Prisel mi tento email jestli nemam zajem investovat. Odpovedel jsem, ze o tento typ investice zajem nemam, ale ze muzu zverejnit email, kdyby se nasel nekdo jiny kdo ma neco podobneho zajem. Takze co myslite? Odmitl jsem sanci vydelat miliony dolaru?:-)
ZdravÃm Ťa John,
veľmi ma oslovil Tvoj blog http://www.podnikanivusa.com a páÄ?i sa mi. Už dávnejÅ¡ie som naň totiž natrafil, ale nevenoval som mu pozornosÅ¥, až kým som neobjavil Ä?aro komoditného obchodovania. KeÄ?že žijeÅ¡ v USA a veľké známe burzy sú v USA, urÄ?ite máš iné a lepÅ¡ie myslenie o investovanà ako u nás v Európe a hlavne tej strednej. Nebudem chodiÅ¥ dlho okolo horúcej kaÅ¡e, preto prejdem rovno k veci.
Komoditnému obchodovaniu sa venujem už rok v rámci backtestingu (asi 1 000 testovacÃch investÃciÃ) a vylepÅ¡ovania svojej obchodnej stratégie. ZaÄ?Ãnal som so Å¡tartovacÃm (imaginárnym a záporným) kapitálom -5 000 USD a teraz mám na úÄ?te 4 000 USD v priebehu 20 obchodov. Zo zaÄ?iatku som bol ale neúspeÅ¡ný, nakoľko som zo 60tich obchodov (ktoré som robil v rade a vyvÃjal stratégiu) stratil v priemere v každom z nich.
Mnou pred pár mesiacmi vymyslený/vyvinutý obchodný systém mi prináša v backtestoch priaznivé výsledky: http://sietook.org/trading/
Každé podnikanie potrebuje úvodný kapitál. I komoditné obchodovanie. Chcel by som Ti navrhnúť a požiadaÅ¥ Ťa o jednu vec. KeÄ?že si otvorený zaujÃmavým myÅ¡lienkam a nápadom, tu je ten môj:
Pre úspech v komoditnom obchodovanà by som Ťa rád požiadal o peniaze. Možno sa Ti to zdá uletené, niekoho žiadaÅ¥ o peniaze, ale ja to robÃm, lebo sa nebojÃm toho, že by si ma odmietol. Úvodným ideálnym kapitálom (ktorý chcem naÅ¡etriÅ¥ a potom sa do toho naplno vrhnúť) je 10 000 USD, ale keÄ? to bude aj 1 000 USD, budem veľmi vÄ?aÄ?ný a ostatné si už naÅ¡etrÃm sám. Ako odmenu, za celý Å¡tartovacà kapitál, Ti dám 10% z toho, Ä?o zarobÃm z komoditného obchodovania za jeden rok, a každý rok do konca života. Ide len o to, aby tie peniaze neboli tlaÄ?ené do ziskovoti nasilu. Mali by to byÅ¥ peniaze, ktoré si môžeÅ¡ dovoliÅ¥ stratiÅ¥, pokiaľ by niÄ? nevyÅ¡lo. Chcem to robiÅ¥ naplno, preto sa malých strát nebojÃm.
EÅ¡te jedna dôležitá vec: pri kompletnej neúspeÅ¡nosti sa niÄ? nedeje a tento kapitál bude zabudnutý a medzi nami neostanú žiadne sváry
.
ÄŽalÅ¡ia vec: svoje slovo držÃm za každých okolnostÃ.
ÄŽakujem,
pekný deň,
Peter Druska
Popularity: 13% [?]


44 responses so far ↓
1 Kulda // Aug 15, 2008 at 5:56 pm
+1
PÄ›kná myÅ¡lenka…
Johne nemáš bokem 50 000 ,- chci založit eshop potÅ™ebuju pujÄ?it… (a to je fakt ne vtip)
Z Johna se pomalu stává charita koukám … Jinak zpÄ›t k tématu, komodity jsou docela složité a chce to pořádnÄ› prostudovat neni to jen tak vzit prachy a pustit se do toho to jsou potom ztráty jasné. Nejlepšà je si cviÄ?it znalosti na DEMÃÄ?kách a potom zkusit real… ObÄ?as o tom pÅ™emýšlÃm že bych to zkusil ale bohužel nemam 200K abych je jen tak vyhodil kdyby se neco pokazilo.
2 John // Aug 15, 2008 at 6:11 pm
+2
A strategie co ti funguje jedno obdobi ti nemusi fungovat jine obdobi. Vse se porad meni…
3 Vembl // Aug 15, 2008 at 7:33 pm
+25
Podle mÄ› jsi odmÃtl Å¡anci pÅ™ijÃt o 10 000 USD.
