledem k malému počtu příspěvků jsem ještě přesně nevymyslel jejich názvy atd. Měl jsem třídění podle tagů ve Flashi, které jsem smazal (asi to byla chyba) a začal hledat lepší alternativu, která není Flashová. Jinak co se týče personalizace, souhlasím. Bohužel ted tu tři týdny nebudu, takže to musim nechat na pozdějc. Ale články samozřejmě budou denně
Co se týče nákupu z USA: nákup přes e-shop možný není, krabicovou verzi si můžete nechat poslat a je to zcela legální - na jednu stranu dobrý, na druhou to pro mě není moc dobrý
Se službami si nejsem jistý, přemýšlel jsem o tom, ale zatím nevim.
5 Jakub Švehla // Jul 3, 2008 at 1:41 pm
+0
Ještě malý dodatek. Na to, že je software od Adobe drahý a tím pádem nedostupný, jsem myslel. Proto bych se rád zaměřil na prodej studentům (kteří si myslím budou tvořit velký podíl návštěvnosti webu), kteří si v Čechách moho pořídit celý balík aplikací CS3 za 2 480 Kč (včetně DPH), což je velice slušná nabídka, respektive 1 245 Kč (včetně DPH) za Photoshop. Přece jenom to už je hodně dobrá cena. Myslíte, že tohle by se mohlo uchytit?
6 xdrm // Jul 3, 2008 at 1:57 pm
+0
zatim je ten web skvele prehledny. Dnes je spousta webu preplacana, tezko na nich neco najit.
7 Jakub Švehla // Jul 3, 2008 at 2:21 pm
+0
Díky, to je právě taky věc, proč nechci reklamu. Otravuje mě, když nevím jesli to je navigace, nebo AdSense, nebo něco takovýho (často tam bývá více reklamy než textu, takže z webu potom nic nemám). Proto tam nic takového není. Taky nechci žádné ankety a podobné blbosti, které akorát otravují. Doufám, že to je dobrá strategie a že se to vyplatí.
8 md // Jul 3, 2008 at 2:36 pm
+0
Web je prehledny mozna proto, ze je to sablona od Nuvia;)
9 anonymous // Jul 3, 2008 at 2:37 pm
+0
ve photoshopu dela skoro kazdy, kdo dela design, takze urcite potencialnich ctenaru par mas….podle me bude rozhodujici kvalita informace, ktere budes nabizet a prehlednost…verim, ze behem minuty lze najit jakekoliv reseni na cizich webech, kdyz to bude u tebe prehledne, jasne, bez registraci atd, tak si lide oblibi tebe…a kdyz ne, bude to jen dalsi zbytecny web. s prodejem produktu bych si velke ambice nedelal, ale to je zase jina kapitola…good luck
10 m@rcel // Jul 3, 2008 at 11:52 pm
+0
2 Looky: http://www.ovsem.net/software/jak-koupit-adobe-software-v-usa
11 Tomáš Bíbrlík // Jul 4, 2008 at 12:28 am
+0
Dobrý nápad, kromě času, který tomu věnuješ nasbíráš především zkušenosti, které jsou k nezaplacení. A pokud jsi tak mladý jak jsem pochopil, tak ti závidím :).
12 Edie - referaty // Jul 4, 2008 at 1:05 am
+0
Peknej web! Rovnou jsem si dar rss kanal do ctecky. Tipy na urychleni prace se vzdy hodi
13 Milan Kryl // Jul 4, 2008 at 1:14 am
+0
Pěkný web!
Dávám pár podnětů k zamyšlení.
- co každý z tipů ilustrovat i obrázkem (screenshotem)
- přidat kategorie do pravého sloupce - běží ti to na wordpressu, tak je stačí u článků začít používat a v sidebaru je zobrazovat
- zauvažuj i o nabídce Photoshopu přes Shipito z USA pro nestudenty
- přidej si tam nějaké logo (jak už někdo doporučoval)
- pokud to bude web pro české studenty, možná by chtělo přeložit šablonu do češtiny
14 Rammi // Jul 4, 2008 at 1:22 am
+0
No tak drzim palce v rozjezdu webu. Jinak pro zacatek asi nemusis resit ani dropshipping, coz si myslim, ze adobe delat nebude (ale muzu se mylit)
Ale pokud chces jenom zkusit jak se to bude prodavat, tak zkus se treba zaregistrovat do partnerskeho systemu na http://www.sw.cz/distributor/
photoshop tam maji viz http://www.sw.cz/hledat/?g%5Bs%5D=photoshop&g%5Bserver%5D=o
a urcite to bude jednodussi nez hledat nekoho kdo by delal dropshipping.
15 Looky // Jul 4, 2008 at 1:24 am
+0
Ad prodej studentum) Osobne jsem k tomu skepticky, nizsi cena = nizsi marze. A studenti nejsou zrovna zvykli nakupovat software.
Ad nakup primo od Adobe USA) Neni to naopak, krabicovou verzi posilaji jen do USA, zatimco stahnout to jde odkudkoliv?
16 Wikih // Jul 4, 2008 at 1:25 am
+0
prodavat licence pro studenty za 2500Kc? Navic to je urcite licence pro nekomercni vyuziti, takze se neda ani pouzit pro delani designu webu.. pochybuju, ze by si nekdo ze studentu koupil licenci pro domaci pouziti za takoveto penize. Kdyz nekdo chce mit ciste svedomi, tak si radsi zvykne na GIMP.. a treba takovi architekti, kteri Photoshop urcite pouzivaji, tak tezko budou chtit zrovna tento soft legalne, kdyz maji AutoCAD, 3D Max a jine silene drahe softy kradene. Opravdu u studentu trh neni
17 Jakub Švehla // Jul 4, 2008 at 2:21 am
+0
Děkuji za komentáře!
@ Milan Kryl: Kategorie samozřejmě přidám. Nákup přes Shipito a potom prodej v ČR není vůbec špatný nápad, děkuji. Na logo teď bohužel nemám čas :(, snad později. S Wordpressem byla tohle moje první zkušenost, takže se s ním zatím spíš seznamuji, ale samozřejmě jsem se to snažil počeštit - pokud najdete něco co nemám počeštěný řekněte.
@ Looky: Stáhnout jakýkoli program z jiné země než USA vám Adobe Store (USA) nedovolí. Ale krabicovou verzi si můžete nechat poslat (přes známého, Shipito) a je to legální.
18 Honza // Jul 4, 2008 at 3:14 am
+0
Nevím , jestli se nebudu opakovat. Dal bych u každého článku malý obrázek, ať je to trochu “grafičtější a pěknější”. Co se týká nápadu, asi bych se obával, jelikož ten software je natolik drahý, že běžný uživatel, který takto hledá typy si jej nekoupí
(warez je všude)
19 Jakub Švehla // Jul 4, 2008 at 3:19 am
+0
Možná máte pravdu možná ne. Nevím jaká je poptávka po tomto softwaru, ale rozhodně myslím že je. Souhlasím s tím že běžný člověk si grafický program za 20 000 nekoupí, ale firmy nebo grafici asi ano. Každopádně pokud by byla možnost drop shippingu, mohl bych to vyzkoušet a nic tím neztratit.
20 Looky // Jul 4, 2008 at 3:23 am
+0
jakub: pravda, stahnout jsem to primo nezkousel, ale… asi jde stahnout to z IP adresy v USA a pak pretahnout sem, a nebude to slozitejsi a pomalejsi nez shipito (nic proti nemu:-))
Kazdopadne si nejsem jist, jestli myslime stejnou legalitu - nejde mi o samotny nakup, ale o podminky vyuziti, ve kterych se vymezuje (mozna ano, mozna ne, to prave nevim presne, nechce se mi to zkoumat) ve kterych zemich smis software pouzivat. Tyhle podminky jsou ruzne pro jednotlive lokalizovane verze, a pokud by bylo u te US verze v podminkach, ze ji smis pouzivat jen v USA, tak je jedno, ze to legalne koupis a dopravis do CR, protoze pouzivat to je stejny jako si to stahnout z torrentu a nainstalovat s vygenerovanym seriovym klicem. Porusil jsi podminky - tvrde zaplacena licence je neplatna.
