Cas od casu mam sanci osobne potkat lidi, kteri dosahli velkeho uspechu. Absolvuji treba nejakou veceri a mam sanci stravit par hodin s takovym clovekem a dozvedet se vice detailu z jejich zivota.
Dneska jsem absolvoval veceri s clovekem co byl CFO (Chief Financial Officer) v nekolika top americkych firmach. Rikal s usmevem, ze jeho kvalifikace spociva v tom, ze umi pocitat do deseti a trosku logicky premyslet. Ted je treba v board of directors technologicke firmy co ma obrat 5 miliard dolaru.
Je to hodne inspirujici. A vetsinou to skonci u stejne veci. Kdyz ma clovek motivaci a skutecne chce tak dosahne temer jakehokoliv uspechu. Neni to vubec jednoduche. Je to hodne prace. Ale jde to. Tohle z tech lidi vzdy citim. A samotneho me to motivuje.
Nejde o tom o necem jen mluvit. Neni to o tom hledat duvody proc neco nejde. Clovek se nesmi vzdat a hledat cesty dokud nenajde tu spravnou, ktera ho privede k cili.
Popularity: 26%

25 responses so far ↓
1 Petr S. // Aug 4, 2008 at 9:57 pm
+0
Souhlas. Sám jsem podobný případ - když mi bylo -náct, tak jsem moc chtěl hrát v kapele a chtěl jsem hrát dobře (ne to je nějak šmrdlat). Denně jsem cvičil a za těch 7 let, co jsem se tomu fakt věnoval, jsem to do rukou i uší dostal, i když můj hudebních sluch byl zpočátku spíš hluch
Je to o tom, že když něco moc chceš a obětuješ tomu část sebe, tak to dosáhneš.
2 Jaromír Adámek // Aug 5, 2008 at 2:09 am
+0
Motivace je fajn, taky občas přes ICQ pokecám s lidmi, kteří jsou o notný kus dál, než já. Člověku to ukáže vždy nové hranice, že žádný problém není příliš velký a v neposlední řadě jde o tu perfektní motivaci :), o které píšeš, ta je myslím nejdůležitější, aby se člověku vůbec chtělo dělat.
3 BigLebowski // Aug 5, 2008 at 2:11 am
+0
Smůla je jen to, že někdy ti takové věci dojdou pozdě…
Ale zase, pokud se z toho poučíš… Příště to uděláš lépe…
Kdysi jsem hrál hokej, ale na tréninky atd jsem kašlal, do dneška toho lituju a snažím se jít do ostatních věcí naplno.
4 Vembl // Aug 5, 2008 at 2:41 am
+0
Souhlasím. V životě to dost často bývá tak, že z 10 projektů vyjde jen jeden. Člověk se ale nesmí vzdát, protože jinak nikdy ničeho nedosáhne.
5 Kubiz // Aug 5, 2008 at 3:18 am
+0
Určitě souhlas. Hodně podle mě záleží ale na “typu” motivace. Pokud mě budou motivovat “jen” prachy, daleko asi nedojdu. Možná ano, ale jsou tady rizika. Pokud mě ale bude motivovat například radost lidí se mnou spolupracujících a třeba jejich kladný vztah k práci i ke mě, pak to určitě bude mít dopad na mnoho okolností (člověk se bude těšit do firmy) a tvoří to také kus stability. Pak už za dalších okolností přichází i “prachy”
6 Ssargr // Aug 5, 2008 at 9:35 am
+0
Mě třeba taky hodně motivuje, když si občas přečtu životopis někoho kdo dosáhl velkého úspěchu…….často tam totiž zjistím že se takový člověk vypracoval od úplné nuly (a mnohdy tito lidé měli ještě horší startovní pozici než kdokoliv z nás)……..
7 akcionar // Aug 5, 2008 at 1:07 pm
+0
Skvělý článek. Ten poslední odstavec je snad nejlepší.
Mám pocit, že jsem poslední měsíce cestu k cíli přestal hledat. Děkuji za motivaci.
Kdy konečně napadne nějakého šikovného televizního reportéra z ČR vyrazit do USA za Johnem? Možná by se našlo spoutu kupců i na DVD s životním příběhem úspěšného podnikatele
8 Honza Hýsek // Aug 5, 2008 at 2:10 pm
+0
Tak nějak to je.
Každopádně alespoň nějaký minimální základ v IQ a EQ to chce. Vše ostatní už by mělo jíti díky motivaci, sebevědomí a dřině…
9 Jarek // Aug 6, 2008 at 12:02 am
+0
Spíš bych souhlasil s druhou částí výroku - úspěch je hlavně práce a to poctivá, vytrvalá a tvrdá.