4 JP // Aug 15, 2008 at 7:57 pm
+17
Autor by mÄ›l myÅ¡lenku na cizà penÃze ve vlastnÃm zájmu opustit, naÅ¡etÅ™it vlastnÃch 10k USD (dnes to nenà zase tolik penÄ›z, když to Ä?lovÄ›k myslà vážnÄ›), poté ztratit vlastnÃch 10k USD a dát si Ä?as na rozmyÅ¡lenou, jestli se opravdu rozhodl uspÄ›t za každou cenu. Statistické Å¡ance na úspÄ›ch jistÄ› dobÅ™e zná a je naivnà myslet si, že zrovna “mÄ› se to netýká”.
VÄ›nuji se komoditám pÅ™es 5 let (pÅ™iÄ?emž se rozhodnÄ› necÃtÃm jako “odbornÃk”) a nedovolil bych si obchodovat za cizà penÃze. Takhle to prostÄ› nefunguje. Základnà princip tradingu (a podnikánà vůbec) je zodpovÄ›dnost, která prostÄ› u cizÃch penÄ›z nikdy nebude zdaleka taková, jako u vlastnÃch.
Co se týÄ?e systémů, John to pÅ™esnÄ› vystihl – ve futures nic nefunguje vÄ›Ä?nÄ›. Dokazujà to i “celebrity” tradingu, které si vÄ›tÅ¡inou nÄ›jaký Ä?as užÃvajà slávy a pak se po nich slehne zem.
Backtesting a papÃr ti dá nÄ›jakou pÅ™edstavu o konkrétnÃm systému (zvlášť pokud to “funguje” na vÃce trzÃch), ale vůbec nic nezaruÄ?uje, zvláštÄ› pro naprostého nováÄ?ka, který jeÅ¡tÄ› neudÄ›lal ani jeden reálný obchod a netuÅ¡Ã, jak obrovský je rozdÃl mezi realitou a papÃrem. Ne, ani z diskuzà na financnik.cz (který mi je nesympatický pÅ™edevÅ¡Ãm vytvářenÃm naprosto lichých pÅ™edstav o obchodovánÃ) to Ä?lovÄ›k nevyÄ?te, musà se to zažÃt.
5 JP // Aug 15, 2008 at 8:20 pm
+13
JeÅ¡tÄ› bych dodal – na financnikovi se nejspÃÅ¡ doÄ?teÅ¡ pÅ™esný opak, ale 10.000 USD je pro zaÄ?átek zbyteÄ?nÄ› moc. O prvnà úÄ?et s velmi vysokou pravdÄ›podobnostà pÅ™ijdeÅ¡ (já pÅ™iÅ¡el o 2), klidnÄ› bych si na to vsadil a Ä?Ãm bude menÅ¡Ã, tÃm to bude mÃň bolet. Poprvé jde hlavnÄ› o zkuÅ¡enost s live obchodovánÃm a vystÅ™ÃzlivÄ›nÃm z pocitu “za rok kupuju Porsche”. Nenà zase takový rozdÃl, jestli s nÃm stihneÅ¡ udÄ›lat 20, nebo 50 obchodů.
ZaÄ?ni co nejpomaleji, klidnÄ› jednÃm obchodem za 14 dnÃ, nebo ideálnÄ› nÄ›jakou hodnÄ› opatrnou opÄ?nà strategià (kde staÄ?à na dlouho i malý úÄ?et). Když zaÄ?neÅ¡ vydÄ›lávat, zaÄ?ni pomalu riskovat trochu vÃce.
Vrhnout se hned ze zaÄ?átku na intraday je téměř jistá, extrémnÄ› stresujÃcà sebevražda – dÃky takovému postupu existuje ta hromada žvástů o psychice v tradingu. Když rosteÅ¡ (resp. ztrácÃÅ¡:-)) pomalu, tak stres tak zásadnà problém nenÃ.
Zrovna tento blog je podle mÄ› skvÄ›lá inspirace, sleduj Johnův “obchodnà model” – se vÅ¡Ãm zaÄ?Ãná opatrnÄ›, s minimálnÃmi náklady a nechá business samovolnÄ› růst. Když se to nepovede, tak to tolik nevadÃ, vyjde nÄ›co jiného. NezaÄ?Ãná tak, že do nÄ›Ä?eho hned na zaÄ?átku nacpe 1.000.000 USD aniž by vůbec vÄ›dÄ›l, jestli to bude fungovat… DÄ›lej to stejnÄ›, zaÄ?ni pomalu.
