Podnikani v USA

Blog: Informace o tom jak podnikat v USA, jak prorazit, napady, apod.

Podnikani v USA random header image

V Cine si muzete nechat vyrobit jakykoliv vyrobek podle vlastniho navrhu

August 1st, 2008 · 33 Comments

Kdyz jednam z cinskymi dodavateli tak mi casto nabizeji, ze vyrobi naprosto cokoliv. Staci poslat obrazek a oni to podle toho vyrobi. Nic pro ne neni problem. Chteji poslat par specifikaci jako rozmery, pouzity material, apod. V minulosti jsem daval prednost kupovat to co jiz nekdo vyrabi (treba s nejakymi upravami). Ale nikdy jsem nekupoval neco co v Cine jeste nevyrabeli.

Ted to ale zkousim. Mam totiz zajem kupovat urcite vybaveni na kola a v Cine nemuzu najit zadneho vyrobce co by to jiz delal. Tak jsem se rozhodl, ze si to zkusim nechat kompletne vyrobit.

Poslal jsem nejdrive obrazky. Tovarna mi odsouhlasila, ze to muzou vyrobit. Chteli detailni fotky s rozmery. Ty jsem jim poslal. Dali mi cenovou nabidku. Ta se mi libila. Takze jsem udelal objednavku. Ale pro jistotu jsme se domluvili, ze jim poslu vzorek jak chci aby to presne vypadalo. To jsem udelal (poslal jsem vyrobek pres Fedex do Ciny). Tovarna podle meho vzorku vyrobila jejich vzorek (ve dvou ruznych barvach) a poslala mi je na odsouhlaseni. Vzorky vypadaji perfektne. Je poznat, ze to je trosku jinaci nez muj vzor, ale kvalita vypada vyborne.

Takze zhruba za 14 dnu by me mela dorazit zasilka s hotovymi vyrobky. Min. mnozstvi bylo tisic kusu. Pak cinani tlacili, ze bych mel zvednout objednavku na dva tisice kusu:-). Je to maly vyrobek, ktery neni drahy, takze  vetsi mnozstvi kusu me nevadi. Takze jsem do toho skocil. Jsem zvedavy jestli kvalita bude stejna jako u vzorku.:-). Za dva tydny to uvidim na vlastni oci.

Popularity: 27%

Tags: XYZ Bikes Start Up

33 responses so far ↓

  • 1 Honza Hýsek // Aug 1, 2008 at 3:48 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Čína je dle mého názoru země se zcela jinými parametry než zbytek světa. Je to prostě spící tygr. Ten až se jednou probudí!…

  • 2 John // Aug 1, 2008 at 4:02 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Je to fascinujici jak uz ted nic neni problem. Z te zeme cisi spousta energie.

  • 3 MAKS // Aug 1, 2008 at 5:41 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Johne, dáš mi na ně kontakt? Začínám přemýšlet, že bych si nechal podle fotky vyrobit Aston Martin V8 Vantage Roadster! .)

  • 4 Derek // Aug 1, 2008 at 5:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Vida, ja zacal uvazovat uplne stejne, hlavne kdyz jsem asi pred mesicem na Lupe cetl clanek o alibaba.com. Asi ty “snove” uvahy zkusim prevest do reality, jen musim nejdriv vytvorit nejake prototypy, coz nebude uplne jednoduche.
    Doufam, ze se najdou i vyrobci s mensimi pozadavky na kvantitu, takovych sto kousku by pro mne bylo pro zacatek vic nez dost.

  • 5 Mirek Hubka // Aug 1, 2008 at 10:31 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Jde to, ale bez člověka na místě, který jim kouká pod ruce, bývá zakázková výroba docela riziko.
    Jestli jde ale o nějakou blbůstku, tak by to vyjít mohlo.

  • 6 Petr S. // Aug 1, 2008 at 10:45 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Taky bych se asi bál jim svěřit výrobu něčeho většího bez dozoru…

  • 7 Vembl // Aug 1, 2008 at 11:43 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Taky bych se bál dát Číňanům něco většího, ale s menšími věcmi není problém. Mentalita Asiatů je totiž zcela odlišná od mentality Evropanů. Vidím to na jednom obchůdku v našem městě. Nachází se zcela mimo náměstí, není tam kde zaparkovat, je to navíc v kopci a dříve tam prodávali potraviny, které museli zavřít, protože tam nikdo nechodil. Vzal to jeden “občan asijské národnosti”, na zahradě pěstuje kopr, rajčata, okurky a jablka. Všechno co vypěstuje prodává za rozumnou cenu ve svém krámě jako přírodní produkty. A docela mu to jede. Přitom to mohlo napadnout každého. Asiaté mají vůbec podnikatelského ducha a jednou nás sežerou.

