Poděkování + představení Hilbanks

Ahoj Johne,

chtěl bych vám poděkovat a všem komentujícím zde, za výborný obsah a
jedinečný blog. Přečetl jsem jak knihu, tak chronologicky celý blog za
pár týdnů. Bylo zajímavé vidět s postupem času, jak se váš pohled na
věci vyvíjel, jaké způsoby podnikání fungují a co začíná být těžší a
těžší. I když už pár let dělám věci trochu jinak, rozšířilo mi to
perspektivu a donutilo více se zamýšlet, jestli ta cesta, kterou nyní
jdu je ta jediná a nebo jestli stojí za to se podívat i z jiného úhlu.

Proč vám tedy píšu – nevím, jestli stále publikujete představení
projektů, ale za zkoušku nic nedám a třeba mi i někdo dá nový pohled na
věc.

Něco o mně

Jmenuji se David, je mi 17 let a nedávno jsem se nechal zplnoletnit,
abych se mohl naplno věnovat svým projektům sám a legálně(:-)).
“Podnikat” jsem začal v 9 letech, kdy jsem si na webnodu založil blog o
Letadlech a Kosmonautice, a punkově na něj kopíroval články z jiných
webů. Návštěvnost byla na moji úroveň celkem velká a mě to motivovalo
dělat v životě věci po svém. O rok později jsem si začal hrát se 3d
modelama bytů a baráků (rozumějte kostku se střechou a okny), udělal fb
stránku, a tohle podnikání skončilo tak rychle jak začalo, když jsem
dostal zakázku od realitní firmy na několik baráků, co bych nebyl
schopný realizovat :-). Potom jsem přešel naučení se html a css, od toho
k designu, u kterého jsem kupodivu pár let vydržel. V 1. roce na střední
jsem objevil ecommerce a založil svůj první eshop. V druháku jsem těch
eshopů vytvořil a prodal kolem dvacítky a vydělal první velké peníze.
Teď ve třeťáku už přišel čas spojit vše dohromady a začít tvořit něco
dlouhodobého. Rozhodl jsem se tedy spojit předchozí vztah k designu a
ecommerce a vybudovat značku s luxusními obrazy.

Jméno

Hilbanks (Bel Air). Vím, že to vám to může znít divně, zvláště protože
jsem zatím osvč z Česka, co žije na Slovensku. Je to proto, že právě
celá tahle firma mě tam napadla, je hodně ovlivněná zdejší architekturou
a moderními domy, a vlastně celá image značky na tom byla založena.
Nejvíce se na tu oblast také soustřeďuji a jsem v kontaktu s tamějšími
firmami. Rozjezd firmy jde velmi pomalu, ale věřím že to k tomu porstě
patří a musí se tomu obětovat čas. Jen mě prosím neukamenujte za image
americké značky, když jsem stále v Česku. Slibuji, že hned jak uvidím
větší zájem z americké strany, firmu tam založím. Ale v téhle chvíli si
nemyslím, že by to bylo až tak moc prospěšné (Koneckonců, stále ještě
ani legálně nemohu).

Produkt

Vyrábíme luxusní obrazy. Co znamená luxusní? Snažím se dbát na nejlepší
možnou kvalitu. Rám je z evropského borovice, plátno vyrábí něměcká
firma Hahnemuehle a dovolím si tvrdit, že lepší žádná konkurence
nenabízí. Celý obraz je potom kvalitní a bytelný a už na první pohled
vypadá vyjímečně. Vyrábíme jak v Evropě, tak v USA. Cena se může zdát
pro český trh vysoká, nicméně když se započítá lokální výroba, kvalitní
materiály a lidská práce, a nejsme IKEA, ani žádná jiná sériová výroba.
Vše je děláno ručně, od začátku do konce.

Designů teď není mnoho a najít umělce, co by vytvářel návrhy je dost
náročné. Spousta z nich chce licencování dopředu a nebo se zase nehodí
do našeho stylu. Být perfekcionista je dosti složité a uvědomit si, že
firmu nedělám jen pro sebe ještě těžší. 🙂

Jaká byla cesta sem?

Dlouhá a trnitá. Od prosince 2019 pracuji každý den několik hodin a
poslední měsíc od rána do večera. Několikrát jsem změnil celou vizi,
předělal celý design, měnil umělce, formáty, velikosti, plátna, rámy.
Dalo by se říct, že vzniklo několik různých firem, co by si mohli
konkurovat :-). Je to přístup, co není moc dobrý, uvědomuji si a snažím
změnit, ale pořád je na čem pracovat. Jsem typ co chce mít všechno
perfektní, než se to spustí a už na to doplácím. Sám na sobě vidím, že
věnuji více času tomu, jak firma vypadá, než tomu kolik prodává. Tady by
se jistě hodila změna prostředí, ale to je jen moje výmluva.