6 BigLebowski // Aug 15, 2008 at 9:02 pm
+5
Tak, jestli to byla Å¡patná volba ukáže jen Ä?as… TÅ™eba se z nÄ›ho stane Ä?eský Warren Buffett (ten taky nezaÄ?Ãnal jen se svými penÄ›zi!)…
Ale urÄ?itÄ› bych nedal svoje penÃze nÄ›komu, kdo mi jen poÅ¡le mail… Pokud bych si s nÃm dal schůzku, a zdál by se mi dobrej (a tÃm pádem bych mu ty penÃze chtÄ›l dát) požadoval bych to smluvnÄ›…
7 Peter // Aug 15, 2008 at 11:32 pm
+1
Fascinuju ma podobne “napady”… Ak si tak veri – bezucelovy spotrebny uver, vybavene za 10 minut a moze “obchodovat”…
8 Michello // Aug 16, 2008 at 2:11 am
+1
To na Slovensku nejsou banky, které dávájà půjÄ?ky?
Vůbec nechápu, jak si někdo může myslet, že mu někdo jen tak někdo pošle 10.000 USD na základě jednoho emailu.
9 swen // Aug 16, 2008 at 4:07 am
+4
venuji se obchodovani tri roky a za tu dobu jsem poznal jedno. Ze mezi live a backtestingem je nekolik svetelnych let rozdil.
Navic neni potreba zacinat s velkym kapitalem – staci 250 EUR na coz kazdy muze dosahnout. (http://www.activtrades.com/)
Jinymi slovy nekdo chce z Johna vytahnout penize a potom rici “sorry, nejak to nevyslo”
10 zadirr // Aug 16, 2008 at 5:15 am
+5
PÅ™ekvapuje mÄ›, že vás nikoho nezarážà ta “fantastická” nabÃdka – celých deset procent ze zisku
I kdyby Peter dokázal za rok udělat zisk 50%, tak John dostane krásných 5%, což mi za ultrarizikovou investici připadá jako plivnutà do ksichtu.
Ty vole, Petere, John je podnikatel a ne charita. Kdys napsal, že pojedete 50:50, tak by se to dalo chápat jako vážnÄ› mÃnÄ›ná sebevÄ›domá nabÃdka. TÄ›ch 90:10 znà jako Å¡patnej vtip.
11 JP // Aug 16, 2008 at 6:14 am
+2
zadirr: PomÃjÃÅ¡ fakt, že zisk 50% p.a. je pro zaÄ?ÃnajÃcÃcho spekulanta opovrženÃhodná vÄ›c. On poÄ?Ãtá spÃÅ¡ s 1000 a vÃce %, než ho trh posadà zpátky na zem:-).
Banky chtějà většinou spotřebnà úvěr splatit i když se to nepovede, takže tudy cesta nevede:-)
Jinak tÄ›ch 50.000 na e-shop, jak tady nÄ›kdo psal – na co tolik penÄ›z? Já teÄ? asi mÄ›sÃc taky zaÄ?Ãnám se shopem a poÄ?áteÄ?nà náklady byly kromÄ› mého Ä?asu asi 5.000 CZK… jen to chce zaÄ?Ãnat pomalu:-)
12 Peter Druska // Aug 16, 2008 at 8:46 am
--6
V prvom rade chcem poÄ?akovaÅ¥ Johnovi za uverejnenie e-mailu. ÄŒakal som komentáre podobného typu, a ani sa vám nedivÃm. Tiež by mi to bolo podozrivé, keby mi priÅ¡iel taký e-mail od úplne neznámeho Ä?loveka.
Nerobà mi problém poslaÅ¥ taký e-mail komukoľvek a žiadaÅ¥ o finanÄ?nú podporu, verte mi
.
Mne nejde o pôžiÄ?ku, ale o peniaze, ktoré budú urÄ?ené len na tento typ Ä?innosti so vÅ¡etkým reálnym rizikom. Možno by som mal zaÄ?aÅ¥ žiadaÅ¥ 1€ od každého, koho si vyberiem a uvidÃme, Ä?i to bude maÅ¥ úspech
.
Každopádne Ä?akujem za niektoré inÅ¡piratÃvne prÃspevky pod týmto Ä?lánkom a spätnú väzbu. Pomáha mi to utvrdiÅ¥ sa, že cestou, ktorou idem, je správna, pretože je s prekážkami
.
13 Peter Druska // Aug 16, 2008 at 8:49 am
+0
@JP (komentár Ä?. 4): som rád, že si spomenul tie pomalé zaÄ?iatky. Tak to aj plánujem. Tá výška úÄ?tu je na to, aby som mal dostatoÄ?ný kapitál na rozbeh, a aby ma nezabilo niekoľko neoÄ?akávaných strát na zaÄ?iatku.
14 Fajtli // Aug 16, 2008 at 8:56 am
+0
Mna dorazil koniec…
EÅ¡te jedna dôležitá vec: pri kompletnej neúspeÅ¡nosti sa niÄ? nedeje a tento kapitál bude zabudnutý a medzi nami neostanú žiadne sváry
.
Tak toto je sila…Fakt sila…Nemam slov
15 Ssargr // Aug 16, 2008 at 9:43 am
--2
“Komoditnému obchodovaniu sa venujem už rok v rámci backtestingu (asi 1 000 testovacÃch investÃciÃ) a vylepÅ¡ovania svojej obchodnej stratégie.”
Když už tady nÄ›koho napadlo pÅ™irovnánà k Buffettovi, tak ten studiu burzy vÄ›noval rozhodnÄ› déle než jeden rok než zaÄ?al investovat cizà penÃze. NavÃc volil úplnÄ› jiný pÅ™Ãstup…….
“Úvodným ideálnym kapitálom (ktorý chcem naÅ¡etriÅ¥ a potom sa do toho naplno vrhnúť) je 10 000 USD, ale keÄ? to bude aj 1 000 USD, budem veľmi vÄ?aÄ?ný a ostatné si už naÅ¡etrÃm sám.”
Řekl bych, že toto jen podporuje swenovu teorii: “Jinymi slovy nekdo chce z Johna vytahnout penize a potom rici “sorry, nejak to nevyslo”.
16 BigLebowski // Aug 16, 2008 at 9:51 am
+3
Ssargr: Já ho pÅ™irovnával k Buffettovi jen z toho důvodu, že jsem vÄ›dÄ›l, že každý bude Å™Ãkat aÅ¥ investuje vlastnà penÃze…
A právÄ› Buffett je asi nejlepšà pÅ™Ãklad Ä?lovÄ›ka, jež zaÄ?al investovat s penÄ›zi jiiných lidÃ…
KaždopádnÄ› Buffett nepsal maily, ale pÅ™esvÄ›dÄ?oval je osobnÄ› a asi musel být hodsnÄ› pÅ™esvÄ›dÄ?ivý…
17 Peter Druska // Aug 16, 2008 at 10:45 am
+8
Možno to nebol ideálny spôsob, ani metóda, ale rozhodne som niÄ? tým nestratil
. Treba sa na to pozeraÅ¥ pozitÃvne a podnietili ste ma k tomu, aby som zaÄ?al uvažovaÅ¥ o osobných stretnutiach s potencionálnymi záujemcami
.
18 Nosi // Aug 16, 2008 at 11:11 am
+5
10000 usd ti pujci banka.
1000 usd ti vydelaji dva mesice nejake podradne brigady.
Prijit k penezum takhle snadno, tedy darem, v tobe nikdy nerozpouta tu nutnost dostat je zpet/vydelat/neprodelat. Nebude 100% motivace.
K smichu…
19 rarasek // Aug 16, 2008 at 1:11 pm
--2
Tady můžu jen souhlasit s většinou.
Vůbec burza je dost nevyspitatelny jev. Jsou tu lidi, kteřà se jà vÄ›nujà řadu let, dali ji svůj život, studujà ji na vÄ›decké bázi – tÄ›m po x letech výsledků uvěřÃm, že jim nÄ›co spolehlivÄ› funguje.
NováÄ?ek, který teprve rok testuje, to nebude nijak stabilnà systém co bude mÃt.
NavÃc je tu jeÅ¡tÄ› jeden faktor. Hrát o fiktivnà penÃze, nebo hrát o skuteÄ?nÄ›, v tom je obrovský, ale opravdu obrovský psychologický rozdÃl. ZaÄ?nete poruÅ¡ovat svoji strategii, nedržet se svého plánu a to buÄ?, že vám to jde a zaÄ?nete být chamtivà a nebo že vám to nejde a budete chtÃt dostat své penÃze aspoň zpÄ›t. Obojà vede do pekel.
Takže vysoce riziková investice v tomto pÅ™ÃpadÄ›, Å™ek bych dokonce na 99,99% ztracené penÃze.
20 Looky // Aug 16, 2008 at 2:47 pm
+3
Nepujcite mi nekdo 10.000,- $ na online poker? S kamaradama mi to jde. Hrajeme uz rok o desetniky a dlouhodobe jsem v plusu (z uvodnich 5,- Kc mam ted 6.50,-Kc, coz je zuroceni 30% p.a. – to je mnohem vic nez by Vam penize vydelaly v bance) .
Az budu vyhravat, tak Vam budu davat rocne ze zisku 10% az do konce sveho zivota. Kdybych Vase penize nahodou prohral, tak se nic nedeje, nebudu se na Vas zlobit.
Stacilo by mi i treba 1.000,- $, zbytek si uz nasetrim. Mozna se ptate, proc si nenasetrim 10.000,- $ kdyz muzu tech 9.000,- $. Ano, mohl bych, ale chci touto cestou dat sanci financne si prilepsit i Vam.
Mozna Vam takova zadost prijde divna, ale vim, ze sem chodi lide otevreni zajimavym myslenkam, kteri si takovou castku mohou dovolit postradat, a tak se nebojim, ze byste me odmitli.
Diky a pekny den…
21 Peter Druska // Aug 16, 2008 at 2:50 pm
--5
@Nosi, myslÃm si, že nie je vôbec ľahké takto prÃsÅ¥ k peniazom. Stále je na Ä?om pracovaÅ¥ a vôbec je to o schopnosti presviedÄ?aÅ¥, kde eÅ¡te stále mám Ä?o doháňaÅ¥.
Takže kto ma odsudzuje, neberiem mu to, je to jeho názor na vec. Pre mňa je to Ä?alšà krok k úspechu
.
Prajem vám veľa šťastia.
22 Peter // Aug 17, 2008 at 1:33 am
+3
Peter Druska – Nosi ma pravdu. Ak si pracujuci clovek, mas ucet v banke, povolene precerpanie mas pravdepodobne uz teraz (radovo tvoj mesacny prijem), dostat uver 200 tisic Sk tiez nie je pre zamestnaneho cloveka velky problem. Radovo do 2 rocnych platov sa da dostat aj bez zalozenia nehnutelnosti a spol.
Ak si veris, urob to. Ak nie, tvoj slovnik sa mi velmi zacina podobat na sfanatizovaneho financneho poradcu a to nie je dobre…
23 SkrblÃk // Aug 17, 2008 at 1:58 am
--1
dobre jsem se pobavil
)
24 Peter Druska // Aug 17, 2008 at 10:05 am
+0
@Peter, urobÃm úplne inú vec, ale to tu nebudem rozoberaÅ¥
. Prirovnávanie k fanatikom by som si radšej odpustil, nikto tu nechce narážať na osobnosť nikoho (ani ja nie).
Takže k téme sa už vyjadrovaÅ¥ nebudem, myslÃm si o tom svoje
. To, že väÄ?Å¡ina nesúhlasÃ, to je dobre, aspoň robÃm nieÄ?o, Ä?o nerobà väÄ?Å¡ina.
25 Peter // Aug 17, 2008 at 10:28 am
--2
Peter Druska – vacsina ludi ani neskace pod vlak a ma preto dovod:)
Vyskusaj si to na vlastnych peniazoch, a potom mozeme v debate pokracovat. Takto to bol aspon usmevny prispevok na vikend:)
26 Cechoamerican // Aug 17, 2008 at 11:05 am
--1
John, ze se timhle vubec zabyvas
27 Pavel // Aug 17, 2008 at 11:42 am
--5
Nedaruje mi nekdo 10.000,- $, zaÄ?inal jsem s požadaky na 1.000,- $, pak zkouÅ¡el 4.000,- $.
Důležitá věc: Pokud mi je nedaruješ nebudu se na Tebe zlobit
28 Andy // Aug 17, 2008 at 12:10 pm
--3
Myslel to vážně?
29 Dero // Aug 17, 2008 at 1:39 pm
+0
Myslel to vážně.
Peter je známý vtipálek a samozvaný odbornÃk. ZaÄ?Ãnal výukou HTML (které t. Ä?. pořádnÄ› neumÄ›l) a pokraÄ?uje komoditami.
Inu, hodnÄ› Å¡tÄ›stÃ.
30 Bochi // Aug 17, 2008 at 9:04 pm
+1
Do tohodle bych, Johne, rozhodnÄ› neÅ¡el. SouhlasÃm s vÄ›tÅ¡inou pÅ™edchozÃch pÅ™ÃspÄ›vků. HlavnÄ› výrokem, že i tisÃcovka bude staÄ?it, se pan Druska hodnÄ› odkopává (že je buÄ? nezkuÅ¡ený naivka nebo neÅ¡ikovný podvodnÃk). Když si myslÃ, že je schopen uÅ¡etÅ™it 9000, proÄ? ne už hned tÄ›ch celých 10000? Dalšà podezÅ™elou vÄ›cà je, že v pÅ™ÃpadÄ› jeho úspÄ›chu by to byla zase pro nÄ›j dost nevýhodný kÅ¡eft, pokud se výše podÃlu investora njak neodvÃjà od výše samotné investice, protože ta je jednorázová, kdežto podÃl slibuje pan Druska “doživotnÔ. Tady opÄ›t vidÃm dvÄ› možnosti – buÄ? je ekonomický naivka a nedouk a neuvÄ›domuje si tu neproporÄ?nost nabÃdky, nebo je podvodnÃÄ?ek a v pÅ™ÃpadÄ› úspÄ›chu by svojà živnost postavenou na cizà investici oficiálnÄ› zakonÄ?il a z usmolených penÄ›z zaÄ?al jinde, jakoby “za své”.
Kdepak, do todle bych se fakt nehrnul. Ale pokud to je svérázný vtip, pak dobrý.
31 Peter Druska // Aug 18, 2008 at 12:30 am
--2
Len sa do mňa niektorà púšťajte, ak je to vaÅ¡e životné krédo a ak vás to robà šťastnými, prosÃm, sem s tým
. Ja idem za svojim životným snom a cieľom.
NerobÃm niÄ? dokonale, ako niektorÃ. ChybÃm, Ä?o niektorà nerobia. Prekonávam prekážky a robÃm veci, Ä?o ma bavia, aj keÄ? nie tak dokonale, ako by niektorà z vás chceli. Otázka je, preÄ?o? OdpoveÄ? musÃte nájsÅ¥ sami v sebe
.
32 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 2:29 am
--1
Moje prvnà investice byla 3000 CZK a přišel jsem o 30 procent
.
ZaÄ?Ãnat jako zaÄ?áteÄ?nÃk s 10k USD a jÃt rovnou z paper tradingu na skuteÄ?né obchodovánà je Ä?irý nesmysl.
To jen ti naprostà profÃci Å™Ãkajà nÄ›co ve smyslu, nezaÄ?Ãnejte s 2 – 5k USD, protože na zaÄ?átku o nÄ› pÅ™Ãjdete, zaÄ?nÄ›te s 10k, pÅ™Ãjdete o 5k a pak se rozjedete. Problém je v tom, že Ä?lovÄ›k musà být na úplnÄ› jiné úrovni, než jsem já a nebo pisatel toho emailu, aby mohl tohle udÄ›lat.
Jsem právÄ› zaÄ?Ãnal od nuly (a jedu nÃzko), protože vÃm, že to neumÃm, že jsem ve ztrátÄ›, že se to uÄ?Ãm, tak nebudu riskovat zbyteÄ?nÄ›.
A navÃc jeÅ¡tÄ› cizà kapitál…
Ten Ä?lovÄ›k je až moc chytrý, on by vlastnÄ› chtÄ›l skoro “dar”, protože je jistota, že to ztratÃ. V investicÃch nikdo nikdy neÅ™Ãká, že nÄ›co je Å¡patnÄ›, protože John mu právÄ› mohl dát 10k USD a ten Ä?lovÄ›k mohl být právÄ› ten pravý, otázka je ale, jaká je pravdÄ›podobnost tohoto jevu, podle mÄ› tak 1:5000-10000
33 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 2:33 am
--3
A navÃc v komoditách je velká páka (ve Forexu jeÅ¡tÄ› vÄ›tÅ¡Ã). Se tam jede buÄ? to výjde a vydÄ›lám, nebo prodÄ›lám.
Já v akciÃch můžu mÃt po sobÄ› 10 Å¡patných obchodů a budu mÃt jeÅ¡tÄ› polovinu. V komoditách nÄ›kdo udÄ›lá 5 pÄ›kných záseků (nebo nÄ›co zapomene prodat, páka ho pÅ™es noc vycucne) a je na nule.
34 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 2:39 am
+0
Peter Druska:
je to pravda, co tu pÃÅ¡ou
1) půjÄ?it si od nÄ›koho jiného a obchodovat s jeho penÄ›zi je to nejhoršà (psychicky)
2) druhé nejhorÄ?à je půjÄ?it si na to v bance, ale to je asi to jediné Ä?estné Å™eÅ¡enà (byÅ¥ to nikdo z lidà jako ty nedÄ›lá
), ale to je dalšà psychická likvidace
3) nejlepšà a jediné Å™eÅ¡enà je zaÄ?Ãnat od nuly, pokud tvůj systém funguje, je jedno, jestli zaÄ?neÅ¡ s 10k USD a nebo s 500 USD, hlavnÄ› neriskuj a jeÄ? poctivÄ›, za pár let jsi na svých a nauÄ?ÃÅ¡ se nejvÃc.
Já tyhle amatéry, kteřà žádajà o penÃze cizà nikdy nepochopÃm. Nikdy bych to neudÄ›lal. VždyÅ¥ i u mnoha profÃků je to hazardovánà se svěřenými penÄ›zi, natož u zaÄ?áteÄ?nÃka. Podle mÄ› to nenà profesionálnÃ.
35 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 2:54 am
+2
“To, že väÄ?Å¡ina nesúhlasÃ, to je dobre, aspoň robÃm nieÄ?o, Ä?o nerobà väÄ?Å¡ina.”
ChlapÄ?e, chlapÄ?e, ty nejsi dobrý analytik.
Pravý trader, by se nad naÅ¡imi argumenty zamyslel, a ne jen paliÄ?atÄ› a frajersky Å™ekl “je dobÅ™e, že jdu proti produ, jsem frajer a mám rád pÅ™ekážky”.
Jestli nÄ›co dÄ›lá spekulanta spekulantem, tak je to rozvaha, nezaujatá analýza vÅ¡ech faktů a pÅ™ehodnocovánà svých pÅ™edchozÃch závÄ›rů podle toho, co se dozvÃm.
Ty nejsi analytik, ale paliÄ?até dÃtÄ›.
“Prijit k penezum takhle snadno, tedy darem, v tobe nikdy nerozpouta tu nutnost dostat je zpet/vydelat/neprodelat. Nebude 100% motivace.”
ZpÄ›t k tématu, protože milý “investor” nediskutuje o tématu, ale o sobÄ›. Nosi má pravdu, a pÅ™esnÄ› tohle mÄ› napadlo taky. NÄ›co jiného je hrát s vlastnÃmi uÅ¡etÅ™enými penÄ›zi (bojÃte se o nÄ› (a bolest je pÄ›kná potvora je silnÄ›jšà než radost a v tradingu hraje zásadnà roli)). NÄ›co jiného je hrát s vypůjÄ?enými penÄ›zi (bolest je mnohonásobnÄ› vÄ›tÅ¡Ã, skoro se nedá obchodovat) a nÄ›co s podobnými “dary” typu výjde/nevýjde (bolest je nepÅ™irozenÄ› menÅ¡Ã, i když to bere Ä?lovÄ›k zodpovÄ›dnÄ›, vycházà to z podstaty toho, že jde o cizà penÃze).
MyslÃm, že bolest, ten pocit utrpenà pÅ™i tom, když kurz padá, je podstata tradingu a ty se o tu bolest ochuzujeÅ¡, což nenà dobré. Já osobnÄ› jsem nikdy netrénoval naneÄ?isto u brokera (papertrading ano samozÅ™ejmÄ›), protože tam právÄ› chybà ta bolest. Si stanovÃÅ¡ nÄ›jaké vstupy a výstupy, ale s a bez bolestà reagujeÅ¡ jinak.
36 Peter Druska // Aug 18, 2008 at 3:59 am
+1
Ono Å¥ažko sa obhajuje nieÄ?o, Ä?o je v pozadÃ. Že žiadam peniaze, to je vec, ktorá sa tu rozoberá.
JaromÃr, nehovorÃm o tom, že robÃm nieÄ?o iné v Å¡túdiu komoditných trhov a preto idem “proti prúdu”. To som myslel na iné veci (žiadanie o nieÄ?o).
Poctivé peniaze Å¡etrÃm a to je môj hlavný kapitál, tomu verte.
VysvetlÃm to, o Ä?o mi tu celé ide:
venujem sa Å¡túdiu komoditných trhov a zaujalo ma to. VaÅ¡e pripomienky beriem ako opodstatnené (hlavne tie o risku, kapitáli a vÅ¡etky k veci) a za ne som vÄ?aÄ?ný, len nemôžem na každý odpovedaÅ¥. Je mi jasné, že obchodovaÅ¥ za cudzie peniaze je psychologická bomba, ktorá ja zrelá na explóziu (stratu vÅ¡etkého). Psychológiu mám rád a viem, Ä?o robÃm, aj keÄ? to dvakrát tak nevyzerá (z kontextu to nie je jasné).
Ale! Chopil som sa Å¡ance, že preÄ?o nepožiadaÅ¥ o peniaze niekoho? VysvetlÃm dôvod a nechám to pracovaÅ¥. O niÄ? nemôžem prÃsÅ¥ a ani som nepriÅ¡iel. Na základe tých pár dobrých diskusných prÃspevkov som sa utvrdil v tom, že to nie je správne. NiÄ? na tom nemenà fakt, že som o nieÄ?o požiadal a tak som si splnil jeden z daných cieľov.
Páni, takže Ä?akujem za každý prÃspevok. Osobne len nemusÃm tie sarkastické závery niektorých prÃspevkov
.
37 BigLebowski // Aug 18, 2008 at 10:05 am
+3
TÃm, že ho tady nÄ›kdo seÅ™ve nebo se mu zaÄ?ne vysmÃvat… tÃm je úplnÄ› jisté, že se zaÄ?ne chovat jako paliÄ?até dÃtÄ›… Protože to zaÄ?ne brát ne jako kritiku jeho nápadu, ale kritiku své osoby, a každý z nás má pÅ™irozenou vlastnost se pÅ™ed kritikou sama sebe chránit…
Takže PetÅ™e, na tvém mÃstÄ› se buÄ? seberu a jdu to zkusit do investorské firmy…
Nebo naÅ¡etÅ™Ãm pár kaÄ?ek a budu rok investovat za prachy… Pokud se mi bude daÅ™it a budu mÃt peÄ?livÄ› zaznamenané výsledky… zkusÃm oslovit lidi, kteřà by mohli mÃt zájem investovat…
KaždopádnÄ› mail bych pak zvolil jen jako pozvánku a prezentoval se až pÅ™i osobnÃm setkánÃ…
Pak můžeÅ¡ mÃt Å¡anci na úspÄ›ch…
38 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 1:32 pm
+3
Peter Druska: každopádně obdivuji tvoji odvahu
(opravdu), já bych na nÄ›co podobného nemÄ›l. Být tebou, tak jdu do prodeje. Je vidÄ›t, že se nebojÃÅ¡ a to je hlavnÃ.
39 John // Aug 18, 2008 at 8:19 pm
+3
Jo takto ziskat penize od nejakeho investora je asi sen kazdeho cloveka. Co bych za to dal kdybych dostal penize na hrani… a kdyby se nezadarilo tak by se nic nestalo. Ale realita je bohuzel jinaci… Takze nezbyva nez makat a na vse si vydelat sam:-) Mozna rodina takto muze nekomu dat penize. Ale v realnem businessu to takto nefunguje.
To byl i duvod proc jsem ten clanek zverejnil.
40 Peter Druska // Aug 18, 2008 at 10:43 pm
+0
@BigLebowski, vedel by si odporuÄ?iÅ¥ nejakú investorskú firmu? Premýšľal som nad tým, ale žiaľ som zatiaľ niÄ? nenaÅ¡iel u nás.
@JaromÃr Adámek, myslÃÅ¡, že v predaji by to mohlo byÅ¥ zaujÃmavé? Rád si nechám poradiÅ¥, ak o nieÄ?om vieÅ¡.
41 JaromÃr Adámek // Aug 18, 2008 at 11:00 pm
+2
Peter Druska: myslel jsem to obecně. Prodej je velmi široká oblast, a jen jsem tě chtěl pochválit, že na to máš vlohy
. Jsi dost tvrdý a jdeÅ¡ si za svým, ale to je obecná výhoda. RozhodnÄ› ti ale nic bližšÃho neporadÃm. Jen jsem ti chtÄ›l napsat i nÄ›co pozitivnÃho, abych tÄ› jen nekritizoval…
42 Peter Druska // Aug 18, 2008 at 11:04 pm
+2
@JaromÃr Adámek, dobre, Ä?akujem
. UrÄ?ite sa na Tvoje odporúÄ?anie po nieÄ?om pozriem.
43 BigLebowski // Aug 19, 2008 at 12:10 am
+1
Peter: Na slovenském trhu se nÄ›jak neorientuju, takže jediné co ti můžu poradit je hodit si CV na nÄ›jaké weby typu jobs.cz atd…
44 josef goliáš // Oct 23, 2008 at 12:08 am
+0
zajÃmavý nápad, požádat nÄ›koho o investici. Možná v životÄ› pÅ™iÅ¡el o vÃce penÄ›z. ProÄ? zrovna 10000 dolarů? PÅ™ece staÄ?à podstatnÄ› mÃň – 1000 eur. Za 10 let máte 1000000 eur. Že ne? StaÄ?à tento poÄ?áteÄ?nà kapitál roÄ?nÄ› zdvojnásobit. A to na akciové burze. Kdo nevěřà aÅ¥ tam běžÃ. Jsem vám k dispozici.
Napis komentar