ehmo: napsal v komentari pod jednim z mych starsich clanku:
moj stary otec hovoril: nenechavaj si radit od ludi, ktori uspech nikdy nepoznali. je lepsi skrachovany miliardar, ako neuspesny milionar…
Tohle je presne neco co povazuji za strasne dulezite. Denne to kolem sebe vidim a znechucujeme me to, kdyz vidim nejhlasitejsi rady od lidi co nemaji zadne zkusenosti.
Kdyz se nekdo o neco pokusil a neuspel tak uz ma za sebou nejakou zkusenost. I kdyby uplne zkrachoval tak tato zkusenost ma porad obrovskou hodnotu. Kdyz se umite ptat tak se mate sanci hodne dozvedet. Z kazde chyby se da poucit. Co kdyz nekdo delal stejne podnikani co chcete sami delat. Dozvedet se co bylo duvodem krachu jineho cloveka ma nesmirnou hodnotu. Dokazat se zeptat na kazdy duvod, zkusit to rozebrat, dostat se k jadru problemu jestli byl problem v tom cloveku nebo v necem o cem jste nemeli ani tuseni. Co bych za to dal kdybych mel moznost s takovymi lidmi casteji mluvit.
Dokazat se poradit s clovekem co zazil uspech je take velmi uzitecne (kdyz to je clovek co je uprimny a nesnazi se vam treba jen neco prodat). Nad tim je potreba se zamyslet, kdyz si ctete ruzne blogy nebo knizky. Treba zjistite, ze clovek, ktery vam radi pouze vydelava na tom, ze prodava knizky, navody nebo kurzy. Takze vlastne nikdy nebyl uspesny v necem realnem, ale pouze v tom, ze prodava “navody na uspech” dalsim lidem. Takze kdyz sleduji rady od uspesnych lidi tak si pokazde davam otazku jestli takovyto clovek dokazal v necem uspet sam nebo jen uspel tim, ze prodava navody na uspech.
Nejhorsi jsou rady od lidi co nic nezkusili, nic nezrealizovali a maji na vse nazor. A ten nazor rikaji tak sebevedome a hlasite, ze spoustu dalsich lidi presvedci, ze maji asi pravdu. Na tohle si davejte pozor. Rika se, ze se nema odsuzovat. Ale v tomto se nebojim odsuzovat. Kdyz ctete komentare/rady/clanky/nazory/konverzace tak si vzdycky reknete jakou tento clovek ma s danym oborem zkusenost.
Popularity: 41%

30 responses so far ↓
1 Milan Kryl // Jul 10, 2008 at 1:32 pm
+0
Žeby Robert Kiyosaki?
Základ dává hlavu a patu, ale jinak je to myslím tento případ.
2 Pavel Richter // Jul 10, 2008 at 2:12 pm
+0
Milan Kryl: přesně na to sem taky pomyslel
3 ehmo // Jul 10, 2008 at 2:44 pm
+0
Milan Kryl: R. T. Kiyosaki je v prvom rade obchodnik s realitami a az potom predava navody. samozrejme, vysvihol sa vdaka predavani znalosti, ale aj tak. vyborna kniha je kiyosaki a trump. trump je zrovna clovek, co sa dostal na mizinu a zase spat k rozpravkovemu bohatstvu. ja som sa vzdy drzal toho, ze peniaze nie su stav bohatstva.
i tak to john pekne zhodnotil, dufam, ze sa toho bude drzat viacero ludi a ze im to pomoze
4 OliX // Jul 10, 2008 at 2:51 pm
+0
Jako bych slyšel svoji babičku:) “Hlavně doštudovat a nechat se dobře zaměstnat! Nebo dopadneš jak tvůj táta!” Taťulda po revoluci rozjižděl velkej business, jenže to nějak nedopadlo a doteď má pěkný dluhy. Ale každopádně je pro mě velkou inspirací a jak říkáš, snažím se poučit se z jeho chyb…
5 BigLebowski // Jul 10, 2008 at 5:15 pm
+0
Zeptal bych se ještě kde ty rady sebral…
Protože ten člověk třeba nic nezkusil, ale ty rady dostal od někoho kdo je v tom oboru třeba skvělý…
Takže bych neodsuzoval zase úplně všecno…
I když, v česku rozumí každý všemu… Každý by mohl být milionář… Ale stejně jen sedá u piva a na ty boháče nadává
6 BigLebowski // Jul 10, 2008 at 5:17 pm
+0
OliX: Takové jsou snad všechny babičky, dědečkové, rodiče… Oni se snaží radit dobře, ta rada by dobrá byla, jenže v jejich době… Dnes už se doba změnila…
Kdysi byla zaměstnání jistota… Dneska firmy krachujou, snižují stavy a stěhujou se za levnější pracovní silou…
7 Ivo // Jul 10, 2008 at 11:17 pm
+0
BigLebowski: no a co my na to pivo čas nemáme, tak se musíme řídit vlastním rozumem
Já zase říkám, vyslechnu si vše, ale jednat budu vždy podle svého uvážení.
8 Rammi // Jul 10, 2008 at 11:22 pm
+0
A pak jsou jeste taky lide, kterym clovek nabidne ze spolu rozjedou podnikani, a misto spoluprace se dostavi rady typu “to nemuze fungovat”. A za pul roku prijde ten samy clovek a rika, no jo, ted ti to slape, ja bych se teda pridal.
Jenze to uz muze jit do haje.
9 Roman // Jul 10, 2008 at 11:24 pm
+0
Takže z toho plyne, školu nebrat vůbec vážně, protože většina učitelů nemá žádné zkušenosti s reálným světem
10 jalso // Jul 11, 2008 at 12:12 am
+0
trosku iny pohlad na kiosakiho:
http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html
11 Badial // Jul 11, 2008 at 12:55 am
+0
Kyiosaki neni obchodnik s realitami ale autor bestselleru. Jeho business (takova jeho oblibena otazka
)je show business. Zbohatnul pote co se mu podarilo jeho knizku protlacit jako ucebni pomucku americkych amwayaru (taky borcu co jejich business je showbusiness). Na tom odkazu od johnreed je pekne rozebrano v cem kyiosaki o sobe samem keca.
12 Rammi // Jul 11, 2008 at 3:20 am
+0
No at kyiosaki vydelal na cem chtel, tak ty knizky jsou motivacne dobre, a byl to pro mne jeden z duvodu proc zacit podnikat.
13 Cappy // Jul 11, 2008 at 5:03 am
+0
Óóó, Kyiosaki-san, a jeho…
Sny na prodej.
Fascinující
a zjevně i výnosné.
14 David Pirek // Jul 11, 2008 at 8:44 am
+0
Z me zkusenosti jsem o taky hodne videl ve velkych firmach. Hodne manazeru keca o SEO nebo usability, a pritom nemaji ani svuj blog nebo google analitics account. No nekdy je to fakt sila. Delaji se pak rozhodnuti ktere jsou uplne spatne, a firmy stoji hodne pens.
15 svejk // Jul 12, 2008 at 2:20 pm
+0
Tak kdo mel sanci videt Kiyosakiho nazivo nebo alespon na videu (zkuste treba richdad.com) uvidi jednoho z nejvice namachrovanejch sebevedomejch arogantnich blbecku jake svet MLM poznal

(jak spravne pise kolega vyse, Kiyosaki je modla vsech MLM, vcetne tech ceskych OVB, Kapitol a spol.)…
Vsechno je strasne v pohode, hlavne, kdyz ma clovek v 61letech obarvene vlasy a mladou manzelku a dela dojem, jak je strasne bohatej, uspesnej a v kazde vete aspon 3x zazni slovo business nebo profit
16 Mirek Novotny // Jul 14, 2008 at 7:22 am
+0
I to je meritko uspechu americana. Jinak abych nebyl uplne OT tak si myslim, ze by kazdy mel aspon jednou zkrachovat . Pote ziska uplne jiny pohled na svet
17 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 7:54 am
+0
Taky mě hned napadl Kiyosaki, ale pak jsem si řekl, že přece jen podniká v nemovitostech, a tak to není třískání prázdné slámy… Navíc umí dobře motivovat, donutit člověka k “procitnutí” ze stereotypu a definovat základní pojmy (není nic absurdnějšího, když vám řekne prodavač ledniček “jestli chcete investovat, připlaťte si a kupte…” (což se mi stalo)).
Čím to je, že většina bohatých a úspešných jsou skromní a tiší lidé.
18 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 7:56 am
+0
Roman:
“protože většina učitelů nemá žádné zkušenosti s reálným světem”
Záleží, jak kdo.
Na střední je hodně praktiků a na výšce taky, i když je fakt, že člověk někdy narazí na teoretika, kterého “fyzické věci” nebaví.
Jde o úroveň školy.
19 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 8:00 am
+0
svejk: “Kiyosaki” když mě to dokáže pozitivně motivovat, tak proč bych to nekonzumoval, o ničem jiném to snad není.
Snad tady není nikdo, kdo nemá vlastní hlavu, takže pak jde jen o tu motivaci a maximum informací, z kterých si člověk už vybere sám
20 John // Jul 14, 2008 at 5:29 pm
+0
Kdyz jsem tohle psal tak jsem smeroval na nektere lidi, ktere osobne znam:-) Ne na Kyosakiho (i kdyz pro neho to plati taky).
Na lidi co veri nesmyslum co si nekde prectou/slysi a pak jim bezhlave veri bez jakehokoliv overeni nebo ucasti zdraveho rozumu. Nebo na lidi co v zivote nic neudelali a pak jsou z nic odbornici na vse (investovani, podnikani, apod.).
21 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 10:03 pm
+0
John: pro takové lidi nemá ale smysl ani psát, to nepochopí.
Mě osobně Kiyosaki hodně pomohl, tím, že popsal rozdělení společnosti na ty své čtyři skupiny abych si ještě více uvědomil, že moje podnikání a investice do akcií jsou tím správným směrem (ne že bych to nevěděl, ale každý další zdroj, který o tom píše, se hodí :), dobře se to čte).
22 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 10:11 pm
+0
Abych to zhrnul, pro ty co jsi to psal Johne (co každému věří, nepřehodnotí názor, nechtějí více zdrojů, neumí si vybrat informaci) jsi to psal zbytečně, oni jsou “slepí” a “hluší”. Dané věci nechtějí rozumět do hloubky, opravdu ji pochopit a tak vždy zastávají poslední názor, který někde četli a nebo slyšeli.
Naopak pro člověka, který se snaží něčemu porozumět do hloubky, je každý (byť špatný) zdroj dobrý, protože jich přečte o jedné věci hned několik a vybere si správnou verzi.
23 Jaromír Adámek // Jul 14, 2008 at 10:11 pm
+0
shrnul… ještě spím
24 Vembl // Jul 18, 2008 at 6:40 am
+0
Podle mě je nejlepší věřit si a spolehnout se na vlastní úsudek a nenechat se zviklat nějakými “rádoby” profesionály. U nás ve městě (asi 5200 obyvatel) nedávno otevřeli malou pizzerii, kde stojí pivo 35 Kč. Majitelce každý říkal, že se to bez “pivařů” nemůže uživit a že do půl roku zkrachuje. Nenechala se odradit a dnes je to bezkonkurenčně nejlepší restaurace ve městě, a to i přesto, že je tam je jídlo a pivo nejdražší.
25 Jaromír Adámek // Jul 18, 2008 at 8:16 am
+0
Vembl: mnohdy nízký cena podnikání zabije. Řekl bych, že uspěla proto, že tam chodí lidi, kterým o peníze až tak moc nejde a ti typický “křiklouni” se té restauraci vyhýbají (což je plus).
26 Honza Hýsek // Jul 19, 2008 at 3:55 am
+0
Pěkně napsáno. Zejména se mi líbí ta část o prodavačích návodů na úspěch. Někdy se to celkem špatně odhaduje a odhaluje, totiž zda opravdu umí nebo pouze prodávají…
27 Rammi // Jul 20, 2008 at 4:18 am
+0
hele když umí prodávat, tak se od nich máš pořád co naučit
28 Badial // Jul 21, 2008 at 12:45 am
+0
Point je ten, ze od kiyosakiho to konci konceptem aktiv a pasiv.
Zbytek uz je nebezpecnej blabol protoze jde o beletrii.
Bohaty tata je dobre napsana beletrie s motivacnim potencialem, nesmi se ale brat jako navod, jednoduse proto ze je to beletrie.
Dalsi knizky uz jsou jen prakticka ukazka ze nejjednodussi je prodat dalsi produkt svym stavajicim zakaznikum.
Je to redeny a nastavovany puvodni obsah, napsany kvuli zisku.
Pekny priklad je treba knizka Bohate dite o vychove deti k financni inteligenci od cloveka co deti nema.
Vim o cem mluvim skoro vsechny jsem je koupil a precetl a posleze i zahodil a nechal si jen bohateho tatu.
29 Jaromír Adámek // Jul 21, 2008 at 12:48 am
+0
Badial: to máš pravdu, ale už pro tu motivaci, se to vyplatí přečíst :).
Taky je mám skoro všechny (asi 7), postupně je čtu, a pak je prodám.
30 Martin // Oct 1, 2008 at 2:00 pm
+0
(Kiyosaki) Badial napsal: …….Dalsi knizky uz jsou jen prakticka ukazka ze nejjednodussi je prodat dalsi produkt svym stavajicim zakaznikum…… .
Ale o to preci v obchode jde. Dobry obchod nebo sluzbu dela clovek (firma), jestlize se k nemu ( k ni) zakaznik neustale vraci. A vraci se proto, ze byl nejspis spokojeny s produktem nebo se zbozim. A souhlasim s Jaromirem Adamkem, ze uz pro tu motivaci se to vyplati precist.
Napis komentar