Co dále?

Chtěl bych určitě rozšířit naše produkty, více designu. Přidat rámování
obrazů, které umíme udělat, ale není v nabídce na webu. Rozšířit nabídku
o rámované fotografie, jak od renomovaných umělců, tak in-house. Mám
tolik nápadů co a jak dělat, až firma poběží, ale k tomu bude ještě
hodně dlouhá cesta. Takže zatím se s tím peru jak se dá. Koneckonců
onemanshow, je onemanshow. 🙂

Pokud jste dočetli až sem, napište mi prosím nějaké myšlenky, co dělám
dobře, co dělám špatně. Kdybyste chtěli vědět víc, napište mi na email
nebo do komentářů, rád si o tom s někým popovídám :-).

Díky.

David Václavík
info@davidvaclavik.cz
www.hilbanks.com

24 thoughts on “Poděkování + představení Hilbanks

  1. Libí se mi to, celkově tenhle obor je good (mám pár věcí od automobilist)
    Za mě bych vyhodil to kolo se slevama, působí to lacině což tvůj produkt naopak není.
    Hodně zdaru přeju

    1. Díky, nad tím kolem jsem hodně uvažoval, nakonec jsem si řekl, že by to mohlo přinést pár email adres. Nakonec se více lidí shodlo, že se to ke stylu nehodí. Takže kolo půjde pryč. 🙂

  2. Chybí mi tam nějaký reálný detail na plátno.
    Od začátku otravné obří okno s cookies, kde nelze nesouhlasit, chat pop up okno by se mělo objevit až později.

    Určitě dobrý čas k oslovení nových umělců, když kdejaká galerie je zavřená. Umělce ale neznám a otázka jestli by mělo být i jejich představení, nebo to nezapadá do jednoduchosti webu.

    1. S těmi detaily plátna souhlasím. Něco mám na Slovensku, ale tam se teď nedostanu, takže objednám další.

      Cookies lištu zkusím předělat, případně popřemýšlím, jestli tam vůbec musí být. Ale pro jistotu ji nechám a nějak zmenším, aby nebyla tak otravná. To samé s pop-up chatem.

      Líbí se mi ten nápad s galeriemi. Tím, že jsou teď všichni doma, bych na to mohl udělat nějakou mini kampaň a tak to propagovat. Umělce jsem představovat chtěl, ale teď mi na to moc nezbývá prostor. Určitě do budoucna ale chci vytvářet komunitu kolem umělců a zákazníků a aby se lidi vraceli hlavně kvůli jménům.

  3. Davide, hlavne zadnej stres, jses zjevne dospelejsi nez vetsina lidi o 20 let starsich a nemuzes neuspet. Web je peknej a obrazy rozhodne nejsou drahy.
    Delej si to po svym a jinak. Good luck

    1. Díky. Na to zaměřím svoji konkurenční výhodu – kvalita a snažit se věci dělat nově a po svém. Už mám spoustu nápadů do budoucna, na různé eventy a tak, tak uvidíme jak to půjde. 🙂

  4. Super, par postrehu a subjektivnich nazoru:
    – rozhodne bych odstranil to win kolo. Strasne se mi to sem nehodi 🙂
    – u kazdeho obrazu bych rad vic fotek/detail/platno z uhlu/blizka
    – nemuzu si pomoct, ale cena mi prijde prehnane nizka (kdyz zvazim, na koho primarne cilis a s kym se potrebujes spojit, abys mohl prorazit v US…)

    Drzim palce, budu sledovat.

    1. Win kolo jsem už odstranil, shodlo se více lidí, že se k tomu nehodí. Pokusím se tedy zůstat u původního konceptu luxusního zboží bez slev a raději využít dárkové vouchery, který bych mohl dát jako dárek. Stále si ovšem zachovat jistou exkluzivitu a nerozdávat to všude.

      U těch detailů jsem ještě nepřišel na technické řešení jak tohle zrealizovat. Tisk všech obrazů na nejmenším rozměru by přišel na více jak 100 tisíc korun + práce focení a úpravy. Šel bych proto cestou nějakého mockupu, ale tam si nejsem jistý jak ukázat jaká ta kvalita opravdu je. Další otázka na kolik by přišlo vytvoření nějakého kvalitního mockupu s realistickou texturou. Napadá někoho jak tohle vyřešit?

      Ta cena je docela zajímavé téma. Mně se zdála už dost na hraně, a tady dostávám rady, že bych ji měl ještě zvednout. Když jsem si dělal průzkum, kdo co za kolik nabízí, tak některé byly hodně levné a některé zase kvalitou o dost horší a cenou dvojnásobnou. Tady nejspíše půjdu tedy dělat věci po svém, zaměřit to hodně na tu kvalitu a cenu nastavit podle toho a ne podle konkurence. I když to zase nechci mít moc drahé, protože pak se budu bít s uměním od známých, do kterého se už dá investovat a třeba i roste na ceně. Zase ale vyšší cena umožní více prostředků na dělaní věcí jinak. Zajímavé.