  • 8 Libor Fikr // Aug 2, 2008 at 12:20 am  Add karma Subtract karma  +0

    Asiaté jsou v pohodě. Každý nadává a závidí, že teď třeba plno stánkařů jezdí v Octávkách, Mercedesech, v úplně novým Hundáj a tak. Ale proč? Taky jenom podnikají, jenže se dost snaží - to je rozdíl oproti třeba českým rádoby podnikatelům, tak jim to přejme.

  • 9 manabu // Aug 2, 2008 at 1:53 am  Add karma Subtract karma  +0

    Čína j v tomto pro podnikatele velmi výhodná, jelikož nabízí bezkonkurenční ceny. Dnes si to mohou dovolit i začínající podnikatelé. Nevíte, zda-li když si v číně objednáte nějaký produkt např. na Alibaba.com , tak zda Vám na něj i vytisknou Vaše logo?

  • 10 manabu // Aug 2, 2008 at 1:57 am  Add karma Subtract karma  +0

    to: Libor Firk
    Přesně tak, když často v zimě procházím kolem tržnice a vidím tam v tom mrazu jak tam Vietnamci stojí a prodávají za pár korun ten textil, tak si říkám že tohle jsou praví obchodníci. Někteří Vietnamci zde mají už i české občanství a viděli jste někdo někoho z nich na úřadu práce nebo sociálce? Já tedy ne. Já jim fandím

  • 11 BD // Aug 2, 2008 at 2:23 am  Add karma Subtract karma  +0

    Vietnamci se změnili. Už neprodávají (většina) na trhu ale mají pronajaté prostory, kde jim v zimě není zima a můžou poskytnou zákazníkovi lepší komfort.

    Začíná vystrkovat růžky i Indie, ve které mnoho společností staví továrny.

  • 12 Momo // Aug 2, 2008 at 2:52 am  Add karma Subtract karma  --1

    Tady fakt lidi neumí počítat.
    A nejsme v USA kde jsou na nelegály a další nastavení.
    Stačí zhruba úvaha, když vietnamci používají naše silnice, školy pro děti, atd. a přitom neplatí daně a zdravotní jen jeden z deseti a léčí se na ten doklad i těch dalších 9, tak na ně poctivý občané republiky těžce doplácí.

  • 13 Romlis // Aug 2, 2008 at 3:21 am  Add karma Subtract karma  +0

    Momo: To myslis vazne s tym jazdenim po silnicich?

    Prave pred nedavnom som takto isiel domov, a zrazu niekdo zacal vykrikovat z okna: “Cesi - probudte se! Ste cesi! Nejsme sikomoky….” no proste zabednenec co tak trosku zaspal dobu - a Momo - nemaj mi to za zle, ale pripomenul si mi ho tou tvojou poznamkou…

  • 14 pepa // Aug 2, 2008 at 3:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nic proti jinym narodum, ale zrovna Vietnamce v lasce vubec nemam a musim reagovat. Jak se sem dostali, to je jedna vec. Ale to, ze zalozili business na cetkach, fakech a blbosti nekterych nasich obcanu, me jako podnikatele nuti mit k nim mimoradny odpor (nebyli jedini, ale vetsina).

    Dam priklad. Vyjadnavam zastoupeni znacky obleceni v CR, ziskavam dohodu a smlouvu se stanovenym odberem, zbozi prodavam, celkem to je. Znacka se dostane do povedomi lidi, zacne byt vice vyhledavana. Prijdou Vietnamci, vezmou logo, prohodi jedno pismeno a obleceni prodavaji za 1/10 ceny. Po nejake dobe v teto znacce chodi i Fero, Lakatos i Lazar….muj business konci, mam dane minimalni ceny a navic puvodni lide uz znacku nechteji, za cenu znacky nechteji z dalky vypadat jako Lakatos.

    Ano, jsou pracovitejsi, ale je to pakaz, ktera se timto zpusobem poslednich 10let pakovala a ted maji kapital a zacinaji druhe kolo. A o ekonomickem kolotoci mluvil nekdo predemnou.

    PS: urcite rada z vas si od nich koupila treba pantofle, ktere mate kazdy den u postele, kdyz spite. Doporucuji si jen tak pro zajimavost otestovat vyrobek na nezavadnost (pouzite lepidlo)

  • 15 anonym // Aug 2, 2008 at 4:40 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nemyslím, že jsem rasista, ale import asiatů (a nejen jich) se mi prostě nelíbí. Existuje něco jako národní bohatství (infrastruktura, nerostné bohatství) a Vietnamci dovážení po desetitisících jako levná pracovní síla na pár měsíců pro neschopné továrny (proč ne robotizace?) se mi vůbec nelíbí. Do roka jim utečou ke stánku a budou dovážet načerno a prodávat bez DPH.
    Podnikaví to oni jsou, to jim neupírám. Stejně tak věřím studiím, že asiaté mají v průměru vyšší inteligenci. Ale také nejsou zvyklý dodržovat zákony v podnikání a především jde o rozmělňování národního bohatství.

    Pokud sem dotáhnout vysokoškoláka inženýra, tak ať je třeba z Marsu, jeho hodnota je vyšší než podíl národního bohatství, který se jím rozmělní.

    S nevraživostí sleduji Nečasův plán sem tahat další sta tisíce lidí do fabrik s výrobou s nízkou přidanou hodnotou. Kdyby podmínkou bylo nejen že na místo se nedal sehnat nikdo z domácích, ale především, že místo bylo nabízeno alespoň za průměrnou mzdu. A že kdo sem cizince doveze, ručí za něj finančně v případě kriminální činnosti a pokud cizinec dostane občanství, zaplatí za něj nějakou fixní částku rovnající se vyčíslení národního bohatství na obyvatele.

  • 16 Kamil // Aug 2, 2008 at 6:49 am  Add karma Subtract karma  +0

    Hlavně se Johne připrav na to, že pokud to, co jsi vymyslel, je zajímavý doplněk, tak … víš co, viď :) brzo to budou prodávat i ostatním .. jinak s tou zakázkovou výrobou ani logem na výrobem tam není problém, mnoho z nich to i inzeruje jako samozřejmost .. realita bude asi různá podle serióznosti a schopností konkrétniho výrobce

  • 17 John // Aug 2, 2008 at 10:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    Logo ti daji na kazdy vyrobek bez problemu.

  • 18 Ivo // Aug 2, 2008 at 10:32 am  Add karma Subtract karma  +0

    Nezapomeňte ovšem, že vietnamci nežijí jen z prodejů ve stánkách. Funguje u nich i docela silná mafie, která vydělává spoustu peněz na drogách a podobným svinstvu.

    Čína - to už není spící tygr, už brzo bude na ní závislá půlka světa včetně Ameriky.

  • 19 John // Aug 2, 2008 at 10:37 am  Add karma Subtract karma  +0

    Jo premyslim, jak brzy budeme mluvit o Americe jako o byvalem imperiu… tak jak treba o Velke Britanii v 18. stoleti kdy to byla velmoc… A soucasna hlavni velmoc bude Cina, Indie…

  • 20 Cappy // Aug 2, 2008 at 11:54 am  Add karma Subtract karma  +0

    Je srandovní, jak Vám (nám) to pomalu dochází.

    Nikdy nemluvte o Číně, jako o “Číně”. Ale vždycky jako o “Komunistické Číně”. Pak se Vám možná v těch makovicích rozsvítí.

  • 21 iSkrblik // Aug 2, 2008 at 12:10 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Vietnamci uz neprodavaji na trznicich, jsou v kamennych obchodech ktere vsak vlastni!

    Vietnamci uz neprodavaji ani v tech kamennych obchodech,… zamestnavaji si na to cechy!

    Ve vietnamskych obchodech se ten “levny” textil prodava za normalni drahe ceny, nebot jiz nema konkurenci.

    Vietnamsky textil jiz berou ve velkem i ceske obchody, aby meli co prodavat.

    Na stancich budou casem zacinat cesi, snazici se prodat kvalitni ceske veci,…. az nam vsem jednou bude zalezet na zdravi!

  • 22 filip glasa // Aug 2, 2008 at 11:33 pm  Add karma Subtract karma  +0

    zaujímavý link, ako to chidí s bicyklami v Číne:
    http://blogy.etrend.sk/made-in-china/dvojkolesovy-biznis-v-cine/140284.html

  • 23 Cechoamerican // Aug 2, 2008 at 11:53 pm  Add karma Subtract karma  +0

    To ze ti v Cine vyrobi cokoliv je samozrejmosti tak jako vsude jinde na svete :-) Otazkou je vzdy jen cena a minimalni mnozstvi. Z Ciny vozime do US nekolik stovek kontejneru spotrebniho zbozi rocne a prakticky vse jsou vyrobky podle nasich navrhu, s nasim designem, “generic “vyrobky jsou kvuli zvysujicim se narokum koncovych zakazniku a konkurenci v ramci maloobchodu prakticky neprodejne. A pokud udelaji v Cine chybu, neni nic lehciho nez jim to oznamit s vyuctovanim nakladu za prelabelovani, prebaleni apod. a odecist jim to z final paymentu. Pokud mame shipment, ktery vyzaduje presne definovanou kvalitu, barvy, zpousob baleni, tak je bezne do Ciny letet. Btw Alibaba je to nejhorsi na vyhledavani potencialnich zdroju, ale pripoustim, ze pro start-up firmy asi dostacujici.

    Cappy: Zapomen na komunismus v Cine, alespon co se tyce businessu, je to tvrdej kapitalismus.

  • 24 Jakub Suchy // Aug 3, 2008 at 4:35 am  Add karma Subtract karma  +1

    vam vsem xenofobum bych rad vzkazal, ze vietnamci tady sice prodavaji fake zobzi, ale to jiz vetsinou v kamennych obchodech, za ktery NEKOMU plati najem nebo STATU dan z nemovitosti. Benzin spotrebovavaji stejny a plati za nej SPOTREBNI DAN. Auta nemaji nacerno, plati SILNICNI DAN.
    Neco musi jit, pit, na necem spat a necim se prikryvat. Musi se koukat na televizi, poslouchat radio. Takze plati DPH.
    Pak se pridaji ti, co maji regulerni podnikani (sit supermarketu), ti plati zdravotni pojisteni, socialni, dan z prijmu, ze zisku.
    Jejich deti tu chodi do skoly a casto umi cesky lepe nez vy. Ty deti pak uz ale vetsinou nemaji stanky. Vystuduji vysokou skolu a zapoji se do ekonomiky jako vsichni ostatni (a narozdil od vas MFA webaru).

    Ze nejste samotni a ze jste ubozi ukazala treba moderatorka v express radiu (nedavno jsem to slsel), nekdo to popsal tady:

    http://www.nazorne.cz/clanky/expres-radio-s-paradni-ostudou

    Nazdar.

  • 25 Lws // Aug 3, 2008 at 6:07 am  Add karma Subtract karma  +0

    Pokud se vlovek boji, ze nebude mit vyrobu pod kontrolou, muze si najmout firmu, ktera na to dohledne. Vim, ze jsem uz na nejake stranky ceske firmy fungujici v cine ohledne zajisteni vyroby natrefil..

  • 26 Cechoamerican // Aug 3, 2008 at 8:41 am  Add karma Subtract karma  +0

    Lws: zajisteni vyroby pres firmu, ktera sidli v zemi do ktere vyrobky importuji je nestastne reseni. Nejenze to o dost zdrzuje proces, ale navic nemam tu spravnou kontrolu nad vyrobou jakou bych mel pri primem kontaktu s vyrobcem, muze dojit ke spatnemu vysvetleni informaci atd. Resenim je spolehlivy sourcing agent primo v Cine. Ovsem takoveho najit aby nepracoval zaroven pro konkurenci, pripadne nedohazoval zakazky jen fabrice ovladane nejakym pribuznym je nyni skoro nemozne a ma to take svoje rizika.

  • 27 Lws // Aug 3, 2008 at 10:26 am  Add karma Subtract karma  +0

    Cechoamerican: Jestli-že si člověk výrobu zajistí sám nebo přes člověka najatého třeba u nás a poslaného do Číny s úkolem ať vše zajistí, tak to je ideální řešení.
    Když, ale takové možnosti nemáte, můžete využít možnost zprostředkovatelské firmy. Souhlasím s delším procesem a zajištěním takové výroby, ale firma která takové služby provozuje a sídlí v Číně se dá využít např. na zajištění výběru výrobců, ze kterých si potom zvolíte toho, kterého sám kontaktujete. Dále firmu můžete využít na logistiku. Pokud v takovém případě vše dopadne dobře, nebál bych se zprostředkovatelskou firmu více angažovat.