“Bez práce nejsou koláče”
Ostatní věci - jako motivace, cíl, snaha, sebevědomí, odvaha, dobrý nápad - jsou jen berličky, či titulky pro knihy = jak být úspěšný, atd..
10 BigLebowski // Aug 6, 2008 at 2:10 am
+0
Honza Hýsek: Myslím, že v podnikání záleží na IQ úplně minimálně…
11 Cayman // Aug 6, 2008 at 9:07 am
+0
Pěkně napsané a plně souhlasím. Každý úspěch je založen jen na dobré motivaci dle pravidla, že “všechno jde, stačí chtít a umět”. Také setkání s úspěšnými lidmi je vždy motivující, ale dodal bych, že to nemusí být mnohdy nějak bohatí lidé, neboť pro každého nejsou motivací jen peníze.
Můžou to být “jen” tvůrčí lidé, kteří něco vymýšlejí a něco je velmi zajímá, jen třeba nemají podnikatelského ducha své nápady dobře prodat. Nebo své nápady umí dobře prodat, ale peněz si moc neváží.
To jim ale nebrání jít za svým snem a jejich úspěchy jsou o něčem jiném, což také motivuje a možná i mnohem více, jak nějaký CFO, kdy sorry, ale mnozí z nich opravdu nic jiného jak počítat do deseti ani neumí a to je, kromě AJ, jejich jediná kvalifikace v mnoha nadnárodních firmách. Nic proti tvému známému, ten je jistě výjimka
12 John // Aug 6, 2008 at 9:08 am
+0
Bez motivace nikdo nedokaze tvrde pracovat. Kdyz se proste nechce tak se nechce.
13 Cayman // Aug 6, 2008 at 9:13 am
+0
2BigLebowski: S tím, co píšeš, že “v podnikání záleží na IQ úplně minimálně…” musím souhlasit. ALE platí to jen v případě, že tvé podnikání je zaměřeno na lidi s nižším IQ, tj. je zaměřeno na hlouposti zákazníků, kteří budou kupovat nějaké hloupé služby ve své IQ hladině
Proč nejprodávanější tisk v ČR je bulvár? Blbost a na IQ nezáleží, příp. by se dalo říci, že IQ tykve redaktorů Blesku odpovídá IQ čtenářů, tj. zákazníků.
No a podobné příklady jsou najít ve všech “úspěšných” podnikatelských oborech, že?
14 John // Aug 6, 2008 at 9:45 am
+0
Podle ceho ale Caymane posuzujes uspech? Ty penize k tomu proste patri. Nedovedu si predstavit nekoho kdo je strasne uspesny a zaroven je treba zebrak, ktery nema ani na jidlo. To prece takto vubec nejde.
Ja nevim jestli tohle je pozustatek z komunismu, jakoze penize = neco strasne spatneho. Penize jsou jen prostredek. Neni to zadna modla. Ale v jakemkoliv oboru kdyz ses uspesny tak mas v rukach vice prostredku, ktere ti pomuzou zit zivot jak chces.
15 John // Aug 6, 2008 at 9:47 am
+0
Je uplne jedno na koho je podnikani zamereno. Jestli na lidi s vyssim IQ nebo nizsim. To je proste nemysl. Dokud podnikani pomaha obohacovat zakazniky a ti jsou spokojeni (treba tim, ze muzou nakupovat levneji nebo ten produkt jim pomuze dosahnout toho ceho chteji) .. tak jsou vsichni spokojeni. A podnikatel vydela penize = je uspesny.
16 max // Aug 6, 2008 at 1:26 pm
+0
Nevim jestli je uspech to nacpat si do kapes co nejvic dolaru.Ja si myslim ze uspech,nebo uspesny zivot je treba hledat uplne nekde jinde.
17 Cayman // Aug 6, 2008 at 2:00 pm
+0
Sorry, Johne, ale “úspěch” nerovná se peníze. Ať si pod tím každý představuje, co chce, tak peníze jsou jen takovou doplňující příjemnou nadstavbou.
A podle čeho posuzuji úspěch? To je velmi filozofická otázka a souvisí to asi s pohledem na svět a hodnotami každého jednotlivce.
Dosáhl opravdového “úspěchu” nějaký milionář, který kašlal na rodinu a vše dělal jen, aby dosáhl nějakého zisku, kdy z dětí jsou rozmazlení frackové nebo fetují, žena rozhazuje peníze, chlastá a chce se s ním rozvést?
Nebo je “úspěšný” ten, kdo řádně a příkladně vychoval své děti a nemá žádné dluhy? Není sice milionář, ale rodina i okolí si ho váží, je spokojený, nikomu nezávidí a finance mu stačí na život?
Je “úspěšný” umělec, který vystavuje své sochy po celém světě, jedna jeho socha stojí v Bruselu před Radou Evropy a přitom takový “úspěšný” člověk nemá ani na pivo?
18 Cayman // Aug 6, 2008 at 2:04 pm
+0
Ještě k tomu poslednímu komentáři o IQ:
Podnikání, které “pomaha obohacovat zakazniky a ti jsou spokojeni”, tak je sice možná úspěšné, ale vždy hraje roli ještě nějaká úroveň, morálka, či přidaná hodnota. “Obohacovat” zákazníky přece nějakým způsobem umí i distribuce drog, vymyšlené články v bulváru, ukradený software a plno dalších věcí.
NEJDE tedy jen tak lehce všechno hodit za hlavu a dávat podnikání jen takové jednoduché hodnotící kritéria, že stačí něco prodávat levně, pořádně vydělat a všichni jsou spokojení.
Jestli je podnikatel “úspěšný”, tak vydělá pořádné peníze, to plně SOUHLASÍM, ale jestli je člověk “úspěšný” v životě, tak to už s penězi nijak nesouvisí
19 Jan H // Aug 6, 2008 at 4:04 pm
+0
Docela zajímavá diskuze.
S tím IQ jsem to myslel takto. Je potřeba mít alespoň určitý základ. Rozumějte, pokud mám IQ 65, tak budu asi těžko získávat zakázku na sofistikované poradenské služby pro právníky či třeba lékaře.
Beru ta jako určitý předpoklad, společně s jistým minimálním EQ.
Toť vše.
O důležitosti těch ostatních zde uvedených vlastností snad ani nelze pochybovat!
Honza H.
20 John // Aug 6, 2008 at 4:07 pm
+0
Uspech ve vychove deti. Uspech v manzelstvi.. To se fakt neda merit penezmi. Ale o tomto jsem fakt nepsal. Uspech v podnikani se merit penezmi da. Uspesnejsi firma vydela vice penez. Mene uspesna treba zkrachuje. Nemuzeme prece rict, ze super uspesna firma delala vse tak dobre, ze nevydelala vubec zadne penize a zkrachovala. Pak to neni uspesna firma.
Nekdo muze udelat dokonaly vyrobek (treba auto), ale bude tak drahe, ze se neproda. Pak to nebude uspech. Nekdo udela levne auto (ty nad nim budes ohrnovat nos), ale firma bude super uspesna, protoze zakaznici ji utrhaji ruce (a firma vydela hodne penez).
21 Cechoamerican // Aug 6, 2008 at 9:08 pm
+0
Pekne filozofovani:-) Osobni uspech si tak maximalne muze ohodnotit kazdy sam, protoze ty nikdy neznas pozadi a nemuzes tak objektivne zhodnotit kdo je a kdo neni uspesny. Uspech v podnikani lze “zvenci” ohodnotit, protoze asi opravdu jedinym meritkem jsou penize, at uz se jedna o profit, hodnotu firmy apod.. Nicmene v dnesni dobe se i tohle tezce hodnoti. No nebyl napriklad Enron uspesna firma?
Navic rada uspesnych lidi nejdrive i nekolikrat zkrachovala, nez dosahla uspechu. Tady v Americe to neni povazovano za neuspech, ale v ceskem prostredi nevim, jestli nekdo kdo jednou zbankrotuje muze byt jeste nekdy povazovan za uspesneho. Uz jen z toho duvodu jak ceska zavistiva povaha preje neuspechu kohokoliv.
22 John // Aug 6, 2008 at 9:35 pm
+0
Jo jo…. osobni uspech je subjektivni. To co se nekomu muze stat uspesne se jinemu nebude libit. Proto nema smysl odsuzovat urcite zivotni styly nebo naopak vnucovat svuj styl na zivoty jinych lidi.
23 BigLebowski // Aug 7, 2008 at 3:38 am
+0
Přesně tak, někomu přijde jako úspěch řezat si žíly a brečet…
Někdy mě to ulpívání na IQ docela štve. Odrazuje to pak ostatní lidi, jež nemají takové sebevědomí nebo víru v sebe. Oni jen řeknou… No ale ty seš chytrej… Tebe se to dělá v pohodě… ale co já?
Cechoamerican: Enron byla velice úspěšná firma, dokud jí na vše nepřišli
24 John // Aug 7, 2008 at 12:23 pm
+0
Taky se rika .. “street smart” nebo “book smart”… oboji je chytrost uplne o necem jinem…
25 Honza // Aug 12, 2008 at 3:14 pm
+0
Nejlepší je potkávat jenom takové lidi a ještě úspěšnější to je potom ta správná motivace
Napis komentar