      Díky za komentář 🙂

      1. Mockup není pro grafika problém. Stačí jeden obraz s prázdným (bílým plátnem). Ten obraz tam pak doplníš v grafickém programu (doporučuju Affinity Photo). Musí se správně natočit, změnit jeho tvar (aby to sedělo v perspektivě), prolínání vrstev, začistíš maskou a je to. Jestli jsi univerzální typ, což asi ano, když děláš one man show, dá se to naučit a není to těžké.

  5. – Cena neni urcite vysoka
    – Produkty by mely byt vic nahore, je tam toho hrozne moc, nez se k tomu clovek dolu doscrolluje (nejvic zbytecny mi prijde blog post a about us)
    – Jinak pekne, produkty taky, samozrejme je v tomto velka konkurence ale zas se podobnych veci prodava pomerne dost

    1. S tou cenou to musím ještě promyslet jak jsem psal výše.

      About us a blog myslíte hned na homepage co jsou na začátku? Snažil jsem se o nějakou formu story tellingu, ukázat kdo a proč, spíše než co. Ale zkusím promyslet otočení těch dvou, ukázat co děkáme, když někdo přijde a když bude scrollovat dál tak ukázat nějaký příběh jak a proč.

      S konkurencí souhlasím. Dovolím si říct, že jsem vyplnil místo mezi levnými obrazy a investičním uměním. Snad je trh dostatečně velký. V jednom příspěvku hned od začátku John psal o validaci na craigslistu. Zkusil jsem to a během dvou hodin se ozvali 3 lidé, že by si pro obraz chtěli přijít. Takže věřím, že zájem tam bude, i když ne takový aby mi lidé trhali ruce.

      Díky.

  6. – Rozkliknu obrazek v e-shopu, je rozmazany. Mel by byt okamzite ostry.
    – Logo Hilbanks je rozmazane, vpravo trochu urizle S.
    – To co prodava umeni, jsou lide a pribehy a kontext, ne to umeni samotne. Navrhoval bych u kazdeho jednoho obrazu mit napriklad fotku umelce, jeho jmeno, rucni podpis, kratky komentar k danemu obrazu, pribeh umelce…neco takoveho. Vubec je otazka, jestli nezkusit taky prodavat obrazy, co maji v rohu pekne provedeny viditelny podpis. Taky ta cesta, ze je to vsecko rucni prace je super, ale nevidim o tom nikde info na tom e-shopu? (urcite tam je, ale ja texty na webu nectu, stejne jako normalni lidi – lepsi je vyjadrit to vizualne, a pod.)

    1. Jaké zařízení používáte? Mně se ty obrázky načítají hned ostré, ale je určitě možné, ze ne všem.

      To s těmi umělci je dobrý nápad.

      Díky 🙂

  7. Souhlasím s Lukee, že obrazy prodává příběh. To, co nabízíš není drahé. Naopak je to docela low-cost. Mě osobně se ty obrazy dokonce nelíbí. Vůbec netuším proč bych si měl koupit obraz M3? Například. Co mi ten obraz říká. IMHO je to taková kvalitní mazanice, kterou ti dá designér do kavárny když tam chceš mít útulno a nechceš si tam dávat dělníky na traverze na stavbě mrakodrapu v NY, nebo fotku Eifelovky. Můžeš prodávat barevný flek na plátně. Ale musíš říct a předat informaci, proč je to barevný flek. Abych jenom nekritizoval, mrkni třeba jak to dělá http://www.party21art.com/ Jednak – za každým obrazem je neskutečný příběh a fakt velká práce hodně lidí (antropolog, maskéři, fotograf, malíř). Ke každému obrazu máš příběh na minimálně A4 a celé je to součást příběhu, který vydá na knihu. Navíc to rezonuje s historií, kterou má mnoho lidí v kostech. Businessově to dělají tak, že digital print je pouze na malý formát. Ty velké formáty (které jsou minimálně o řád dražší než tvoje obrazy) jsou vyrobeny jako digital print s ruční malbou přes to a první stojí X, druhý 2X a třetí 3X. Takto vyrábíš exluzivitu. Nebo druhý příběh na inspiraci. Mám na stěně velký obraz. Našel jsem ho na Fler.cz, kde mladá studentka prodávala pohlednice s fraktály. Jsem informatik a fraktál má pro mě velký význam (opět ta rezonance), ty obrazy měli i nějakou myšlenku (opět příběh). Tak jsem se s ní domluvil a udělala mi ten obraz velkoformátově. Žádná kvalita, normálně na plátno ve Fotolabu. Ale je pro mě důležitý a rád se na něj každý den koukám. Koupil bych si ho raději, než něco jiného co má rám z kvalitního dřeva a plátno ze super bavlny. Kdybych chtěl na zdi kvalitní materiál, tak si tam dám látkové tapety. U obrazu je materiál až na posledním místě.