  • 28 Jaromír Adámek // Aug 4, 2008 at 3:28 am  Add karma Subtract karma  +0

    Vietnamci prodávají nekvalitní zboží (boty se propadají, švy párají…), navíc kopírují značky, takže u nich nekupuji.

    Ale jejich pracovitost je opravdu úžasná v tom je obdivuji.

    Je opravdu inspirující, jak se například číňané snaží získat větší zakázku za každou cenu, je vidět ten “hlad” po práci :). Naprosto jiný přístup, než v ČR…

  • 29 Cayman // Aug 4, 2008 at 6:19 am  Add karma Subtract karma  +0

    U těch číňanů je ještě “skvělé”, jak nedodržují žádné normy a standardy, jak zaměstnávají děti a výrobky jsou většinou zdravotně závadné. Netýká se to jen hraček, které se po kontrole musí zakázat v Evropě nebo v USA, když pár zákazníků umře, týká se to i potravin, které obsahují chemikálie, kdy na Webu je plno odstrašujících příkladů z celého světa - ryby ze zálivu plného chemikálií, hračky Mattel,…

    Kdo chce, tak tohle podporuje ;-)

  • 30 John // Aug 4, 2008 at 12:14 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Je to ale tezke nepodporovat.. podivej se na temer jakekoliv obleceni, boty, elektroniku, pocitace… kde to je vyrobeno

  • 31 anonym // Aug 5, 2008 at 12:50 am  Add karma Subtract karma  +0

    2Jakub Suchy:
    Za xenofoba se nepovažuji. Musím uznat, že v něčem máte pravdu. Včera jsem POPRVÉ zažil, že vietnamský obchod mi vydal ke zboží automaticky paragon a na něm vyčíslenu DPH. Stalo se to v Sušici na náměstí. V obchodě byly “české” prodavačky, jeden Vietnamec se procházel mezi regály a na dokladu bylo nějaké vietnamské jméno.

    Takže ano, někteří z nich se adaptují a stanou se normálními podnikateli. Proti nim existuje jediný argument, a sice: Proč jim zdarma přenechat část národního bohatství.

    Vedle nich je ale drtivá většina vietnamských prodejců, kteří jak na stáncích, tak v kamenných obchodech prodávají bez dokladů, bez DPH a tedy evidentně neplatí ani plné daně z příjmů. A pro ně neexistuje žádný argument, proč je sem tahat. Při prvním přestupku (nikoliv trestném činu, stačilo by nevydat paragon na vyžádání nebo nesrovnalost ve daních či zboží), měl dostat razítko nežádoucí osoby. A ten, kdo ho sem pozval, aby pro něj půl roku makal levně ve fabrice, měl zaplatit plné náklady na jeho deportaci.

    A upřímně, že někdo z nich porušuje trademarky, je mi úplně ukradené. Úplně mě rozčilují zprávy, jak česká výkonná moc plýtvá prostředky na v podstatě soukromý spor dvou obchodníků (což je plně řešitelné obchodním soudem), místo aby se starala o odvody daní.

    Stejně tak mi nevadí čínské zboží. Prostě chápu, že Čína je příkladem úspěšného totalitního kapitalismu (že si režim říká komunistický je asi stejně vypovídající jako název Hnutí z Venuše) a pravděpodobně má již dnes největší výkon ekonomiky. Kouzlení s HDP, kdy Číňan vyrobí tričko s náklady 5,-Kč, prodá za 10,- a v ČR ho nějaká značka prodá za 400,-, zajišťuje Číně nárůst HDP o 10,- a ČR o 400,-. Ale asi všichni víme, kdo z nás má ekonomiku zcela umělou.

  • 32 Jan Pokorny // Aug 5, 2008 at 2:05 pm  Add karma Subtract karma  +0

    Mozna nekomu z Vas pomuze cd-rom s china premium suppliers jako zdroj kontaktu a moznosti pri volbe co dovazet a odkud.

    http://www.chinatour.com/shop/china.suppliers.htm

    Jinak diky Johne za inspirativni blog, business uz rozjizdime ;)

  • 33 Honza // Aug 12, 2008 at 3:24 pm  Add karma Subtract karma  +0

    co sis to nechal vyrobit?

Napis komentar