21 Jakub Švehla // Jul 4, 2008 at 3:11 pm
+0
@ Looky: Tak, snažil jsem se toho zjistit co nejvíc (diskuze na Designchat.cz, článek na ovsem.net a samotná licence), ale stále v tom nemám úplně jasno. O vymezení, kde se program smí a kde ne používat, v licenci (asi) nic není. Sám jsem to nenašel (i když jsem ji nečetl úplně důkladně), ale i členové diskuze na výše zmíněném fóru říkali, že o tom žádná zmínka není. Takže z článku i z diskuze vyplynulo, že užívání softwaru z USA je zde zcela legální (Amsoft potvrdil, že s aktivací není žádný problém).
Přesto mi hlavou vrtá jeden bod licence: “Souhlasíte, že nebudete tento Program přepravovat, přenášet ani vyvážet do žádné země ani používat způsobem zakázaným zákonem Spojených států amerických o kontrole vývozu ani jinými zákony,…”. Nejsem odborník, takže nevím jestli se to týká distribuce (tím pádem dovážet soft přes Shipito nelze) nebo i samotného používání dovezeného softu.
Pokud by si někdo chtěl smlouvu pročíst, stačí napsat a pošlu vám ji na mail.
22 Jiří Adámek // Jul 4, 2008 at 3:31 pm
+0
Licence nikdo necte. Kdyz to vezmete do dusledku, tak jediny, kdo muze legalnost soft kontrolovat, je BSA spolu s policii. A ty zajima pouze faktura k danemu softu. Nic vic, nic min.
23 Cayman // Jul 6, 2008 at 12:44 am
+0
2Jakub: Ten bod licence, co ti vrtá hlavou se asi týká vývozu do “závadných” zemí jako Irán apod. Stačí to dočíst do konce.
Tu licenci jsem neviděl, ale podobná věta je ve všech licencích na US software. Tak tady neplaš, dovoz jakéhokoliv software z USA je naprosto legální - alespoň do zemí EU
24 Mazo // Jul 6, 2008 at 6:43 am
+0
Vzhladom na Tvoj vek je to fajn web! Drzim palce, nech sa dari. Tiez mi chybali nejake obrazky (ukazka screenov toho co popisujes - nie skraslovacie obrazocky) a napadol ma este tip pre Teba - zrejme mas cas aj na videotutorialy, skus urobit take zaciatocnicke veci tak. Zislas tak viac navsetvnikov.
Este raz - drzim palce aby Ti to vyslo!
25 Roman // Jul 6, 2008 at 9:43 pm
+0
Co se tyce obchodu. tak to neni moc dobrej napad. Kolik toho tak muzes prodat, kdyz budes nabizet jeden produkt. Budes mit 2objednavky tydne.. casem mozna denne.
To te nejspis neuzivy.
Takze moje rada je: premejslet ve vetsim. Nesoustredit se pouze na jeden produkt, i kdyz je dobrej.
26 Roman V. // Jul 6, 2008 at 10:35 pm
+0
Web hezký, osobně bych spíš uvítal triky na Gimp, Inkscape , od produktů Adobe je spousty dostupný literatury a na webu spousty tutoriálů.
Co se týče obchodu, tak nevím jestli se dá na tom vydělat.. větší firmy si to koupí od větších distributorů.. vím z vlastní zkušensoti.. naše firma většinou kupuje pravidelně jednou měsíčně něco a vždy k tomu něco přidáme i od jiných výrobců.
Taky bys musel být plátcem DPH, čímž by ti vzrostly náklady s účetnictvím.
Na studentech moc nevyděláš (jak už tu někdo psal malá částka malá marže) a pak kolik toho tak můžeš prodat? jednu dvě licence týdně.. později možná denně .. a z toho se platit účty nedají.
Moje rada je.. myslet ve větším.. nesoustředit se pouze na jeden produkt.. a pokud získáš slušnbou návštěvnost tak bych se nebránil ani tý rkelamě.. děláš to přeci abys vydělal né ?
27 Jakub Švehla // Jul 13, 2008 at 6:26 pm
+0
2Mazo: Díky, o videotutoriálech přemýšlím, někdy snad zkusím nějaký zrealizovat.
Napis komentar