    1. Díky za další skvělý názor. Souhlasím, že každému vyhovuje něco jiného a lidé si obrazy vybírají podle toho na čem jim osobně záleží.

      S tím příběhem máte naprostou pravdu a i já bych to tak chtěl dělat. Bude to určitě další odrazový můstek a u vytváření dalších produktů se již více zaměřuji právě na příběhy. V budoucnu bych určitě chtěl takové živější kolaborace s umělci, kdy by se například jelo na nějaké zajímavého místo a fotilo se tam a celá kolekce by měla svůj význam. To mě napadlo teď, určitě se to dá rozvinout více.

  8. Pokud plánujěš prodej i mimo USA, tak doporučuju přidat rozměry v cm.
    Možná by nebylo špatný dát všem obrazům nějaký hezký název. Pojmenování typu P12, P1, P2, P5 apod. nevzbuzuje pocit luxusu.
    Ať se daří 🙂

    1. Prodej do celého světa není problém, ale zase bych do toho nerad šel od začátku všema cestama, neboť už teď je toho více než dost. Takže prozatím jen USA a palce:)

      Pojmenování máte pravdu, to jsem tam dal aby už web mohl běžet a mohl jsem získávat feedback živě. Přejmenovávání a lepší popisky už jsou v procesu 🙂

  9. Rozhodně nejsem cílová skupina pro takovéto podnikání, nicméně předpokládám, že tvým klientem bude někdo, kdo se chce tvářit, že má vkus, má něco výjmečného, něco luxusního.
    Tvé printy přitom může mít každý. To by mě jako zákazníka o něco “exkluzivního” dost odrazovalo od koupě. Co když si koupím stejný obraz jako Ben a Jerry? Osobně bych uměle limitoval počet printů na nějakou sérii – obdobně se prodávají třeba autorské fotografie. Navíc můžeš nabízet příplatek za významná čísla obrazů v sérii – první, poslední, různá šťastná čísla… hell dá se i požadovat příplatek za možnost vůbec si vybrat vlastní číslo, pokud je tedy stále volné. Můžeš také, za značně vysokou cenu, nabízet exkluzivitu na obraz – vznikne pak v jedinném výtisku.
    Výhodou umělého omezení počtu nabízených printů je také to, že dáváš klientovi incentivu koupit teď – pozděj zboží nemusí být k dispozici. Samozřejmě, nevýhodu pak je nutnost katalog průběžně inovovat.
    Rovněž bych jako součást prodeje dával zákazníkům nějaký hezky vycraftovaný “certificate of authenticity” aby se cítili speciálněj.
    Pak platí to co psali ostatní, obraz musí mít nějaké jméno a nejlépe i nějakou story. A osobně bych i omezil množství obrazů aktuálně v katalogu každého umělce – příliš možností může vést i k přehlcení a odložení nákupu.

    1. Díky, tohle je velmi zajímavá úvaha. Tohle byl jeden z mých prvních nápadů, ale pár lidí mě od toho odradilo, že je to zbytečné. A proto jsem se to snažil, nějak nepřehánět s cenou, ani ničím ostatním. Čím dál tím ale vidím, že bych to měl naopak celé posunout do mnohem větší exkluzivity. Ono je pravda, že by to mohlo přinést i větší kolaborace už se známějšími umělci a otevřít dveře dělat to více po svém.

      1. Par obrazu jsem koupil, vetsinou protoze se mi neco libilo a nekdo to “nechtel” (radsi penize), nebo to bylo primo od autora (ten chce penize taky a je zavaleny svymi obrazy, samozrejme za ty penize koupi dalsi barvy a je zase vic obrazu:) ). V kazdem pripade jsem k obrazu chtel informace o tom jak vznikl, presne ten pribeh jak pise “jan” vyse. Maliri radi popisi treba celou A4ku.

        Je tu ale jeste jedna vec, kdyz malir kresli obraz jen tak, ze ho to bavi, ten obraz ma v sobe casto neco co veci malovane “na zakazku” (“podle vzoru”) nemaji. Neumim to vyjadrit, ale je to tak. Z tohoto duvodu bych si nejspis obraz namalovany 10x za sebou v ruznych velikostech asi nekoupil, protoze tam to neni “o dusi”, ale jen o technice. Co takhle rozsirit nabidku o unikaty, ktere jsou jen v jedne kopii a ktere vlastne obsahuji i “kousek autora” samotneho ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *